mars 28, 2024, 15:37:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skilter fra gamle dager.  (Lest 5907 ganger)
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« på: april 24, 2011, 21:34:34 pm »

Min far mente min gamle boble (1969) hadde A-skilter for en god stud tilbake da bestefar kjøpte den ny.
Er dette mulig? Og i så fall kan disse søkes om å få brukt igjen?
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 24, 2011, 21:40:51 pm »

De er nok makulert for x-antall år siden Mr. Skaug!
Men skiltfabrikken i Oslo : http://skiltfabrikken.no/
Eller Lator skiltfabrikk : http://www.lator.no/
- produserer tidsrikte "gamle" skilt. Det originale skiltnummeret ditt, som da står i vognkortet kan benyttes om det er ledig Blunker
Det sjekker du ved å kontakte biltilsynet  Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2 på: april 24, 2011, 21:59:22 pm »

Her er reglene:

http://www.lmk.no/kjennemerkeskilt

 Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #3 på: april 24, 2011, 22:57:34 pm »

Ta de reglene med en klype salt. Det som står om at nummeret skal kvaltetssikres av LMK og at man må søke skriftlig og betale for det gjelder kun om man allerede har "veteranskilt" men vil gjøre det om.
Om du har nyere tosifret skilt og vil ha veteranskilt er det bare å finne et ledig nummer (i ditt tilfelle det opprinnelige A-skiltet) og møte opp på nærmeste trafikkstajon og få det gjort om. Skilt kjøper du selv.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 25, 2011, 21:31:06 pm »

Klart svar - jøss. Takk
Loggført

janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #5 på: april 26, 2011, 05:04:19 am »

hadde stygge moderne på min lille blå.  fikk bytta det om til det originale med kun seks tall uten problem.


* DSC_2989.jpg (42.05 KB. 650x432 - vist 476 ganger.)


eneste problemet jeg støtte på, var en forsikringsagent som ikke skjønte at man ikke nødvendigvis hadde bokstaver på skiltet  Glad

Loggført

tlf 90 11 98 33.
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 26, 2011, 05:51:01 am »

artig med både skiltene og forsikringsagenten.
Loggført

Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #7 på: mai 11, 2011, 12:18:59 pm »

Det gamle telefon-skiltet viste seg å være ledig.

Nye skilter er bestilt.

Loggført

Rune84
Seniormedlem
****
Innlegg: 352
Bosted: Løten



Vis profil
« Svar #8 på: november 29, 2011, 14:29:30 pm »

Godt å høre at flere vil ha det tidsriktig. Jeg måtte sende en liten notis til Biltisynet, om hvorfor jeg ikke ville ha plastikkskilt. Grunn; Det hører ikke hjemme på en 1969 mod!
Loggført

Mvh Rune 

Tlf 99 12 80 66
69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #9 på: november 29, 2011, 14:33:38 pm »

ikke noe plast her nei  Osteaktig


* IMG_20110627_122837_150k.jpg (149.51 KB, 881x661 - vist 355 ganger.)
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #10 på: november 29, 2011, 15:20:12 pm »

Godt å høre at flere vil ha det tidsriktig. Jeg måtte sende en liten notis til Biltisynet, om hvorfor jeg ikke ville ha plastikkskilt. Grunn; Det hører ikke hjemme på en 1969 mod!

Nå har vel ikke biltilsynet noe med hvilket materiale skiltene er laget i...
De har i hvertfall ikke det på veteranbiler, men hvor går grensen?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Rune84
Seniormedlem
****
Innlegg: 352
Bosted: Løten



Vis profil
« Svar #11 på: november 29, 2011, 15:44:07 pm »

Godt å høre at flere vil ha det tidsriktig. Jeg måtte sende en liten notis til Biltisynet, om hvorfor jeg ikke ville ha plastikkskilt. Grunn; Det hører ikke hjemme på en 1969 mod!

Nå har vel ikke biltilsynet noe med hvilket materiale skiltene er laget i...
De har i hvertfall ikke det på veteranbiler, men hvor går grensen?

Poenget med inlegget var at jeg måtte sende inn en skriftlig søknad om å få den registrert på det orginale reg nr fra 1969.
Det var ikke bare bare..

Det har vist seg at det er litt ulik praksis, noen kan bare ring og få JA over telefon, mens noen (jeg) må sende inn "søknad" ..
Og jeg er glad for at folk velger å bruke orginale skilt, og ikke plastikk skilt med et norsk flagg på en gammel bil..
Loggført

Mvh Rune 

Tlf 99 12 80 66
69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #12 på: november 29, 2011, 18:50:59 pm »



Nå har vel ikke biltilsynet noe med hvilket materiale skiltene er laget i...
De har i hvertfall ikke det på veteranbiler, men hvor går grensen?

Grensen går 1.Juli 1971 Glad
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #13 på: november 29, 2011, 18:52:42 pm »

Reglen er at så lenge skiltet er tidsriktig korrekt kan du skifte til hvilke skilt du vil så lenge det er ledig.
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #14 på: november 29, 2011, 23:07:46 pm »



Nå har vel ikke biltilsynet noe med hvilket materiale skiltene er laget i...
De har i hvertfall ikke det på veteranbiler, men hvor går grensen?

Grensen går 1.Juli 1971 Glad

Ja det er grensen for å velge skilt nummer, men hvor går grensen for å velge mellom alu eller plast på bruksbilen.... Dvs LY skilter eller lignende.... Jeg vet min 79 Golf hadde alu uten refleks fra den var ny.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #15 på: november 29, 2011, 23:10:46 pm »



Nå har vel ikke biltilsynet noe med hvilket materiale skiltene er laget i...
De har i hvertfall ikke det på veteranbiler, men hvor går grensen?

Grensen går 1.Juli 1971 Glad

Ja det er grensen for å velge skilt nummer, men hvor går grensen for å velge mellom alu eller plast på bruksbilen.... Dvs LY skilter eller lignende.... Jeg vet min 79 Golf hadde alu uten refleks fra den var ny.

Grensen for og få gamle aluplater istedenfor plast er i år 1981 og neste år 1982, altså 30 år.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!