desember 10, 2019, 15:23:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Når vet eg at det på tide med nye gassere?  (Lest 3733 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1976
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« på: desember 04, 2007, 22:27:44 pm »

har stått å kødda med gasserene på varianten et par dager. Gått gjennom hver del og plukket de i småbiter. Problemet er at ved grunnoppsettet på gasserene så vil ikkje motor stabilisere seg på tomgang. Skiftet absolutt alt av tenningsdeler, gått over alt sikkert 5 ganger men skjønner ikkje annet enn det e blandingsforholdet som er årsaken til problemet. Nogen som har litt mer erfaring enn meg med disse PDSIT gassere som kan ytre seg???
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 924
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #1 på: desember 05, 2007, 09:29:31 am »

Jeg skal ikke skryte på meg all verdens av erfaring omkring disse gasserne, ihvertfall ikke når det kommer til justering. Har du satt dem opp på riktig måte mht grunnjustering? Hvordan er slarken i spjeldakslene (falskluft)?

Dersom du ikke kjenner til disse fra før, kan det være god lesning... Lykke til!

Den litt enklere, amerikanske utgaven:

http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/t3dualcarbtuning/looklisten20_twincarburetors_type3.pdf

Den tyske og grundige:

http://www.typ3.info/pdfsallgemein/Vergaserarbeit.pdf
http://www.typ3.info/pdfsallgemein/Vergasereinst.pdf
http://www.typ3.info/pdfsallgemein/Vergasergestaenge.pdf
http://www.typ3.info/pdfsallgemein/Vergaserinstand.pdf
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5673
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: desember 05, 2007, 11:01:56 am »

Det høres umiddelbart ut som falsk luft, alle mystiske feil på gassere kommer av det.
Og husk at ingen gassere er like, de er individer, grunn innstillingen trenger ikke lenger stemme for gasseren du holder på med, det holder at noen har trekt til en blandingskrue for hardt en gang, så endres formen i bunnen av hullet, slik at skruen må justeres lengger ut for å trekke like mye bensin som før. Så det "eneste" man må gjøre er å høre på gangen i motoren. Sjekke eksos temperaturen eller forbrenningen ved å kikke på pluggene er også brukbare triks. 
Loggført

Speed is no substitute for direction
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #3 på: desember 05, 2007, 13:24:26 pm »

Henger meg på her, for jeg kan ikke en dritt om dette Rekker tunge

Det er ikke noe stort problem, men notchen min lugger litt på lavt turtall. Den stopper når den går på tomgang mens den er kald, og det lukter bensin etter jeg har kjørt.

Hva er galt? Forslag mottas med stor takk. Noen som vet om det finnes bøker til t3 (Haynes ol.)?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #4 på: desember 05, 2007, 14:24:42 pm »

Flere i samme båt når det gjelder gasser. Skal bruke t3 gassere på motor ettrhvert men, ser at det ene chokespjeldet mangler en slags foring i enden. ligner påen metallbit / plast.

Noen ideer om dette kan byttes?
Loggført

Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 186
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #5 på: desember 05, 2007, 15:08:09 pm »

Hva er galt? Forslag mottas med stor takk. Noen som vet om det finnes bøker til t3 (Haynes ol.)?

Amazon har Haynes boka og Bentley. Det er vel mye mulig at en del av de norske butikkene også har Haynes boka Glad
« Siste redigering: desember 05, 2007, 15:10:20 pm av Odd Erik (odder) » Loggført

"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals built the Titanic."

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #6 på: desember 05, 2007, 15:11:54 pm »

Takkskalduha. Da vet jeg at den finnes iallefall. Greit å ha Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1976
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #7 på: desember 05, 2007, 23:35:55 pm »

Takker for forslag. Venter på flere donorgassere for å prøve å få komplette gassere. Har også bestilt komplett pakningsett fra unneberg, 250,- pr gasser. Ligger link her til en måte å sette opp gassere på. Den eg har prøvd på, men får ikkje tomgangen ned så står litt på stedet hvil, tror nye pakninger e en god plan.

http://www.srvwk.com/faq/Forgasser/Manual%20VW%20Twin%20Carburator%20system.pdf
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #8 på: desember 06, 2007, 13:00:51 pm »

Det er ikke noe stort problem, men notchen min lugger litt på lavt turtall. Den stopper når den går på tomgang mens den er kald, og det lukter bensin etter jeg har kjørt.

Hva er galt? Forslag mottas med stor takk. Noen som vet om det finnes bøker til t3 (Haynes ol.)?

Lugging på lavt turtall kan være snakk om en mindre tenningsjustering/forgasserjustering. Stopper den på tomgang når den er kald, så sjekk at alt av forvarming til forgasser/innsug funker - men kanskje er det bare en liten choke-justering som skal til.

Bensinlukt etter at du har kjørt - hadde dette selv på Bobla. Da lakk det bensin fra forgasseren, og løsningen ble ganske enkelt en ny forgasser. Man kommer gjerne til et punkt hvor man har tukla nok med f**nskapet.
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #9 på: desember 06, 2007, 13:54:50 pm »

Ja, gasserne har vært tukla med, for jeg ser de er festa med blanke muttrer og er sammenskrudd med blanke skruer. Skal få tak i haynes før jeg begynner å fikle. Tipsene skal prøves ut Glad

Nå ble jeg medlem! 100 poster Rekker tunge
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!