mai 29, 2024, 00:11:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Er i ferd med å gi opp her....Bilder, forklaring hva som helst  (Lest 3390 ganger)
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« på: oktober 22, 2011, 11:27:16 am »

Betaler også gjerne noen kroner om noen vil komme og hjelpe meg litt.

Nå er det å få driten sammen igjen som er kødd.
Mangler jeg noe deler??



Jeg har hatt pedalene ute og når jeg setter det på plass stikker bremsepedalen laaaangt frem?
Har jeg satt på fjæra feil?

*  (33.7 KB. 184x327 - vist 295 ganger.)

« Siste redigering: november 05, 2011, 23:13:08 pm av torivar » Loggført

1972 Pickup
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 22, 2011, 12:37:30 pm »

Du har glemt å holde bremsepedalen bakover. Det er en sperre i gulvet. Skru ut og gjør på nytt.
Loggført
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 22, 2011, 13:06:38 pm »

Du har glemt å holde bremsepedalen bakover. Det er en sperre i gulvet. Skru ut og gjør på nytt.
Det var som helvete;) Trodde den sperra var til clutchen jeg.
Har holdt på og kuka i timesvis. Bak og foran. Clutchen ramlet av, på med den og av foran. Var mere knot alene enn jeg antok.
Loggført

1972 Pickup
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 23, 2011, 19:10:21 pm »

Skjønner ikke noe jeg...

* Mangler det noe her.jpg (27.45 KB. 327x184 - vist 185 ganger.)


* Stoppeskrue.jpg (39.68 KB. 184x327 - vist 173 ganger.)


* Hva er dette.jpg (15.99 KB. 327x184 - vist 164 ganger.)

siste bildet er av noe jeg fant da jeg tok ut pedalene føste gang.
Kan dette være brukt for å stoppe bremsen? ...en hjemmemekkløsning?

Loggført

1972 Pickup
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 23, 2011, 20:04:22 pm »

Det skal være en "vinkeljern" bit på ca 20-25mm med et avlangt hull i .. Det avlange hullet skal gjøre slik at det blir mulig å justere vinkelen bremsepedalen blir stående i..
Det skal festes i det eneste hullet i gulvet under pedalsettet som det er gjenger i. 13 mm hode på den skruen tilsier vel 8mm gjenger.. Om du har bruk for mer assistanse kan jeg evt prøve å få tatt et bilde til deg på hvordan det skal se ut. Da kan du godt gi meg et hint på 93617156, mvh Lars
Loggført

Seaside VW Klubb
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 23, 2011, 21:18:33 pm »

Tusen takk. Det vinkeljernet er ikke blant delene jeg har, så da må det skaffes. Ser for meg at den klumpen på det siste bildet er brukt som alternativ. Den har metall mot metall slitasje.
Loggført

1972 Pickup
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 24, 2011, 07:41:34 am »

Tusen takk. Det vinkeljernet er ikke blant delene jeg har, så da må det skaffes. Ser for meg at den klumpen på det siste bildet er brukt som alternativ. Den har metall mot metall slitasje.

Tror jeg betalte omtrent 15 kr for den vinkelbiten fra Unneberg, så det er jo en besparelse for den som valgte den alternative metoden Øyerulling.. Pass bare på å bestille den sammen med noe annet da, så ikke du får full frakt på kun den ene lille biten.
Loggført

Seaside VW Klubb
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #7 på: oktober 24, 2011, 07:54:40 am »

Tusen takk. Det vinkeljernet er ikke blant delene jeg har, så da må det skaffes. Ser for meg at den klumpen på det siste bildet er brukt som alternativ. Den har metall mot metall slitasje.

Tror jeg betalte omtrent 15 kr for den vinkelbiten fra Unneberg, så det er jo en besparelse for den som valgte den alternative metoden Øyerulling.. Pass bare på å bestille den sammen med noe annet da, så ikke du får full frakt på kun den ene lille biten.
Hehe;)
Klart at om man sparer 15 kr her og 15 kr der, så blir det jo penger;)
Faen, det mennesket burde fått faktura på misbruk av tiden min. Er jo ikke under/bak der man sjekker når man kjøper bil.
Har du anledning til å ta et bilde av hvordan den skal sitte og maile meg?
tor-ivarpettersen@hotmail.com
Loggført

1972 Pickup
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 24, 2011, 08:35:31 am »

Var litt krøkkete for meg å få tatt et skikkelig bilde til deg, så jeg tegnet inn delen på ditt bilde. Den tykkeste streken illustrerer den delen av vinkelen som står opp fra gulvet, det er den som bremsepedalen skal stoppe imot.  Skruehodet på bilde ditt skal holde denne delen fast og hullet er avlangt for å kunne justere pedalen.
For å gi deg et tips ved motering, griseteip fast løkka på clutchwiren med maskeringstape. Den holder wiren på plass mens du fomler deg ferdig med å justere inn slakken bak under bilen.  Og når du har fått alt på plass, vil tapen revne når du begynner å bruke pedalen. (den ligger ikke i veien for noen inni der)


* Bremsestopper.jpg (39.88 KB, 184x327 - vist 175 ganger.)

* Bremsepedal.jpg (40.56 KB, 200x112 - vist 769 ganger.)
« Siste redigering: oktober 24, 2011, 08:44:33 am av Gullik » Loggført

Seaside VW Klubb
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #9 på: oktober 24, 2011, 08:46:52 am »

Var litt krøkkete for meg å få tatt et skikkelig bilde til deg, så jeg tegnet inn delen på ditt bilde. Den tykkeste streken illustrerer den delen av vinkelen som står opp fra gulvet, det er den som bremsepedalen skal stoppe imot.  Skruehodet på bilde ditt skal holde denne delen fast og hullet er avlangt for å kunne justere pedalen.
For å gi deg et tips ved motering, griseteip fast løkka på clutchwiren med maskeringstape. Den holder wiren på plass mens du fomler deg ferdig med å justere inn slakken bak under bilen.  Og når du har fått alt på plass, vil tapen revne når du begynner å bruke pedalen. (den ligger ikke i veien for noen inni der)
Nice. Takk, mulig det er er dumt spørmål, men den skal skrus fast ved hjelp av bolten i gulvet ?
Loggført

1972 Pickup
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #10 på: oktober 24, 2011, 08:52:27 am »

Var litt krøkkete for meg å få tatt et skikkelig bilde til deg, så jeg tegnet inn delen på ditt bilde. Den tykkeste streken illustrerer den delen av vinkelen som står opp fra gulvet, det er den som bremsepedalen skal stoppe imot.  Skruehodet på bilde ditt skal holde denne delen fast og hullet er avlangt for å kunne justere pedalen.
For å gi deg et tips ved motering, griseteip fast løkka på clutchwiren med maskeringstape. Den holder wiren på plass mens du fomler deg ferdig med å justere inn slakken bak under bilen.  Og når du har fått alt på plass, vil tapen revne når du begynner å bruke pedalen. (den ligger ikke i veien for noen inni der)
Nice. Takk, mulig det er er dumt spørmål, men den skal skrus fast ved hjelp av bolten i gulvet ?
Absolutely, han har sikkert satt skruen på plass igjen for å tette for vannnsprut, burde nok ha en slags stoppskive under hodet på den skruen også.
Loggført

Seaside VW Klubb
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #11 på: november 05, 2011, 12:49:54 pm »


* ny brakett.jpg (79.97 KB. 219x124 - vist 116 ganger.)

Noen som kan si meg hva som er galt her?
Har lage en brakett som ikke passet?
Har prøvd denne på bildet, kom i posten i går.
Det går fortsatt ikke.

Den original biten(på bildet) virker for lang. Dvs at kanten som står opp kommer foran pedalene.
Skjønner ikke en lyd av dette.


Loggført

1972 Pickup
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #12 på: november 05, 2011, 21:12:42 pm »

Desperasjonsbump
Loggført

1972 Pickup
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #13 på: november 06, 2011, 12:14:06 pm »

For meg ser det ut som at denne er alt for lang fra der hvor hullet slutter og til 90 gradersknekken ja.
Har du en mulighet for å måle hvor mye kortere det skulle ha vært også gi den juling i skrustikka Blunker
Loggført

Seaside VW Klubb
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #14 på: november 06, 2011, 14:58:15 pm »

Det har du nok helt rett i. Jeg borret et nytt hull, men det hjalp ikke stort.
Enten kommer den for langt ut eller så blir det så lagt inn at det bremser konstant.
Loggført

1972 Pickup
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #15 på: november 06, 2011, 15:56:04 pm »

Her er det bare å ta ting i riktig rekkefølge; eller hvertfall en logisk en.

Fjern staget som går inn til bremsepumpa, eller skru det så kort som mulig. Så justerer du pedalstoppen slik at den ikke går for langt bakover. Deretter justerer du inn staget til du har bittelitt klaring inn mot pumpa - MÅ være denne lille klaringen.

Loggført
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #16 på: november 06, 2011, 19:47:11 pm »

Her er det bare å ta ting i riktig rekkefølge; eller hvertfall en logisk en.

Fjern staget som går inn til bremsepumpa, eller skru det så kort som mulig. Så justerer du pedalstoppen slik at den ikke går for langt bakover. Deretter justerer du inn staget til du har bittelitt klaring inn mot pumpa - MÅ være denne lille klaringen.


Mulig dette staget som har spilt meg et lite puss da.
Hvordan vet hvor mye klaring som er nok?
Merker jeg det liksom?
Loggført

1972 Pickup
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #17 på: november 06, 2011, 21:26:14 pm »

Her er det bare å ta ting i riktig rekkefølge; eller hvertfall en logisk en.

Fjern staget som går inn til bremsepumpa, eller skru det så kort som mulig. Så justerer du pedalstoppen slik at den ikke går for langt bakover. Deretter justerer du inn staget til du har bittelitt klaring inn mot pumpa - MÅ være denne lille klaringen.


Mulig dette staget som har spilt meg et lite puss da.
Hvordan vet hvor mye klaring som er nok?
Merker jeg det liksom?

Du kjenner det på pedalen når du dytter på den med hånda. Skal være noen mm klaring før den tar inni pumpa. Den slakken MÅ være der.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #18 på: november 06, 2011, 21:37:33 pm »

Dumt Spørsmål  ::)men hva er lengda på armen som går inni pumpa.den kan justeres.Øye i enne delen Øyerulling
og skal være på hvis lengde Blunker

Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #19 på: november 06, 2011, 21:44:00 pm »

Dumt Spørsmål  ::)men hva er lengda på armen som går inni pumpa.den kan justeres.Øye i enne delen Øyerulling
og skal være på hvis lengde Blunker

Mags
God spørsmål Mags;)
Loggført

1972 Pickup
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #20 på: november 10, 2011, 22:00:47 pm »

Kjenner igjen frustrasjonen over å få pedalene tilbake på plass. Ikke helt i mål selv, og har skrudd de inn et par ganger nå  Flau Når alt var på plass datt selvsagt clutschpedalen baklengs og wiren hoppet av igjen. Lettest med en makker ja. Bestemte meg for å vente nå til girkasse var på plass igjen, så dritten kunne festes med en gang. Tipset med teip virker jo genialt i all sin enkelhet.
Jeg manglet også stopperen på gulvet (først borte, og når jeg fant den igjen var den selvsagt i samme forfatning som gulvet jeg tro gjennom). Jeg hadde ikke tid til å vente på neste sending følte jeg, så jeg tok et 5 mm flattjern som jeg fikk overtalt med skrustikke og en god hammer til å fortsette inn i fremtiden med 90 grader knekk i hofta. Finjusterte flatene med benkesliper og boret hull når pedalene sto der jeg mente de burde stå. Funker fint.
Nå skal jeg psyke meg opp og gjøre det jeg håper blir siste gang!
Lykke til!
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #21 på: november 10, 2011, 22:54:43 pm »

Kjenner igjen frustrasjonen over å få pedalene tilbake på plass. Ikke helt i mål selv, og har skrudd de inn et par ganger nå  Flau Når alt var på plass datt selvsagt clutschpedalen baklengs og wiren hoppet av igjen. Lettest med en makker ja. Bestemte meg for å vente nå til girkasse var på plass igjen, så dritten kunne festes med en gang. Tipset med teip virker jo genialt i all sin enkelhet.
Jeg manglet også stopperen på gulvet (først borte, og når jeg fant den igjen var den selvsagt i samme forfatning som gulvet jeg tro gjennom). Jeg hadde ikke tid til å vente på neste sending følte jeg, så jeg tok et 5 mm flattjern som jeg fikk overtalt med skrustikke og en god hammer til å fortsette inn i fremtiden med 90 grader knekk i hofta. Finjusterte flatene med benkesliper og boret hull når pedalene sto der jeg mente de burde stå. Funker fint.
Nå skal jeg psyke meg opp og gjøre det jeg håper blir siste gang!
Lykke til!

Det vel akkurat der jeg er;) Får hjelp til helga, så får vi se.
Biten jeg lagde funka ikke, så jeg måtte modifisere originalbiten.
Takk, utfallet ender nok opp her.
Loggført

1972 Pickup
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #22 på: november 13, 2011, 23:19:29 pm »

..Og så kom det to staute karer på døra og hjalp meg, mens jeg så på og drakk kaffe:)
Takk karer. Skylder dere en.
Mulig dette har løst seg og jeg er et skritt nærmere vinteropplag:)
Loggført

1972 Pickup
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!