oktober 21, 2020, 13:53:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 487826 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #930 på: august 27, 2012, 18:54:32 pm »

Kompressor Gliser
Det er ikke bare dritkult, det er helt sjef! Bare å senke kompen bittelitt Gliser

He he. Hadde vært fett som f. Men jeg ønsker en ekte sugemotor, med old school deler som Bosch 010 fordlere og Bosch Blue Coil ;-) Er kanskje rar, men det er meg.
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4495
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #931 på: august 27, 2012, 18:59:27 pm »

Litt opp i volum (84mm slag), litt hissigere kam og litt mer komp er vel det du kan tyne den på. Er vel litt å hente på å få laget nøyaktig kalkulert grenrør. Men noe kjørbarhet mister du nok.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #932 på: august 27, 2012, 19:00:26 pm »

Hvis du bytter litt mer enn topper så kan du jo henge på med denne jeg fikk filma fra tårnet i helga:


Puttemotor V3. 18.000rpm 700hk! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #933 på: august 27, 2012, 19:03:00 pm »

Litt opp i volum (84mm slag), litt hissigere kam og litt mer komp er vel det du kan tyne den på. Er vel litt å hente på å få laget nøyaktig kalkulert grenrør. Men noe kjørbarhet mister du nok.

Men da snakker vi ikke så stor forskjell at det gjør noe, eller...
Er heller ikke så gira på å bytte veiv etter sist bytte  Hæ

Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #934 på: august 27, 2012, 19:03:20 pm »

Hvis du bytter litt mer enn topper så kan du jo henge på med denne jeg fikk filma fra tårnet i helga:


Puttemotor V3. 18.000rpm 700hk! Gliser

Men den er da ikke luftkjølt Anders!!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #935 på: august 27, 2012, 19:12:15 pm »

Nei det stemmer, men Porsche har jo klart det de med 917. Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #936 på: august 27, 2012, 19:12:49 pm »

Nei det stemmer, men Porsche har jo klart det de med 917. Gliser

Nå sporer du bare av Sjokkert
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #937 på: august 27, 2012, 19:18:37 pm »

Å det hadde vært morro med rundt 220-240 NA hk. Så hvordan skal man klarer dette?
Må veien gå via JPM sin MS230, eller er det andre alternativer som er mer spennende?
Det som er viktig for meg er at motoren er gatevennelig, og at jeg kan bruke varmepotter. (Det siste er ikke et must..)

Om du følger litt med rundt(eller blir med på) JPM sin Dynoday i oktober vil du garantert finne mer spennende alternativer! Disse vil også passe inn i dine kriterier om old-school, kjørbarhet, varmepotter mm. Utfordringen blir kanskje å få ut bare 220-240hk.  Blunker

Ellers er jo som du påpeker MS230 en veldig "safe" måte å gjøre det på, man vet hva man får. Etter hva jeg vet også en relativt "billig" måte om man ser hk/kr.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #938 på: august 27, 2012, 19:26:46 pm »

Å det hadde vært morro med rundt 220-240 NA hk. Så hvordan skal man klarer dette?
Må veien gå via JPM sin MS230, eller er det andre alternativer som er mer spennende?
Det som er viktig for meg er at motoren er gatevennelig, og at jeg kan bruke varmepotter. (Det siste er ikke et must..)

Om du følger litt med rundt(eller blir med på) JPM sin Dynoday i oktober vil du garantert finne mer spennende alternativer! Disse vil også passe inn i dine kriterier om old-school, kjørbarhet, varmepotter mm. Utfordringen blir kanskje å få ut bare 220-240hk.  Blunker

Ellers er jo som du påpeker MS230 en veldig "safe" måte å gjøre det på, man vet hva man får. Etter hva jeg vet også en relativt "billig" måte om man ser hk/kr.

Skal helt klart på Dynoday hos JPM. Har til og med avklart dette med kone og barn. Spørsmålet er om man skal ta med seg kontanter eller ikke  Blunker Har lenge vært fristet til å "investere" i MS230 toppene, men som du sier finnes det alternativer. Hvilke sikter du til JS?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #939 på: august 27, 2012, 19:35:12 pm »

Nei det stemmer, men Porsche har jo klart det de med 917. Gliser

Nå sporer du bare av Sjokkert
Det er viktig å drømme litt, Eivind ;-)

Bytte av kamaksel, porting og videre tuning a innsug og eksos vil jo gjøre endel.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #940 på: august 27, 2012, 19:39:55 pm »

Nei det stemmer, men Porsche har jo klart det de med 917. Gliser

Nå sporer du bare av Sjokkert
Det er viktig å drømme litt, Eivind ;-)

Bytte av kamaksel, porting og videre tuning a innsug og eksos vil jo gjøre endel.

Drømmer selv i våken tilstand jeg Anders!
Men man klarer vel ikke å nå målet med en gatevennelig motor på 220-240 hk med ny kam, høyere komp, enda mer porting av innsug (tror Jee portet det som portes kan).
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5774
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #941 på: august 27, 2012, 20:02:01 pm »

Mer kam, mer komp og E85? Kombinert med større topper så får man jo effekten lett (dog kanskje bare på toppen av registeret)

Jeg satser på over 230hk i neste motor. 48/40 ventiler i Comp. Elim. topper. JPM kam og E85.

E85 er jo super-duper-gatevennlig så lenge du har bensinstasjon med det i nærheten.  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #942 på: august 27, 2012, 20:08:27 pm »

E85 er uaktuelt for min del. Må helt til Ski eller Rakkestad for å fylle.
Er spent på prosjekt ditt Erlend. Blir skikkelig kniving til neste års SCC!
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5774
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #943 på: august 27, 2012, 20:17:00 pm »

Blir ingen ny motor til neste år. Bare spissing av dagens oppsett.

Eneste jeg skal bytte er kamdrev, så kanskje 1hk mer  Osteaktig

Men endel andre oppgraderinger som skal hjelpe tidene
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #944 på: august 27, 2012, 20:18:50 pm »

Mer å porte på i toppene dine. De har jo fortsatt cb's cnc kanaler og forbrenningsrom. Tok jo bare kanter og skjegg på toppene. Det var innsugene som fikk mest jobb. Men du ender vel isåfall opp med at Johannes må gjøre jobben for å ta de helt ut. Og normalt sett da ender du opp med å betale det samme i porting som ett sett MS230 koster  Osteaktig
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #945 på: august 27, 2012, 20:19:09 pm »

Blir ingen ny motor til neste år. Bare spissing av dagens oppsett.
Eneste jeg skal bytte er kamdrev, så kanskje 1hk mer  Osteaktig
Men endel andre oppgraderinger som skal hjelpe tidene

Vi må nok slanke oss noen kilo så vi begge kommer ned på 13 tallet Blunker
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5774
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #946 på: august 27, 2012, 20:22:06 pm »

Tja. Jeg tror jeg hadde vært der med litt mer guts.

Blir litt letting av bilen samt nye dekk, bakdempere etc.

Må vel ned 1,268sek  Gliser

12sekunders gatebil hadde vært morro
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #947 på: august 27, 2012, 20:22:16 pm »

Mer å porte på i toppene dine. De har jo fortsatt cb's cnc kanaler og forbrenningsrom. Tok jo bare kanter og skjegg på toppene. Det var innsugene som fikk mest jobb. Men du ender vel isåfall opp med at Johannes må gjøre jobben for å ta de helt ut. Og normalt sett da ender du opp med å betale det samme i porting som ett sett MS230 koster  Osteaktig

Da er det vel bedre å få deg til å gå over noen ms230 topper og porte/tune nye innsug.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #948 på: august 27, 2012, 20:26:22 pm »

Tja. Jeg tror jeg hadde vært der med litt mer guts.
Blir litt letting av bilen samt nye dekk, bakdempere etc.
Må vel ned 1,268sek  Gliser

12sekunders gatebil hadde vært morro

Skulle ha rivet ut baksete, kjøret med halv tank, og tatt av  motorluka så hadde jeg klart å komme ned på 13 sekunder. Manglet bare noen få hundredeler.
Men neste år skal jeg ned på 12 sekunder!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #949 på: august 27, 2012, 23:07:34 pm »

Nei det stemmer, men Porsche har jo klart det de med 917. Gliser

Nå sporer du bare av Sjokkert
Det er viktig å drømme litt, Eivind ;-)

Bytte av kamaksel, porting og videre tuning a innsug og eksos vil jo gjøre endel.

Drømmer selv i våken tilstand jeg Anders!
Men man klarer vel ikke å nå målet med en gatevennelig motor på 220-240 hk med ny kam, høyere komp, enda mer porting av innsug (tror Jee portet det som portes kan).
Begynner vel å bli kranglete med den effekten, lavt dreimoment ved lavt turtall osv. Et triks er å lette bilen også. Man kan jo "tjene inn" litt kjørbarhet på vekt.

Grattis med dagen!
« Siste redigering: august 27, 2012, 23:11:05 pm av Dewil » Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #950 på: august 28, 2012, 05:12:30 am »

Vekt er et tydelig problem har jeg merket. Ønsker i grunn å ta vare på baksetet, lydisolasjon og Recaro stolene. Så 1001 kg Boble med fører krever jo noen hk for å flytte på seg.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #951 på: august 28, 2012, 21:26:16 pm »

Har hatt en super økt i garasjen i kveld. Fikk ikke splittet blokka, men har fått tømt den for olje og demontert gassere, innsug og noe småtteri. Tar tid detta. Men en flott måte å feire sin 33 års dag på Glad

Legger ut noen bilder av bilen og olja. Tror jeg fant noen gram med "gull". Kanskje er det en styring som har tatt kvelden? Eller kanskje fordelere drevet har smuldret opp.... Ikke vet jeg.


* 1.jpg (95.16 KB, 900x675 - vist 139 ganger.)

* 2.jpg (99.79 KB, 900x675 - vist 143 ganger.)

* 5.jpg (95.49 KB, 900x675 - vist 136 ganger.)

* IMG_6338.jpg (73.07 KB, 900x675 - vist 158 ganger.)

* IMG_6342.jpg (52.62 KB, 675x900 - vist 155 ganger.)

* IMG_6346.jpg (142.01 KB, 900x641 - vist 199 ganger.)

* IMG_6352.jpg (83.39 KB, 900x727 - vist 151 ganger.)

* IMG_6353.jpg (72.02 KB, 900x670 - vist 136 ganger.)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #952 på: august 28, 2012, 21:31:40 pm »

spennende , venter på splitting  og antatt årsak.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #953 på: august 28, 2012, 21:32:28 pm »

Noen som tørr å tippe?
Jeg har aldri sett så mye metallspon i olja før.
« Siste redigering: august 28, 2012, 22:13:25 pm av Eivind (Putte) » Loggført
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #954 på: august 28, 2012, 21:34:52 pm »

huff da
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #955 på: august 28, 2012, 21:40:31 pm »

Uff da. Vanskelig å se størrelsen på de store partiklene. Men den største biten der ser ut som en lagerflate.

Forsvant oljetrykket også?

Bare å skifte olje og fyre opp  Øyerulling
« Siste redigering: august 28, 2012, 21:42:20 pm av Jee » Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #956 på: august 28, 2012, 21:43:29 pm »

Uff da. Vanskelig å se størrelsen på de store partiklene. Men den største biten der ser ut som en lagerflate.

Forsvant oljetrykket også?

Oljen var rundt 100 grader. Så jeg hadde jeg veldig lavt oljetrykk. 0,3-0,6 bar på tomgang. Usikker på hor høyt det var under løpet.
Håper å få splittet blokka så snart som mulig. Er veldig spent på å se hva jeg finner.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5774
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #957 på: august 28, 2012, 21:48:01 pm »

Store biten i bilde 6346 kan se ut som et rådelager.

Jeg satser på rådelager eller fordelerdrevet.


 Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #958 på: august 28, 2012, 21:49:15 pm »

Store biten i bilde 6346 kan se ut som et rådelager.

Jeg satser på rådelager eller fordelerdrevet.


 Øyerulling

Det er notert. Pils i premie til den eller de som gjetter riktig!
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4495
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #959 på: august 28, 2012, 21:55:37 pm »

Jeg tror en løfter har blitt ødelagt og noe av den har kommet inn i mellom fordelerdrevene.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!