mai 02, 2024, 12:18:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1700 t4 motor med injection Hbo 5000  (Lest 6675 ganger)
rockfordkongen
Supermedlem
*****
Innlegg: 518
Bosted:


Vis profil

« på: november 01, 2011, 18:24:56 pm »

Har en meget bra t4 motor med komplett injection som jeg VURDERER å selge! Den er helt komplett med ledningsnett og alt! W er motor koden! senker prisen til hbo 5000 ved rask avgjørelse!
« Siste redigering: januar 27, 2012, 12:57:02 pm av rockfordkongen » Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #1 på: november 04, 2011, 13:08:28 pm »

billige hk dette. og kan enkelt bygges om for å passe boble.

Hot-shop er jo csp forhandler og har ombyggings kit på lager til 2900kr i dems nettshop

http://www.hotshop.as/nettbutikk/bilder/csp_1.jpg
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
jimmi
Seniormedlem
****
Innlegg: 339
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #2 på: november 04, 2011, 15:39:56 pm »

billige hk dette. og kan enkelt bygges om for å passe boble.

Hot-shop er jo csp forhandler og har ombyggings kit på lager til 2900kr i dems nettshop

http://www.hotshop.as/nettbutikk/bilder/csp_1.jpg


Fugerer vell ikke så bra med dette kittet og orginalt sprut, blir vell litt kræsj oppå der Glad
Loggført

mvh. Jimmi
tlf. 988 92 666
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #3 på: november 04, 2011, 16:05:39 pm »

billige hk dette. og kan enkelt bygges om for å passe boble.

Hot-shop er jo csp forhandler og har ombyggings kit på lager til 2900kr i dems nettshop

http://www.hotshop.as/nettbutikk/bilder/csp_1.jpg


Fugerer vell ikke så bra med dette kittet og orginalt sprut, blir vell litt kræsj oppå der Glad


jo faktisk så kan enn bruke innsprutet,men bygge om med andre spjellhus over det std manifold.
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #4 på: november 04, 2011, 16:08:38 pm »

billige hk dette. og kan enkelt bygges om for å passe boble.

Hot-shop er jo csp forhandler og har ombyggings kit på lager til 2900kr i dems nettshop

http://www.hotshop.as/nettbutikk/bilder/csp_1.jpg


Fugerer vell ikke så bra med dette kittet og orginalt sprut, blir vell litt kræsj oppå der Glad


jo faktisk så kan enn bruke innsprutet,men bygge om med andre spjellhus over det std manifold.

Jeg kjørte med 4mc-spjeld istedenfor originalt røropplegg en hel sommer. Eneste jeg klundret med var å få rett vakum til "map" sensor/vakumklokke.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #5 på: november 04, 2011, 16:14:18 pm »

billige hk dette. og kan enkelt bygges om for å passe boble.

Hot-shop er jo csp forhandler og har ombyggings kit på lager til 2900kr i dems nettshop

http://www.hotshop.as/nettbutikk/bilder/csp_1.jpg


Fugerer vell ikke så bra med dette kittet og orginalt sprut, blir vell litt kræsj oppå der Glad


jo faktisk så kan enn bruke innsprutet,men bygge om med andre spjellhus over det std manifold.

Jeg kjørte med 4mc-spjeld istedenfor originalt røropplegg en hel sommer. Eneste jeg klundret med var å få rett vakum til "map" sensor/vakumklokke.


yepp, men det finnes det løsning for
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
rockfordkongen
Supermedlem
*****
Innlegg: 518
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: desember 03, 2011, 11:12:31 am »

Bumper denne! Noen som trenger?
Loggført
GeirJB
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #7 på: desember 03, 2011, 20:24:03 pm »

Hvor i landet står den?
Loggført

-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
rockfordkongen
Supermedlem
*****
Innlegg: 518
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: desember 03, 2011, 22:59:47 pm »

10 min fra arendal, i Froland! Men har div kontakter for Evt frakt!
Loggført
rockfordkongen
Supermedlem
*****
Innlegg: 518
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: januar 04, 2012, 22:23:51 pm »

bump
Loggført
rockfordkongen
Supermedlem
*****
Innlegg: 518
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: januar 24, 2012, 11:08:16 am »

Løfter denne om noen kunne trenge en stabil og fin motor! Denne er i meget bra stand!
Loggført
RuneA
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted: Oslo/Tallinn



Vis profil WWW
« Svar #11 på: januar 24, 2012, 11:58:55 am »

Har 4000,- som kan byttes i motor.
Loggført



1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
grandi
Medlem
***
Innlegg: 107
Bosted: Hundvåg


Vis profil

« Svar #12 på: januar 24, 2012, 13:15:08 pm »

.
« Siste redigering: januar 28, 2012, 01:27:12 am av grandi » Loggført

56  T1 - Ragtop og airride
64  T3 1500 Notchback L1964
05  Volvo V70
96  Corolla
92  Fiat Fendt
rockfordkongen
Supermedlem
*****
Innlegg: 518
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: januar 24, 2012, 14:04:37 pm »

Og jeg har motor som kan byttes i 6000 Gliser
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #14 på: januar 24, 2012, 18:17:19 pm »

Jeg mangler 6000 som kan byttes i motor... Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
rockfordkongen
Supermedlem
*****
Innlegg: 518
Bosted:


Vis profil

« Svar #15 på: januar 24, 2012, 23:36:14 pm »

Denne motoren har stått i en 412 mener jeg, og er komplett med ledningsnettet til hele bilen! Er svinghjul clutch og alt på den!
Loggført
rockfordkongen
Supermedlem
*****
Innlegg: 518
Bosted:


Vis profil

« Svar #16 på: januar 25, 2012, 23:49:33 pm »

.
« Siste redigering: januar 27, 2012, 12:57:43 pm av rockfordkongen » Loggført
rockfordkongen
Supermedlem
*****
Innlegg: 518
Bosted:


Vis profil

« Svar #17 på: januar 27, 2012, 13:52:21 pm »

Opp å hopp
Loggført
rockfordkongen
Supermedlem
*****
Innlegg: 518
Bosted:


Vis profil

« Svar #18 på: januar 30, 2012, 07:34:36 am »

Løfter denne igjen!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #19 på: januar 30, 2012, 09:33:01 am »

motorkode W:   1971 VW 411
1970-71 VW / Porsche 914   8.2:1   80hp@4900rpm   D-Jetronic fuel Injection(f.i.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #20 på: januar 31, 2012, 07:55:51 am »

Hei.
Litt på gynngende grunn og spør derfor. Hvordan passer denne i en 72 T2. Hva må bygges om etc. Transport til Oslo?
Og ellers hva jeg trenger å vite. Satt en 1700 sugemotor i denne.
Mvh Tom
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
t3fast4
Juniormedlem
**
Innlegg: 69
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #21 på: januar 31, 2012, 12:53:21 pm »

Litt på gyngende grunn jeg også kanskje,men prøver likevel. Glad Må selfølgelig koble oppdet som trengs med bensinpumpe og hjernen, om du skal bruke den med innsprutninga. Ellers er det forskjell på stussene som går ut fra viftehuset og over til varmepottene. Enkleste er kanskje å skifte over viftehuset fra den du har. Også er vel kanskje svinghjulet ditt 228 mm, mot 210 eller 215 mm på 411 motoren. Ellers skal det vel være likt. Glad 

Mvh Eivind.
Loggført
rockfordkongen
Supermedlem
*****
Innlegg: 518
Bosted:


Vis profil

« Svar #22 på: februar 01, 2012, 16:43:33 pm »

Ganske riktig her som blir sagt retur må ordnes og på med bensin pumpa! Skal passe på gear kassa med den clutch som står på! Ellers bør det være plug and play!

Forøvrig kan den selges for 4000 uten innsprut og ledningsnett
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #23 på: februar 01, 2012, 23:24:39 pm »

Ganske riktig her som blir sagt retur må ordnes og på med bensin pumpa! Skal passe på gear kassa med den clutch som står på! Ellers bør det være plug and play!

Forøvrig kan den selges for 4000 uten innsprut og ledningsnett
411/412 har mindre splines på clutchlamell enn andre vw's, og passer ikke i hverken boble eller t2, t3.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #24 på: februar 02, 2012, 09:51:06 am »

Bare å bytte lamell, så er jo det løst ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #25 på: februar 02, 2012, 21:24:08 pm »

Er vel ikke helt inne i hva som er greit men litt spørsmål da rundt "bare å bytte lamell" . Må jo da bytte til en lamell som passer min bil og den har visstnok ett større svinghjul. I følge min logikk bør da lamellen også være for stor. En annen tanke er styrken på clutchen, en t2 er vel tyngre og ikke minst har en vesentlig større luftmotstand og da bør jo clutchen være en stærker utgave til den bilen. Eller er jeg helt på jordet her.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #26 på: februar 02, 2012, 21:43:23 pm »

Du er ikke på viddene nei. Det er i hovedsak 3 forskjellige clutcher på t4 motorene. 200mm, 215mm og 228mm.
Om du har en t4 motor fra før av med svinghjul og clutch så kan dette byttes over uten videre problemer. Bare passe på så endeslakken ender på 0.10mm. Husk å skifte bolter til svinghjulet, Møller selger nye Blunker

Om man skal ha den i en boble så passer 1700 svinghjulet rett inn men man må sette inn et lager i senter av svinghjulet.
Man kan bruke de større svinghjulene også. wasserboxer (228mm) lamell har samme splines som i boble.
Man får kjøpt clutchlamell som passer boble med 200mm 215mm og 228mm.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
rockfordkongen
Supermedlem
*****
Innlegg: 518
Bosted:


Vis profil

« Svar #27 på: februar 15, 2012, 14:34:33 pm »

løfter denne igjen da motoren fremdeles står her!
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #28 på: februar 15, 2012, 15:03:03 pm »

Du er ikke på viddene nei. Det er i hovedsak 3 forskjellige clutcher på t4 motorene. 200mm, 215mm og 228mm.
Om du har en t4 motor fra før av med svinghjul og clutch så kan dette byttes over uten videre problemer. Bare passe på så endeslakken ender på 0.10mm. Husk å skifte bolter til svinghjulet, Møller selger nye Blunker

Om man skal ha den i en boble så passer 1700 svinghjulet rett inn men man må sette inn et lager i senter av svinghjulet.
Man kan bruke de større svinghjulene også. wasserboxer (228mm) lamell har samme splines som i boble.
Man får kjøpt clutchlamell som passer boble med 200mm 215mm og 228mm.
210mm 215mm 228mm på type 4
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #29 på: februar 15, 2012, 21:57:27 pm »

Ha, se der. My bad. Det er 4 forskjellige svinghjul til T4. Glemte helt 210mm ;-)
200, 210, 215 og 228

Forøvrig er 200mm kun å finne i 1969mod 411...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!