juli 23, 2019, 09:45:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: godkjenninger på type 3..  (Lest 8539 ganger)
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« på: mars 20, 2011, 23:30:15 pm »

noen som vet eller har fått godkjent ting og tang som kan være til nytte for andre...??

bremer uppgraderte? hva har papir og hva godtas.? i kercher sine papir står det vel bare t1?

motor.. hvor mange hk på orginal bremser?? 


osv...
har selv en notch med wbx og kunne tenke meg dette i vognkort. noen som har fått godkjent dette før?
Loggført
Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: mars 23, 2011, 08:51:46 am »

http://www.tangen.nu/volkswagenpage.html
For å si det sånn, jeg er j...lig skuffa ! Gliser
Det ikke Jørn kan om dette er vel ikke vært å kunne.
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #2 på: mars 23, 2011, 19:15:17 pm »

står ikke noe om godkjenninger der.. bare kæ motor han har i...   det eg vil vite er hk godkjent i vognkort osv..

er knastens variant godkjent med 2.2 tubo wbx? eller med 2.1 wbx? står dette i vognkort?

knasten kan kansje svare sjølv og han:)
Loggført
porsvw
Juniormedlem
**
Innlegg: 65
Bosted: Mo i Rana


Vis profil

« Svar #3 på: februar 20, 2013, 20:45:14 pm »

Har selv nettopp kjøpt en Notch som har / og er godkjent med 3.2 liter med 231 hk, gammelt tyskt bygge sånn att tuv godkjenning var nog till stooor hjelp. Gliser
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3381
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #4 på: februar 20, 2013, 20:51:56 pm »

Har selv nettopp kjøpt en Notch som har / og er godkjent med 3.2 liter med 231 hk, gammelt tyskt bygge sånn att tuv godkjenning var nog till stooor hjelp. Gliser

Bilder? Ellers hendte det ikke vettu!  Gliser
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #5 på: februar 20, 2013, 23:50:22 pm »

Har selv nettopp kjøpt en Notch som har / og er godkjent med 3.2 liter med 231 hk, gammelt tyskt bygge sånn att tuv godkjenning var nog till stooor hjelp. Gliser

Bilder? Ellers hendte det ikke vettu!  Gliser

x2!!
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3513
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: februar 21, 2013, 00:00:55 am »

jeg fikk godkjent til 110hk på min Blå variant
brukta da T3 spindler 72/73 da er det makan som 411/412 og da hadde de en motor på 85Hk og prosent av det kunne Arnt Dahl godkjenne opp til 110Hk.
Men alt er avhengi han gamle grå kallen på tilsynet da Øyerulling Gliser Osteaktig
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
porsvw
Juniormedlem
**
Innlegg: 65
Bosted: Mo i Rana


Vis profil

« Svar #7 på: februar 21, 2013, 20:54:50 pm »

Har selv nettopp kjøpt en Notch som har / og er godkjent med 3.2 liter med 231 hk, gammelt tyskt bygge sånn att tuv godkjenning var nog till stooor hjelp. Gliser

Bilder? Ellers hendte det ikke vettu!  Gliser

Hehe, er samme man som du kjøpte den grønne ifra...trur du skjønner då att den faktiskt finnes. Har noen blad den er med i..trur de var Vw scene...skall ta og legge ut noen bilder i neste uke. Den e såååå fin (o allt for dyr), liten teaser kan vara att den er taksenket litt.
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 5487
Bosted: Ski i AKERSHUS



Vis profil WWW
« Svar #8 på: februar 22, 2013, 00:22:09 am »

jeg fikk godkjent til 110hk på min Blå variant
brukta da T3 spindler 72/73 da er det makan som 411/412 og da hadde de en motor på 85Hk og prosent av det kunne Arnt Dahl godkjenne opp til 110Hk.
Men alt er avhengi han gamle grå kallen på tilsynet da Øyerulling Gliser Osteaktig

Du har ikke kopi av vognkortet, Magne? Min sene 72 -som er lagret- har nettopp slike bremser foran. Er vel samme bremser som VW Porsche 914 og 411/412 har...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3381
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #9 på: februar 22, 2013, 22:21:23 pm »

Har selv nettopp kjøpt en Notch som har / og er godkjent med 3.2 liter med 231 hk, gammelt tyskt bygge sånn att tuv godkjenning var nog till stooor hjelp. Gliser

Bilder? Ellers hendte det ikke vettu!  Gliser

Hehe, er samme man som du kjøpte den grønne ifra...trur du skjønner då att den faktiskt finnes. Har noen blad den er med i..trur de var Vw scene...skall ta og legge ut noen bilder i neste uke. Den e såååå fin (o allt for dyr), liten teaser kan vara att den er taksenket litt.

Heftig! Men vil fortsatt se bilder, spessielt av bremser og motor...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #10 på: juni 08, 2013, 22:55:41 pm »

Ja, hva skjer her da? Er spent på å få sett denne bøse Type3'n  Kult
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
porsvw
Juniormedlem
**
Innlegg: 65
Bosted: Mo i Rana


Vis profil

« Svar #11 på: juni 30, 2013, 11:34:59 am »

Har ikke skjedd mye, hus tar all tid med støttemurer, kloakk mm...kjedelig men må prioriteres, bilen står fortsatt med tomt interiør. Har dokk fått fatt i ett orginalbaksete som er levert inn til opptrekking i sort skinn, blir og o levere in dørtrekken før att få di trekkt i 911 stil. Blir 911 stoler fremme. Har kjøpt en 964 før att ha noe o kjøre med i sommer Glad...men nå skall den til lakkering o bli lettere ombygget med ducktail leppe, bur o pole position stoler, va fan att man ikke kan la noe vare sånn som det er...ka ska eg kjøre nå???
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #12 på: juni 30, 2013, 15:19:52 pm »

Det er viktig å tukle med bilene Gliser Originalt er kjedelig
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
porsvw
Juniormedlem
**
Innlegg: 65
Bosted: Mo i Rana


Vis profil

« Svar #13 på: juni 30, 2013, 20:34:38 pm »

Helt enig! Osteaktig Har 2 andre prosjekt og som jeg skall hemte i neste uke fra lakk, en 87 mod T3 syncro med nybyggd Tdk, dobble sperrer pluss full westfalia pakke med hevetak + en 968 cs som skal bli min faste banebil...T3.en var en snipp snau utgave uten noe utstyr o med gåen 1.6...måtte kjøre Norge runt før att få sammen alle deler som trengs før att bygge  syncro westfalia. 968:en er ett prosjekt som kommer fra en japansk hugging der den stått i mange år etter en skikkelig smell...tok ca 5 år att samle deler o få bygget den opp...flaks att man trur att alt skall gå så fort att få ferdig, hadde man visst hvor laaaang tid alt tar så hadde man aldri startet på noe bilprosjekt Glad
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #14 på: juni 30, 2013, 21:28:05 pm »

Det er helt sant Gliser
Men det er viktig å ha noe å drive med. Gliser

Ikke ofte man hører om biler hentet fra Japan, det er spennende!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
porsvw
Juniormedlem
**
Innlegg: 65
Bosted: Mo i Rana


Vis profil

« Svar #15 på: september 03, 2013, 21:33:34 pm »

Her er en gammel bild, står nå på 18" BBS Classic felger (ligner på fuchs) og nye dørsider og baksete er ferdig, 2 Porsche turbostoler er under opptrekking, alt i brunt skinn. Pluss att kromlister er kommen på...mye bedre Glad Som sagt er denne godkjent men 231 hk...



smyger med en bild på t3:en og...
« Siste redigering: september 03, 2013, 21:41:56 pm av porsvw » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!