Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« på: juli 08, 2011, 15:00:50 pm » |
|
Tenkte vi kunne samle endel av de trådene der man bare spør om ett spørsmål. Det man kan gjøre her er å spørre 1 spørsmål som man setter i kursiv og så kan de som har svar svare på dette. Vet det er mange som sitter med endel dumme men allikevel bra spørsmål, og det endel tråder av dette! Ved å ikke gå fullstendig off topic kan vi også ende opp med en tråd man kan lese, uten å miste rettningssansen 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: juli 08, 2011, 15:01:49 pm » |
|
Jeg kan begynne:
Må jeg skru vinemutteren inn eller ut for at clutchen skal ta lenger ut fra gulvet?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #2 på: juli 08, 2011, 15:08:55 pm » |
|
Jeg kan begynne:
Må jeg skru vinemutteren inn eller ut for at clutchen skal ta lenger ut fra gulvet?
inn  da må den strammes 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #4 på: juli 08, 2011, 16:36:14 pm » |
|
Er det nødvendig med turtallssperre på en nybygd 1915cc?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #5 på: juli 08, 2011, 21:22:01 pm » |
|
Kommer helt ann på sjåføren... Er han/henne "motor"-døv med alt for store horn i panna.. så ja.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #7 på: juli 08, 2011, 23:48:20 pm » |
|
Vanlige M8 boltar 13mm hovude(30mm lange?). om du tenkar på mot karosseri. dei som går gjennom fangaran er sånne med flatt hovud og firkant under. men fortsatt m8.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #8 på: juli 09, 2011, 00:44:38 am » |
|
Takker 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #9 på: juli 09, 2011, 07:52:21 am » |
|
Humor og alt allerede  Suverent! Er der noen her i landet der laver motvektsveiv af gammel veiv?
|
|
« Siste redigering: juli 09, 2011, 18:49:02 pm av Jens-Ole aka 'Dansken' »
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
BrorHund
Medlem
  
Innlegg: 184
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #10 på: juli 09, 2011, 11:48:55 am » |
|
Passer Oval og Splitt skjermer, motorlokk og panser om hverandre? Er de helt like?
|
|
|
Loggført
|
1957 Karmann Ghia Lowlight
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #11 på: juli 09, 2011, 12:11:42 pm » |
|
Er det noen som vet, eller kan måle hvor bred en T1 58-59' er fra ytterkant til ytterkant skjerm foran og bak??
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #12 på: juli 09, 2011, 12:37:58 pm » |
|
Passer Oval og Splitt skjermer, motorlokk og panser om hverandre? Er de helt like?
Passer om hverandre, ja. Men ikke alle modeller er like. Tidlig splitt har annet motorlokk med annen nese enn sen split. Sen split har likt motorlokk som oval. Skjermer på split og tidlig oval er like. Sen oval og frem til 59' har litt annen profil over lampa og nede ved stigtrinnet. Også henger de lenger ned over hjulet i hjulbuen. Panser er likt.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #13 på: juli 09, 2011, 14:35:19 pm » |
|
Passer Oval og Splitt skjermer, motorlokk og panser om hverandre? Er de helt like?
Passer om hverandre, ja. Men ikke alle modeller er like. Tidlig splitt har annet motorlokk med annen nese enn sen split. Sen split har likt motorlokk som oval. Skjermer på split og tidlig oval er like. Sen oval og frem til 59' har litt annen profil over lampa og nede ved stigtrinnet. Også henger de lenger ned over hjulet i hjulbuen. Panser er likt. Bakskjermene på en splitt er jo annerledes i forhold til oval (baklys). Er jo div forskjeller på panser også når det kommer til forsterkninger og hengslefester, men på utsiden ser det vel helt likt ut 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
BrorHund
Medlem
  
Innlegg: 184
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #14 på: juli 09, 2011, 18:08:24 pm » |
|
Passer Oval og Splitt skjermer, motorlokk og panser om hverandre? Er de helt like?
Passer om hverandre, ja. Men ikke alle modeller er like. Tidlig splitt har annet motorlokk med annen nese enn sen split. Sen split har likt motorlokk som oval. Skjermer på split og tidlig oval er like. Sen oval og frem til 59' har litt annen profil over lampa og nede ved stigtrinnet. Også henger de lenger ned over hjulet i hjulbuen. Panser er likt. Bakskjermene på en splitt er jo annerledes i forhold til oval (baklys). Er jo div forskjeller på panser også når det kommer til forsterkninger og hengslefester, men på utsiden ser det vel helt likt ut  Takker for svar. Er frontruten lik også? (Passer om hverandre?)
|
|
|
Loggført
|
1957 Karmann Ghia Lowlight
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #15 på: juli 10, 2011, 00:09:05 am » |
|
Passer Oval og Splitt skjermer, motorlokk og panser om hverandre? Er de helt like?
Passer om hverandre, ja. Men ikke alle modeller er like. Tidlig splitt har annet motorlokk med annen nese enn sen split. Sen split har likt motorlokk som oval. Skjermer på split og tidlig oval er like. Sen oval og frem til 59' har litt annen profil over lampa og nede ved stigtrinnet. Også henger de lenger ned over hjulet i hjulbuen. Panser er likt. Bakskjermene på en splitt er jo annerledes i forhold til oval (baklys). Er jo div forskjeller på panser også når det kommer til forsterkninger og hengslefester, men på utsiden ser det vel helt likt ut  Takker for svar. Er frontruten lik også? (Passer om hverandre?) ja
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #16 på: juli 10, 2011, 00:09:53 am » |
|
Passer Oval og Splitt skjermer, motorlokk og panser om hverandre? Er de helt like?
Passer om hverandre, ja. Men ikke alle modeller er like. Tidlig splitt har annet motorlokk med annen nese enn sen split. Sen split har likt motorlokk som oval. Skjermer på split og tidlig oval er like. Sen oval og frem til 59' har litt annen profil over lampa og nede ved stigtrinnet. Også henger de lenger ned over hjulet i hjulbuen. Panser er likt. Bakskjermene på en splitt er jo annerledes i forhold til oval (baklys). Er jo div forskjeller på panser også når det kommer til forsterkninger og hengslefester, men på utsiden ser det vel helt likt ut  Gjelder ikke det kun tidlig split med runde baklyst? De siste + switter hadde vel hjertebaklys og skjermer uten innsenking?
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
|
røed
Seniormedlem
   
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
 |
« Svar #18 på: juli 10, 2011, 20:00:24 pm » |
|
hvordan vet man når motoren er for varm og hvor kan det måles uten oljetemp måler ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #19 på: juli 10, 2011, 20:26:10 pm » |
|
Når du ikkje lenger kan ta på viftehuset, eller oljepinnen
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
røed
Seniormedlem
   
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
 |
« Svar #20 på: juli 10, 2011, 20:28:01 pm » |
|
ok son type holde på det litt eller lukter svid når jeg er nær ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #21 på: juli 10, 2011, 20:33:09 pm » |
|
Sånn att du får ildt i hånde når du tar på viftehuset og pinnen:)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|
Even
Medlem
  
Innlegg: 196
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #23 på: juli 11, 2011, 20:50:32 pm » |
|
Er det meninga at man så vidt skal høre tuta/ikke i det hele tatt når man er i fart? Eventuelt; er det noen lure knep for å få opp volumet?
|
|
|
Loggført
|
T1 1966 Seablau - På veien T1 1966 Seablau - Bodil SOLGT
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #25 på: juli 11, 2011, 21:44:12 pm » |
|
Er det meninga at man så vidt skal høre tuta/ikke i det hele tatt når man er i fart? Eventuelt; er det noen lure knep for å få opp volumet?
Ja den skal du høyra:) Evt skru ned radioen og sveiv opp ruto. men desse fløytene har ikkje alltid so langt liv pga att dei lever utsatt til. hjelper å fløyta mykje for å friska opp ting
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
røed
Seniormedlem
   
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
 |
« Svar #26 på: juli 11, 2011, 23:42:22 pm » |
|
prøv å justere den med den skruen bak. er låst med 1 eller 2 13 mm muttere som må løsnes først 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Even
Medlem
  
Innlegg: 196
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #27 på: juli 13, 2011, 17:00:45 pm » |
|
Takk for svar. Driver og skal ta av bakre støtfanger, men den ene bolten (nærmest fangeren) går bare rundt og rundt uten at det skjer noe. Hjelp? Sitter vel ingen mutter på baksiden av denne?
|
|
|
Loggført
|
T1 1966 Seablau - På veien T1 1966 Seablau - Bodil SOLGT
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #28 på: juli 13, 2011, 17:59:33 pm » |
|
Det høres ut som litt rust har kommet på besøk 
|
|
« Siste redigering: juli 13, 2011, 18:06:44 pm av Ruggen »
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #29 på: juli 13, 2011, 18:01:55 pm » |
|
skal sitta ein påsveist mutter der ja. og om da er litt rustigt so har den ein tendens til å gå laus i sveisane. du kan kanskje klara å redda deg om du får lurt ei vannpompetong inn bak fangarbraketten og halda igjen mutteren på baksida(den er firkanta, ikkje vanlig mutter(men kan jo alltids vera da om den er bytta til jallamekk eingong)) ellers må du fram med vinkelsliparen og kappa bolten so sveisa på mutteren igjen seinare
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|