mars 28, 2024, 21:59:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: D90 Porsche felg  (Lest 70122 ganger)
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #90 på: juli 15, 2012, 15:52:54 pm »

Det ser ut at jeg klarte mine mål med D90 felger under originale skjermer på min 1303 og er veldig fornøyd. Hjul-prosjek for meg er over og jeg går videre med andre ting rundt scarbug...

Om det er ting folk lurer så er det bare å spørre.

Takk for komentarer og hjelp så lenge! Jeg kommer tilbake med flere komentarere da BT få si sin mening... Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #91 på: juli 15, 2012, 19:54:51 pm »

(Flyttet innlegg)
« Siste redigering: juli 15, 2012, 22:19:28 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #92 på: juli 15, 2012, 20:34:09 pm »

Takk for tips!

Helt sant. Og det er ikke bare det jeg vil bytte Blunker ting kommer etter hvert... Motor skal bygges om i vinterts tid. Så lenge være er sånn ca sommerlig vil jeg bruke tid videre på karroseri.

Fint om vi flytter sånt diskusjon om resten av bilen til scarbug tråd: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,39656.0.html og lar diskutere felgtema her.

Blir litt mer ryddig Blunker
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #93 på: august 27, 2012, 14:14:13 pm »

For å skifte alle foringene til Urethan, var det bare å banke ut de gamle, eller må de presses?
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #94 på: august 29, 2012, 09:45:35 am »

For å skifte alle foringene til Urethan, var det bare å banke ut de gamle, eller må de presses?

De kan bankes ut. Det var noe jeg fant ut etter at jeg fikk hovedarmene tilbake. Foringer er koniske (slankere i midten) og er av to deler som settes hver fra sin side. Saa i utgangspunkt skal du ikke presse de gamle men dra de ut... Jeg har limt inn en bra youtube.com snutt under Urethane traad.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #95 på: juni 04, 2013, 09:38:33 am »

Da kan jeg avslutte prosjektet med melding om at hjul ble godkjent og innskrevet i vognkort.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #96 på: juni 04, 2013, 10:32:51 am »

Youhuuuuu!  Gliser
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #97 på: oktober 27, 2013, 09:59:33 am »

Disse kerscher bremsene du monterte bak, bygget de noen vei ut-inn i forhold til originalen?
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #98 på: oktober 28, 2013, 13:21:01 pm »

Disse kerscher bremsene du monterte bak, bygget de noen vei ut-inn i forhold til originalen?

Tror ikke de gjorde det. Jeg har tatt utgangspunkt i at de gjorde det i hvert fall ikke. Du får 100% svar om du spør direkte hos kerscher.

Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #99 på: oktober 28, 2013, 13:41:46 pm »

Disse kerscher bremsene du monterte bak, bygget de noen vei ut-inn i forhold til originalen?

Tror ikke de gjorde det. Jeg har tatt utgangspunkt i at de gjorde det i hvert fall ikke. Du får 100% svar om du spør direkte hos kerscher.

Mine Kercher skiver bygger litt ut bak. Ca 1cm per side mener jeg det står i TÜV sertifikatet.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #100 på: oktober 28, 2013, 14:00:06 pm »

Da må jeg sjekke i TUV sertifikat også. Kan ikke tysk men skal prøve:)
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #101 på: oktober 28, 2013, 15:48:21 pm »

Det er litt greit å vite siden eg må ha breiere skjermer... Men skal uansett montere bremser før skjermer :-)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #102 på: oktober 29, 2013, 07:47:27 am »

Det ble litt for vanskelig for meg, jeg kan ikke tysk og har ikke tid å oversette alt. Legger ut bilder av TUV, de som kan tysk kan sikkert hjelpe å finne det som skal være aktuelt.















Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #103 på: oktober 03, 2014, 08:02:45 am »

En fin hjulkalkulator til: http://www.willtheyfit.com/index.php?width=195&aspect=65&diameter=15&wheelwidth=8&offset=11&width2=205&aspect2=55&diameter2=16&wheelwidth2=7&offset2=65#content
legger inn her for å ikke rote bort.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #104 på: oktober 03, 2014, 19:14:17 pm »

Den var fin den
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!