september 22, 2021, 22:21:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: scarbug - 1303s '74  (Lest 108854 ganger)
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #60 på: mars 13, 2012, 12:03:36 pm »

Hvordan blir det på bilen få vi se om ikke så lenge... Men har bilde i hode at dette skal passe sammen. Hvis ikke så blir det nytt forsøk med noe annet Glad

Mine ble sandblåst, primet med syrefast primer i to strøk (våt i våt) så lakket i anthrazit og klar mattlakk over. For å fullføre, mangler jeg spacere bolter og dekk.

Konsentrerer på å få bobla på veien siden bruksbilen min ble vraket for en uke siden.



Alt vel med fører men bilen måtte bli det spiker av...

Får jeg skilt på bobla så kan jeg fortsette med modifiseringer underveis. Litt anet fokus nå - trenger en bil så fort som f... 2 uker til termin gjør ting enda mer spennende Glad Always look on the bright side of life!  Kult

Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #61 på: mars 19, 2012, 11:58:54 am »

Kanskje ikke så overaskende men hyggelig var det - fikk svar fra BT om at coilover sett og skivebremser fra Kerscher skal godkjennes og setebytting skal være ok dersom "forsvarlig festet". Kerscher sender TUV direkte til BT etter at jeg gir dem understellsnummer. Så TUV blir direkte knyttet til bobla.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #62 på: mars 24, 2012, 19:42:36 pm »

Ferdig med setemontering.



Flere bilder kan sees her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,40090.30.html

Må lufte bremser  så kan jeg ta EU.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #63 på: mars 25, 2012, 11:42:04 am »

Blir bra å sitte der og ratte.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #64 på: mars 25, 2012, 20:37:31 pm »

Jep! mann sitter lavt nok og feeling er veldig bra! Tar korte "test turer" fram og tilbake langs veien og kan ikke slutte å smile Glad Nå merker jeg at jeg savna bobla mi... Blunker

Par bilder fra dagens vask og hjulbytting:





Spørsmål: jeg har dratt speedo vaier ut av hjul på baksiden. Er det bare å dytte den inn eller må jeg ta av hjul åpne hele greia og fikse noe innvendig? Har dyttet den inn så langt jeg klarte men spidometer viser null uansett hvor fort jeg åker Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3051
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #65 på: mars 25, 2012, 21:27:22 pm »

ta av hjulkapsel. da ser du om wiren er igjennom det lille firkantete hullet i navkoppen.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #66 på: mars 29, 2012, 18:32:01 pm »

Takk for tips!

EU ble gjennomført med null feil!  Kult
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
tambur4
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Halden


Vis profil

« Svar #67 på: mars 29, 2012, 19:54:11 pm »

Gratulerer!
Loggført

VW 1303 BIG 1973 Sauer&Sohn
VW Golf Variant 1,9Tdi Sportline 2008
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #68 på: mars 29, 2012, 20:28:51 pm »

Drita bra! Gratulerer! Det ordner seg med VW på Siggerud.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #69 på: mars 29, 2012, 20:45:47 pm »

Takk takk  Blunker utrolig hyggelig mann! Han har det travelt men hyggelig var han Glad

Jeg glemte å skru batteri fast og det var eneste han påpekte men srev null feil og la meg utbedre der og da...
Så var han imopnert hvor bra bilen var med ny forstiling og bunnsolid understel  Kult Det var hyggelig å høre  Glad

Nå er lyd isolering som venter innvendig.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #70 på: mars 30, 2012, 07:51:40 am »

Han er bra,ja. Bare pass godt på bilen, for han har en forkjærlighet for å bruke luftkjølt til bilcross, men vi i Siggerudmafiaen har forklart han hvor skapet skal stå. Likevel kan man aldri være trygg.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #71 på: juli 15, 2012, 16:06:55 pm »

Lenge siden sist oppdtaert men ikke dø! Glad

Blitt pappa og fått andre prioriteter men fars rolle driver enda mer å sette bilen i den vi har lyst på... Det er nesten ingen spørsmål hva blir guttens første bil nå. Kun 18 år igjen Glad

Ok, tilbake til scarbug...

hjulprosjekt ble ferdig! http://www.vwnorge.no/index.php/topic,40070.60.html





Strålende fornøyd.

Jeg monterte kerscher skivebrems rundt om og satt på spacere (7mm foran og 18mm bak)...







Polyurethane ble satt i steden for gummi



Brukte ikke tid på å lakke stålbiter nå. Har planer for det senere i høsten.

Fleksibremslanger ble byttet til nye fra Kerscher. Og hovedsylinder venter sin tur. Så bremseanlegg er ikke ferdig enda.
Noe jeg klarte ikke var kobling av håndbremsvaier. Kanskje noen har bilder på hvordan det gjøres mot Kerscher bak calipere?

Hva skjer videre er litt ubestemt men karoseri virkelig trenger litt oppussing (lakk har for mange små sgader og mange små er alt for mye Blunker )
Må nok bli bli ferdig med bremsanlegget og få teste scarbug ute på veien. Det frister...  Kult
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #72 på: juli 15, 2012, 17:01:12 pm »

Litt pynt Glad



Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 5694
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #73 på: juli 15, 2012, 22:12:11 pm »

Du må sette på en annen eksos nå synes jeg. Blir litt "mismatch" med tynne originalrør på en slik vogn!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #74 på: juli 15, 2012, 22:17:57 pm »

Det kommer vel av seg selv med den nye motoren. For det skal vel mer gamp i denne?
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #75 på: juli 16, 2012, 06:48:24 am »

Det kommer vel ikke "av seg selv" men det er riktig at jeg har planer for det Blunker

og i det hele tatt, havner jeg nå i situasjon hvor plan om å beholde resten originalt (sleeper) blir satt på side og jeg fyrer meg løs på "styling" Glad 1303 er jo ment å bli GL...

Skal jeg gå i originalstil så må jeg bytte lister, stigbrett, støtfangere, lyktringer, nesten alle gummi og sikkert mye mer... for å få det pent. Så jeg heller lakker eksisterende lister, lyktringer, finner en måte å fikse stigbrett samt fangere så blir det litt leking mot GL stil. Kanskje får jeg noe carbon deler.

Motor bygging beholder jeg til vinterstid.

Men hvem bryr seg om planer, la oss se hvor mye action blir ut av det Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #76 på: juli 16, 2012, 19:31:42 pm »

Herbie Memorial Run 2012 en fantastisk banekjøringstreff arrangert av VW Follo klubb.

Har tatt filmer litt fra forskjellig vinkler her er en av de hor jeg landa i pukk på siste sving  Flau    Osteaktig



Kommer mer...
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #77 på: juli 16, 2012, 20:25:19 pm »

Jeg kjørte med original motor og veldig gamle dekk. Mye lyd fra nylagt asfalt Glad

Så bare i film at olje lampe lyste på den bratte svingen (1:10). Og start akselerasjon var så stor at hanskeromlokk holdte ikke G krefter Osteaktig

Gleder meg allerede til neste år!

« Siste redigering: juli 16, 2012, 20:29:23 pm av scardeep » Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #78 på: juli 28, 2012, 20:07:51 pm »

Montert fjærbeinstag(ene).



Bakgrunn og lit mer ligger under denne tråden:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,27455.msg460050.html#msg460050

Så bytta jeg hoved bremsesylinder med en fra Kerscher. Måtte kutte en av sensorer. Fra El skjema fant jeg ut at de jobber paralelt så det skal ikke være noe forskjel å ha kun en av de.







Men jeg klarte ikke å fylle bremseanlegg med bremsevæske i 100%. Jeg starta bakerst og tok bakhjul først så framme. 3 runders med lufting så er det ingen brems enda selv om bremsevæske pumpes gjennom og ingen luftbobler kommer ut. Jeg la det stå i går for det var seint og jeg orket ikke mer... Tenkte at kanskje mindre bobler få samle seg i større så blir det letter de presse ut. Har ikke prøvd enda.
 Noen som har bra tips? hva er den riktige måten å fylle anlegg med bremsevæske når den er helt tom??? Jeg har byttet alt bort sett fra bremserør mellom bremsesylinder og calipere.

Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #79 på: juli 29, 2012, 18:54:27 pm »

Glimrende løsning dette, blir jo full pakke med GL-godsaker!
For lufting av bremser fikk jeg en aha-opplevelse med denne:

http://www.bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/garasjeutstyr-og-verktoy/verktoy/spesialverktoy/bremseverktoy/bremselufteverktoy/

Nå er denne laget for moderne beholdere men du fikser tilpasning selv med en gammel sykkelslange og en brusflaskeskrukork (sjekk at du kan skru den på din bremsevæskebeholder)
1) lag hull i senter av bruskorken tilsvarende en sykkelventil diameter
2) kapp den gamle slangen til rundt ventilen, slik at den passer på innsiden av korken.
3) tre ventilen gjennom fra baksiden av korken

Skru på korken på beholdere og koble til slangen på et reservehjul - vips, anlegget står under trykk! Så kan du bare ta runden og åpne lufteniplene i vanlig sekvens til det kommer fersk bremsevæske. Bare ikke glem å etterfylle Blunker 
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #80 på: juli 29, 2012, 19:01:24 pm »

Glimrende løsning dette, blir jo full pakke med GL-godsaker!
For lufting av bremser fikk jeg en aha-opplevelse med denne:

http://www.bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/garasjeutstyr-og-verktoy/verktoy/spesialverktoy/bremseverktoy/bremselufteverktoy/

Nå er denne laget for moderne beholdere men du fikser tilpasning selv med en gammel sykkelslange og en brusflaskeskrukork (sjekk at du kan skru den på din bremsevæskebeholder)
1) lag hull i senter av bruskorken tilsvarende en sykkelventil diameter
2) kapp den gamle slangen til rundt ventilen, slik at den passer på innsiden av korken.
3) tre ventilen gjennom fra baksiden av korken

Skru på korken på beholdere og koble til slangen på et reservehjul - vips, anlegget står under trykk! Så kan du bare ta runden og åpne lufteniplene i vanlig sekvens (HB, VB, HF og VF) til det kommer fersk bremsevæske. Bare ikke glem å etterfylle underveis Blunker 
Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #81 på: juli 29, 2012, 20:35:24 pm »

Flere GL-godsaker kommer, til slutt mangler jeg bare flere hester Osteaktig

Takk for tips. Skal lage noe så få vi se. Det hjelper mye å klare luftings prosedyre alene. Bare må passe at bremseslanger håpper ikke av.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #82 på: august 16, 2012, 20:19:37 pm »

Da gikk vi flere runder til og bremser er sånn ca der Glad

Så var det første tur...  Gliser  Kult Fantastisk...

Å ja, så pynta jeg litt til.











I test papirer fra Kamei står det:

- decrease in aerodynamic drag coefficient    .............................minus 4%
- theoretically possible increase in top speed  ...........................plus 2,3%
- reduction of fuel consumption in combined driving conditions ....minus 1,5%
- decrease in lift coefficient on front axle  ................................minus 65%  Sjokkert

Vi sees på Gardermoen!
« Siste redigering: august 20, 2012, 10:44:14 am av scardeep » Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #83 på: august 20, 2012, 16:25:21 pm »

Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #84 på: august 20, 2012, 19:05:19 pm »

Tøft bilde. En legende verdig, er den statusen målet?
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #85 på: august 21, 2012, 09:57:27 am »

Spør du meg om jeg søker å bli en legende?HæOsteaktig Morsomt Glad
Nei, ikke i det hele tatt. Ville bare ta bilde av bilen og så tenkte at det er like greit å stå ved siden og markere hvem som kjører den...
Mangler bare "scardeep" på ryggen  Kult

Vi tok flere hundre bilder på SCC så det er en del jobb å sortere ut noe brukbart... Kommer tilbake med flere.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #86 på: januar 15, 2013, 20:33:55 pm »

Mine fra SCC2012

« Siste redigering: januar 15, 2013, 20:36:44 pm av scardeep » Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #87 på: februar 04, 2013, 22:15:12 pm »


* Pitstop.jpg (72.32 KB. 800x530 - vist 371 ganger.)


alle trenger litt kjærlighet før ny sesong start...

Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #88 på: februar 04, 2013, 22:30:54 pm »

Ser bra ut detta!
Hva slags girspak har du? Den så spennende ut.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #89 på: februar 04, 2013, 23:48:31 pm »

BugTech
Og den er veldig morsom å kjøre med...  Blunker
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!