mai 17, 2025, 01:02:32 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Har jeg 1300 eller 1500 motor på min T1 -66?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Har jeg 1300 eller 1500 motor på min T1 -66? (Lest 1444 ganger)
Soplimkroken
Nybegynner
Innlegg: 3
Bosted: Løten
Har jeg 1300 eller 1500 motor på min T1 -66?
«
på:
juli 12, 2011, 23:28:42 pm »
Jeg trodde mine 2 bobler -66 er like med 1300 motor - helt til jeg mtt tjuvlåne starter fra den ene. Det er forskjell på bendix'n (heter det håper jeg..?). Betyr det at liten bendix er lik 1500 motor?
Loggført
Ruggen
Supermedlem
Innlegg: 2110
Bosted: Herre
Sv: Har jeg 1300 eller 1500 motor på min T1 -66?
«
Svar #1 på:
juli 12, 2011, 23:39:30 pm »
Skriv inn motornr på begge 2 så kan vi finne det ut.
Loggført
Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6314
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
Sv: Har jeg 1300 eller 1500 motor på min T1 -66?
«
Svar #2 på:
juli 13, 2011, 00:16:08 am »
F og nummer er vanligvis 1300. H og nummer tilsier 1500. 1500 luftfilter har som oftest 2 "tuter" - 1300 en "tut"...
Loggført
Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Soplimkroken
Nybegynner
Innlegg: 3
Bosted: Løten
Sv: Har jeg 1300 eller 1500 motor på min T1 -66?
«
Svar #3 på:
juli 13, 2011, 07:55:49 am »
Motornr F1085895 og F1417892
Loggført
Ruggen
Supermedlem
Innlegg: 2110
Bosted: Herre
Sv: Har jeg 1300 eller 1500 motor på min T1 -66?
«
Svar #4 på:
juli 13, 2011, 08:46:02 am »
Sitat fra: Soplimkroken på juli 13, 2011, 07:55:49 am
Motornr F1085895 og F1417892
F1085895 = 1300 med 40hk i fra feb 67
F1417892 = 1300 med 40hk i fra mai 68
Loggført
Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Pan
Supermedlem
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
Sv: Har jeg 1300 eller 1500 motor på min T1 -66?
«
Svar #5 på:
juli 13, 2011, 08:56:11 am »
Hvilket vil si at den ene motoren opprinnelig er 6 volt, mens den andre begynte livet som 12 volt.
Loggført
Ruggen
Supermedlem
Innlegg: 2110
Bosted: Herre
Sv: Har jeg 1300 eller 1500 motor på min T1 -66?
«
Svar #6 på:
juli 13, 2011, 09:04:48 am »
Sitat fra: Pan på juli 13, 2011, 08:56:11 am
Hvilket vil si at den ene motoren opprinnelig er 6 volt, mens den andre begynte livet som 12 volt.
Hadde 67mod både 12 og 6v?
Eller var det ikke slik at 12v startet i 67?
Må spørre for jeg er ikke sikker selv
Loggført
Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Andersen VW56
Supermedlem
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold
Min urestaurerte 66 1300
Sv: Har jeg 1300 eller 1500 motor på min T1 -66?
«
Svar #7 på:
juli 13, 2011, 09:34:30 am »
Sitat fra: Ruggen på juli 13, 2011, 09:04:48 am
Sitat fra: Pan på juli 13, 2011, 08:56:11 am
Hvilket vil si at den ene motoren opprinnelig er 6 volt, mens den andre begynte livet som 12 volt.
Hadde 67mod både 12 og 6v?
Eller var det ikke slik at 12v startet i 67?
Må spørre for jeg er ikke sikker selv
12V startet på høsten i 1967 men da som 68 mod.
Loggført
Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Soplimkroken
Nybegynner
Innlegg: 3
Bosted: Løten
Sv: Har jeg 1300 eller 1500 motor på min T1 -66?
«
Svar #8 på:
juli 13, 2011, 16:09:44 pm »
Takker for svar
Loggført
Pan
Supermedlem
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
Sv: Har jeg 1300 eller 1500 motor på min T1 -66?
«
Svar #9 på:
juli 13, 2011, 20:56:31 pm »
Skal dog sies at enkelte 1500-modeller fra modellåret 1967 visstnok ble levert med 12-volt, selv på det europeiske markedet (tror USA fikk 12 volt i 1967).
Men det er litt utenom poenget, ettersom begge motorene dine er 1300-motorer, den ene 6-volt fra 1967, den andre 12-volt fra 1968
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...