LOBO
Supermedlem
|
|
« Svar #30 på: januar 08, 2008, 11:57:03 am » |
|
Godt sagt
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
HKE
Supermedlem
Hans Kristian tlf 95718916
|
|
« Svar #31 på: september 13, 2008, 01:11:33 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
Brannmann!
|
|
« Svar #32 på: november 18, 2008, 23:44:14 pm » |
|
a SICK ride that had style, character, and attidtude that DIDN'T come frome the store
if you found it, it found you, and you roll it. sit low, and stand tall, hoodrides will always roll the nation! Kilde.Synes dette beskriver det rimelig godt..
|
|
|
Loggført
|
... it's an adiction ...
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
|
« Svar #33 på: november 19, 2008, 10:36:40 am » |
|
Usikker på definisjonen selv. Når jeg ferdigstilte min 58 model til 2007 sesongen trodde jeg at denne bilen var en soleklar "rat-looker". Men når jeg ser hvor mange utrolig rustne og skrøpelige biler som går feks i usa (og faktisk også i sverige) så lurer jeg på hvor min egentlig havner i graderingssirkuset Jeg velger selv å kalle den for en "resto-rat". Rett og slett fordi den har blitt lakkert opp i ca 1965 og ikke er et utrusta og skammsenka kjørbart objekt, men mere fremstår som en patinert solid bil med litt stæsj på. Hva mener dere andre?
|
|
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
ovejohan
Supermedlem
|
|
« Svar #34 på: november 19, 2008, 15:54:43 pm » |
|
men når bilen er original med veldig patina, litt rust i hjulbuene hva er den da? Bare en original bil? hehe..
|
|
|
Loggført
|
1961 T-1 boble (Edna) 1969 T-1 boble (Turid) (oppussing pågår) 2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
|
« Svar #35 på: november 19, 2008, 16:33:19 pm » |
|
Det synes jeg. Den har jo ingen spesiell look når den bare er orginal. Ergo en fin, patinert orginalbil. Kansje? Farlig greier å putte alt inn i forskjellige "looker". Kunne ikke noen bare laget en iso standard som inneholder kravene for vær enkelt look!! Da hadde det vært lett da........... og hvis bilen ikke gikk innenfor disse rammene hadde den bare blitt en bastard
|
|
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
LOBO
Supermedlem
|
|
« Svar #36 på: november 21, 2008, 15:02:14 pm » |
|
Dersom rat-look og hoodride er det samme så må den være lav ja Men er helt enig med empi i at det er dumt vi skal henge oss oppi disse lookene hele tiden. Mye morsomere om folk tenker selv og bygger det de liker
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Leif
Seniormedlem
|
|
« Svar #37 på: desember 14, 2008, 01:58:36 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Even
Medlem
|
|
« Svar #38 på: desember 14, 2008, 20:59:17 pm » |
|
Hjalp deg litt på vei Leif...
|
|
« Siste redigering: desember 14, 2008, 21:04:00 pm av Even »
|
Loggført
|
T1 1966 Seablau - På veien T1 1966 Seablau - Bodil SOLGT
|
|
|
|
Adax (Buskebil)
Seniormedlem
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
|
|
« Svar #40 på: desember 16, 2008, 03:33:17 am » |
|
For meg er en "Ratlooker" en bil som ser ut som den har stått under ripsbusken i mange år og som har blitt tatt fram fra busken og er tatt i bruk uten at den er restaurert mer en det som er nødvendig for at bilen skal gå. Derav det norske navnet "Buskebil" (bil funnet under busk)
|
|
|
Loggført
|
Dare to be different. "Aeris tepesco plebis plaustrum"
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Singelport Mafia'n
|
|
« Svar #41 på: desember 16, 2008, 10:12:07 am » |
|
Hva er patina? tror jeg har misforstått hva det egentlig er! hjelp!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
:: DKL ::
|
|
« Svar #42 på: desember 16, 2008, 10:19:48 am » |
|
Jeg mener de to bilene over her ikke er rat-look, men flotte bobler med patina. Min definisjon av patina er naturlig matt/slitt lakk av årenes vær :-) Rat look er en (ihjel) rusta bil som tilsynelatene såvidt henger sammen, men da med et strøkent chassis under(teknisk bra/resteurert). Og da lav som et uvær.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
LOBO
Supermedlem
|
|
« Svar #43 på: desember 16, 2008, 13:43:54 pm » |
|
Jeg er ikke enig. Så lenge den er lav og har slitt lakk med sjarm så er det en rat-looker Den trenger ikke å være gjennomrusta! Men at den ser litt ødelagt ut er et pluss. Stuket og cambern bidrar vel litt til dette f.eks:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
|
|
« Svar #44 på: desember 16, 2008, 13:49:37 pm » |
|
Jeg er ikke enig. Så lenge den er lav og har slitt lakk med sjarm så er det en rat-looker Den trenger ikke å være gjennomrusta! Men at den ser litt ødelagt ut er et pluss. Stuket og cambern bidrar vel litt til dette f.eks: Vil det si at du mener at enhver senka bil som ikke er omlakkert utvendig (ergo resto look) er en rat look? Finnes det ingenting i mellom? Som å ta en patinert bil å senke den.... ?
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #45 på: desember 16, 2008, 14:18:23 pm » |
|
Har jeg cal, rat eller Drag... det har jeg alltid lurt på. Alt er blåst og lakkert. dvs for noen år siden. Utvendlig urørt. Moro med noen yngre sine meninger.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Singelport Mafia'n
|
|
« Svar #46 på: desember 16, 2008, 15:20:51 pm » |
|
Jeg mener de to bilene over her ikke er rat-look, men flotte bobler med patina. Min definisjon av patina er naturlig matt/slitt lakk av årenes vær :-) Rat look er en (ihjel) rusta bil som tilsynelatene såvidt henger sammen, men da med et strøkent chassis under(teknisk bra/resteurert). Og da lav som et uvær. Takk trond, jeg er enig med deg i definisjonen av rat look;)
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
|
|
« Svar #47 på: desember 16, 2008, 18:48:03 pm » |
|
Har jeg cal, rat eller Drag... det har jeg alltid lurt på. Alt er blåst og lakkert. dvs for noen år siden. Utvendlig urørt. Moro med noen yngre sine meninger.
Jeg er kanskje ikke så ung, men jeg setter en knapp på "racebil"!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #48 på: desember 16, 2008, 18:54:41 pm » |
|
Jeg er kanskje ikke så ung, men jeg setter en knapp på "racebil"! Jeg er nå ennå mindre ung og vil nå kalle den en blodtrimma folkevogn jeg da....
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Boblehue
Supermedlem
Mr. Comfy......
|
|
« Svar #49 på: desember 16, 2008, 19:04:31 pm » |
|
Jeg er ikke enig. Så lenge den er lav og har slitt lakk med sjarm så er det en rat-looker Den trenger ikke å være gjennomrusta! Men at den ser litt ødelagt ut er et pluss. Stuket og cambern bidrar vel litt til dette f.eks: Da tror jeg nesten at jeg foretrekker resto.....
|
|
|
Loggført
|
1968 VW T1
12 Volt og stolt! ©
|
|
|
LOBO
Supermedlem
|
|
« Svar #50 på: desember 16, 2008, 21:49:16 pm » |
|
Jeg mener at du har en herlig race-bil med ratty attitude Elsker den bilen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
|
|
« Svar #51 på: desember 16, 2008, 21:59:00 pm » |
|
Jeg er ikke enig. Så lenge den er lav og har slitt lakk med sjarm så er det en rat-looker Den trenger ikke å være gjennomrusta! Men at den ser litt ødelagt ut er et pluss. Stuket og cambern bidrar vel litt til dette f.eks: Vil det si at du mener at enhver senka bil som ikke er omlakkert utvendig (ergo resto look) er en rat look? Finnes det ingenting i mellom? Som å ta en patinert bil å senke den.... ? Jeg mener at dersom en bil er lav og shabby (ratty) så er det en rat-look (MEN den trenger ikke å være full av hull!). En resto skal være ganske så strøken. Seff finnes det ting i mellom også! F.eks: min. Den er ikke blank nok til å være en resto, og ikke stygg nok til å være en rat. Ikke er den lav nok til å kvalifiseres til noen av stilene! Det er ikke akkurat en ræser lr, så jeg ender nok opp med en ingenting-looker (og er helt fornøyd med det ).
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #52 på: desember 16, 2008, 22:19:29 pm » |
|
JHU du er for gammel til å ha stemmerett. Ammetåka kom tidlig skjønner jeg... Lobo har talt.... Jeg som så gjerne vil ha en rat-look. Alle utenforstående som ser bilen tror jo jeg kjører bilcross
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
|
|
« Svar #53 på: desember 16, 2008, 22:46:59 pm » |
|
JHU du er for gammel til å ha stemmerett. Ammetåka kom tidlig skjønner jeg... Lobo har talt.... Jeg som så gjerne vil ha en rat-look. Alle utenforstående som ser bilen tror jo jeg kjører bilcross Akkurat DET har folk spurt meg om også.... Skal du bruke den i Årødalen? (bilcross-bane) Og min bil er ikke ratty en gang! De fleste på min alder ser ikke forskjell på en 1303 roadster og en original hebmüller (om de hadde gjort det så hadde de likt roadstern best )
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
|
|
« Svar #55 på: desember 17, 2008, 11:11:29 am » |
|
Ja for noe midt i mellom-stil er ikke akseptert
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
|
|
« Svar #56 på: desember 17, 2008, 11:12:43 am » |
|
Ja for noe midt i mellom-stil er ikke akseptert Jeg faller gjennom alle stoler med min bil, men synes egentlig det er HELT okey jeg :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
|
|
« Svar #57 på: desember 17, 2008, 11:50:45 am » |
|
Samme her. Kommentaren var VELDIG ironisk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
|
|
« Svar #58 på: desember 17, 2008, 11:51:45 am » |
|
Samme her. Kommentaren var VELDIG ironisk skjønte det
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Adax (Buskebil)
Seniormedlem
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
|
|
« Svar #59 på: mars 13, 2009, 10:17:20 am » |
|
Hva med Patina Racer?
|
|
|
Loggført
|
Dare to be different. "Aeris tepesco plebis plaustrum"
|
|
|
|