april 20, 2024, 12:23:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 29
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Berger`s raser bil, "Rabalder"  (Lest 232966 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #60 på: januar 13, 2011, 21:29:58 pm »

savner ett bilde av deg i stedet..

Gliser 
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #61 på: januar 13, 2011, 22:12:11 pm »

Jeg føler at du prøver å fortelle meg noe Jørn....  Øyerulling
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #62 på: januar 13, 2011, 22:13:23 pm »

Du prøver å stroppe stumt denne gangen?
I mangel av hjul blir det stropping i reservehjulet....
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Del
Medlem
***
Innlegg: 185
Bosted: -


Vis profil

« Svar #63 på: januar 15, 2011, 19:37:01 pm »

edit
« Siste redigering: januar 24, 2011, 21:49:51 pm av Del » Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #64 på: januar 15, 2011, 20:34:22 pm »

Se her ja!  Gliser
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #65 på: januar 16, 2011, 02:44:35 am »

hmm. Noen har satt inn noe nytt blekk i flyndra di Berger... Makan. Den "noen" sveiser visst penere enn meg Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #66 på: januar 17, 2011, 20:45:07 pm »

Fagfolk i arbeid Glad


* IMG_6455.jpg (73.77 KB, 358x480 - vist 534 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #67 på: januar 17, 2011, 21:07:13 pm »

hammergutta kan sitt arbeid ja, skulle gjerne sett en kveld Blunker er jo i son i ukene.
Loggført
Del
Medlem
***
Innlegg: 185
Bosted: -


Vis profil

« Svar #68 på: januar 17, 2011, 22:45:30 pm »

edit
« Siste redigering: januar 24, 2011, 21:49:27 pm av Del » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #69 på: januar 17, 2011, 22:46:44 pm »

Se her ja. Det går unna. Blir sprekt dette.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #70 på: januar 17, 2011, 22:47:49 pm »

uhh!  nice!
her er det seriøs smaling på gang ??

detaljer please !?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #71 på: januar 17, 2011, 22:52:29 pm »

stiv bakaksel?  Blunker

Ser bra ut Øyvind
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #72 på: januar 17, 2011, 23:06:40 pm »

Her er det vel tatt av ca 2" på hver side. Bruker Type 3 Variant fjører.
Skal gå greit med 8" slicks under skjermen nå Glad
Ser bra ut Thomas!
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #73 på: januar 17, 2011, 23:09:53 pm »

jeg kommer en tur bort en kveld helt klart. jeg som har masse amcar i blodet er nok dette stedet for meg.  Sjokkert
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #74 på: januar 17, 2011, 23:10:41 pm »

tøft.
ja ser  profft ut  Glad
små sjanser for att denne lager 4 hjulspor i snøen (rett frem) Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #75 på: januar 17, 2011, 23:15:26 pm »

Her er det vel tatt av ca 2" på hver side. Bruker Type 3 Variant fjører.
Skal gå greit med 8" slicks under skjermen nå Glad
Ser bra ut Thomas!


jeg har tatt av ca 1" på hver side på min, men det blir fort trangt mot dempertårna, blir disse moddet?
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #76 på: januar 17, 2011, 23:17:52 pm »

Her er det vel tatt av ca 2" på hver side. Bruker Type 3 Variant fjører.
Skal gå greit med 8" slicks under skjermen nå Glad
Ser bra ut Thomas!


jeg har tatt av ca 1" på hver side på min, men det blir fort trangt mot dempertårna, blir disse moddet?

Hele dempertårnet er flyttet inn Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Hans-Arne
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Larkollen, Moss


04 beetle cab - 56 oval - 70 early bay


Vis profil
« Svar #77 på: januar 17, 2011, 23:29:48 pm »

Fy....f..... jeg gleder meg til å se Rabelder ned over stripa. Spennende å følge med på planene dinne.

Mvh Hans-Arne
Loggført

-04 Beetle cab
-56 Oval
-70 Early Bay Doubledoor
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #78 på: januar 17, 2011, 23:36:47 pm »

Blir grymt dette Berger. Planer om å få denne klar til sesongen?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #79 på: januar 17, 2011, 23:58:14 pm »

Takker Glad Lysten er der, så spørs det på tid og penger bare...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #80 på: januar 18, 2011, 06:56:25 am »

Full pakke ser det ut for, blir veldig spennende å se denne på SCC!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #81 på: januar 18, 2011, 12:26:54 pm »

Takker Glad Lysten er der, så spørs det på tid og penger bare...
Det er vel sånn ca der jeg er med fastbacken også. Stort sett penger det står på, tid er det nok av :p hehe.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #82 på: januar 18, 2011, 12:29:11 pm »

Nå er vel tiden inne for at de tar den ferdig sveiste bakstillingen og flytter hele pakken 2 - 3" opp.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Del
Medlem
***
Innlegg: 185
Bosted: -


Vis profil

« Svar #83 på: januar 20, 2011, 20:56:35 pm »

edit
« Siste redigering: januar 24, 2011, 21:48:50 pm av Del » Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #84 på: januar 20, 2011, 21:59:20 pm »

Fine greier Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #85 på: januar 20, 2011, 23:13:35 pm »

Er buret sveist i kanalen?
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #86 på: januar 20, 2011, 23:26:31 pm »

Er buret sveist i kanalen?

At hovedbøylen er sveist i kanalen er i alle fall åpenbart...
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #87 på: januar 20, 2011, 23:38:27 pm »

Hvordan funker dette med tanke på godkjenning, ref Bilsportboka?
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #88 på: januar 21, 2011, 07:49:02 am »

Etter hva jeg har skjønnt, er det uproblematisk.

Det skal være festet til "rammen" eller gulvet og her er det på en måte begge deler.
Dette sier bilsportreglene:

Alle biler med original hel ramme som er bygget etter  
01.01.2005, må ha en veltebøyle boltet til rammen. Biler  
med selvbærende karosseri kan benytte to kvadratiske  
plater på over- og undersiden av gulvet. Min. størrelse på  
platene er 152 mm x 152 mm. Min. tykkelse er 3,2 mm.  
Platene skal være festet med min. 4 stk. 10 mm bolter.  
Avstanden fra hjelmen til hovedbøylen skal være maks. 15 cm  
i loddrett stilling når føreren sitter i normal sittestilling.
Alle rør skal være min. 44,5 mm x 3,0 mm sømløse stålrør.
Hovedbøylen skal være laget i ett stykke og være utstyrt  
med et lett tilgjengelig 6 mm inspeksjonshull.  
Innfesting av aktre støtter skal være maksimalt 127 mm  
fra hovedbøylens hjørne.

FIA:
Full Bodied Cars
On full bodied car, with driver in driving position, helmet must be in front of main hoop. If helmet is behind or under main hoop, additional tubing same size and thickness as roll cage must be added to protect driver. Main hoop may be laid back or forward but driver must be encapsulated within the required roll cage components. On unibody cars with stock floor and firewall (wheel tubs permitted), the roll cage may be bolted or welded to the floor/rocker box via 6-inch x 6-inch x .125-inch (152 x 152 x 3.2 mm) steel plates similar to the roll-bar attachment requirements of paragraph 4.10. Unless attaching to OEM floor or frame, the minimum requirements for a frame member to which a roll-cage member is attached are 1 5/8-inch (41.2 mm) x .118-inch (3.0 mm) MS or .083-inch (2.1 mm) CM round and/or 2-inch x 2-inch x .058 (50.8 x 50.8 x 1.5 mm) MS or CM rectangular.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #89 på: januar 21, 2011, 08:38:55 am »

Bemerk:

http://bilsport.no/uploads/fia_paragraf_4_11_bur_skisse_og_maal.pdf

http://www.nhra.com/tech_specs/sportcompact/2008_SC_Rulebook.pdf

Både FIA og NHRA sier at rørtykkelse i full bur skal være minimum 41,3 x 3. Benyttes det kun bøyle skal den være 45 x 3mm. Ikke en eneste plass er det å lese at kravet til et fullbur er 45 x 3mm.

Disse reglene er så og si de samme overalt og bilsportforbundet har mer eller mindre oversatt direkte fra regelboken fra NHRA. I UK så er reglene til UK MSA også basert på NHRA men der er drag med VW så populært at dem har tilleggsregler for biler med motor bak:

8.5 - 12.99 seconds = full 6 point cage.
13 - 14.9 = roll bar
modifies roof = full cage
flip front quicker than 14.99 = full 6 point cage


Personlig mener jeg at den beste løsningen er å sveise buret til kanalene. På den måten får du buret med deg når du løfter karroseriet og slipper å måtte løfte hele karroseriet over buret når det er sveist i bunnplaten.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 29
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!