Petter Cha
Nybegynner

|
 |
« på: mai 02, 2011, 22:46:31 pm » |
|
Hei!! Jeg har kjøpt den nato grønne roadsteren, den er det puma og drop spindler på, men den er så jæsla lav så tar av drop spindlene, hvordan blir høyden med bare puma i bånn!!  Og hvor mye kan jeg få for de brukte drop spindlene?
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Petter Cha Boble Roadster 68`
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #1 på: mai 02, 2011, 23:03:14 pm » |
|
Er litt bilder her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,13047.0.htmlHøyden på pumaforstillingene er litt forskjellige. Noen kan man sleppe nesten ned i bakken og noen er litt for høye. Balljoint er jo litt vanskeligere å få superlavt. Blir veldig stiv og humpete uten senkespindler. For å finne ut hvor høy din blir uten senkespindler kan du jo bare finne ut hvor mye spindlene dine senker (er det ikke ca 5-6cm?) og regne litt 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Petter Cha
Nybegynner

|
 |
« Svar #2 på: mai 03, 2011, 01:53:18 am » |
|
Er litt bilder her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,13047.0.htmlHøyden på pumaforstillingene er litt forskjellige. Noen kan man sleppe nesten ned i bakken og noen er litt for høye. Balljoint er jo litt vanskeligere å få superlavt. Blir veldig stiv og humpete uten senkespindler. For å finne ut hvor høy din blir uten senkespindler kan du jo bare finne ut hvor mye spindlene dine senker (er det ikke ca 5-6cm?) og regne litt  Hvor mye senker pumaen? De bildene du har er det bare med puma?
|
|
|
Loggført
|
Mvh
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #3 på: mai 03, 2011, 07:04:31 am » |
|
Er vel bedre å heve pumaen og beholde senkespindlerne som de er. Hurtigere enklere og billigere i tilleg  Her er min med senkespindler og forstilling senket halvt  Og her senkespindler og forstilling helt i top 
|
|
« Siste redigering: mai 03, 2011, 07:29:00 am av Jens-Ole aka 'Dansken' »
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem

|
 |
« Svar #4 på: mai 03, 2011, 07:35:54 am » |
|
Personlig hadde jeg beholt spindler. Og justert opp puma. Mye mer kjøre komfort.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem

|
 |
« Svar #5 på: mai 03, 2011, 08:15:57 am » |
|
Personlig hadde jeg beholt spindler. Og justert opp puma. Mye mer kjøre komfort.
Kan ikke bli mer enig...... Mvh Svein
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Petter Cha
Nybegynner

|
 |
« Svar #6 på: mai 03, 2011, 10:50:01 am » |
|
Er vel bedre å heve pumaen og beholde senkespindlerne som de er. Hurtigere enklere og billigere i tilleg  Her er min med senkespindler og forstilling senket halvt  Og her senkespindler og forstilling helt i top  pumaen står visstnok på topp sa tidligere eier
|
|
|
Loggført
|
Mvh
|
|
|
Endre S
Supermedlem

Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #7 på: mai 03, 2011, 11:21:34 am » |
|
Den er jo ikke så lav.....har dere så høye fartsdumper i byen? Vurder heller andre dekk......hadde heller aldri fjernet senkespindlene.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #8 på: mai 03, 2011, 12:18:20 pm » |
|
Lad os se et billede af fronten og hvilke dekkstørrelse du kører med..
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Henrik
Nybegynner

|
 |
« Svar #9 på: mai 03, 2011, 12:55:12 pm » |
|
Kan hende topp posisjon på din puma/senkeforstilling er lavere enn originalt, er vel to forskjellige høyder på pumaen som leveres, ellers har du vel ca 12cm justeringsmulighet med puma om jeg ikke husker feil. Senkespindlene senker normalt 2,5" og puma i bunnposisjon er helt forferdelig å kjøre med. Ta heller av pumaen som nevnt om senkernes utgangsposisjon er for lav.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem

|
 |
« Svar #10 på: mai 03, 2011, 13:48:26 pm » |
|
Hei!! Jeg har kjøpt den nato grønne roadsteren, den er det puma og drop spindler på, men den er så jæsla lav så tar av drop spindlene, hvordan blir høyden med bare puma i bånn!!  Og hvor mye kan jeg få for de brukte drop spindlene? Jeg har senkeforstilling på min med dropspindler. den er ca 3 cm over bakken. I fjor kjørte jeg med like lav bil men uten dropspindler og det er et helvete å kjøre med, den blir da dønn stiv siden den ligge på bærekulene. Ble en helt annen bil å kjøre med i år. Hvorfor hever du ikke opp pumaen med dropspindlene på? Derfor man har justerbar forstilling 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
Petter Cha
Nybegynner

|
 |
« Svar #11 på: mai 03, 2011, 13:52:59 pm » |
|
Den er jo ikke så lav.....har dere så høye fartsdumper i byen? Vurder heller andre dekk......hadde heller aldri fjernet senkespindlene.....
står 165/50/15 dekk på den nå, har tenkt tanken, men vil det ikke kanskje subbe i hjulbue da? den skraper i rundkjøringer og alt!! syns det selvfølgelig er skjarm og skrape litt, men med en så kul bil så syns jeg den ikke skal tiltrekke seg altfor mye negativ oppmerksom het i form av subbing.. 
|
|
|
Loggført
|
Mvh
|
|
|
Petter Cha
Nybegynner

|
 |
« Svar #12 på: mai 03, 2011, 13:56:56 pm » |
|
jeg skal iallefall la senkespindlene stå på, men jeg spørr kanskje noe dumt noe nå, men har min første boble, så må lære litt, er det ikke puma forstilling som er korta inn som stå på? hva gjør jeg da hvis jeg skal bytte puma? og hvor kommer navnet puma fra? er det bare et merke?
|
|
|
Loggført
|
Mvh
|
|
|
|
Petter Cha
Nybegynner

|
 |
« Svar #14 på: mai 03, 2011, 14:04:23 pm » |
|
 Uten navn.JPG (33.42 KB. 524x461 - vist 329 ganger.) også er den jæææææævli lav under i forstilling og slikt!! kanskje 1,5-2 cm klaring
|
|
|
Loggført
|
Mvh
|
|
|
Endre S
Supermedlem

Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #15 på: mai 03, 2011, 14:16:43 pm » |
|
Vet du hvor d subber borti da? Innerskjerm eller ? Eg kjøre med 145-65 dekk med korta og drop, resten kommer jo an på innpress på felg, dekk... Skru opp puma og kjør på du......lyd skal d være ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Petter Cha
Nybegynner

|
 |
« Svar #16 på: mai 03, 2011, 14:27:54 pm » |
|
Vet du hvor d subber borti da? Innerskjerm eller ? Eg kjøre med 145-65 dekk med korta og drop, resten kommer jo an på innpress på felg, dekk... Skru opp puma og kjør på du......lyd skal d være ;-)
det subber i stål, jeg legger meg ned og kikker så er det forstilling, bære arm isch som subber.. har du bilder av din? fra side, front og hjulbue
|
|
|
Loggført
|
Mvh
|
|
|
Petter Cha
Nybegynner

|
 |
« Svar #17 på: mai 03, 2011, 16:09:10 pm » |
|
Send meg sms så kan jeg sende bilder på MMS.. Mitt nr: 40413636
|
|
|
Loggført
|
Mvh
|
|
|
bObLeFrIk
|
 |
« Svar #18 på: mai 03, 2011, 22:17:54 pm » |
|
Hei!! Jeg har kjøpt den nato grønne roadsteren, den er det puma og drop spindler på, men den er så jæsla lav så tar av drop spindlene, hvordan blir høyden med bare puma i bånn!!  Og hvor mye kan jeg få for de brukte drop spindlene? Gratulerer.. en boble til i grenland.. 
|
|
|
Loggført
|
1303s 72 mod ombygd Orginal 53 boble m/ragtop
|
|
|
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem

|
 |
« Svar #19 på: mai 04, 2011, 08:12:40 am » |
|
jeg skal iallefall la senkespindlene stå på, men jeg spørr kanskje noe dumt noe nå, men har min første boble, så må lære litt, er det ikke puma forstilling som er korta inn som stå på? hva gjør jeg da hvis jeg skal bytte puma? og hvor kommer navnet puma fra? er det bare et merke?
Ut i fra bildet ditt så har du 2" korta forstilling. Hadde den vært ukorta hadde hjulene dine vært helt ute i hjulbuene. Navnet Puma kommer så vidt jeg har fått med meg av at denne type justerbar forstilling kom på bilen Puma ( http://en.wikipedia.org/wiki/Puma_(car) ). Korriger med dere andre hvis jeg tar feil her.
|
|
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
Petter Cha
Nybegynner

|
 |
« Svar #20 på: mai 04, 2011, 09:25:59 am » |
|
[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]
 3.JPG (38.84 KB. 719x537 - vist 358 ganger.)
 Uten navn.JPG (28.76 KB. 707x507 - vist 338 ganger.) litt bilder
|
Mvh
|
|
|
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Senkepøbel
|
 |
« Svar #21 på: mai 04, 2011, 09:37:39 am » |
|
1cm klaring er god for 1 meter
Mvh Lars Member of Senkemafiaen
|
|
|
Loggført
|
Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt 93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt 68 - T1 RatLooker med snurre
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #22 på: mai 04, 2011, 09:38:33 am » |
|
Tror jeg møtte denne her mellom Brevik og Porsgrunn på lørdag kveld? Ser ut som du bør bytte ut den forstillingen. Senkejustereren er montert med for lite justeringsmulighet oppover. Ser ut som om den er nesten på topp nå... og bærearmene peker fortsatt oppover = null fjæring i fart.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
Petter Cha
Nybegynner

|
 |
« Svar #24 på: mai 04, 2011, 10:42:51 am » |
|
Tror jeg møtte denne her mellom Brevik og Porsgrunn på lørdag kveld? Ser ut som du bør bytte ut den forstillingen. Senkejustereren er montert med for lite justeringsmulighet oppover. Ser ut som om den er nesten på topp nå... og bærearmene peker fortsatt oppover = null fjæring i fart.
stemmer nok det..  går det ann og justere dette? jeg vil ha den iallefall 3 cm høyere kanskje.. uten og måtte bytte dekk
|
|
|
Loggført
|
Mvh
|
|
|
Petter Cha
Nybegynner

|
 |
« Svar #25 på: mai 04, 2011, 10:43:42 am » |
|
Ja, den pumaen kan da umulig være riktig? Mine senkere står ca i den posisjonen når den er på det laveste..  skulle visst stå på det høyeste, men får jo ikke tak i forrige eier
|
|
|
Loggført
|
Mvh
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #26 på: mai 04, 2011, 11:15:46 am » |
|
går det ann og justere dette? jeg vil ha den iallefall 3 cm høyere kanskje.. uten og måtte bytte dekk
Jekk bilen opp og ta av justerings platen (halvmånen) da vil du fort se om settskruen er ved sporets ende (det gir mening når du ser det). Er den det så er en ny forstillings stamme den beste løsningen, løsning nummer 2, kappe opp og sveise sammen riktig. Babelfish er nære deg og kan slikt.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Petter Cha
Nybegynner

|
 |
« Svar #27 på: mai 04, 2011, 16:30:28 pm » |
|
går det ann og justere dette? jeg vil ha den iallefall 3 cm høyere kanskje.. uten og måtte bytte dekk
Jekk bilen opp og ta av justerings platen (halvmånen) da vil du fort se om settskruen er ved sporets ende (det gir mening når du ser det). Er den det så er en ny forstillings stamme den beste løsningen, løsning nummer 2, kappe opp og sveise sammen riktig. Babelfish er nære deg og kan slikt. Skal kikke og ordne!! Har 19 tomler så jeg får se
|
|
|
Loggført
|
Mvh
|
|
|
oyvinla
Medlem

|
 |
« Svar #28 på: mai 05, 2011, 17:56:05 pm » |
|
Har du kjøpt deg VW Petter? Det hadde jeg ikke trodd om deg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwsolli
Supermedlem

1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #29 på: mai 05, 2011, 19:57:40 pm » |
|
Tøff bil. Puma ble kjøpt på unneberg. Vet ik om den er smalnet
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
|