april 27, 2024, 15:28:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: BEETLE COUPE 2012 !!!  (Lest 15568 ganger)
Torbjørn Ravndal
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Feda, Vest Agder



Vis profil WWW
« på: april 18, 2011, 16:00:32 pm »

Denna var bra !!  Glad




« Siste redigering: april 23, 2011, 20:18:01 pm av Torbjørn Ravndal » Loggført

1973 - 1200 "spareboble"
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #1 på: april 18, 2011, 16:04:50 pm »

PAPPRÆSER  Rekker tunge
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Sander
Seniormedlem
****
Innlegg: 284
Bosted: stavenger


Das Auto...


Vis profil
« Svar #2 på: april 18, 2011, 19:09:10 pm »

Men det er desverre enda forhjulstrekk, og motor foran....
Loggført
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #3 på: april 18, 2011, 19:17:34 pm »

Grei konebil dette  Glad
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Atle S
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Halden


Petra, '67 , 1500


Vis profil
« Svar #4 på: april 18, 2011, 19:24:42 pm »

Det er vel noe som flyter rundt for å kjøle ned også.... Rekker tunge
Loggført

67' 1500
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #5 på: april 18, 2011, 19:29:27 pm »

Huff og huff!! Rekker tunge Rekker tunge
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Paddington
Medlem
***
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand



Vis profil
« Svar #6 på: april 18, 2011, 19:32:55 pm »

sett bort ifra at det er en "new beetle" så var det faktisk en pen bil
Loggført

61" t1 1200 deluxe
Sti
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: april 18, 2011, 19:55:55 pm »

Men det er desverre enda forhjulstrekk, og motor foran....

du får snu bilen og rygge  Sjokkert
men ja,enig med deg der!
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #8 på: april 18, 2011, 20:16:27 pm »

Liknar ikkje eingong på ein new beetle lenger
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #9 på: april 18, 2011, 21:55:35 pm »

Syns den er stilig jeg! Regner med de fleste av oss ikke bare har luftkjølte biler, så hvorfor ikke en slik??
Loggført

Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #10 på: april 18, 2011, 22:12:55 pm »

Har den ikke motor bak? WTF - Da er det ingen boble - IMO

WTF = what the fuck
IMO = In my opinion
Loggført

Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #11 på: april 19, 2011, 02:25:28 am »

Kunne gjerne tenkt meg å sett en utgave som ikke bare er en gimmick jeg. En skikkelig folkebil igjen altså, god og rund uten noen form for luksus. Billig bør den også være, om motoren er foran eller bak er egentlig ikke det jeg reagerer på. Derimot det at det er en luksusbil i forhold til orginalen. De største kultbilene ble jo aldri laget for å være kule og hippe men for å være enkel transport til massene. Da tenker jeg på biler som T-Ford, Mini, 2CV, Fiat 500, Renault 4, og selvfølgelig bobla. Ingen av disse er kompliserte og kom med dyrt utstyr når de var nye.
Loggført

unge lovende
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #12 på: april 19, 2011, 08:41:42 am »

Det der så jo veldig bra ut , ikke værst fra vw at de har greid å lage en bil
som ikke er kjedelig for en gangs skyld !!  Hvis man ser bort fra den nye scirocco selvfølgelig  Glad
Loggført

If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #13 på: april 19, 2011, 08:49:22 am »

1000ganger mer fin enn Golf og annet rask de lager om dagen. Hvis jeg ble tvunget til å kjøpe en ny VW hadde ikke valget vært vanskelig. Så mye triste biler de lager om dagen, så er det kult at de prøver noe nytt.
Loggført
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #14 på: april 19, 2011, 08:52:45 am »

Kuul bil  Gliser. Moro i det hele tatt at dem bygger oppfølgere av de gamle bilene våre. Lurer bare på når dem kommer med en ny utgave av Karmann Ghia. DET kunne blitt en tøff bil det  Blunker Blunker Blunker
« Siste redigering: april 19, 2011, 08:54:23 am av Elwood » Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
Jooey
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted:


Vis profil

« Svar #15 på: april 19, 2011, 10:39:53 am »

Etter å ha eid den gammle New Beetle fra 2005 til februar 2011, har jeg en del følelser for denne bilen. Den første NB var en stilig liten bil, jeg hadde en TDI med lavt forbrukt, og etter montering av litt coilovers og store felger, ble kjøreegenskapene også gjeldene. Problemet med bilen var i mine øyne kvaliteten. Jeg byttet mye deler som i man ellers ikke trenger å røre på en så ny bil, interiørdetaljer falt fra hverandre om man så litt for hardt på de, og når man først måtte skru på bilen, var det ubeskrivelig trangt under panseret.

Til tross for alt dette, eide jeg jo bilen i 5 og et halvt år, jeg traff forloveden min som følge av den bilen, og jeg har hatt veldig mange gøye kilometer med den, grunnen til at jeg solgte, var at jeg var litt lei av feil som dukket opp til stadighet, og at den var meget upraktisk som dykkebil med så liten plass.

I dag har jeg en passat stv i tillegg til luftkjølt, som får gå som Daily Driver. Men når økonomien tillater det, kunne jeg absolutt tenkt meg en New New Beetle som nr.2 bil... Blunker

Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #16 på: april 19, 2011, 13:14:48 pm »

De fleste av komentarene viser at miljøet i norge er en gjeng sirompa tullinger.
Den heter New beetle for at det ER en New Beetle....hadde det vært den gamle så hadde den sikkert ikke het New.

Bilen er knalltøff, og ennå finere er 2011 modellen blitt.

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #17 på: april 19, 2011, 13:57:50 pm »

De fleste av komentarene viser at miljøet i norge er en gjeng sirompa tullinger.
Den heter New beetle for at det ER en New Beetle....hadde det vært den gamle så hadde den sikkert ikke het New.

Bilen er knalltøff, og ennå finere er 2011 modellen blitt.

Mvh Marius

Akkurat det har vel noe med at dette er et forum for folk som liker gamle luftkjølte biler da kanskje Blunker
Loggført

GamleNydal
Supermedlem
*****
Innlegg: 659
Bosted: 2335 Stange


93011499


Vis profil
« Svar #18 på: april 19, 2011, 17:42:52 pm »

Kunne gjerne tenkt meg å sett en utgave som ikke bare er en gimmick jeg. En skikkelig folkebil igjen altså, god og rund uten noen form for luksus. Billig bør den også være, om motoren er foran eller bak er egentlig ikke det jeg reagerer på. Derimot det at det er en luksusbil i forhold til orginalen. De største kultbilene ble jo aldri laget for å være kule og hippe men for å være enkel transport til massene. Da tenker jeg på biler som T-Ford, Mini, 2CV, Fiat 500, Renault 4, og selvfølgelig bobla. Ingen av disse er kompliserte og kom med dyrt utstyr når de var nye.
Støtter denne jeg!
Loggført

Bergrenner

93011499
Torbjørn Ravndal
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Feda, Vest Agder



Vis profil WWW
« Svar #19 på: april 19, 2011, 19:23:52 pm »

Kunne gjerne tenkt meg å sett en utgave som ikke bare er en gimmick jeg. En skikkelig folkebil igjen altså, god og rund uten noen form for luksus. Billig bør den også være, om motoren er foran eller bak er egentlig ikke det jeg reagerer på. Derimot det at det er en luksusbil i forhold til orginalen. De største kultbilene ble jo aldri laget for å være kule og hippe men for å være enkel transport til massene. Da tenker jeg på biler som T-Ford, Mini, 2CV, Fiat 500, Renault 4, og selvfølgelig bobla. Ingen av disse er kompliserte og kom med dyrt utstyr når de var nye.
Støtter denne jeg!

Men hadde den blitt levert ribba for utstyr osv, så hadde nok ikke noen kommet med dollaren sin  og handla ....
Husk at vi nå sitter på vår feite rau og ikke skal gjøre noe unødig!

Nei folkens.. jeg ønsker meg en 2012 modell til bursdagen neste år Glad
Loggført

1973 - 1200 "spareboble"
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #20 på: april 19, 2011, 19:58:22 pm »

Jeg har null interesse for nye biler, det være seg VW eller Ferrari og skal aldri ha en.
Men selv om jeg ikke kunne tenke meg en selv så synes jeg det er en relativt stilig moderne bil. Den ser ihvertfall ikke ut som alt annet på veien. Dagens kunder krever komfort, kjøregenskaper og allslags mer eller mindre nyttige finurligheter, det kommer man ikke unna. Greit nok at det bare er en pent innpakket Golf, men jeg hadde ihvertfall lett valgt den fremfor en kjedelig A4 bil  Glad
« Siste redigering: april 19, 2011, 22:00:38 pm av Rocket-Racing » Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #21 på: april 19, 2011, 22:56:26 pm »

Her gjentar historien seg!
De aller første boblene var flotte, så ble det bare styggere og styggere med årene. Flotte linjer ble droppet til fordel for å tilpasse den til nye krav og forventninger. Heldigvis stoppet det med 1303!

Så kom New Beetle som så ok ut, over ti år senere er tiden inne for å lage en ny utgave. Hva gjør man? Jo man gjentar historien med å gjøre bilen litt mindre pen.

NB: Kun et resonomang satt litt på spissen Glad
God påske!
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #22 på: april 19, 2011, 22:58:10 pm »

den var fin og kan lett bli tøff.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #23 på: april 20, 2011, 09:02:53 am »

Sitat fra carmagazine.co.uk:

"The new Beetle looks like an old Beetle that ran into the back of a Ford Focus and kept on going."




Med andre ord: Æsj!  Tvilende
Loggført

My religion is kindness
Sander
Seniormedlem
****
Innlegg: 284
Bosted: stavenger


Das Auto...


Vis profil
« Svar #24 på: april 20, 2011, 10:00:21 am »

http://www.dinside.no/867896/vw-beetle-gjenoppstaar
Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #25 på: april 20, 2011, 18:31:34 pm »

Kunne gjerne tenkt meg å sett en utgave som ikke bare er en gimmick jeg. En skikkelig folkebil igjen altså, god og rund uten noen form for luksus. Billig bør den også være, om motoren er foran eller bak er egentlig ikke det jeg reagerer på. Derimot det at det er en luksusbil i forhold til orginalen. De største kultbilene ble jo aldri laget for å være kule og hippe men for å være enkel transport til massene. Da tenker jeg på biler som T-Ford, Mini, 2CV, Fiat 500, Renault 4, og selvfølgelig bobla. Ingen av disse er kompliserte og kom med dyrt utstyr når de var nye.
Støtter denne jeg!

Men hadde den blitt levert ribba for utstyr osv, så hadde nok ikke noen kommet med dollaren sin  og handla ....
Husk at vi nå sitter på vår feite rau og ikke skal gjøre noe unødig!

Nei folkens.. jeg ønsker meg en 2012 modell til bursdagen neste år Glad


Tja, si ikke det. Dette er noe jeg tror gjelder stort sett hele dages bilindustri og ikke bare VW. Tror alle pakker litt for mye stæsj inn i bilene og glemmer det at det også er et behov for en bil som er kun et transportmiddel. Problemet med alt utstyret er at det blir dyrt å produsere, komplisert og gjør det letter at ting går i stykker. Er jo ikke så lenge siden en kunne kjøpe en enkel bil uten noen som helst utstyr men i dag så skal selv den billigste bil ha mp3gpsdvdantiskrensoppvarming....
Loggført

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #26 på: april 20, 2011, 20:14:02 pm »

Tja.... er det i dag mangel på biler som "kun er transportmiddel" da?

Du får en splitter ny Toyota Aygo til 125.000 eller en ny Kia Picanto eller Peugeot 107 til under 130.000 kroner. Det må oppfylle kravet ditt om billig bil. Justert for inflasjon/kjøpekraft er det trolig billigere enn hva bobla kostet i sin tid. 125-130 tusen vil jeg anta tilsvarer rundt en tredjedel av gjennomsnittlig industriarbeiderlønn.

Du kan være temmelig sikker på at de er å regne som et transportmiddel uten for mye stæsj og luksus også. Og jeg tør påstå at ihvertfall Toyotaen er en solid, driftssikker bil. Ikke ulik egenskapene til bobla back in the day. Men ingen av dem er på topp 20-listen engang over Norges mest solgte biler.

Spørs om ikke det skyldes at markedet har endret seg og at folk flest krever og forventer mer av biler i dag enn før. Jeg tror markedet etterspør biler som er sikrere, større, raskere og mer komfortable - og det er akkurat den utviklingen biler har hatt siste 30-40 år.

Og for å banne i kjerka, så synes jeg den nye bobla ser overraskende bra ut - og mye tøffere enn gamle New Beetle Glad
Loggført

1969 Militær-buss
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #27 på: april 20, 2011, 20:18:53 pm »

Tja.... er det i dag mangel på biler som "kun er transportmiddel" da?

Du får en splitter ny Toyota Aygo til 125.000 eller en ny Kia Picanto eller Peugeot 107 til under 130.000 kroner. Det må oppfylle kravet ditt om billig bil. Justert for inflasjon/kjøpekraft er det trolig billigere enn hva bobla kostet i sin tid. 125-130 tusen vil jeg anta tilsvarer rundt en tredjedel av gjennomsnittlig industriarbeiderlønn.

Du kan være temmelig sikker på at de er å regne som et transportmiddel uten for mye stæsj og luksus også. Og jeg tør påstå at ihvertfall Toyotaen er en solid, driftssikker bil. Ikke ulik egenskapene til bobla back in the day. Men ingen av dem er på topp 20-listen engang over Norges mest solgte biler.

Spørs om ikke det skyldes at markedet har endret seg og at folk flest krever og forventer mer av biler i dag enn før. Jeg tror markedet etterspør biler som er sikrere, større, raskere og mer komfortable - og det er akkurat den utviklingen biler har hatt siste 30-40 år.

Og for å banne i kjerka, så synes jeg den nye bobla ser overraskende bra ut - og mye tøffere enn gamle New Beetle Glad


* .jpg (2.82 KB, 66x61 - vist 737 ganger.)
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #28 på: april 20, 2011, 20:21:07 pm »

Jeg synes bilen er tøff på mange måter, og absolutt en av de bedre fra VW den siste årene. TENK om den faktisk hadde hatt hekkbokser!!!! DA hadde det vært en innertier.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #29 på: april 20, 2011, 21:02:01 pm »

I test av nye biler fikk denne 56 påeng av en opnåelig skala på 110, fra Custommer guide rating.

Jeg har nok mye mere morro med en veteranbil med tanke på investering. Skulle ikke forundre meg at prisen her i Norge kommer opp i to fine Kubler?
« Siste redigering: april 20, 2011, 21:04:35 pm av svenole » Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!