mai 22, 2025, 21:53:57 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
CU motor med doble Dellorto - ingen bensin til sylinder 1
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: CU motor med doble Dellorto - ingen bensin til sylinder 1 (Lest 1252 ganger)
andrew
Nybegynner
Innlegg: 9
Bosted: Kristiansand
CU motor med doble Dellorto - ingen bensin til sylinder 1
«
på:
juni 01, 2011, 22:47:20 pm »
Hei! Kjører luftkjølt T3 med CU motor. Motoren har fungert perfekt med doble Dellorto forgassere, men i dag går den på 3 sylindre. Å trekke av pluggledning til sylinder 1 gjør ikke det minste forskjell på tomgang, gnisten er der og bytte av tennplugg hjelper ikke. Justering av mixture screw gjør heller ingen endring, mens justering på de øvrige 3 sylindre gjør den forventede endring. Enten så er det ingen komp på sylinder 1 eller så er bensintilførselen til tomgangs-jet blokkert. Noen tips? Det smeller litt i potta på deceleration.
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 635
Bosted: kodal
Sv: CU motor med doble Dellorto - ingen bensin til sylinder 1
«
Svar #1 på:
juni 01, 2011, 22:52:36 pm »
vipp av ventildeksel og se om alt er som det skal ..........
Loggført
oyvinla
Medlem
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger
Sv: CU motor med doble Dellorto - ingen bensin til sylinder 1
«
Svar #2 på:
juni 02, 2011, 01:07:55 am »
kan jo være noe rusk i gasseren. jeg ville tatt den av og sjekket.
Loggført
andrew
Nybegynner
Innlegg: 9
Bosted: Kristiansand
Sv: CU motor med doble Dellorto - ingen bensin til sylinder 1
«
Svar #3 på:
juni 02, 2011, 18:35:30 pm »
Problemet løst, rusk i forgasseren. Takk for støtte!
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...