mars 28, 2024, 20:13:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 713996 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1590 på: februar 12, 2013, 22:24:30 pm »

Funker sikkert fint. Du ser det fort om tenningen vandrer

Ikke sant. Nå er vi i alle fall et skritt nærmere dyno day!
Håper å bli ferdig med montering neste tirsdag.
Loggført
Nygård94
Medlem
***
Innlegg: 116
Bosted: Gjøvik, Oppland



Vis profil
« Svar #1591 på: februar 12, 2013, 22:51:54 pm »

Får jeg spørre etter vekten på Wiseco stemplene med kryssbolt?

Ellers må jeg si motoren at motoren din blir rå! Stå på!  Gliser
(dagens rim..)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1592 på: februar 12, 2013, 22:52:52 pm »

Får jeg spørre etter vekten på Wiseco stemplene med kryssbolt?

Ellers må jeg si motoren at motoren din blir rå! Stå på!  Gliser
(dagens rim..)

Mener å huske at det var 402 gram.
Hyggelig at du liker prosjektet.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1593 på: februar 12, 2013, 23:35:18 pm »

håhå! Sjå her du Gliser
Nettop ferdig i garasjen selv.
Dynodaydynodaydynoday! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1594 på: februar 19, 2013, 22:06:14 pm »

Nok en garasjekveld er over.
Men nå er det like før vi er klare for Dyno Day.
Det som gjenstår er å få montert:
Oljetrykkgiver
Oljetempgiver
Rett moment på nedre reimhjul. Skimse øvre reimhjul
Trekke til tennpluggene
Montere tennpluggkabler
Oljeslanger og oljefilter
Montere slange fra åndeboks til "retur til blokka"
Montere bensinslanger (AN fitting)


Montere eksos og fylle på olje skal gjøres på Dyno Day.

Noe jeg har glemt  Hæ


* 01.jpg (69.22 KB, 600x600 - vist 243 ganger.)
« Siste redigering: februar 20, 2013, 18:14:43 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1595 på: februar 19, 2013, 22:09:12 pm »

Du har glemt en M i spørsmålet ditt ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1596 på: februar 19, 2013, 22:10:41 pm »

Du har glemt en M i spørsmålet ditt ;-)

Takk kæll Blunker
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1597 på: februar 19, 2013, 22:12:27 pm »

Har du hatt på tetningsstoff på hver side av den plata mellom dynamofoten og blokka?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1598 på: februar 19, 2013, 22:16:08 pm »

Har du hatt på tetningsstoff på hver side av den plata mellom dynamofoten og blokka?

Den plata er kasta. Kjører uten på raserbiler!!
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1599 på: februar 19, 2013, 22:19:19 pm »

Har du hatt på tetningsstoff på hver side av den plata mellom dynamofoten og blokka?

Tror da det. Øyvind?

Jada, bortsett fra at den plata ikke er der. Men pakning og flenstetting er der  Gliser
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1600 på: februar 19, 2013, 22:24:29 pm »

Gliser Lekkert!
Senka dynamo, sånt liker vi Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1601 på: februar 19, 2013, 22:37:10 pm »

Gliser Lekkert!
Senka dynamo, sånt liker vi Gliser

X2
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1602 på: februar 19, 2013, 23:36:03 pm »

Vi prøver å få kjørt Puttemotor V3 i benken til Jee onsdag den 27. februar  Kult
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1603 på: februar 19, 2013, 23:40:38 pm »

Én uke! Skulle hatt en nedtelling! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1604 på: februar 20, 2013, 06:36:55 am »

Svein Sander: Du må huske å ta med deg stinger potta til python anlegget mitt!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1605 på: februar 20, 2013, 06:38:01 am »

Én uke! Skulle hatt en nedtelling! Gliser

7 dager igjen til Dyno Day!
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #1606 på: februar 20, 2013, 07:35:22 am »

Svein Sander: Du må huske å ta med deg stinger potta til python anlegget mitt!
Blunker
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1607 på: februar 20, 2013, 09:49:16 am »

"Dyno Papir" fra Engine Analyzer.
Så da er det bare å tippe hva motoren vil bremse hos Jee



* 01.jpg (106.22 KB, 615x600 - vist 928 ganger.)

* 02.jpg (28.98 KB, 800x445 - vist 870 ganger.)
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1608 på: februar 20, 2013, 09:51:32 am »

242 - 15% = bremseresultatet hos Jee Racing.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1609 på: februar 20, 2013, 09:53:49 am »

242 - 15% = bremseresultatet hos Jee Racing.

-BB-

205 altså hos JEE.


Jeg tipper mellom 205 og 215. Helgardering med andre ord.

Om jeg må tippe blir det 207hk
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1610 på: februar 20, 2013, 10:31:15 am »

202hk
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1611 på: februar 20, 2013, 10:56:29 am »

 Gliser 222hk
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1612 på: februar 20, 2013, 10:58:21 am »

Gliser 222hk

Husk at benken til Jee tar 15% i skatter og avgifter. (Dette i forhold til Ringstad sine Dynapack)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1613 på: februar 20, 2013, 11:26:06 am »

Gliser 222hk

Husk at benken til Jee tar 15% i skatter og avgifter. (Dette i forhold til Ringstad sine Dynapack)

Jee måler jo faktiske motor HK ,er vel ringstad sin som gir deg gratis teoretiske hester Blunker
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #1614 på: februar 20, 2013, 11:36:03 am »

209 Glad
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1615 på: februar 20, 2013, 11:45:04 am »

Gliser 222hk

Husk at benken til Jee tar 15% i skatter og avgifter. (Dette i forhold til Ringstad sine Dynapack)

Jee måler jo faktiske motor HK ,er vel ringstad sin som gir deg gratis teoretiske hester Blunker

Han bremser både i Dyna Pack og i benk. Begge viser det samme.
Han har også bremset flere fabrikknye motorer. Å resultatet fra fabrikk og Dyno er likt.
Så da er det din teori som kanskje ikke stemmer ??
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1616 på: februar 20, 2013, 11:47:01 am »

Gliser 222hk

Husk at benken til Jee tar 15% i skatter og avgifter. (Dette i forhold til Ringstad sine Dynapack)

Jee måler jo faktiske motor HK ,er vel ringstad sin som gir deg gratis teoretiske hester Blunker

Han bremser både i Dyna Pack og i benk. Begge viser det samme.
Han har også bremset flere fabrikknye motorer. Å resultatet fra fabrikk og Dyno er likt.
Så da er det din teori som kanskje ikke stemmer ??

hvordan får han til det
så han vet alltid tap i alle mulige girkasser... Hæ
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1617 på: februar 20, 2013, 11:48:52 am »

Gliser 222hk

Husk at benken til Jee tar 15% i skatter og avgifter. (Dette i forhold til Ringstad sine Dynapack)

Jee måler jo faktiske motor HK ,er vel ringstad sin som gir deg gratis teoretiske hester Blunker

Han bremser både i Dyna Pack og i benk. Begge viser det samme.
Han har også bremset flere fabrikknye motorer. Å resultatet fra fabrikk og Dyno er likt.
Så da er det din teori som kanskje ikke stemmer ??

hvordan får han til det
så han vet alltid tap i alle mulige girkasser... Hæ

Da må vi nesten be han logge på vw norge for å få ett svar.
Jeg vet ikke.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1618 på: februar 20, 2013, 11:52:15 am »

er jo bare å bruke hue litt da??

Dynapack måler HK/NM på navet..... så taster man bare inn en korreksjons faktor på TEORETISK tap
mulig de har finni en gylden formel på DEN bilen de har testet motor i benk og på dynapack ,
men selvom de har testet det på en f.eks BMW M5 så gjelder ikke den på en VW boble...

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1619 på: februar 20, 2013, 11:52:33 am »

Men at hjulhester hos Ringstad er likt med svinghjulhester hos Jee forstår ikke jeg.
Loggført
Sider: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!