april 30, 2024, 00:45:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvorfor klarer AMCAR dette og ikke VW miljøet?  (Lest 9074 ganger)
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #30 på: juni 29, 2011, 22:25:14 pm »

Jeg leser om LMK sin forsikring for ombygde - modifiserte kjøretøy :
En modifisering eller ombygging må være av høy kvalitet og helhetlig gjennomført både teknisk og estetisk i den stil som er valgt.
Premien starter på kr.790.- med forsikringssum inntil 300.000 o.s.v.
Er det noen som har prøvd å få en slik forsikring ? ?
En kamerat har en slik forsikring på en ombygd Mini, og det var ikke problematisk i det hele tatt.

  Og det er ikke bare Cal-look som er ombygging.
« Siste redigering: juni 29, 2011, 22:30:38 pm av nk » Loggført

tlf: 40843606
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #31 på: juni 29, 2011, 23:49:08 pm »

Vi driver med alle merker hobbykjøretøy, og ser ikke dette skillet som blir skissert. Hvis amcar lobbyerer gjennom gunstige regler, og godkjenningssystemer i vegtrafikklovsystemet, tilgodeser det alle merker veterankjøretøy. Loven er ikke bilrasistisk. Samme regler for alle opprinnelsesland er det som gjelder. Hva hver enkelt biltilsynsgubbe synser om er uvesentlig i den store sammenhengen, loven er lik for alle som kjent. Bilentusiaster foren eder sier jeg. Drit i båstenking...
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #32 på: juli 01, 2011, 13:51:29 pm »

Som jeg skreiv tidligere i tråden, mente jeg at NFSOK ville være den rette organisasjonen å ta godkjenningsordninger videre på.
Det mener også AMCAR, NMCU og H-DOCN, fant jeg ut etter litt lesing.

Les denne linken om arbeidet med ett eget regelverk. Ombygging av bil handler ikke bare om hvilke senk, dekk og felger du vil ha på bilen, rammene rundt må også være på plass, for å få dette til på en god måte:

http://www.nfsok.no/aktuelt.html

Her er siste setning i linken:

"AMCAR og NMCU anser at den videre utviklingen er i de beste hender hos NFSOK, og ber alle miljøer som har noe på hjertet i amatørbyggesaken henvende seg til NFSOK."

Egentlig burde alle bilklubber som vil ha godkjent sine ombygginger på sine kjøretøyer, støtte NFSOK i kampen. Grunnen til dette, er at NFSOK har fått til denne jobben før, i Choppersaken, og veit den byråkratiske saksgangen. Det har bl.a. AMCAR skjønt.

Jeg har kjørt mc i over 30 år, og veit litt om hvor mye jobb noen få ildsjeler i NFSOK har lagt ned siden midten av 80-tallet, med støtte fra NMCU (Norsk MC Union).

« Siste redigering: juli 01, 2011, 14:06:03 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #33 på: juli 01, 2011, 22:11:05 pm »

Alle i VW miljøet mener jeg prøver på hver sin måte å være seriøse  Blunker Noen liker mora, noen liker dattra! Sånn er det bare. Det må alle svelge!
Jeg har ikke tenkt å svare på hva "problemet" i VW-miljøet er, for da hadde jeg sikkert blitt hudfletta så det har jeg ikke tenkt til. Men jeg tror og mener at om alle bidratt og dratt hverandre den samme veien, uansett hva man måtte like! Hvilken stilart, hvor mye motor, originalt, senka +++ så hadde vi vært inne på no! Det skal ikke mye til, for er så mange fantastiske sjeler i dette miljøet som jeg respekterer utrolig høyt og som jeg lærer masse av HVER DAG!  Blunker

Det er mange som mener mye, og "jeg har rett" nonsjalangen er etter mitt syn kanskje noen ganger litt for fremtredene i vw miljøet! Det er så mange som sitter på hver sin tue og har overhodet ingen innteresse for å "bli kompis" med resten. Blir sikkert hudfletta av slike utsagn også, men det jeg tror det er mange som skjønner hva jeg mener og til dels kan være enig Blunker

Jeg som vil beskrive meg selv som originalmann, har mange av mine beste venner i vw-miljøet blant de som liker senking og helt andre stilarter enn hva jeg selv ønsker på mine biler! Men hva så? innteressen for luftkjølt er lik alikevell!

Det irriterer meg veldig når jeg ser for eksempel en veldig bra originalbil til salgs! Så er det en haug med folk inne å kommenterer: "Denne må noen kjøpe!!", "Måtte den bli holdt original" etc. Så kommer det en og kjøper den som velger å senke den, bygge motor osv... Og da skal du tro det blir liv i leira! Herregud... SÅ KJØP DEN SJØL DA FOR !"()=#=!...... Opptil enhver å velge Blunker

Nå sitter det mange å tenker, fader for en liten drittunge som sitter der bak skjermen og leker tøff, tror han liksom har skjønt no! Ånei, jeg har sikkert ikke det, har ikke vært med så  lenge Blunker så har ikke tenkt å lage no krangel med noen. Men man gjør seg noen tanker etter noen år i miljøet og har fått ett visst innblikk!

Uansett, så syns jeg alikevell at det å komme inn blant vw entusiaster er det beste jeg har gjort! Angrer ikke ett sekund! Gliser

Ha en fantastisk sommer alle sammen! Ser sikkert mange av dere på noen treff utover, og ikke minst på SCC Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #34 på: juli 02, 2011, 12:01:15 pm »

Dette er interessant. Jeg deler ikke opp i orginal vs ombygget som tradisjonen er.
Kategoriene for meg er:

 1. Forvaltere av historie. vs/  2. Skapere av historie.

Orginalt eller korrekt cal look replika, er begge restaurering i mine øyne. Dvs samling av riktige deler etter en forutbestemt  resept, ergo ikke kreativt... Dermed burde begge gå under VW veteranklubbens direktiver....?
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #35 på: juli 02, 2011, 12:13:54 pm »

Siden jeg har vært med i Veteran VW klubben i over 25 år, vil jeg ihvertfall si at det er kjempestor spennvidde blant medlemmene.
Og svært mange av medlemmene har andre interesser enn VW i tillegg. Dessuten er bilene såpass rimelige, at det ikke er så lett å se ned på andre som har rimeligere modeller, noe jeg har hørt kan være tilfelle i enkelte andre merkeklubber.

 Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #36 på: juli 02, 2011, 12:25:16 pm »

Som jeg skreiv tidligere i tråden, mente jeg at NFSOK ville være den rette organisasjonen å ta godkjenningsordninger videre på.
Det mener også AMCAR, NMCU og H-DOCN, fant jeg ut etter litt lesing.

Les denne linken om arbeidet med ett eget regelverk. Ombygging av bil handler ikke bare om hvilke senk, dekk og felger du vil ha på bilen, rammene rundt må også være på plass, for å få dette til på en god måte:

http://www.nfsok.no/aktuelt.html

Her er siste setning i linken:

"AMCAR og NMCU anser at den videre utviklingen er i de beste hender hos NFSOK, og ber alle miljøer som har noe på hjertet i amatørbyggesaken henvende seg til NFSOK."

Egentlig burde alle bilklubber som vil ha godkjent sine ombygginger på sine kjøretøyer, støtte NFSOK i kampen. Grunnen til dette, er at NFSOK har fått til denne jobben før, i Choppersaken, og veit den byråkratiske saksgangen. Det har bl.a. AMCAR skjønt.

Jeg har kjørt mc i over 30 år, og veit litt om hvor mye jobb noen få ildsjeler i NFSOK har lagt ned siden midten av 80-tallet, med støtte fra NMCU (Norsk MC Union).




Slik jeg forstår det så jobber disse med å få til akkurat det jeg mener vi trenger, og da følgelig støtter jeg det. Kranling innad i miljøet blir det alltid i små miljøer befolket av nerdete mennesker. Har selv sett samme type krangling i IPMS miljøet samt andre lignende organisasjoner. Legg også merke til det at jeg bruker ordet nerdete som et positivt ord, nettopp for de at jeg anser det som en positiv egenskap Glad
Loggført

A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #37 på: juli 02, 2011, 12:31:57 pm »

Siden jeg har vært med i Veteran VW klubben i over 25 år, vil jeg ihvertfall si at det er kjempestor spennvidde blant medlemmene.
Og svært mange av medlemmene har andre interesser enn VW i tillegg. Dessuten er bilene såpass rimelige, at det ikke er så lett å se ned på andre som har rimeligere modeller, noe jeg har hørt kan være tilfelle i enkelte andre merkeklubber.

 Glad

Dvs. det er penga som rår? Vi fattige vw entusiaster må tåle det som måtte komme...? Minner om  mindreverdighetstanker  dette...

Nei, Dette handler om godkjenning av kjøretøy. Alt som fungerer tilfredstillende etter vegtrafikkloven av 1942 ( gjelder pre 1972 kjøretøy) og som ikke er farligere enn orginalt, blir godkjent. Så enkelt er det faktisk.
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #38 på: juli 02, 2011, 12:59:36 pm »

Siden jeg har vært med i Veteran VW klubben i over 25 år, vil jeg ihvertfall si at det er kjempestor spennvidde blant medlemmene.
Og svært mange av medlemmene har andre interesser enn VW i tillegg. Dessuten er bilene såpass rimelige, at det ikke er så lett å se ned på andre som har rimeligere modeller, noe jeg har hørt kan være tilfelle i enkelte andre merkeklubber.

 Glad

Dvs. det er penga som rår? Vi fattige vw entusiaster må tåle det som måtte komme...? Minner om  mindreverdighetstanker  dette...

Nei, Dette handler om godkjenning av kjøretøy. Alt som fungerer tilfredstillende etter vegtrafikkloven av 1942 ( gjelder pre 1972 kjøretøy) og som ikke er farligere enn orginalt, blir godkjent. Så enkelt er det faktisk.

Tror vi tenker forskjellig om det med penga. Blunker Bryr meg lite om det, jeg.

Og er helt enig i at alt som ikke er farligere enn originalt, kan og bør bli godkjent.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #39 på: juli 02, 2011, 20:33:17 pm »

Siden jeg har vært med i Veteran VW klubben i over 25 år, vil jeg ihvertfall si at det er kjempestor spennvidde blant medlemmene.
Og svært mange av medlemmene har andre interesser enn VW i tillegg. Dessuten er bilene såpass rimelige, at det ikke er så lett å se ned på andre som har rimeligere modeller, noe jeg har hørt kan være tilfelle i enkelte andre merkeklubber.

 Glad

Dvs. det er penga som rår? Vi fattige vw entusiaster må tåle det som måtte komme...? Minner om  mindreverdighetstanker  dette...

Nei, Dette handler om godkjenning av kjøretøy. Alt som fungerer tilfredstillende etter vegtrafikkloven av 1942 ( gjelder pre 1972 kjøretøy) og som ikke er farligere enn orginalt, blir godkjent. Så enkelt er det faktisk.

Tror vi tenker forskjellig om det med penga. Blunker Bryr meg lite om det, jeg.

Og er helt enig i at alt som ikke er farligere enn originalt, kan og bør bli godkjent.

Må faktisk selv si meg enig i at dette med pengene ser ut til å ha en innvirkning på folk. Er selv medlem i merkeklubben for et annet tysk bilmerke (sier ikke hvilket men de som kjenner meg vet hvilken klubb) og her har jeg merket meg det at enkelte medlemmer ser ut til å reagere negativt på en bil som ikke er i tipp-topp stand og som ikke koster MYE (da snakker 6 sifret verdi) noe jeg aldri har merket særlig mye til i VW miljøet. Her ser det du til at du er akseptert så lenge du liker luftkjølt VW og om du kjører en rusten og sliten 69 1300 som meg eller en superstrøken barndoor samba spiller ingen rolle. Det er i mine øyne positivt Glad
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #40 på: juli 04, 2011, 07:18:20 am »

Ta med loookeren på et Sportsvogn treff. Da skal jeg love deg at du blir uglesett  Sjokkert

http://www.sportsvogn.no/sitepageview.aspx?sitepageid=1009

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #41 på: juli 04, 2011, 08:27:32 am »

Siden jeg har vært med i Veteran VW klubben i over 25 år, vil jeg ihvertfall si at det er kjempestor spennvidde blant medlemmene.
Og svært mange av medlemmene har andre interesser enn VW i tillegg. Dessuten er bilene såpass rimelige, at det ikke er så lett å se ned på andre som har rimeligere modeller, noe jeg har hørt kan være tilfelle i enkelte andre merkeklubber.

 Glad

Dvs. det er penga som rår? Vi fattige vw entusiaster må tåle det som måtte komme...? Minner om  mindreverdighetstanker  dette...

Nei, Dette handler om godkjenning av kjøretøy. Alt som fungerer tilfredstillende etter vegtrafikkloven av 1942 ( gjelder pre 1972 kjøretøy) og som ikke er farligere enn orginalt, blir godkjent. Så enkelt er det faktisk.


Den påstanden der kan du glemme hos skien trafikkstasjon... Der mener de at feks bobla mi generelt skal godkjennes etter den vegtrafikkloven som du refererer til. Men når det kommer til senking, endring av rulleomkrets på hjul osv så skal plutselig dagens regler benyttes! Og ikke nok med det. De har 10-15 egenkomponerte tommelfingerregler også! Tar dere på dere jobben med å kjøre ombygde biler (som dere ikke har bygget selv) til BT? Tror det er enklere så fort man har et "navn" og et seriøst firma enn for en ussel privatperson som mekker selv.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #42 på: juli 04, 2011, 09:56:32 am »

Jeg var der for 14 dager siden på en heldags event i ferdighetskjøring, mye gromt der ja - og veldige mange hyggelige folk...

Ta med loookeren på et Sportsvogn treff. Da skal jeg love deg at du blir uglesett  Sjokkert

http://www.sportsvogn.no/sitepageview.aspx?sitepageid=1009


Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Del
Medlem
***
Innlegg: 185
Bosted: -


Vis profil

« Svar #43 på: juli 04, 2011, 10:24:19 am »

.
Loggført
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #44 på: juli 04, 2011, 10:26:56 am »




Den påstanden der kan du glemme hos skien trafikkstasjon... Der mener de at feks bobla mi generelt skal godkjennes etter den vegtrafikkloven som du refererer til. Men når det kommer til senking, endring av rulleomkrets på hjul osv så skal plutselig dagens regler benyttes! Og ikke nok med det. De har 10-15 egenkomponerte tommelfingerregler også! Tar dere på dere jobben med å kjøre ombygde biler (som dere ikke har bygget selv) til BT? Tror det er enklere så fort man har et "navn" og et seriøst firma enn for en ussel privatperson som mekker selv.


Det som sikkert hjelper mest er at vi er godkjent bilverksted og kontrollorgan av Statens vegvesen, enig i det. Vi utfører ikke turer til biltilsynet i seg selv, men det vi kan gjøre er å kontrollere en ombygget bil, og skrive en begrunnet anbefaling om godkjenning til trafikkstasjonen, dersom vi mener det er riktig. ( Eller gi råd om hva som må forandres til kunden) Dette blir ikke automatisk godkjenning på BT for det selvfølgelig, men god hjelp på veien.

Forøvrig hjelper det faktisk ofte å klage til Vegdirektoratet dersom man føler seg offer for feiltolkning av vegtrafikkloven.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #45 på: juli 04, 2011, 11:06:09 am »

og veldige mange hyggelige folk...
'

Har aldri påstått noe annet  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #46 på: juli 05, 2011, 08:58:27 am »

Jeg var der for 14 dager siden på en heldags event i ferdighetskjøring, mye gromt der ja - og veldige mange hyggelige folk...

Ta med loookeren på et Sportsvogn treff. Da skal jeg love deg at du blir uglesett  Sjokkert

http://www.sportsvogn.no/sitepageview.aspx?sitepageid=1009



Men du kjører jo sportsvogn TomR... Ghia må vel gå under kategorien sportsvogn?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #47 på: juli 05, 2011, 09:03:33 am »

stemmer det, jeg var i kontakt med de for noen år siden for å finne ut om jeg fikk være med på deres bane-treff, og så lenge jeg kom i Ghia var det ok, men ikke boble...
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #48 på: juli 05, 2011, 09:41:00 am »

Jepp, boble blir for drøyt... den har jo verken langslags støpejern motor eller jernbaneskinneramme... lite plywood og ask er det også.... Helt klart ingen sportsvogn
Loggført

Speed is no substitute for direction
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #49 på: juli 05, 2011, 16:02:39 pm »

 Gliser Gliser Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #50 på: juli 05, 2011, 22:53:02 pm »

Egentlig samme for meg, angående sportsvognklubben. Er ikke så interessert i støpejernslangslagmotor, jernbaneskinner, ask og plywood, Og bladfjærer er noe jeg er spesielt lite interessert i....
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #51 på: juli 05, 2011, 23:08:37 pm »

vil du få godkjent luftfjæring på bobla ol må du følge denne :

http://www.vitaminw.no/kunde/amcar/Filvedlegg/Retningslinjer%20nr1.%20ved%20montering%20av%20luftfjæring.pdf

En boble kan ombygges, MEN søk alltid på forhånd og ha tolmodighet.. en boble kan man få godkjent senket FAKTISK bare du får tak i puma papiret fra møller og man kan ha minimums høyde under bilen på 11 cm Rekker tunge

Man får også godkjent 1600 motor på orginalbremser, MEN må kun ha orginal innsug.. ikke doble gassere osv.... DU kan om du gidder å søke.. tar bare syyyyykt lang tid.........

men dette visst vel dere fra før Osteaktig
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #52 på: juli 05, 2011, 23:36:51 pm »

vil du få godkjent luftfjæring på bobla ol må du følge denne :

http://www.vitaminw.no/kunde/amcar/Filvedlegg/Retningslinjer%20nr1.%20ved%20montering%20av%20luftfjæring.pdf

En boble kan ombygges, MEN søk alltid på forhånd og ha tolmodighet.. en boble kan man få godkjent senket FAKTISK bare du får tak i puma papiret fra møller og man kan ha minimums høyde under bilen på 11 cm Rekker tunge

Man får også godkjent 1600 motor på orginalbremser, MEN må kun ha orginal innsug.. ikke doble gassere osv.... DU kan om du gidder å søke.. tar bare syyyyykt lang tid.........

men dette visst vel dere fra før Osteaktig

Vet du om dette kravet med minimum 11 cm står i den gammle vegtrafikkloven fra før 1972? BT i skien kan ikke finne paragrafen der dette står i den gammle vegtrafikkloven, men de nekter alikevell å godkjenne bilen min (som nå har ca 80mm klaring under pga denne regelen om 11 cm klaring..... Resten av bilen derimot skal "bedømmes" etter den gammle loven. Rare greier
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #53 på: juli 06, 2011, 21:33:36 pm »

vil du få godkjent luftfjæring på bobla ol må du følge denne :

http://www.vitaminw.no/kunde/amcar/Filvedlegg/Retningslinjer%20nr1.%20ved%20montering%20av%20luftfjæring.pdf

En boble kan ombygges, MEN søk alltid på forhånd og ha tolmodighet.. en boble kan man få godkjent senket FAKTISK bare du får tak i puma papiret fra møller og man kan ha minimums høyde under bilen på 11 cm Rekker tunge

Man får også godkjent 1600 motor på orginalbremser, MEN må kun ha orginal innsug.. ikke doble gassere osv.... DU kan om du gidder å søke.. tar bare syyyyykt lang tid.........

men dette visst vel dere fra før Osteaktig

Vet du om dette kravet med minimum 11 cm står i den gammle vegtrafikkloven fra før 1972? BT i skien kan ikke finne paragrafen der dette står i den gammle vegtrafikkloven, men de nekter alikevell å godkjenne bilen min (som nå har ca 80mm klaring under pga denne regelen om 11 cm klaring..... Resten av bilen derimot skal "bedømmes" etter den gammle loven. Rare greier

ja e vet, men når du senker så kommer den under ombyggings loven?? e vet ikke.... har hatt hotrod og di har vært skam lave og di har aldri sagt noe på d.... er bare i det siste j har hørt folk vil ha senking godkjent i vognkort, men bilene i dag er jo lavere enn 11 cm. nei d står veldig lite i di lovene, men di finner bare på noe selv... er så dritt lei, d er snakk om en gammel bil som trasker rundt noen få mil i halvåret... hallo...... man kan jo klage og diskutere i d uendelige før man nesten klarer d.... er ikke rart folk kjører m "ulovlig" senking... osv...
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #54 på: juli 07, 2011, 00:14:46 am »

Jeg lånte en moderne bil av typen Porsche...


Jeg var der for 14 dager siden på en heldags event i ferdighetskjøring, mye gromt der ja - og veldige mange hyggelige folk...

Ta med loookeren på et Sportsvogn treff. Da skal jeg love deg at du blir uglesett  Sjokkert

http://www.sportsvogn.no/sitepageview.aspx?sitepageid=1009



Men du kjører jo sportsvogn TomR... Ghia må vel gå under kategorien sportsvogn?
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #55 på: juli 07, 2011, 00:21:01 am »

stemmer det, jeg var i kontakt med de for noen år siden for å finne ut om jeg fikk være med på deres bane-treff, og så lenge jeg kom i Ghia var det ok, men ikke boble...


.....ahhhh endelig, italienske linjer måtte til....amerikanerne har skjønt det  Gliser Gliser Gliser Gliser. stå på alle Ghia-kameraden  Gliser
Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #56 på: juli 07, 2011, 10:54:00 am »

kjenner folk i amcar miljøet og de sier at man fint kan bli medlem der uten amcar, og de hjelper til vis man skal bygge om å godkjenne med tolking av regeler.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #57 på: juli 08, 2011, 21:37:18 pm »

vil du få godkjent luftfjæring på bobla ol må du følge denne :

http://www.vitaminw.no/kunde/amcar/Filvedlegg/Retningslinjer%20nr1.%20ved%20montering%20av%20luftfjæring.pdf

En boble kan ombygges, MEN søk alltid på forhånd og ha tolmodighet.. en boble kan man få godkjent senket FAKTISK bare du får tak i puma papiret fra møller og man kan ha minimums høyde under bilen på 11 cm Rekker tunge

Man får også godkjent 1600 motor på orginalbremser, MEN må kun ha orginal innsug.. ikke doble gassere osv.... DU kan om du gidder å søke.. tar bare syyyyykt lang tid.........

men dette visst vel dere fra før Osteaktig

Vet du om dette kravet med minimum 11 cm står i den gammle vegtrafikkloven fra før 1972? BT i skien kan ikke finne paragrafen der dette står i den gammle vegtrafikkloven, men de nekter alikevell å godkjenne bilen min (som nå har ca 80mm klaring under pga denne regelen om 11 cm klaring..... Resten av bilen derimot skal "bedømmes" etter den gammle loven. Rare greier

Dei kan ikkje nekta deg noko utan hjemmel for da. At dei benyttar seg av moderne reglar på ein tidleg 60 talar er jo totalt idiotisk.  Men..enkelte folk på biltilsyna rundtom har vorte nesten 100prosent firkanta etter alle åra der, dei klarar du aldri å snakka i senk, så forsøk deg ein an plass der kanskje folka er meir runde. (basert på eigen erfaring so vert biltilsyn folk meir firkanta proposjonalt med aukande alder..)

Eg skulle sikkert klart å skriva ein heil stil om biltilsynet og regelverket i norge..men eg velger å korta da inn til:  Flau Tvilende Øyerulling ettersom alle her inne veit akkuratt kor gale ting kan vera her. heile systemet i norge går jo ut på å umyndiggjera kvar enkelt med eit hav av reglar å lovar å allslags f-skap opp og ned i mente.. og folk/byråkratar brukar jo arbeidsdagen på å spy ut meir og meir regelverk og eg veit ikkje kor dette skal enda..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!