april 20, 2024, 10:24:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: oddbjørn`s 68 ROADSTER  (Lest 23438 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #30 på: september 25, 2011, 21:52:02 pm »

Ta gjerne og vis bilder fra monteringa og. Bruker du onepiece ruter?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

1968 roadster
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted:


Vis profil

« Svar #31 på: september 26, 2011, 06:13:16 am »

Han kalte det han på vw veterandeler ja Glad så har kjøpt inn pakknings sett til det , må jo modifiserte litt så ser åssen det blir Glad legger ut bilder ja Glad
Loggført
1968 roadster
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted:


Vis profil

« Svar #32 på: oktober 08, 2011, 13:15:05 pm »

da her jeg vært hos vwveterandeler igjen Glad blei div eksospakkninger , motorluke løfter for mere kjøling , papp til baki motor så blei det  oppbevaringsboks/koppholder i hvit , hadde bare det så må ta den med på jobb å lakke den sort Glad
Loggført
1968 roadster
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted:


Vis profil

« Svar #33 på: oktober 09, 2011, 19:23:37 pm »

Ser etter jeg jekka opp å tok ut motoren på bobla å slapp den ned igjen så "skræver" den veldig på hjula , er det noe som har skjedd eller går det tilbake igjen ved montering Glad her er bilde Glad


Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #34 på: oktober 09, 2011, 19:28:00 pm »

Det løser seg ,helt av seg selv, når du setter en motor på plass igjen.
Loggført

Seaside VW Klubb
1968 roadster
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted:


Vis profil

« Svar #35 på: oktober 09, 2011, 21:02:26 pm »

Det var godt å høre gullik Glad
Loggført
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #36 på: oktober 09, 2011, 21:30:45 pm »

Koseligt å se sparkelet mitt igjen. Di felgane kjøpte eg av ein så var blitt lei å gitt opp et porscheprosjekt.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
1968 roadster
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted:


Vis profil

« Svar #37 på: oktober 09, 2011, 21:38:45 pm »

Jeg gleder meg når det kommer lakk på bilen jeg nå , er litt lei flekkene nå Glad
Loggført
1968 roadster
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted:


Vis profil

« Svar #38 på: oktober 11, 2011, 06:09:07 am »

Til fredag skal jeg få bilen opp til Bø for montering av motoren jeg kjøpte , foresten samme man som skal montere den  Gliser
Hente den uka etter å da er det rett ned på jobb for maskering å fyller Glad
Loggført
1968 roadster
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted:


Vis profil

« Svar #39 på: oktober 12, 2011, 19:40:40 pm »

en liten spørre undersøkelse  Gliser
hvilken merke burde jeg velge ?
sort/rød eller chrom sort   Hæ Øyerulling Gliser







Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #40 på: oktober 12, 2011, 21:50:50 pm »

Likte egentlig det som var sort med rød ring... Er ikke resten av bilen ganske ribbet for blanke duppedingser?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
1968 roadster
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted:


Vis profil

« Svar #41 på: oktober 13, 2011, 20:15:04 pm »

Nja , er blank kant på felger , håndtak , panseråpner å motorluke åpner , ellers er det dårlig med chrom
Loggført
2mmelit1
Seniormedlem
****
Innlegg: 251
Bosted:



Vis profil
« Svar #42 på: oktober 13, 2011, 20:37:50 pm »

den med chrome og svart var ihvertfall kjempe fin, passer fint med chrome emblem når du har litt chrome rundtomkring! =)
Loggført

bjornboble
Supermedlem
*****
Innlegg: 870
Bosted: finsland



Vis profil
« Svar #43 på: oktober 13, 2011, 20:52:51 pm »

sort rød var kjempe fint =)
Loggført

agder vw klubb..

orginalt som er tingen..
1968 roadster
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted:


Vis profil

« Svar #44 på: oktober 16, 2011, 16:20:08 pm »

da var bobla levert opp til bø for montering av motor , hadde ikke gjort bra nok jobb på det jeg skulle så blei ekstra på montøren Glad
fant ut også div ting på girkassa som måtte byttes som heldigvis blei oppdaga nå før det evt var forseint
bla ene festet var ødelagt pluss ettpar ting til som hadde blitt til at jeg måtte ut med motor igjen hvis jeg hadde prøvd selv Glad
så værdt hver krone  Gliser
Loggført
fulloggal
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:



Vis profil
« Svar #45 på: oktober 21, 2011, 15:22:00 pm »

Digg rødfarge!!! Gliser
Loggført
Wankel
Supermedlem
*****
Innlegg: 1140
Bosted: Bø Midt i Telemark



Vis profil
« Svar #46 på: oktober 21, 2011, 19:16:13 pm »

Og siden bil og motor står i verkstedet mitt, kan jeg jo komme med oppdatering av tråden Gliser
Gearkassefester kommet fra VW Veterandeler, samt belger til akslene og utløserlager.
Gamle deler demontert, nye blir montert imorgen.
Motor er demontert kjøleblekk, dette for å komme til rundt sylindrer, blokk og topper for skikkelig rengjøring.
Nå var ikke denne motoren det verste jeg har sett, men anbefaller alle som kjøper urørt motor å ta denne jobben.
Man får da vekk belegget, les blanding av støv, olje osv, som legger seg på sylindrer og glemmeblekk, og kjølingen  fungerer da optimalt igjen, samtidig som man kan luke vekk eventuelle lekkasjer fra støttstangshylser før man tar ibruk bilen.
Som sagt, så var denne motoren av de bedre jeg har sett, uten lekkasjer, kun støv og løv Gliser
Blekket skal oppfriskes med litt ny farge, tenkte rosa Gliser, eller svart Blunker
Så snart blekket er lakkert, skal motor settes sammen igjen, for så å monteres i bilen.
Ble litt ekstra med festene til gearkassen, samt belger og trøstelager, men bedre å finne ut av det på dette stadiet, enn å legge ivei på tur med "løs" kasse- Øyerulling
Bilen er fint bygd, har ikke blitt tatt snarveier på denne, og Oddbjørn m/familie vil kunne få mange fine stunder med denne.
Loggført

54/58 T-1
60 T-1
68 T-1 Flippfront
68 Roadster
67 T-1
69 T-1
71 411 LE STV
+ noen til
1968 roadster
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted:


Vis profil

« Svar #47 på: oktober 21, 2011, 20:55:38 pm »

Høres bra ut wankel Glad bortsett fra rosa fargen Glad satser på mye kjøring til sommern Glad
« Siste redigering: oktober 22, 2011, 05:50:45 am av 1968 roadster » Loggført
1968 roadster
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted:


Vis profil

« Svar #48 på: oktober 21, 2011, 21:02:26 pm »

 Gliser
« Siste redigering: oktober 22, 2011, 05:55:08 am av 1968 roadster » Loggført
1968 roadster
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted:


Vis profil

« Svar #49 på: oktober 22, 2011, 20:03:41 pm »

da har jeg sitti i tlf med mr wankel  Glad å det går fremmover , han hadde også bytte gasswire da den var godt brukt Glad , motor så veldig bra ut  å det liker vi .
WANKEL:kan godt utdype det han har gjort hvis han er innom her  Gliser
så nå  gleder jeg meg exstra til sommern for forhåpentligvis uten skruing  Gliser
Loggført
Wankel
Supermedlem
*****
Innlegg: 1140
Bosted: Bø Midt i Telemark



Vis profil
« Svar #50 på: oktober 22, 2011, 20:58:43 pm »

Kan gjerne uttype nærmere hva som er blitt gjort med roadsteren jeg. Gliser

Gearkasse har fått nye oppheng, foran og bak, da de gamle var mildt sagt defekte.
Belger til akselhylser er byttet.
Utløserlager er også nytt.
Bushing til starter ny.
Så mens jeg var under bilen å ordnet dette, konstanterte jeg at gasswire var flisete, strømpe til wire var delt i 2, da var det bare å gå i delelageret, hente deler, montere dette.
Gasswire ville røket etter kort stund ved bruk, bedre å fikse dette nå Blunker
Tok samtidig en visuel sjekk av clutchwire, fikk vingmutter for justering av clutch til å gå lett.
Sjekket at returfjær på clutcharm var inntakt, samt om det var noe slark i utløserarm, alt bra
Tappet olje på kassen, rant ut grå olje, tappeplugg med spon, flushet kassen med olje, mer grå guffe ut av kassen.
Sjekket kassen for ytterligere lekkasjer, samt overføring, alt så bra ut.

Motor er plukket ned til longblokk, rengjort over, ved siden av og under.
Her var det ikke tegn på lekkasjer, fra topper eller støtstenger, motor var helt tørr utvendig.
Tok av vippetøyet, etterdro topper, disse hadde ikke gjeldene moment, 3,2 mkg, ble etterdratt til dette.
Moment på blokk var etter boka.
Fikk blåst vekk støv som har samlet seg gjennom årenes løp rundt sylindrer og andre plasser man vanlighvis ikke ser med kjøleblekk på.
Tok av svinghjul, her har det engang i tiden vært lekkasje, og reperasjon har blitt utført uten rengjøring, ble vasket og blåst rent.
Motor hadde bare 2 skims, hvilket tyder på at motor ikke har hatt ett hardt liv.
Ny 70-90-10 simring montert, samt o-ringen i svinghjulet (Glemte ikke den nei Blunker), svinghjul rengjort og montert.
Rengjort sil, nye pakninger til sil og lokk.
Tok av lokk til oljepumpe, sjekket om det var noen slitasje, helt plant gitt Gliser
Lakkert div kjøleblekk, da eier av bil lider av lakkeringsvegring Gliser Gliser Gliser
Dette er oppskriften jeg følger med mine egne motorer, blåmann sin motor skal også ut iløpet av vinteren, for å få samme behandling, samler seg mye støv og annet i motoren når man kjører mange mil på veier i dette langstrakte land.

Plan for morgendagen:

Sette motor sammen, gjøre den klar for montering i bil, lufte kone, barn og bikkje med årets siste tur med bobla.
Regn eller sol, spiller ingen rolle, nå skal det kjøres noen mil Kult
Loggført

54/58 T-1
60 T-1
68 T-1 Flippfront
68 Roadster
67 T-1
69 T-1
71 411 LE STV
+ noen til
1968 roadster
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted:


Vis profil

« Svar #51 på: oktober 22, 2011, 22:38:55 pm »

 Sjokkert Sjokkert Sjokkert når jeg mente utdypende så var vel ikke en lang tale jeg mente wankel  Gliser men fy faan å mye god lesing  Gliser
kjærringa å svimla litt med øynene når jeg sa den skulle opp for montering (finnes ikke bil interesert i det hele tatt Øyerulling)men etter det hu har blitt fortalt / lest så virker hun meget fornøyd at jeg satt bilen opp til han derre wankel  Gliser Gliser Gliser
foreslo faktisk en blomsterkvast til kjærrniga di wankel - RESPEKT Gliser
MEN nå har jeg liggi på soffan å sløvan fra kl 8 så da kryper jeg  i seng  Tvilende
Loggført
Wankel
Supermedlem
*****
Innlegg: 1140
Bosted: Bø Midt i Telemark



Vis profil
« Svar #52 på: oktober 23, 2011, 16:52:04 pm »

 Da står motor ferdig sammensatt på benken, svart, blank og fin. Klar for montering i roadster Kult
Vil begynne arbeidet med å sette den inn i morgen, dette etter "normalt" arbeid er unnagjort.
Håper jeg rekker å sette den inn, men får også besøk av sørlendinger som skal hente div deler Gliser
Tipper eier av bil er klar for å høre det brummer bak i bilen sin Blunker
Loggført

54/58 T-1
60 T-1
68 T-1 Flippfront
68 Roadster
67 T-1
69 T-1
71 411 LE STV
+ noen til
1968 roadster
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted:


Vis profil

« Svar #53 på: oktober 23, 2011, 19:33:53 pm »

Ja det skal bli digg å få no lyd bak igjen Glad å få den ned på jobb å få den ferdig Glad
Loggført
Wankel
Supermedlem
*****
Innlegg: 1140
Bosted: Bø Midt i Telemark



Vis profil
« Svar #54 på: oktober 25, 2011, 19:40:38 pm »

Da er motor montert, koblet alt til, kinnet opp oljetrykk, en liten dram i forgasser, så var det full tenning.
Går på tomgang uten feilslag, kun en liten lekkasje fra bensinpumpe, som vil bli byttet i morgen.
Da vil også clutch justeres, sjekke ladning, liten modifikasjon av eksos og bilen vil snart være tilbake til eier Gliser

Er litt trangere å montere motor i en roadster, men med litt ekstra tid og ikke stress så går dette fint det Blunker
Loggført

54/58 T-1
60 T-1
68 T-1 Flippfront
68 Roadster
67 T-1
69 T-1
71 411 LE STV
+ noen til
1968 roadster
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted:


Vis profil

« Svar #55 på: oktober 25, 2011, 19:55:20 pm »

AH DIGG , kjenner jeg gleder meg til å KJØRE den opp på hengern når jeg skal hente den  Gliser , kanskje wankel trenger en dram å  Gliser
Loggført
Wankel
Supermedlem
*****
Innlegg: 1140
Bosted: Bø Midt i Telemark



Vis profil
« Svar #56 på: oktober 25, 2011, 20:22:26 pm »

Wankel drikker ikke Blunker Nyter kun den ekte rusen en boble tur gir meg, da er livet herlig dere Gliser
Loggført

54/58 T-1
60 T-1
68 T-1 Flippfront
68 Roadster
67 T-1
69 T-1
71 411 LE STV
+ noen til
1968 roadster
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted:


Vis profil

« Svar #57 på: oktober 25, 2011, 20:26:17 pm »

drikker ikke MAKAN  Sjokkert Rekker tunge HE HE  ja litt boble rus ække å forakte det heller nei  Gliser
Loggført
Wankel
Supermedlem
*****
Innlegg: 1140
Bosted: Bø Midt i Telemark



Vis profil
« Svar #58 på: oktober 26, 2011, 20:33:05 pm »

Da er alt montert i roadsteren, starter på første slaget, summer fint på tomgang, fin gassrespons og lader sine 13.9 volt Osteaktig
Bare velstand dette Kult Eier er vel også klar til å fortsette resterende oppussing på denne damen ville jeg tro Osteaktig
Loggført

54/58 T-1
60 T-1
68 T-1 Flippfront
68 Roadster
67 T-1
69 T-1
71 411 LE STV
+ noen til
1968 roadster
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted:


Vis profil

« Svar #59 på: oktober 26, 2011, 20:59:45 pm »

jepp , gleder meg til å hente bobla iløpet av helga  Gliser for så å få den ned på jobb for å gjøre den klar for lakk , så hjem i garasjen for litt motering avv deler , men først litt mekanisk mekking  , får gå over bobla med wankel så jeg hvet hva jeg skal gjøre før interiør blir montert  Gliser
Loggført
Sider: 1 [2] 3 4 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!