april 16, 2024, 05:49:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: scarbug - 1303s '74  (Lest 137448 ganger)
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #180 på: januar 15, 2014, 08:27:52 am »

Tilbake i garasjen etter en periode med innkjøp, planlegging ogg venting. Spennende saker på gang. Nå er det endelig hekkens tur å bli modda litt...
Før modding må vel alt ned først. Men det er det letteste. Tanken er stor men jeg få se hvor vi lander.

En liten dugnad i garasjen så var mye gjort på noen timer...










Kosebenk:

Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
BobleTurbo
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Nittedal



Vis profil
« Svar #181 på: januar 18, 2014, 13:03:50 pm »

Spennede, hva er motorplanene dine?  Gliser
Loggført

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #182 på: januar 18, 2014, 13:34:04 pm »

Er vel en T4 på vei her nå Øyerulling
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #183 på: januar 22, 2014, 14:12:30 pm »

Helt riktig Svein. Fikk eksos i går...



Nærmer meg bremsebenk nå  Kult
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #184 på: januar 22, 2014, 14:24:49 pm »

Nice Kult
Rop ut når det er bremse tid da, kommer gjerne opp og titter Blunker

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #185 på: januar 22, 2014, 22:18:20 pm »

Dette er jeg spent på nå gitt! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #186 på: februar 10, 2014, 14:27:09 pm »

Hei, har lest tråden din nå. Liker at du gjør ting nøye og får det godkjent med bra deler. Blir spennende å følge videre og se hva du får til med T4 motoren. Har du gjort mye endringer av motorrommet for å få plass til den motoren?
Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #187 på: februar 11, 2014, 07:31:58 am »

Nice Kult
Rop ut når det er bremse tid da, kommer gjerne opp og titter Blunker

Mvh Svein.

Det kan jeg gjøre Svein. Vi har ikke en fast dato for det enda men det kommer. Jeg har en del ting å fikse i bilen før jeg kan kjøre med ny motor så det er stor intetresse for meg å få bremse motor så snart så mulig og jobbe med rester der etter.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #188 på: februar 11, 2014, 07:35:16 am »

Dette er jeg spent på nå gitt! Gliser

Like så, Dewil, like så ...  Blunker

Jeg har valgt å få alt på plass før jeg skal gå "offentlig" med motor detaljer. Men alle prosjekter har mindre eller større lekasjer og her er mitt "spionbilde" fra hemmelig sted...  Kult

Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #189 på: februar 11, 2014, 07:44:50 am »

Hei, har lest tråden din nå. Liker at du gjør ting nøye og får det godkjent med bra deler. Blir spennende å følge videre og se hva du får til med T4 motoren. Har du gjort mye endringer av motorrommet for å få plass til den motoren?

Takk N F. Det skaper flere utfordringer å gjøre det på satte regler men samtidig får du mye lærdom.
Vi få se hva en T4 plan gir meg til slutt, håper det er ikke lenge til Glad Jeg har demontert hele hekken som du ser i bilder. Topp av filterne er i 81cm avstand ytterst i bredden. Jeg har ikke hatt prøvemontasje i bilen enda men regner med at det går bra. Bakplata bygges om slik at den kan tas av og på. Ellers har jeg ikke tenkt å bygge om noe annet så lenge det går å la være. Vurderer å kappe ut luker for forgasserjustering men jeg er ikke sikker hvor lenge jeg skal kjøre med forgassere og da er det kanskje greit å ikke kappe. Mer krøll med forgasserjustering men samtidig en god remainder om videre planer Osteaktig
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #190 på: februar 11, 2014, 10:01:53 am »

I garasjen hos meg står det ikke stille. Rundt nyttår bygde jeg et eget isolert rom i garasjen. Her kan jeg endelig jobbe med kjemikalier når det er minus grader ute.
Med små barn blir mann veldig produktiv i korte intervaler. Så jeg hopper inn og jobber korte økt omtrent hver dag. Har flere prosjekter så det er ingen tid å slurve dersom jeg skal være klar til ny sesong i ny drakt.



Per i dag så pusser jeg opp deler til avstøp. Tanken er å støpe disse i karbonfiber. Dette prosjektet har jeg drevet i omtrent 1 år nå og har bestemt meg å komme i måt til sesongen. Har ingen erfaring men prøver å gjøre min beste...



Mens sparkel/lakk tørker/harder har jeg flere ting ved bilen som må fikses:
 - skal montere elektrisk drivstoffpumpe av typen Mitsuba fp3. Den skal matte 2 stk 44mm IDF når motor skal monteres. Har ikke vært bor i elektriske drivstoffpumper før så her må jeg gjøre lekser å lære virkemåten osv...
Ettertekst: Fikk link for hjemmelekser Glad : http://www.centuryperformance.com/forum/showthread.php/55-Fuelish-Tendencies?s=f90f74ae52916ce6aba0e9c614ce9788







 - plassering av ekstern oljekjøler er en annen sak. Her får jeg ikke gjort mye før girkasse og motor er på plass. Skal sette inn stabstag for understel bak samt avtiving rundt girkasse. Må også skru vifte på radiator først også. Vifte er ca 27cm i radius mens radiator 25cm. Så her må jeg finne enn måte å "sy" de sammen.

« Siste redigering: februar 11, 2014, 10:05:18 am av scardeep » Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #191 på: februar 11, 2014, 12:01:53 pm »

Dette er jeg spent på nå gitt! Gliser

Like så, Dewil, like så ...  Blunker

Jeg har valgt å få alt på plass før jeg skal gå "offentlig" med motor detaljer. Men alle prosjekter har mindre eller større lekasjer og her er mitt "spionbilde" fra hemmelig sted...  Kult
Spionasje er viktig Gliser
Ble ikke noe mindre spent nå!
Mange lekre deler her også ser jeg, her er det bare å stå på. Ser absolutt ut til å kunne fungere godt detta.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #192 på: februar 13, 2014, 09:29:28 am »

Par timer med pussing og sparkling så er jeg nærmere ferdigstillelse før lakking. Dette er deler fo formstøping.





Alle delene er fra donorbil. Jeg beholder original blekk. Her er bakplate jeg må pusse opp. Har kun pinnesveiser og har prøvt å sveise igjen utsparinger for bolter men det var ikke bare bare... Må søke for hjelp med Mig sveiser. Noen som kan bistå? Må jeg kutte ut og sette inn nye biter eller klarer Mig å sveise igjen småhull som jeg brente gjennom?





Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #193 på: februar 13, 2014, 10:04:12 am »

Hvis du får slipet det rent og kjørt en tur nedom meg så kan vi få sveisa igjen disse hullene Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #194 på: februar 13, 2014, 10:11:41 am »

Hvis du får slipet det rent og kjørt en tur nedom meg så kan vi få sveisa igjen disse hullene Blunker

Jeg har sandblåst overflater i går, det sees ikke så lett på bilde kanskje...
Tusen takk for tilbud Dewil, vil gjerne bruke det! Skriver deg en pm.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #195 på: februar 19, 2014, 12:12:20 pm »

Et lite økt i går kveld og pumpe er på plass. Har ikke koblet ferdig enda. Pumpe skulle under tanken og så høyt så mulig for å ungå event. sprutskader. Boret to hull fra insiden på reservhjul vegg, satt forstarkningsplate på innsiden og bolta fast pumpe.








Påkobling gjenstår...
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #196 på: februar 20, 2014, 15:16:29 pm »

Ser bra ut. Kan hjelpe deg med sveising, men det ordner seg vel med Dewil.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Larsr
Juniormedlem
**
Innlegg: 96
Bosted: Averøy



Vis profil
« Svar #197 på: februar 20, 2014, 23:04:32 pm »

Dette prosjektet ser veldig bra ut, har en totalt nedribba 1303s 74 i garasjen selv. Så takk for at du legger ut så mange bilder, så jeg ser hvordan jeg skal sette den sammen igjen!

Husk at når du reduserte lyden med 3 db så halverer du støynivået. altså 100db er dobbelt så høyt som 97db. Så det arbeidet var nok ikke bortkastet nei!

Følger med ! Glad
Loggført

'73 1303S
1300s girkasse AS selges : http://www.vwnorge.no/index.php/topic,59031.0.html
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #198 på: februar 22, 2014, 14:38:55 pm »

I dag ble min ny Type 4 motor bremset hos Jee:

Max 124 hk ved 6061 rpm
Max 176 nm ved 4888 rpm

Det var en fantastisk opplevelse!
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #199 på: februar 22, 2014, 21:34:58 pm »

I dag ble min ny Type 4 motor bremset hos Jee:

Max 124 hk ved 6061 rpm
Max 176 nm ved 4888 rpm

Det var en fantastisk opplevelse!

Gratulerer så mye og takk til deg og Jee for innsatsen idag!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #200 på: februar 22, 2014, 22:39:36 pm »

dette ser bra ut saulius.dette bir noe å dra på onsdagscrusing med. eller får ikke å snakke om på herbie til sommern. du får ta deg en tur på garasjebesøk når den blir ferdig Gliser
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #201 på: februar 22, 2014, 23:20:05 pm »

Ikke gæli, knalltall Gliser
Gratulerer!
Har du lyst til å skrive et lite sammendrag om hva motoren består av også?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #202 på: februar 23, 2014, 07:52:32 am »

Det er velkjent at Jee sin benk er streng og regner vi over til JPM tall så bremset motoren din 155hk og 220nm. Tall er tall, det viktigste er vel at motoren er testet og funnet OK. Den var tørr og med bra oljetrykk.

-BB-

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #203 på: februar 23, 2014, 08:01:29 am »

Konge! Gleder meg til å se deg og bilen igjen til sommeren.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #204 på: februar 23, 2014, 10:33:49 am »

Har tatt meg tid til å lese hele tråden din nå i morges. Veldig kjekk lesing, fikk noen gode tips til 1302 min og. Stå på, kjekk tråd og flott arbeid med gode bilder!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #205 på: februar 23, 2014, 12:06:44 pm »

Hei.
Gratulerer Saulius,dette var fine tall. 
Blir jo deilig med litt mer motor bak der, da understellet også står i stil😎
Du får si i fra når du skal ha en kveld i garasjen, så får vi ta et garasje besøk og inspiserer litt.

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #206 på: februar 23, 2014, 13:17:03 pm »

Takk for alle hyggelige meldinger! For meg er det en stor milepel.
Ønsken min var å ha en robust og sterk motor som gir meg glede i oppoverbakker samt at jeg kan endelig brenne par dekk ... Kult
Pga tids og kunskapsmangel valgte jeg å ta en snarvei og kjøpte motor ferdig bygd. Her er spekken:

- 71mm vw veiv, balansert.
- VW råder, veid og justert
- 215mm svinghjul og clutch
- 103mm AA sylindre, nye
- JE stempler
- 1800 topper med 42 x 35mm ventiler. Nye ventilstyringer.
- 9.5:1 komp
- Web 86b og løftere (Utklipp fra beskrivelse: "This is an outstanding Type 4 camshaft, longer exhaust duration to aid with the pitiful Type 4 exhaust port! This has a fantastic midrange, and is one of Web Cams best Type 4 grinds with a powerband from 1500 to 6000 RPMs")
- CSP stående T4 viftehuskit med uttak for varmeslanger.
- 75 amp dynamo
- Repro fordeler
- Weber 44mm IDF, nye
- CSP Phyton 45mm eksosanlegg

Som tidligere nevnt så jobber jeg med bensinpumpe og ekstern oljekjøler.

Motoren virker veldig solid med enorme krefter ( i hvert fall for meg som har kjørt en original 50hk motor i 8 år). Ingen lekasjer oppdaget under bremsingen - en vikitg sak for meg. Motor er tett og fin selv om jeg har noen estetiskeopgraderingsønsker Glad

Jeg vil si en stor takk for Kalle (BeetleBug) samt Erik (Jee), gutta som hjalp med motoranskaffelse og bremsing.

Kalle alerede nevnte litt om Jee benken og at hk og Nm må regnes over for å få reele tall.
Det ser ut at motor ligger rett under 160hk noe som passer veldig bra, jeg skal godkjenne bilen og som kjent så er 160hk grense jeg kan ikke passere... Så dette er så bra som det kan være. Skal søke om godkjenning i nærmeste tid.

BeetleBug - som sagt, stor takk for all hjelp! regner med vi få teste 1303 mot hver andre...

BP79 - nå kan vi kjøre bakkeløp på Nesoddland bare du må hente rallybilen sinn Glad Stiker også innom garasjen din for å blåse litt grus av innkjøringen Blunker

Dewil - data på motor har leg lagt ut. Jeg rakk ikke å stikke innom for sveisehjelp men nå skjer det ganske snart Glad

Lowlife - Jeg satser på å besøke garasjen deres på slutten av april, forhåpentligvis med boble.

Formula Vee - takk, forum er miljø jeg selv skaffer tips og drivekraft. Vi sees på veien!

Svein - jeg er alt for mye elene i garasjen og alle besøk er ønskelig og hjertelig velkommen! La oss vente til fin vær slår inn så fyrer jeg opp grillen Blunker

Det var det! en lykkelig man skal ut og losse motor ut av Passat... legger noen bilder om ikke så lenge Blunker
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #207 på: februar 23, 2014, 22:13:41 pm »

Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #208 på: februar 24, 2014, 18:01:24 pm »

Hei
bra tall det der blir en kjempe fin motor

type 4 er best


Andersen Racing
Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #209 på: februar 25, 2014, 20:50:17 pm »

Det er i hvert fall mye potesial i denne motoren Kåre og det liker jeg Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!