april 19, 2024, 07:13:34 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Slammed 59 On Air c",)  (Lest 31143 ganger)
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« på: juni 07, 2011, 23:07:01 pm »

Får kaste meg inn her da m wogna Rekker tunge
 Hadde en Low og Slow 65 som ble solgt for gode 3 uker siden...
Jeg måtte ha noe nytt, boble er jo artig og bestemte meg for å handle inn en eldre modell slik at jeg slapp eu.....
 Det ble en nydelig 59 modell. skam bra bil faktisk... en eier siden ny... med gamle vognkort  Sjokkert

Jeg har hatt Luftfjæring før på bil men aldri boble så det MÅTTE jeg bare HAAAAA!
 Luftfjæring ble bestil fra http://airkewld.com/
Der har di en del erfaring og deler og alt burde jo være konge då??
5 Dager etter bestilling kom UPS på døra. Fantastisk  Osteaktig

Da var det bare Kaste opp 59 på bukker bare etter en time jeg fikk den. hadde en uke på meg slik at jeg skulle rekke Sørlands treffet i mandal... ÅY  Sjokkert


* 28052011008copy.jpg (133.76 KB, 648x486 - vist 453 ganger.)
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 07, 2011, 23:08:11 pm »

Fua

* 28052011009 copy.jpg (130.95 KB. 648x486 - vist 476 ganger.)

Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 07, 2011, 23:20:37 pm »

Settet klart på benken.... Her skal det vises seg at det er et veldig enkelt sett. Funnet ut man bør ha større tank og 2 kompressorer, men har allerede bestilt d så oppgradering på gang Rekker tunge

* 26052011007 copy.jpg (145.95 KB. 648x486 - vist 657 ganger.)

Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 07, 2011, 23:30:26 pm »

Ville bare handle inn en ferdig smala puma, men det var ikke å oppdrive... Ohh yezz kjappere å smale selv Rekker tunge

* 26052011003 copy.jpg (140.5 KB. 623x467 - vist 425 ganger.)

Rett i kappsaga, rett å fint Osteaktig

* 26052011004 copy.jpg (122.56 KB. 555x416 - vist 461 ganger.)


* 26052011005 copy.jpg (145.89 KB. 648x486 - vist 403 ganger.)

Ferdig smala 2" ca

* 26052011006 copy.jpg (141.41 KB. 616x462 - vist 453 ganger.)

Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 07, 2011, 23:38:35 pm »

Så var det Inn med stengene...
 Han har ikke droppa spindler enda, det SUUUGER asså  Tvilende men det kommer på når unneberg får di inn Osteaktig
monterte dempere, skal sveise på et nytt demper feste. bilde av det kommer, for det er litt treg å heise og er litt feil vinkel på demperen så det må modifiseres litt... det skal være på vei over dammen Rekker tunge

* 29052011013 copy.jpg (148.02 KB. 648x486 - vist 491 ganger.)

Så var det få prøvekjørt detta... Høy eller hva ?  Osteaktig ?
[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]
bom.... men på orginal hjul... så nye dekk og spindler må på. ikke lavt nok Rekker tunge

* 29052011022 copy.jpg (137.54 KB. 648x486 - vist 485 ganger.)


* 29052011018 copy.jpg (143.78 KB, 648x486 - vist 575 ganger.)
« Siste redigering: juni 08, 2011, 00:29:05 am av bajas » Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 07, 2011, 23:51:32 pm »

Så har jeg laget eget spissing utstyr, enkelt og det funker Osteaktig

* 31052011025 copy.jpg (147.93 KB. 778x584 - vist 514 ganger.)

Så var det prøve kjøring, Men hva Fakk??? har jo lite styring..... så den gamle styresnekka måtte visst byttes ut, da denne er så stor og klumpete i forhold til en nyere type, den er visst mer smuud og litt greiere styrearm.....

Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: juni 07, 2011, 23:59:43 pm »

Spennende å følge med på. Keep up.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: juni 08, 2011, 00:02:52 am »

Så kom det værste!!
 Anbefaler IKKE å sveise på brakettene til putene bak uten at karosseri er av....
Som dere vet er det trangt, ja så si helt ille...... ser ikke en dritt...... pluss sveisemaska ble plutselig for stor, jaja, sveise litt uten da, ja då blir man brent, pluss det dalte en ørten sveise perler nedi armer og hode osv osv, you name it  Gråter men det gikk....
pusse litt til brakett.

* 31052011026 copy.jpg (108.53 KB. 648x486 - vist 657 ganger.)

Tok av armen, her måtte jeg kappe av torsjons-stanga siden di er faste på disse modellene...
Følger med mal hvordan kappe litt på armen slik at den vil gå høyere...

* 31052011027 copy.jpg (135.03 KB. 648x486 - vist 556 ganger.)

Her er det ferdig montert... Men er ikke sveisa inn forsterkninger til demper tårnet.... Bilder av det kommer....

* 01062011032 copy.jpg (146.22 KB. 648x486 - vist 672 ganger.)



Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #8 på: juni 08, 2011, 00:13:57 am »

DrLaban hadde lagt ut detta, off skrekk......
 så derfor ble det sveist inn to støtter på begge sider bak til demper tårn....

* oops.jpg (77.59 KB. 800x533 - vist 775 ganger.)


Pang i gulvet?

* 31052011030 copy.jpg (118.8 KB. 648x486 - vist 588 ganger.)


Ja pang!!! Yess klarte det på 4 kvelder...... Så rakk treffet gitt Rekker tunge

* 004 copy.jpg (133.53 KB. 648x486 - vist 687 ganger.)

 
Vi tar ikke bilde av oppi foran enda, det er bare slengt oppi Rekker tunge
 Der kommer det et prosjekt, med å lakke og få det klean look oppi.... Men var morro å få det til da, men forsatt venter vi på droppa spindler...
Kanskje lage til Braketter til at man kan dragge litt i tunellene?? å kjøre på skakke på veien fikk folk til å lure HAHAHHAHAHA  Osteaktig

Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #9 på: juni 08, 2011, 00:22:22 am »

Flotte bilder og instrukser finner man her og fulgt samme prinsippet.....
http://airkewld.com/tech-center/air-ride/air-ride-installs/vw-swing-axle-air-ride-install
http://airkewld.com/type-1-link-pin-weld-on-air-ride/air-ride-installs/type-1-link-pin-weld-on-air-ride

Viser her på bildet hvordan jeg har sveist inn 4 støtte stag..... dette er pga at jeg vil ha det morro Rekker tunge

* 283.jpg (72.45 KB. 638x399 - vist 742 ganger.)


Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #10 på: juni 08, 2011, 00:31:41 am »

Spennende å følge med på. Keep up.

Takk for det. har mange planer, men nå skal luftfjæringa fungere optimalt før jeg går videre. Kommer litt barnesykdommer inni mellom, så greit å få testa det litt Osteaktig
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #11 på: juni 08, 2011, 04:41:53 am »

Ser bra ut dette da, skal kikke innom igjen  Blunker .... air er moro vel  Gliser
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4053
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #12 på: juni 08, 2011, 07:19:56 am »

Får følge lidt med her også Blunker Ser pokkers fint ud!
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #13 på: juni 08, 2011, 07:20:04 am »

Ganske innlysende at man lett kan "vrenge" tårnet bak når man legger all belastningen på innsiden og ikke rett under. Rart at dette "weld-on" kittet ikke har litt flere deler.... Feks så kunne jo tårnene vært doble slik at belgen kom i mellom to tårn hvis du forstår meg.
Se på de røde linjene på dette bildet...

Må da være plenty med plass her til å gjøre en god avstivning?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #14 på: juni 08, 2011, 08:50:33 am »

Plass er det, men ikke så mye. Jeg kjører CUP-stag på min for å avstive tårenene. Fungerer som gull og gir en meget god avstiving. Er dessuten bolt on så man slipper å sveise inn noe permanent.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #15 på: juni 08, 2011, 08:59:33 am »

Ja pang!!! Yess klarte det på 4 kvelder...... Så rakk treffet gitt Rekker tunge
[ Vedlegg ]
 
Vi tar ikke bilde av oppi foran enda, det er bare slengt oppi Rekker tunge
 Der kommer det et prosjekt, med å lakke og få det klean look oppi.... Men var morro å få det til da, men forsatt venter vi på droppa spindler...
Kanskje lage til Braketter til at man kan dragge litt i tunellene?? å kjøre på skakke på veien fikk folk til å lure HAHAHHAHAHA  Osteaktig


Fett ja! Ikke mye som skal til for å endre utseende på en bil radikalt (selv om det er litt jobb å montere).

Jeg vurderte også å ha braketter for å kunne lage litt gnistregn, men jeg lager trolig bare skliplater under rammekodet og girkassefestet, disse ligger nemlig på bakken på min når jeg slipper den helt ned.
Eneste man bør tenke på med slike braketter eller plater er å ha de fjærbelastet og med avrundet kant mot kjørerettningen slik at de ikke hekter i underlaget. Kjedelig å rive av halve understellet hvis den hekter i ett hull i asfalten.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #16 på: juni 08, 2011, 19:01:22 pm »

D er faktisk en del som mangler i kittet spør du meg.. som for eks den støtten bak... ja så du hadde et slikt stag, skal vel ikke mer til kanskje?

Du burde tenke di to små jeg har sveist? var der jeg oppdaget at d hadde begynt  bende litt.
 Jeg beholder jekk festene synes d er lavt nok  Rekker tunge Og en kompressor til har jeg bestilt... skal legge det opp foran slik at jeg kan ha to tanker eventuelt... skal renske det rent oppi foran så d blir mer ryddig... venter forsatt på spindler da, er for treg til  heise opp foran og i tilegg subber demperen litt i bærearmene... så må justere litt der....
 
så må jeg bygge den om til 12 volt Osteaktig
Anbefaler dere Unneberg da? Starter m den hylsen, dynamo, lade rele, noe anna enkli??

Hva/hvordan burde jeg ha  lakket felgene??? gjerne inspill Osteaktig
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #17 på: juni 08, 2011, 19:10:35 pm »

Du får ny 12V rotor til viskermotor.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #18 på: juni 08, 2011, 19:15:12 pm »

CUP-staget holder mer enn nok. Det gjør tårnene bak dønn stabile. Og det har jo ikke bare en diagonal mellom tårenene, men også innfestning ned på "girkasse-gaffelen".

Faren med å beholde jekkefestene er at de hekter når du kjører lavt, og dermed ødelegger bunnplate og kanal/stigtrinn.

Jeg har også bygget om fra 6V til 12V. Kjører to batterier under baksetet, ett på hver side.
Mellom disse sitter det ett skillerele som gjør at jeg har to seperate kretser.
Luft, anlegg ++ går på krets nr.2 Det betyr at dette ikke klarer å tappe bilen for strøm (kompressorene bruker MYE strøm) slik at jeg ikke får startet, eller i verste fall ikke får poppet døra mi (har som du kanskje vet ikke håndtak utvendig)
Jeg kjører 6V-starteren i min bil. Går litt kjappere rundt, men motoren min starter etter første turn så det fungerer supert så lenge jeg ikke må kjøre den lenge på starteren.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #19 på: juni 08, 2011, 19:17:26 pm »

Ganske innlysende at man lett kan "vrenge" tårnet bak når man legger all belastningen på innsiden og ikke rett under. Rart at dette "weld-on" kittet ikke har litt flere deler.... Feks så kunne jo tårnene vært doble slik at belgen kom i mellom to tårn hvis du forstår meg.
Se på de røde linjene på dette bildet...

Må da være plenty med plass her til å gjøre en god avstivning?

Ja eller slik??? fan ikke så den før? måtte ha funka?

* 500.jpg (51.98 KB. 580x436 - vist 607 ganger.)

Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #20 på: juni 08, 2011, 19:22:54 pm »

CUP-staget holder mer enn nok. Det gjør tårnene bak dønn stabile. Og det har jo ikke bare en diagonal mellom tårenene, men også innfestning ned på "girkasse-gaffelen".

Faren med å beholde jekkefestene er at de hekter når du kjører lavt, og dermed ødelegger bunnplate og kanal/stigtrinn.

Jeg har også bygget om fra 6V til 12V. Kjører to batterier under baksetet, ett på hver side.
Mellom disse sitter det ett skillerele som gjør at jeg har to seperate kretser.
Luft, anlegg ++ går på krets nr.2 Det betyr at dette ikke klarer å tappe bilen for strøm (kompressorene bruker MYE strøm) slik at jeg ikke får startet, eller i verste fall ikke får poppet døra mi (har som du kanskje vet ikke håndtak utvendig)
Jeg kjører 6V-starteren i min bil. Går litt kjappere rundt, men motoren min starter etter første turn så det fungerer supert så lenge jeg ikke må kjøre den lenge på starteren.

Ja kanskje jeg overdriver en del då Rekker tunge
 Kanskje like bra  fjerne di... som du sier, kjipt om man drar di av Trist
Ikke dumt å ha to kretser Glad

Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #21 på: juni 08, 2011, 19:23:27 pm »

Du får ny 12V rotor til viskermotor.

unneberg?
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #22 på: juni 08, 2011, 19:59:53 pm »

Ganske innlysende at man lett kan "vrenge" tårnet bak når man legger all belastningen på innsiden og ikke rett under. Rart at dette "weld-on" kittet ikke har litt flere deler.... Feks så kunne jo tårnene vært doble slik at belgen kom i mellom to tårn hvis du forstår meg.
Se på de røde linjene på dette bildet...

Må da være plenty med plass her til å gjøre en god avstivning?

Ja eller slik??? fan ikke så den før? måtte ha funka?
[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]

det nedre bilde der er til irs boble... slik blir det på min custom variant:)
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #23 på: juni 08, 2011, 20:02:26 pm »

digge bilen din og prosjektet.Glad såg den i mandal i helga:) flott bil...
Loggført
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #24 på: juni 08, 2011, 20:49:55 pm »

digge bilen din og prosjektet.Glad såg den i mandal i helga:) flott bil...

tusen takk for det  Blunker koselig  høre...
 har lit igjen som jeg vil gjøre... men de blir kosearbeid fremover Osteaktig
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #25 på: juni 08, 2011, 21:49:32 pm »

vet du mål på luftputer bak når det er på det laveste? Gliser og høyeste?
Loggført
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #26 på: juni 08, 2011, 23:25:49 pm »

vet du mål på luftputer bak når det er på det laveste? Gliser og høyeste?

Har ikke vandrings-spec foran, men bak er det dette Rekker tunge : http://www.ridetech.com/store/suspension-components/components-hardware/air-springs/airspring-224-double-convoluted.html

men kanskje legge ut vandrings bilder  Øyerulling  hehehe skal få tatt litt fler bilder folks Osteaktig
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #27 på: juni 08, 2011, 23:28:48 pm »

Hadde denna bolten ekstra til overs i settet  Hæ
 Noen som har sett hva denne kan være til Hæ  Sjokkert  hmmmm  Tvilende

* 001 copy.jpg (120.43 KB. 519x389 - vist 342 ganger.)

Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #28 på: juni 09, 2011, 05:35:33 am »

Oi... Det der er mainsafety kingbolt`en som skal hindre torsjonsstaget i å vri girkassen ut av støtdempertårna!!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #29 på: juni 09, 2011, 06:22:12 am »

Det bilde av IRS oppsettet (hvor alt er lakkert rød) er også litt snedig. Hvorfor skal på "død og liv" festeplatene for belgene sveises på siden av det nye tverrøret? Det måtte jo blitt mindre (eller ingen) fare for vridning av plata om den sto midt under røret. Innfestningen av belgen kunne muligens blitt litt mere komplisert men dette kunne lett la seg løse. Når man ser hvor mye belastning brakettene utsettes for nå luftbelgene er i "aktivitet" er jeg svært undrende (les skeptisk) til om røret med festene på faktisk er stivt nok i dette tilfellet.....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!