mai 29, 2024, 09:26:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ny senkemetode? CAH - cheap as hell.  (Lest 2434 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« på: april 14, 2008, 18:42:35 pm »

Jeg fant disse og lurer på om dette er en ny måte å senke på? Jeg oppfordrer ingen å kopiere men ble nysgjerrig;

Step 1 - fram med vinkelsliperen og kutt;



* Step 1 - kutt!.JPG (47.8 KB, 639x462 - vist 1194 ganger.)
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: april 14, 2008, 18:43:46 pm »

Step 2 - når du er fornøyd med kuttet så bøyer du og sveiser igjen;


* Step 2 - sveis.JPG (48.45 KB, 617x460 - vist 205 ganger.)
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2 på: april 14, 2008, 18:44:27 pm »

Resultatet ble riktig så bra;



* Resultat.JPG (24.74 KB, 419x409 - vist 187 ganger.)
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #3 på: april 14, 2008, 19:02:58 pm »

Dette er vel ikke noe ny metode. Jeg gjorde dette på min 55' i 1994 Glad Dette var før man fikk kjøpt ferdige senkespindler, så jeg laget egene spindler og vinklet rammehode litt. Spindlene ble laget av orginal balljoint innderdel og Porsche 944 Turbo ytterdel, som ble sveiset sammen med ca 7cm senking. Effekten jeg fikk av å vinkle rammehode var minimal og ikke verdt jobben, nå som man får så fine spindler over disk. Må også modifisere de fremre karosserifestene hvis du vinkler rammehode.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: april 14, 2008, 19:03:48 pm »

det er i grund mye med det der som er bra , armene på forstillinga blir stående mer rett og dekkeme vil legge seg mer når man svilger hmm holder resten så er dette bare fett synes jeg Blunker hehe snodigt men kreativt
Loggført

1 up
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #5 på: april 14, 2008, 19:06:32 pm »

det er i grund mye med det der som er bra , armene på forstillinga blir stående mer rett og dekkeme vil legge seg mer når man svilger hmm holder resten så er dette bare fett synes jeg Blunker hehe snodigt men kreativt

Jeg prøvde aldri å kjøre bilen min uten vinklingen på rammehode, så jeg har lite å sammenligne med. Men det er nok sant som du sier om vinklen på armene, for bilen var veldig fin å kjøre og jeg oppretholdt mye fjæring foran.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7155
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #6 på: april 14, 2008, 19:09:04 pm »

må være et kjent tønsberg-triks det der, for jeg gjorde det samme i forbindelse med bytte av rammehode på min '61 i 1994-95. En annen fordel var at hjula kom mer midt i hjulåpningen så lenge man senket ganske mye, og ikke brukte senke-spindler.

Vil ikke gjort det i dag da men... er vel blitt mer pinglete med åra, godkjenning etc
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: april 14, 2008, 19:11:26 pm »

Som det meste annet i hobbyen vår så er jeg ikke overrasket over at dette egentlig er en gammel idè  Blunker Personen som eier bilen på bildet hevder at den gikk rett som en pil ; this pan has been 10.0s @ 135mph+ straight as an arrow
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #8 på: april 15, 2008, 09:06:14 am »

Ganske vanlig løsning på bunnplate-dragbiler. Fungerer nok greit så lenge bilen stort sett skal kjøre rett frem Blunker En annen fordel er jo at man får senka bilen ennå mer i front, da forstillinga ikke nødvendigvis er det laveste punktet lenger.
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 15, 2008, 09:58:55 am »

Hva skjer med kobling mellom styresnekke og rattstamme? Kan være greit å svinge om man skal  kjøre "rett frem" også =)
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #10 på: april 17, 2008, 02:29:47 am »

Man vrir snekka "etter" så man unngår "kenchen"  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #11 på: april 17, 2008, 07:13:47 am »

Du hever faktisk den bilen der. Du får en mere riktig geometri i forstillingen. Men man må senke enda mere for å få samme høyde:)
Loggført

Mvh

Marius
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #12 på: april 17, 2008, 19:05:01 pm »

Du hever faktisk den bilen der. Du får en mere riktig geometri i forstillingen. Men man må senke enda mere for å få samme høyde:)

Det har du helt rett i....  lettere med castershims gitt
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!