april 28, 2024, 12:08:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: veteranforsikring av bobla.  (Lest 4252 ganger)
Knutandre
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Dønna- Helgelandskysten



Vis profil
« på: desember 15, 2010, 05:03:36 am »

Hei

Har fått innvilget veteranforsikrng hos Terra etter å ha sendt inn søknad og bilder. De kom med tilbud på 536 kr i året, med 4000km.  Samt at jeg måtte ha familiekassen forsikra hos dem ( passat 2002 )

Har sjekket litt rundt. Og Frende forsikring kom med 312 kr i året. men da måtte jeg flytte forsikringa på passaten over til dem. Og den ble dyr den.

Så hva syns dere??


Alle vil veldig gjerne forsikre passaten.. men ikke bobla alene.
Loggført

Nylig kjøpt boble.  71 mod vw automatic
ole-mog
Supermedlem
*****
Innlegg: 651
Bosted: røyken (buskerud )



Vis profil
« Svar #1 på: desember 15, 2010, 07:00:14 am »

Hør med ENTER forsikring.
Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med de.

Tlf 07070

Mvh
     Ole.
Loggført

--------------------------------
Røyken & Omegn Aircoolers.
--------------------------------

73`Bay
62`T1 1200 Delux Beryllgrønn
73`1303s
61`råtte
69`original

makten1000
Supermedlem
*****
Innlegg: 812
Bosted: Oslo, Disen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 15, 2010, 09:15:09 am »

Jeg flytta alle forsikringer fra Enter til Tryg forsikring. de var endel billiger.Lag deg en mail, som du sender til alle selskapene.. Så får du tilbud fra flere..
Loggført

www.mollythevwcamper.blogspot.com

1965 T-1 - Magda
1970 T-2 Westfalia Molly
2016 Q5
2016 A3 E-tron
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: desember 15, 2010, 11:04:41 am »

Før du vurderer veteranforsikring på bobla di så anbefaler jeg at du sjekker kravene. Det er slettes ikke uvanlig at selskapet stiller krav om:

- Singel, låsbar, alarmert garasje.
- 100% original bil.
- Kun bruk til og fra utstillinger/søndagskjøring/finværskjøring
- Kun bruk fra mai til September
- Begrenset kjørelengde
- Krav til at du har en bruksbil registrert i samme selskap
- Du må være medlem av en klubb som ligger under LMK (MBKN)
- Du må montere hovedstrøms bryter og brannslokker

osv osv osv

Er uhellet ute så kan du være sikker på at selskapet vil gjøre det dem kan for å begrense utbetalingen og da kan du banne på at du får svi hvis du ikke har fulgt vilkårene.


* tnVeteran-skjema.jpg (92.55 KB. 800x1131 - vist 264 ganger.)


Mvh
BB

« Siste redigering: desember 15, 2010, 11:16:22 am av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #4 på: desember 15, 2010, 13:48:33 pm »

ofte betyr et godt kundeforhold med flere forsikringer veldig mye også. fikk veteranforsikret min vw t2 1961 buss med oppgitt senking, motor/girkasseskifte osv.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #5 på: desember 15, 2010, 13:52:33 pm »

ofte betyr et godt kundeforhold med flere forsikringer veldig mye også. fikk veteranforsikret min vw t2 1961 buss med oppgitt senking, motor/girkasseskifte osv.

Hva legger du i et godt kundeforhold til et forsikrings selskap?

At du har:

2 biler
1 hund
1 leilighet
1 hytte
1 anneks
1 rib
2 livsforsikringer
2 reiseforsikringer

og

er medlem i et fagforbund

og

har ingen skadeutbetalinger de siste 5 år.

Eller at du har benyttet deg flittig av forsikringene og vært ofte i kontakt?

Det er helt klart at noen selskap er mer slepphendte en andre og av og til kan man være heldig.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: desember 15, 2010, 14:41:26 pm »

Jeg kom godt ut hos Sparebank1 totalt sett. Har veterankasko på Bobla, syntes det var en grei løsning for gamlemor Glad Betaler ca. 900 penger for henne, og fikk en god pris på Citroënskrammelet som også skulle forsikres.
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #7 på: desember 15, 2010, 15:19:43 pm »

et godt kundeforhold betyr at man har alle forsikringer hos dem, samt gjerne flere familiemedlemmer bruker dem, samt at man er på hils og fornavn med kundekontakten... i mitt tilfelle ihvertfall. Glad pluss, jeg har aldri vært skyldig i noe som har involvert forsikringene.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #8 på: desember 15, 2010, 19:53:26 pm »

Før du vurderer veteranforsikring på bobla di så anbefaler jeg at du sjekker kravene. Det er slettes ikke uvanlig at selskapet stiller krav om:

- Singel, låsbar, alarmert garasje.
- 100% original bil.
- Kun bruk til og fra utstillinger/søndagskjøring/finværskjøring
- Kun bruk fra mai til September
- Begrenset kjørelengde
- Krav til at du har en bruksbil registrert i samme selskap
- Du må være medlem av en klubb som ligger under LMK (MBKN)
- Du må montere hovedstrøms bryter og brannslokker

osv osv osv

Er uhellet ute så kan du være sikker på at selskapet vil gjøre det dem kan for å begrense utbetalingen og da kan du banne på at du får svi hvis du ikke har fulgt vilkårene.

[ Vedlegg ]

Mvh
BB


Til info så bruker ikke Gjensidige dette skjema lenger for biler med verdivurdering under 30000,- . Da er den nye regelen at kundebehandleren avgjør saken på stedet. Trenger heller ikke bilder til takst heller lenger. Blitt så fint så..  Blunker
Var der for en uke siden og hadde som vanlig med alt de "før" trengte, men neida nå var det bortkastet jobb. Og jeg som hadde vasket og ryddet den nye bobla før jeg tok bilder.. hehe
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #9 på: desember 15, 2010, 20:32:38 pm »

hos terra er denne grensa 50.000.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #10 på: desember 15, 2010, 20:40:43 pm »

byttet alle mine forsikringer til IF i fjor, og når ghian skulle forsikres var det i følge selgeren ikke noe problem, jeg fylte ut et skjema med info, la ved bilder, og anga en verdi. Så langt var alt ok, men når papirene dukket opp var det de vanlige klausulene om at bilen ikke skulle være i daglig drift, 5000 km og de sakene der, men i tillegg var det en klausul om at jeg ikke kunne bruke den til og fra jobb... Da reagerte jeg og ringte selgerspira, og forklarte ham at jeg ikke syntes noe om at dette kom opp etter at alt var på plass, pluss at etter min oppfatning er forsikring en sannsynlighets-lek med tall, og det er forståelig at de setter begrensninger på årlig kjørelengde, for det går jo på hvor mye tid bilen befinner seg i trafikken, men hvorvidt de 5000 km skal kjøres på alle andre strekninger enn Nøtterøy-Horten ved halv-åtte tiden om morgenen og halv fem om ettermiddagen kunne jeg ikke forstå. dette forklarte jeg selgeren og argumenterte med at jeg liker ikke prinsippet med at andre legger seg opp i hva jeg gjør på hvilket tidspunkt, og etter noe mumle-mumle om sentrale retningslinjer etc, så dukket det opp nye papirer i posten, hvor klausulen med kjøring til og fra jobb var tatt bort Glad

Så konklusjonen er at det er ikke dumt å lese den lille skriften FØR noe skjer, pluss at selv de store selskapene hører på saklig og fornuftige argumenter. Endte opp med 1300 kr i året med full kasko. 180.000 i verdi mener jeg å huske.
Loggført
Knutandre
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Dønna- Helgelandskysten



Vis profil
« Svar #11 på: desember 17, 2010, 02:57:32 am »

Jah men da må jo terra være bra da.for nå har jeg lest nøye gjennom. og det står ikke noe spesielt
Kunne lagt til avtalen her, menf år ikke til å legg inn bilder.
Loggført

Nylig kjøpt boble.  71 mod vw automatic
Knutandre
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Dønna- Helgelandskysten



Vis profil
« Svar #12 på: desember 17, 2010, 03:00:02 am »

prøver meg


* forsikring.JPG (94.2 KB, 1944x1802 - vist 232 ganger.)

* forsikring.JPG (94.2 KB, 1944x1802 - vist 189 ganger.)
Loggført

Nylig kjøpt boble.  71 mod vw automatic
Knutandre
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Dønna- Helgelandskysten



Vis profil
« Svar #13 på: desember 17, 2010, 03:03:26 am »

side 2


* forsikring 2.JPG (94.2 KB, 1944x1802 - vist 166 ganger.)
Loggført

Nylig kjøpt boble.  71 mod vw automatic
jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #14 på: desember 17, 2010, 07:30:50 am »

Jah men da må jo terra være bra da.for nå har jeg lest nøye gjennom. og det står ikke noe spesielt
Kunne lagt til avtalen her, menf år ikke til å legg inn bilder.

Har du lest vilkårene? Hva legger de i "veteranbruk"? førsterisiko 10000,- hørtes lite ut, er ikke bilen din verdt mer enn det? hva koster det å skaffe en tilsvarende bil i dagens marked?
« Siste redigering: desember 17, 2010, 07:32:40 am av jaru » Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
Bjerkreim
Medlem
***
Innlegg: 179
Bosted: Bjerkreim Rogaland


vw only....


Vis profil
« Svar #15 på: januar 03, 2011, 12:53:59 pm »

Fikk forsikra min 61 mod i dag hos Jernbanepersonalets bank og forsikring.. Ansvar kosta 550,- full kasko kosta 1250,-
Eneste begrensing her er 4000km i året. De ville ha en takst av bilen får å sette en verdi siden dette kunne være vanskelig på veteranbiler.

Tommy
Loggført
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #16 på: januar 03, 2011, 17:12:40 pm »

Min 61 mod er veteranforsikret hos If med delkasko (brann og tyveri),forsikringssum er satt til kr 150000,- (hvorfor så høy, det vet jeg ikke),begrensninger er at den står i låst garasje og 5000km i året. For det betaler jeg eksakt kr 800,- i året. Synes det er verdt å legge noen hundrelapper ekstra i brann og tyveri hvis uhellet skulle være ute, istedenfor bare å ha ansvarforsikring....
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
broom
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #17 på: januar 03, 2011, 17:39:54 pm »

Hallo.
Selv har jeg Tennant på alle mine forsikringer.

Tror de er verdt en telefon fra mange her.

hilsen john arne
Loggført

64 buggy kort.
64 boble
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #18 på: januar 03, 2011, 21:01:05 pm »

Hadde Enter Forsikring på bilene mine. Mottoet deres var Det lille selskapet med det store hjertet". Nå heter det "Å ta vare på det som betyr mest for deg gjør jobben vår meningsfylt"

Vel, etter å ha fått kjørt inn venstre bakdør på Touranen midt i en rundkjøring viste det seg at hjertet deres ikke var veldig stort, og at de var mest opptatt over å ta vare på sin egen fortjeneste. Det endte opp med skylddeling... Det likte jeg dårlig. I min verden er det direkte uhøflig å kjøre på folk bakfra, selv i en rundkjøring Sint  Etter mye fekting ble det til at jeg flyttet alle mine forsikringene over til TrygVesta.

Men til dette med 4000 eller 5000 km-grensen for veteranforsikring:

Jeg fikk etter en del spørsmål frem og tilbake klarhet i hva den grensen egentlig innebærer: Vanligvis reduseres jo erstatning hvis man kjører for langt, men her er kjøretøyet faktisk ikke forsikret i det hele tatt, dvs grensen er absolutt! Dessuten opparbeider man seg ikke bonus med veteranforsikringer.

Endte derfor opp med vanlige forsikringer på boblene. Litt dyrere, men løsningen passer meg bedre. 5000 km er jo ikke spesielt langt hvis bilen brukes en del...
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #19 på: januar 03, 2011, 21:29:30 pm »

Min 61 mod er veteranforsikret hos If med delkasko (brann og tyveri),forsikringssum er satt til kr 150000,- (hvorfor så høy, det vet jeg ikke),begrensninger er at den står i låst garasje og 5000km i året. For det betaler jeg eksakt kr 800,- i året. Synes det er verdt å legge noen hundrelapper ekstra i brann og tyveri hvis uhellet skulle være ute, istedenfor bare å ha ansvarforsikring....

da anbefaler jeg deg å lese alle spesial-punktene for denne forsikringen i detalj, da det er ganske sikkert at det står at bilen ikke skal brukes til og fra jobb, og det er som JFP sier. Da kjører du uten forsikring, og det vil du ikke....
Loggført
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #20 på: januar 03, 2011, 21:40:59 pm »

tro jeg skal hjem å lese gjennom forikringen med liten tekst.

fikk vite at jeg kan kjøre 8000km uansett når på året. full kasko med 40% bonus(maks på veteran) har ikke trengt å sende inn et eneste bilde eller hva som er gjort, de lurte på prisen på bilen og om den var restaurert noen gang.

betaler 780,- full kasko hos IF( har alt annen forsikring der også)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!