1300L
Medlem
Innlegg: 164
Bosted: Fredrikstad
VW 1300S
|
|
« på: desember 06, 2010, 22:37:17 pm » |
|
Noen som har erfaring med Facet bensinpumpe med orginal Solex forgasser?
|
|
|
Loggført
|
VW 1300S 1974 Vespa 50S 1972
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #1 på: desember 06, 2010, 23:00:42 pm » |
|
Ikke på VW, men har solgt mange Facet -pumper til mc. De har fungert bra, med unntak av en som lakk bensin i en skjøt med en gang. Reklamasjon selvfølgelig. Er litt usikker på hvilket trykk bobla trenger, det finns litt forskjellige trykk på pumpene. De som brukes på mc skal levere minst 0,25 bar, mens på mange biler holder det med 0,10 bar.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #3 på: desember 07, 2010, 00:26:11 am » |
|
Noen som har erfaring med Facet bensinpumpe med orginal Solex forgasser? Jeg hadde heller kjørt med en original på en std motor. Er den gamle ødelagt?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
|
jaru
Supermedlem
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
|
« Svar #5 på: desember 07, 2010, 14:18:12 pm » |
|
kjører med denne pumpa på camper'n med original T4 med gassere, fungerer helt utmerket. Hengt opp i gummifester, merker ikke noe bråk fra den...
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
1300L
Medlem
Innlegg: 164
Bosted: Fredrikstad
VW 1300S
|
|
« Svar #6 på: desember 07, 2010, 16:53:18 pm » |
|
Ja en slik som Unneberg og Gasolin har Den orginale pumpa virker men har en elektrisk liggende.
|
|
|
Loggført
|
VW 1300S 1974 Vespa 50S 1972
|
|
|
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg
SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!
|
|
« Svar #7 på: desember 07, 2010, 17:44:55 pm » |
|
billigere ja, men............ den er også større og kommer uten slange nipler, dvs att du trenger trykkregulator og slange nipler i tillegg den vi selger er en mindre type, den henger med opp til ca 100hk,trenger normalt ikke trykk reg. og kommer med slange nipler
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #8 på: desember 07, 2010, 18:46:17 pm » |
|
billigere ja, men............ den er også større og kommer uten slange nipler, dvs att du trenger trykkregulator og slange nipler i tillegg den vi selger er en mindre type, den henger med opp til ca 100hk,trenger normalt ikke trykk reg. og kommer med slange nipler er veldig fornøyd med denne som unneberg selger, fungerer utmerket i en bay med 2.0L type 4
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
pungar
Medlem
Innlegg: 247
Bosted:
Er du i tvil, GI GASS!
|
|
« Svar #9 på: desember 07, 2010, 20:13:02 pm » |
|
billigere ja, men............ den er også større og kommer uten slange nipler, dvs att du trenger trykkregulator og slange nipler i tillegg den vi selger er en mindre type, den henger med opp til ca 100hk,trenger normalt ikke trykk reg. og kommer med slange nipler Ikke meningen å dra i gang en diskusjon her, men kan ikke la det ligge Ingen av disse pumpene trenger regulator, og vil heller ikke ha noen nytte av regulator. De skal kobles direkte på forgasseren. Makstrykk er oppgitt til 7 psi, som er ca 0,45bar. Unneberg, du selger dyre nipler
|
|
|
Loggført
|
vw T2 pickup 1600, 75mod Lada 1500s 76mod Ford Cortina 1600 70mod Audi 80 1,8 16vt, 90mod
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #10 på: desember 07, 2010, 20:27:07 pm » |
|
Ja en slik som Unneberg og Gasolin har Den orginale pumpa virker men har en elektrisk liggende. hvorfor skal du da sette på en elektrisk, hvis den originale virker
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1300L
Medlem
Innlegg: 164
Bosted: Fredrikstad
VW 1300S
|
|
« Svar #11 på: desember 08, 2010, 22:29:07 pm » |
|
Den orginale pumpen holder koken fortsatt, men så kunne det vært greit å bruke en elektrisk
|
|
|
Loggført
|
VW 1300S 1974 Vespa 50S 1972
|
|
|
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg
SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!
|
|
« Svar #12 på: desember 08, 2010, 22:36:26 pm » |
|
Ikke meningen å dra i gang en diskusjon her, men kan ikke la det ligge Ingen av disse pumpene trenger regulator, og vil heller ikke ha noen nytte av regulator. De skal kobles direkte på forgasseren. Makstrykk er oppgitt til 7 psi, som er ca 0,45bar. Unneberg, du selger dyre nipler [/quote] mulig det er dyre nipler men ........... vi solgte den større typen pumpe tidligere, og hadde problemer med forgassere som fløyt over så........... vi velger å selge den litt mindre og desverre litt dyrere pumpa, så får kundene bestemme hva som blir dyrest
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
pungar
Medlem
Innlegg: 247
Bosted:
Er du i tvil, GI GASS!
|
|
« Svar #13 på: desember 08, 2010, 23:04:30 pm » |
|
Meget godt argument Jeg skal ikke være påstålig her, fordi jeg aldri har prøvd disse bensinpumpene på solexforgasser.
|
|
|
Loggført
|
vw T2 pickup 1600, 75mod Lada 1500s 76mod Ford Cortina 1600 70mod Audi 80 1,8 16vt, 90mod
|
|
|
|