|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #451 på: juli 13, 2013, 15:55:48 pm » |
|
Man hører hvorfor den kalles Rabalder! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #452 på: juli 13, 2013, 21:22:43 pm » |
|
Siste krampetrekninger i garasjen i dag før ferietur i morgen. Frontruta er nesten ferdig montert og nytt feste til ny vr sensor er laget. Back in a few days 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #453 på: juli 13, 2013, 22:10:48 pm » |
|
Gratulerer med oppstart!  Ser og høres meget bra ut! Mvh Arild 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #454 på: juli 13, 2013, 22:50:51 pm » |
|
Takk for det 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #455 på: juli 13, 2013, 23:09:18 pm » |
|
Klistremerker og greier! Bølla begynner å bli skikkelig tøff nå! Vi gleder oss til å se denne sveve over stripa på SCC! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #456 på: juli 13, 2013, 23:09:31 pm » |
|
testet om du får gnist med sensor på svinghjulet? ?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #457 på: juli 13, 2013, 23:12:52 pm » |
|
Klistremerker og greier! Bølla begynner å bli skikkelig tøff nå! Vi gleder oss til å se denne sveve over stripa på SCC!  Blir nok rimelige rolige turer på stripa i år 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #458 på: juli 13, 2013, 23:13:39 pm » |
|
testet om du får gnist med sensor på svinghjulet? ?
Rakk ikke det. Så det får henge i lufta til jeg er tilbake.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #459 på: juli 14, 2013, 00:04:18 am » |
|
Klistremerker og greier! Bølla begynner å bli skikkelig tøff nå! Vi gleder oss til å se denne sveve over stripa på SCC!  Blir nok rimelige rolige turer på stripa i år  Veit hvordan det der er. Man kommer 10 meter ut på stripa, så kommer horna, derfra og ut helga er det stram wire
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #460 på: juli 22, 2013, 09:41:11 am » |
|
Litt update mellom slaga. Har nå fått VR sensor til å fungere mot veiva slik den skal. Koblet opp Megajolt hjernen og lagt inn en map. Måtte korrigere 9 grader totalt ned for å få sync mellom vr sensor og TDC. Siden Megajolt har maks +/- 5 grader i fast korreksjon, må jeg korrigere det siste i map, litt dritt egentlig for da må man hele tiden huske på det.. Men det går det også. Har fylt på vann og og gjort forsøk på å kjøre inn kammen. Motoren går fint, men sliter med at den går fort varm. Får 70-80 grader på vannet i løpet av få minutter. Antagelig har jeg noe luft i systemet som jeg ikke får ut. Ser nå at jeg har laget et par områder i systemet hvor det kan lages luftlommer. Angrer på at jeg ikke satte radiator motsatt slik at rørene kom ut under... Mulig jeg kan snu den uten alt for mye ekstra jobb. Man lærer stadig noe.. 
 Photo-20.07.13-22-31-50.jpg (123.81 KB. 800x598 - vist 271 ganger.) Ellers er bremseskivene en tur hos bror for å få tilpasset pinnebolter. Drivaksliger montert. Gir veksler justert. Mangler bare olje på girkassa og lufte bremser, så kan jeg ta en liten test ute på gårdsplassen 
 Photo-20.07.13-22-32-06.jpg (126.22 KB. 800x598 - vist 338 ganger.)
|
|
« Siste redigering: juli 22, 2013, 10:07:57 am av BERGER »
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #461 på: juli 22, 2013, 20:57:09 pm » |
|
Sitat av Berger : "Motoren går fint, men sliter med at den går fort varm. Får 70-80 grader på vannet i løpet av få minutter." Skal du bruke så veldig mange minutter på å kjøre de 402 metrene da?  Hvis det er en vanlig termostat på motoren så er det jo helt vanlig at motor blir 70-80 grader i løpet av få minutter. Det blir i hvertfall en vanlig 112hk wasserboxer hvis termostaten er i orden. Ellers så ser det jo veldig strøkent ut da.. 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Skaug
|
 |
« Svar #462 på: juli 22, 2013, 21:44:12 pm » |
|
64 Cal Looker med altfor stor motor. Gromt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #463 på: juli 22, 2013, 22:50:11 pm » |
|
Kjøpte du adapter mellom oljefilter og kjøler på biltema? OG planslipte den?  Aha! Jeg har trodd det var dårlig pakning i HP1 filteret ! Takk for oppklaring. Da får jeg slipe jeg og.. Dette prosjektet var virkelig bra. Har vært borte lenge fra forum ser jeg .. Stå på!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #464 på: juli 22, 2013, 23:04:24 pm » |
|
Sitat av Berger : "Motoren går fint, men sliter med at den går fort varm. Får 70-80 grader på vannet i løpet av få minutter." Skal du bruke så veldig mange minutter på å kjøre de 402 metrene da?  Hvis det er en vanlig termostat på motoren så er det jo helt vanlig at motor blir 70-80 grader i løpet av få minutter. Det blir i hvertfall en vanlig 112hk wasserboxer hvis termostaten er i orden. Ellers så ser det jo veldig strøkent ut da..  Er nå normalt detta, det er en fordel at den blir raskt varm, så skal thermostaten åpne og holde jevn temp. Fått luftet anlegget?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #465 på: juli 22, 2013, 23:20:12 pm » |
|
Takk for hyggelige kommentarer! Har ikke termostat jeg, full flow hele tiden  Derfor jeg synes det er litt rart. Har gjort et forsøk på lufting nå i kveld, dvs jeg koblet hagslangen inn på systemet, og lot det renne fritt igjennom med passe trykk en god stund. Så det virker da som det er fritt for luft nå i alle fall. Blir å testkjøre mer om et par dager, da ute på plassen  Hatt litt skruhjelp av JS i garasjen i kveld. Hyggelig med selskap, og fikk strøket flere ting av lista.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #466 på: juli 24, 2013, 18:20:18 pm » |
|
Å ja, uten thermostat ja, det er jo ikke noe problem. Det blir omtrent like mye vann i kretsen som ved stengt thermostat, så stigningen i temp vil jeg si høres ganske normal ut.
Da er det jo kun viftene som holder tempen på riktig nivå. Den radiatoren du har har vel en tempsensor skrudd inn ved det nederste uttaket på radiatoren? Hvis den har det så kan du bruke et relé til viftene slik at motoren alltid holder riktig temp, (regner med at sensoren kjører viftene mellom 90-96°c)
Jeg ville brukt litt frostvæske i kjølevannet når bilen er klar, så slipper du korrosjon innvendig i kjølekanalene og rust på bolter. Det kan også lønne seg å ha en ekspansjonstank.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #467 på: juli 24, 2013, 18:36:59 pm » |
|
Blir knall Øyvind , lykke til  (husker jeg satt en org. 112 i , i en 1964 boble i 1998 , styggfort gikk den  ) Mvh erich
|
|
« Siste redigering: juli 24, 2013, 18:40:20 pm av Sonic »
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #468 på: juli 24, 2013, 23:00:32 pm » |
|
Å ja, uten thermostat ja, det er jo ikke noe problem. Det blir omtrent like mye vann i kretsen som ved stengt thermostat, så stigningen i temp vil jeg si høres ganske normal ut.
Da er det jo kun viftene som holder tempen på riktig nivå. Den radiatoren du har har vel en tempsensor skrudd inn ved det nederste uttaket på radiatoren? Hvis den har det så kan du bruke et relé til viftene slik at motoren alltid holder riktig temp, (regner med at sensoren kjører viftene mellom 90-96°c)
Jeg ville brukt litt frostvæske i kjølevannet når bilen er klar, så slipper du korrosjon innvendig i kjølekanalene og rust på bolter. Det kan også lønne seg å ha en ekspansjonstank.
Ekspansjonstank har jeg. Tror det er en sensor i radiatoren også. Den er fra VW T5. Skal kikke mer på det siden. Nå blir det bryter foreløpig 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #469 på: juli 24, 2013, 23:01:06 pm » |
|
Blir knall Øyvind , lykke til  (husker jeg satt en org. 112 i , i en 1964 boble i 1998 , styggfort gikk den  ) Mvh erich Takk Erich, skal snart testkjøre på plassen 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #470 på: juli 24, 2013, 23:08:16 pm » |
|
Begynner virkelig å ha trua på at det blir kjøring i år altså! Har fått gjort unna masse små og store oppgaver på to-do lista mens jeg venter på å få tilbake bremseskivene bak. Her er bilder av noe av det. Vinduer på vei inn. Flyttet bensinpumpa innenfor "ramma". Laget ferdig aluplatene inne i bilen. Festet batteri etter boka. Lagt opp vaier til utvendig hovedstrømbryter ++++ 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #471 på: juli 25, 2013, 00:24:27 am » |
|
Begynner å se ferdig ut og:-) Gleder meg på dine vegne og håper du kommer deg til stripa for litt test n tune:-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #472 på: juli 25, 2013, 00:28:53 am » |
|
som nevnt under tlf samtale så tror jeg vann inn i bunnen/ut på topp er bedre løsning. OG sette radiator mere vertikalt under lufting. stå på dette går nok bra.  fått ordnet dyser etc til bremsing og hva skalg fuel blir det??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #473 på: juli 25, 2013, 07:43:11 am » |
|
Begynner å se ferdig ut og:-) Gleder meg på dine vegne og håper du kommer deg til stripa for litt test n tune:-)
Takk for det Trond, håper alt går bra så jeg får testet litt 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #474 på: juli 25, 2013, 07:46:30 am » |
|
som nevnt under tlf samtale så tror jeg vann inn i bunnen/ut på topp er bedre løsning. OG sette radiator mere vertikalt under lufting. stå på dette går nok bra.  fått ordnet dyser etc til bremsing og hva skalg fuel blir det?? Ja, det er mulig det blir bedre med flow andre vei i radiator. Tror kanskje ikke jeg har rør og koblinger til å få til det nå. Skal teste litt mer først. Føler jeg fikk luftet bra nå når jeg koblet hageslangen inn på anlegget en stund.  Blir Sunoco MaxNos nå, rekker ikke å få tilpasset E85. Tviler på jeg rekker noe bremsing i det hele tatt, så det blir å kjøre med de dysene som er og en map jeg har laget på bakgrunn av en som Tekken hadde da han kjørte C16 på sin gamle bil.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #475 på: juli 25, 2013, 09:39:36 am » |
|
Blir Sunoco MaxNos nå, rekker ikke å få tilpasset E85. Tviler på jeg rekker noe bremsing i det hele tatt, så det blir å kjøre med de dysene som er og en map jeg har laget på bakgrunn av en som Tekken hadde da han kjørte C16 på sin gamle bil.
var det C16 gasseren har gått på før??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #476 på: juli 25, 2013, 10:22:44 am » |
|
Blir Sunoco MaxNos nå, rekker ikke å få tilpasset E85. Tviler på jeg rekker noe bremsing i det hele tatt, så det blir å kjøre med de dysene som er og en map jeg har laget på bakgrunn av en som Tekken hadde da han kjørte C16 på sin gamle bil.
var det C16 gasseren har gått på før?? Ja, stemmer
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #477 på: juli 25, 2013, 10:52:08 am » |
|
For mer effektiv kjøling så anbefales det å kjøre varmt vann inn i toppen av radiatoren. Det er en grunn til at alle bilprodusenter gjør det slik. Varmt vann stiger og man vil ikke ha det varme vannet inn i motoren igjen. Bruk gjerne den temp. sensoren i radiatoren. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en ny, først som sist. (koster ikke rart, evt kan jeg skaffe en) Den er også 4-polet slik at du kan koble på instrument. Jeg tror det er motorstyreenheten som får signalet fra denne sensoren, som igjen starter viftene elektronisk på T5. Så det kan hende du må ha en annen type sensor, f.eks fra Audi 80 om den passer med dim, men det kan jeg sjekke. Nærmer meg ferdig med feriereise så vi kan få justert inn alle hjulene til å peke samme vei på Rabalder til uka
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #478 på: juli 25, 2013, 11:08:17 am » |
|
For mer effektiv kjøling så anbefales det å kjøre varmt vann inn i toppen av radiatoren. Det er en grunn til at alle bilprodusenter gjør det slik. Varmt vann stiger og man vil ikke ha det varme vannet inn i motoren igjen. Bruk gjerne den temp. sensoren i radiatoren. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en ny, først som sist. (koster ikke rart, evt kan jeg skaffe en) Den er også 4-polet slik at du kan koble på instrument. Jeg tror det er motorstyreenheten som får signalet fra denne sensoren, som igjen starter viftene elektronisk på T5. Så det kan hende du må ha en annen type sensor, f.eks fra Audi 80 om den passer med dim, men det kan jeg sjekke. Nærmer meg ferdig med feriereise så vi kan få justert inn alle hjulene til å peke samme vei på Rabalder til uka Flott, er klar når du er klar 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #479 på: juli 25, 2013, 11:10:54 am » |
|
Jeg hyler ut når jeg er tilbake fra NL
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|