april 27, 2024, 00:55:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Til de som har weber 40 idf  (Lest 1788 ganger)
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« på: april 15, 2008, 20:41:30 pm »

Justere dere gasserne bare med bensin skruen? (skruen med fjær på ) eller bruker dere den skruen med mutter på også? står rett ved siden av bensin skruen.står på weber sin hjemmeside at den andre skruen skal være lukket.
har litt problem med at den får litt for mye uansett hvor magert jeg stiller den. har vel 200,eller var det 220 luft dyse.
har en 1915ccm.  lurer på om evt trakter dyser og slikt ikke er tilpasset riktig til motoren.
ble bygd på en yrkes skole for en del år siden.

http://boblefrik.tripod.com
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #1 på: april 16, 2008, 07:21:12 am »

Heisann.

på justeringskruen stiller du bare blandingen på tomgang. Den ande er en bypass skrue og skal være lukket. Vet det er sånn både og, men jeg legger ved en link:
http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=859.0
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Pål A
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Akershus


'74 1303 Germanlooker


Vis profil
« Svar #2 på: april 16, 2008, 10:33:44 am »

Justere dere gasserne bare med bensin skruen? (skruen med fjær på ) eller bruker dere den skruen med mutter på også? står rett ved siden av bensin skruen.står på weber sin hjemmeside at den andre skruen skal være lukket.
har litt problem med at den får litt for mye uansett hvor magert jeg stiller den. har vel 200,eller var det 220 luft dyse.
har en 1915ccm.  lurer på om evt trakter dyser og slikt ikke er tilpasset riktig til motoren.
ble bygd på en yrkes skole for en del år siden.

http://boblefrik.tripod.com

Ikke lett å si uten å vite mer om motoren din. Du bør nok lese deg opp på dette emnet om du skal få det til.

Du kan evt lese min tråd på thesamba hvor jeg stilte spørsmål om dysing. Jeg endte opp med doble 44 mm gassere så jeg fikk aldri prøvd anbefalingene for 40mm. 

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=240104&highlight=

Lykke til!

PS: jeg har et sett 34mm venturis til 40mm å selge om du er interessert  Blunker
« Siste redigering: april 16, 2008, 10:35:59 am av Kantor » Loggført

What kind of wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #3 på: april 16, 2008, 16:35:00 pm »

vi har dyse sett,

155-205 luft
50-65 tomgang
120-190 hoved dyse

da kan du prøve ut teorien i praksis Blunker
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 16, 2008, 21:00:14 pm »

sjekket nå : har 200 luft dyse og 180 main dyse.kjøpte 150 main dyse på hotshop, da orket den ingenting, dyre var de og...blir fler tusenlaper på å prøve å feile dette greine her...
Hva er vanlig å bruke på en 1915ccm a tro?
Skal ta opp å lese av alle tallene på en av dyse "stengene" en dag.
http://boblefrik.tripod.com
« Siste redigering: april 16, 2008, 21:27:41 pm av bObLeFrIk » Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 16, 2008, 21:03:31 pm »

er det en tommelfinger regel på hvor mange omdreininger bensin/tomgangs skruene på gasserene skal være, min. max. og omdreininger/åpning til spjellet der gass staget er montert?

http://boblerfik.tripod.com
« Siste redigering: april 16, 2008, 21:28:32 pm av bObLeFrIk » Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!