november 14, 2019, 08:14:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 68 T1 1300. Langtidsprosjekt  (Lest 17014 ganger)
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #30 på: oktober 11, 2011, 21:36:22 pm »

unskyld bomma litt med teksten detta ser jo ut som ett veldig flott prosjekt.flott jobba.hilsen en gammel opretter

Hei, ingen problem, takk for det Glad
Loggført
westcosta
Supermedlem
*****
Innlegg: 629
Bosted: Sykkylven



Vis profil WWW
« Svar #31 på: oktober 11, 2011, 22:27:38 pm »

Forsetter #Langtidsprosjektet.. i denne farta, er du ferdig til helga...  Osteaktig
Loggført


T1 "Eatonic"
T2 Buss "Metal Jacket"
T4 "Multi"
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #32 på: oktober 11, 2011, 22:59:04 pm »

Forsetter #Langtidsprosjektet.. i denne farta, er du ferdig til helga...  Osteaktig

Hehehe... ja det skal du se :-D
Kommer til å gå saktere nå når jeg setter opp tempoet litt hehe...
Har summert opp de siste årene nå.
Så når den nå blir ferdig hos lakkerer begynner tråden å gå i samme fart som fremdriften, tenker jeg :-)
« Siste redigering: januar 15, 2014, 12:21:37 pm av ksl » Loggført
RIN94
Medlem
***
Innlegg: 209
Bosted: Rogaland- Nærbø



Vis profil
« Svar #33 på: oktober 11, 2011, 23:19:18 pm »

Ser veldig bra ut dette her! Spennende prosjekt jeg vil følge videre ;-)
Loggført

1300 - 68mod
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #34 på: oktober 13, 2011, 18:36:41 pm »

Ser veldig bra ut dette her! Spennende prosjekt jeg vil følge videre ;-)

Hyggelig Glad
Du har samme type bil selv også?
Går og venter på pakke fra Hotshop nå, har bestilt ny pakning mellom karosseri og ramme, samt de rundt motor og diverse annet til sammenmontering.
« Siste redigering: desember 19, 2013, 09:49:16 am av ksl » Loggført
RIN94
Medlem
***
Innlegg: 209
Bosted: Rogaland- Nærbø



Vis profil
« Svar #35 på: oktober 13, 2011, 22:48:18 pm »

Ja riktig det 68 mod 1300 ;-)   ja blir bra stå på videre! :-)
Loggført

1300 - 68mod
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #36 på: oktober 22, 2011, 20:19:46 pm »

Da har jeg viet en dag til bobla igjen, har bytta bakre girkassefester, mansjetter på drivaksler, satt i motor, byttet noen bremserør og satt på puma-forhjulstilling.
Lurte på en liten ting.... inne i mansjettene skal vel ikke være grease på bobla? De skal vel bare beskytte mot støv og skitt, sant? Det gjelder de som er inn mot kassa.... Skal prøve å legge inn litt flere bilder i morgen :-)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17389
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #37 på: oktober 23, 2011, 12:04:34 pm »

skal ikkje grease i girkassemansjettane nei, men om du har delte so er det lurt å bruka permatex i skjøyten for å få da tett. giroljo smører lageret og renner dermed ned gjennom røyret. kan vera ein ide å byta girolja dersom da ikkje har vert gjort på ei stund
Loggført

-tlf. 97419035
eller 47661407
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #38 på: oktober 26, 2011, 16:59:47 pm »

ok, va slik eg trudde då.
Har mansjetter med ei deling i, har ei rekke med skruer der, samt et spor som skal tette, men sikkert lurt med permatex ja, monterte dei med skøyten oppover. Kjem det normalt litt olje ut i dei, eller vil den halde seg kun i røret? På venstre sida va den rimelig tørr den eg tok av, men på høgre sida kom der en liten bekk ut. Men no har jo ramma stått på sida ei periode også tidligare i leiken...
Litt bilder fra helgens strabaser:


* 060.jpg (81.17 KB, 640x480 - vist 295 ganger.)

* 061.jpg (46.17 KB, 360x480 - vist 257 ganger.)
Loggført
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #39 på: oktober 26, 2011, 17:04:50 pm »

Godt fornøgd med lakkjobben, lakkerer som gjorde jobben, men ikke i lakkboks.
Litt småstøv må rubbes bort, men bedre enn forventet.
Her med puma, rett felger og motor inne.


* 063.jpg (117.33 KB, 640x480 - vist 321 ganger.)

* 064.jpg (93.32 KB, 640x480 - vist 259 ganger.)
Loggført
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #40 på: oktober 26, 2011, 17:12:14 pm »

Noen som har tips om hva som er best å isolere foran og ved siden av motoren med?
Er støymatter fra Biltema noe å vurdere?
Et par bilder fra innsiden:


* 067.jpg (71.48 KB, 640x480 - vist 267 ganger.)

* 068.jpg (91.72 KB, 640x480 - vist 251 ganger.)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17389
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #41 på: oktober 26, 2011, 19:01:53 pm »

skjøyten på dei mansjettane skal vel helst stå vannrett pga at den skal få fleksa fritt ved fjøring. da skal renna ut olja når du tek dei av, derfor må du ha i ny olja, helst byta alt
har den stått på sida kan da henda da har runnet olja ut i trommelen og. dersom da ikkje er 100% tett i lagerhuset dar.

men lakkinga vart jammen bra! resten er jo berre kosearbeid:)
Loggført

-tlf. 97419035
eller 47661407
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #42 på: oktober 26, 2011, 21:38:02 pm »

Ja det er sant, blir meir fleksibel vannrett, då må dei snuast litt på neste arbeidshelg :-)
Blir nok å tappe av kassa og fylle på nytt, tryggast det. Skal også bytte tetting på venstre sida, sida der har rent ut en del olje.
Loggført
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #43 på: november 01, 2011, 18:11:55 pm »

Vurderer å bruke desse innvendig på store platefelt:
http://www.bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/bil-innvendig/isolasjon/isolasjonsplater2/

Vurderer å bruke desse foran og ved siden av motor:
http://www.bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/bil-innvendig/isolasjon/isolasjonsplater/

Noen som ha brukt desse før?
Har lurt på å legge noe i gulvet også, men der er kansje løs filt + teppe + matte beste utvei.
Noen tips?
« Siste redigering: desember 19, 2013, 09:53:04 am av ksl » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17389
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #44 på: november 01, 2011, 23:08:07 pm »

Kjøp vanlige asfaltplater, biltema har som er ganske lik dei orginale. i golvet legg du lause asfaltplater før gummimatte-teppe-matte asfaltplatene bruker du ellers dei plassane det kjem fukt.
til i motorommet er det vel mykje bedre å kjøpa inn eit sett med gode isolasjonmatter. det er nokon tyske på markedet som er veldig bra kvalitet på. då ser da orginalt ut i tilleg
Loggført

-tlf. 97419035
eller 47661407
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #45 på: november 26, 2011, 21:19:28 pm »

Da har jeg hatt en garasjedag igjen, fikk satt inn sideruter bak, samt bakruten.
Valgte å gå for sorte pakninger. Litt cal-look(?)
Løfta karosseriet noen cm opp i fra, slik at jeg fikk legge på pakningen som skal mellom karrosseri og bunn.
Satser på å få inn pakninger rundt motor i morgen, slik at jeg kan begynne å skru fast karosseriet.
Ellers gikk det med litt tid til å rydde litt rundt bilen. Litt for trang garasje for tiden :-P
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17389
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #46 på: november 26, 2011, 21:49:30 pm »

Hoksa du å bruka noko lim,fugemasse imellom pakningen? eg har erfart at da er veldig lurt å bruka på denne sida av fjellet ivertfall. + ei god klysa under skjevene til boltane på undersida
Loggført

-tlf. 97419035
eller 47661407
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #47 på: november 26, 2011, 23:05:48 pm »

Brukte tec-7, bruka du å legge både under og over pakninga?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17389
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #48 på: november 27, 2011, 13:54:51 pm »

ja eg brukte tec7 over og under, men det går vel sikkert bra med kun eine sida og? men viktig rundt boltane, for vatn har ein tendens til å krypa veldig mykje har eg erfart
Loggført

-tlf. 97419035
eller 47661407
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #49 på: januar 16, 2012, 16:46:16 pm »

No har det vore stillstand ei periode her, fikk virus på balansenerven i begynnelsen av desember, så har holdt hodet rett opp og ned, beveget meg sakte, og holdt meg nær veggene i over en måned nå :-)
Etter som formen er stigende, tenkte jeg å bestille inn original-look isolasjonsplater rundt motor, bolt/skive-sett for karosseri/ramme, nye gummideler rundt vinduer i dører.

Er det forresten vanlig å ha sorte pakninger, men krom på stolpen til vippevinduet og rundt vinduet på dørene?
Jeg tenker å gå for denne kombinasjonene.
Tenkte også å kjøpe et sett av desse:
http://autosign.no/shop/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_description=1&keyword=formula+vee

Har også vurdert kameispoiler foran.
Hvis noen har bilde av bil med desse tinga, er det bare å poste et par stykker, kjekt med litt inspirasjon :-)
Satser på å ta en garasjehelg om en eller to uker, så da blir det forhåpentligvis litt framskritt igjen.
« Siste redigering: september 02, 2013, 20:16:49 pm av ksl » Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 777
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #50 på: januar 17, 2012, 10:56:47 am »

Langtidsprosjekt med litt sakte gåing passer mot hver andre Blunker Bra du ble firsk igjen!
Gøy å følge opp prosjekt som raser ikke med arbeid som er gjort halveis. Stå på så er du ferdig snart. Du har jo bare kose kos arbeid forran deg Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #51 på: januar 22, 2012, 12:03:07 pm »

Langtidsprosjekt med litt sakte gåing passer mot hver andre Blunker Bra du ble firsk igjen!
Gøy å følge opp prosjekt som raser ikke med arbeid som er gjort halveis. Stå på så er du ferdig snart. Du har jo bare kose kos arbeid forran deg Glad

Hehe..ja det skulle passe godt mot hverandre det :-)
Beste delen av jobben som står igjen nå ja :-)
Fin prosjekttråd du også har, leste igjennom den her en dag. Fin bil!
« Siste redigering: desember 19, 2013, 09:56:40 am av ksl » Loggført
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #52 på: april 13, 2012, 08:50:27 am »

Da er mansjettene limte med permatex og snudd slik at skjøten ligger vannrett.
Har montert karrosseriet mot bunnplata, med tec7+pakning+tec7 i mellom, så nå blir den nok der :-)
Skal montere eksosrør, men ser ut til at gjengene på en pin-bolt ikke var helt patent.
Noen som vet hvor man lettest får tak i heli-coil eller lignende?
« Siste redigering: mai 09, 2012, 12:27:15 pm av ksl » Loggført
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #53 på: mai 10, 2012, 16:48:57 pm »

Har prøvd å montere eksosrør, og da meldte det seg en liten sak....
Har et effektanlegg, med original-look, berre større diamter på røra.
Det som viser seg, er at dette legger seg akkurat opp i bakplata... Sjokkert
Vanskelig å vite om jeg har montert plata noen millimeter for lavt, om det er dårlig passform på en uoriginal plate, eller om det er en kombinasjon som gjør dette.
Bakplata stemmer fint med skjermer og motorluke, så det skulle være rimelig greit da, men om den sitter tre mm for langt nede, og vinkelen er feil med en grad eller to, så er man kanskje ute å kjører litt når rørene er så pass tykke...
Mulig at lureste utvei blir å gå for originaleksos... eventuelt modifisere slik at røra kommer litt lavere.
Er det noen som har effektanlegg fra Hotshop som kunne målt hvor mye klaring de har på oversiden av enderørene kanskje?
« Siste redigering: oktober 19, 2012, 07:59:31 am av ksl » Loggført
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #54 på: august 21, 2012, 08:11:55 am »

Da er effektanlegget solgt, og et nytt i originaldimensjon har kommet i hus :-)
Loggført
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #55 på: mars 02, 2013, 19:57:50 pm »

Lurte på en liten ting....: Er det noken som har bilde av ledninger, sikringsboks og området generelt foran speedometeret på en 68 1300? Hadde Tatt bilder før demontering, men de er borte vekk for øyeblikket..
Hadde vore kjempeflott om noken kunne legge ut et par nærbilder av området, tatt av en bil med så originalt ledningsnett som mulig :-) På forhånd hjertelig takk :-)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17389
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #56 på: mars 02, 2013, 22:21:41 pm »

mykje bedre med koblingsjema enn bilder. er jo berre rot oppunder dashbordet der stort sett so bale å sjå på bilder

her er ein link http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php
Loggført

-tlf. 97419035
eller 47661407
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #57 på: april 02, 2013, 13:08:21 pm »

mykje bedre med koblingsjema enn bilder. er jo berre rot oppunder dashbordet der stort sett so bale å sjå på bilder

her er ein link http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php

Takker!
Dette var til god hjelp :-)
« Siste redigering: april 03, 2013, 07:39:01 am av ksl » Loggført
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #58 på: januar 13, 2014, 23:23:42 pm »

Litt oppdatering igjen...


* image.jpg (50.58 KB, 414x310 - vist 178 ganger.)
Loggført
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #59 på: januar 13, 2014, 23:26:12 pm »

Fått satt i alle vindu, og montert litt småting innvendig.


* image.jpg (44.94 KB. 414x310 - vist 198 ganger.)

* image.jpg (57.11 KB. 414x310 - vist 186 ganger.)

« Siste redigering: januar 15, 2014, 12:27:31 pm av ksl » Loggført
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!