april 27, 2024, 10:02:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Start problemer ved varm motor  (Lest 2966 ganger)
jørgen johansen
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted:

Du fisker ikke uten snus !


Vis profil

« på: juni 28, 2011, 15:32:36 pm »

Har en 1966 mod 6 v bobble. Bilen starter veldig greit når den er kald . Men jo varmere motoren blir jo vanskligere er den å starte . Den starter  alltid til slutt , men jeg må dra veldig lenge på starteren noen ganger . er dette noe å gjøre noe med ?

Mvh Jørgen
Loggført
VWWerk
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Fredrikstad


Jeg trenger ikke sportsbil for å kompensere....


Vis profil
« Svar #1 på: juni 28, 2011, 16:26:25 pm »

Flatt jern når du skal starte varm maskin har jeg lært... Hjalp for meg Rekker tunge
Loggført

-67 1300
jørgen johansen
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted:

Du fisker ikke uten snus !


Vis profil

« Svar #2 på: juni 28, 2011, 20:00:56 pm »

Takker for svar . Den er vanskelig selv ved full gass , noen fler som har noen råd ?
Loggført
jørgen johansen
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted:

Du fisker ikke uten snus !


Vis profil

« Svar #3 på: juni 28, 2011, 22:44:03 pm »

Opp
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: juni 28, 2011, 22:56:08 pm »

Nødhjelp er å tvinge chokespjeldet tilbake manuelt og starte uten å røre gasspedalen.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 29, 2011, 11:04:09 am »

sjekk choke spjeldet og stiftåpningen i fordeleren. Selv pleier jeg å fjerne choken.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #6 på: juni 29, 2011, 13:42:04 pm »

Kan være en ide at se om ventilerne skal justeres hvis ikke de andre forslag fungerer.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Zster
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: juli 04, 2011, 14:07:37 pm »

Hvis du plukker strømmen fra choke og motoren går varm med choke på.
Starter da fortsatt bra?

Hvis ja: Forgasser problem. Luftventilen, stoppet tomgang dyse, skitt i forgasseren generelt.

Hvis nei: Er tenningen riktig? Dårlig platina / kondensator / spole kan bli verre når de blir varmet opp

Hvilken motor er det? Motorkode?
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #8 på: juli 04, 2011, 17:59:31 pm »

Får oversætte lidt her  Blunker

Hvis nei: Er tenningen riktig? Dårlig platina (stift) / kondensator / spole (coil) kan bli verre når de blir varmet opp


 Osteaktig
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #9 på: juli 04, 2011, 21:57:59 pm »

Bensinpumpa kanskje?
Det var problemet på min, med samme symptomer.
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Zster
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: juli 05, 2011, 07:51:52 am »

Får oversætte lidt her  Blunker

Hvis nei: Er tenningen riktig? Dårlig platina (stift) / kondensator / spole (coil) kan bli verre når de blir varmet opp


 Osteaktig



Det er ikke sådan at være sproglig handicappet aka. dansker  Osteaktig
Loggført
aho
Juniormedlem
**
Innlegg: 59
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #11 på: juli 05, 2011, 08:14:29 am »

Hei, dette problemet hadde jeg også. Så fikk jeg en forklaring fra en "guru".
Dette er en kjent svakhet. Grunnen var visstnok at spenningstapet fra batteriet via tenningsnøkkelen til coilen er så stort at gnisten blir for dårlig. Det trengs visst bedre gnist på varm motor enn kald. Jeg løste dette ved å montere et lite 6V relé i motor rommet. Ledningen fra tenningen som går til coilen koblet jeg på releets kontroll side- den andre siden til jord. Så tok jeg frisk 6V fra den tykke ledningen på dynamoen via releet til coilen. Etter dette ble alt så mye bedre....


* rele.jpg (114.36 KB, 817x661 - vist 184 ganger.)
« Siste redigering: juli 05, 2011, 08:46:24 am av aho » Loggført
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #12 på: juli 05, 2011, 08:53:33 am »

Har hatt samme problem med 58'en min og da var det stiften som gjorde det
Slip kontaktflatene (evt bytt den om det trengs) og juster den på nytt!
0,4mm ved kald motor
Loggført

 
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!