| 
			| 
					
						| Erlend / bug66 
								SCC Event 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5824
								  Bosted: Oslo, Briskeby 
								ass UP nose DOWN, rip the tires
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #570 på: april 30, 2012, 21:14:30 pm » |  | 
 
 Å det var vår frelser Gene Berg som sa at man skal  bruke Holley Blue pumpe med Holley Rød regulator. Dette uten noen form for retur  Hva gir den av trykk? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 '67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BeetleBug 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5355
								  Bosted: Fornebo 
								Hvilken makalös manick
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #571 på: april 30, 2012, 21:17:14 pm » |  | 
 
 Å det var vår frelser Gene Berg som sa at man skal  bruke Holley Blue pumpe med Holley Rød regulator. Dette uten noen form for retur  Han sa mye rart.. blant annet at man ikke skal ha mer en 8 i komp på våre motorer. Han toppa idiotskalaen når han bestemte seg for å boikotte turbobiler ved å dele ut flyers og nekte å selge deler til turbogutta etter at han så Dave Perkins kjøre en 9 sekunder stripe. BB |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
 - Det er lettere å ape enn å skape -
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sonic 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1919
								  Bosted:    | 
								|  | « Svar #572 på: april 30, 2012, 21:19:35 pm » |  | 
 
 Ikke bland frelseren inn i dette ..   .en mann fra sin tid . Du skal med gassere ha max 3-3,5 Psi  i trykk (om ikke kjører du over inntaksventilen og de fløder .... Lykke til  Erich |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #573 på: april 30, 2012, 21:31:21 pm » |  | 
 
 Ikke bland frelseren inn i dette ..   .en mann fra sin tid . Du skal med gassere ha max 3-3,5 Psi  i trykk (om ikke kjører du over inntaksventilen og de fløder .... Lykke til  ErichMåtte bare Erich! Skal nok gå bra dette med ny regulator.  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #574 på: april 30, 2012, 21:37:45 pm » |  | 
 
 Å det var vår frelser Gene Berg som sa at man skal  bruke Holley Blue pumpe med Holley Rød regulator. Dette uten noen form for retur  Hva gir den av trykk?Pumpa gir Max 14 psi. Regulatoren Holley rød regulerer fra 1-4 psi.  Den regulatoren som sitter på nå skal regulere trykket fra 4,5 - 9 psi.  Se link for pumpe og den gamle regulatoren: http://www.summitracing.com/parts/HLY-12-802-1/ |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Erlend / bug66 
								SCC Event 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5824
								  Bosted: Oslo, Briskeby 
								ass UP nose DOWN, rip the tires
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #575 på: april 30, 2012, 21:40:49 pm » |  | 
 
 Min logikk;
 Jo høyere trykk pumpa gir, jo kortere holder regulatoren.
 
 Eks:
 
 2 motorer med lik regulator. 1 punpe leverer 14PSI, den andre leverer 5,5PSI.
 
 Regulatoren er 1-4PSI.
 
 hvilken holder best over tid?
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 '67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #576 på: april 30, 2012, 21:53:08 pm » |  | 
 
 Min logikk;
 Jo høyere trykk pumpa gir, jo kortere holder regulatoren.
 
 Eks:
 
 2 motorer med lik regulator. 1 punpe leverer 14PSI, den andre leverer 5,5PSI.
 
 Regulatoren er 1-4PSI.
 
 hvilken holder best over tid?
 
 Den regulatoren som nå er ødelagt er den som fulgte med. 4.5-9 psi.  Å det er ikke ukjent at disse Holley regulatorene er av dårlig kvalitet. http://cal-look.no/lounge/index.php?topic=12143.0 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sonic 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1919
								  Bosted:    | 
								|  | « Svar #577 på: april 30, 2012, 21:59:53 pm » |  | 
 
 Nei , nå må dere slutte å tulle .... en regulator  fra Holley fungerer sikkert bra om den er ok ..en regulator som ikke regulerer trykket er selvfølgelig ikke i orden ...
 Som sagt trykket er avgjørende med gassere ... Tullet med at trykket /regulering påvirkes av pumpa er kun BS ....
 
 Mvh
 Erich
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Erlend / bug66 
								SCC Event 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5824
								  Bosted: Oslo, Briskeby 
								ass UP nose DOWN, rip the tires
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #578 på: april 30, 2012, 22:05:13 pm » |  | 
 
 Leverer pumpen 10x det regulatoren skal levere sier det seg selv at den sliter..
 
 Men back on topic.. Gleder meg til å se denne live! :-)
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 '67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sonic 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1919
								  Bosted:    | 
								|  | « Svar #579 på: april 30, 2012, 22:34:31 pm » |  | 
 
 Nå er du inne på mitt spesialfelt i "Nordsjøen " så ikke si mot .. En regulator , om du har åpna en, består av  en ventil og en fjør ..og en skrue som regulerer fjørtrykket ..om du vil ... en regulator blir ikke "trøtt" .... om ikke fjøra knekker eller ventilen blir utett .. Fungere som en omhvedt Wastegate ...(der trykket ligger på andre siden ...dette gjelder alle ventiler ...Størrelse på ventilhus /ventiler /fjærer bestemmer bruksområde .... Kan med andre ord ikke få for mye trykk... på denne spesielle kombien ...uansett . Jobber daglig med trykk opp til 60 000 PSI .(høytrykk regnes for 50 Bar og opp )      Mvh Erich |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Erlend / bug66 
								SCC Event 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5824
								  Bosted: Oslo, Briskeby 
								ass UP nose DOWN, rip the tires
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #580 på: april 30, 2012, 23:08:02 pm » |  | 
 
 Så en 1-4PSI regulator tåler en pumpe på 5,5PSI like godt over tid som en pumpe som leverer 100PSI?  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 '67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sonic 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1919
								  Bosted:    | 
								|  | « Svar #581 på: april 30, 2012, 23:46:13 pm » |  | 
 
 Erlend : ingenting med å "tåle " å gjøre ... Ja den kan godt det ,men alle regulatorer er satt opp til en viss "range" de skal jobbe under ...ie en fjør er en fjær .....
 Drit i VW ,,om folk har fulgt med på WRC må jeg bare gratulere Østberg og Solberg med en utrolig innsats i Argentina ..fy f for en kjøring ....legger meg ned i støvet ....dette er moro ..
 
 Mvh
 Erich
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Erlend / bug66 
								SCC Event 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5824
								  Bosted: Oslo, Briskeby 
								ass UP nose DOWN, rip the tires
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #582 på: april 30, 2012, 23:59:44 pm » |  | 
 
 Godt det alltid er noen som er flinkere enn meg    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 '67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dewil 
								Supermedlem      
								Innlegg: 7541
								  Bosted: Moss 
								"Opinions are like assholes...everyone has one"
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #583 på: mai 01, 2012, 01:20:51 am » |  | 
 
 
 Drit i VW ,,om folk har fulgt med på WRC må jeg bare gratulere Østberg og Solberg med en utrolig innsats i Argentina ..fy f for en kjøring ....legger meg ned i støvet ....dette er moro ..
 
 Mvh
 Erich
 
 
 ENIG! JA til mer motorsport i Norge. Jeg regner med mange arbeidstimer på motorsportarenaer i år   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	|  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #585 på: mai 02, 2012, 22:01:00 pm » |  | 
 
 Etter å ha bytte regulator har vi nå riktig trykk. Rundt 3 psi. Men det var vist ikke her problemet var    Etter flere timer med feilsøking viser det seg at den nye Bosch 010 fordeleren er ute av kontroll. Tenner i hytt og gevær. Testet med en gammel og god 009 fordeler å tenningen er der der den skal være. Spot on! Det som skjer med 010 fordeleren er at den tenner i helt tilfeldig, noe som medfører at det smeller i forgasserene og i eksosen.  Noen som har vært borti dette før. Bosch 010 fordelern er helt orginal (overhalt) med stift og kondensator.  Skal bytte ut stiften med stiftløs tenning (modul fra Pertronix), bytte rotor, kondensator og varmere plugger. Bruker nå NGK DP8EA. Så vi får prøve med DP7EA eller DP6EA. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #586 på: mai 02, 2012, 22:19:40 pm » |  | 
 
 Etter å ha bytte regulator har vi nå riktig trykk. Rundt 3 psi. Men det var vist ikke her problemet var    Etter flere timer med feilsøking viser det seg at den nye Bosch 010 fordeleren er ute av kontroll. Tenner i hytt og gevær. Testet med en gammel og god 009 fordeler å tenningen er der der den skal være. Spot on! Det som skjer med 010 fordeleren er at den tenner i helt tilfeldig, noe som medfører at det smeller i forgasserene og i eksosen.  Noen som har vært borti dette før. Bosch 010 fordelern er helt orginal (overhalt) med stift og kondensator.  Skal bytte ut stiften med stiftløs tenning (modul fra Pertronix), bytte rotor, kondensator og varmere plugger. Bruker nå NGK DP8EA. Så vi får prøve med DP7EA eller DP6EA.Anders "Dewil" kom med et godt tips pr. telefon. Å det er at det mulig er dårlig jord på kondensatoren. Så dette skal sjekkes i morgen.  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| JS 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2748
								  Bosted: Fredrikstad   | 
								|  | « Svar #587 på: mai 02, 2012, 22:43:39 pm » |  | 
 
 Snedig, var ikke denne nyoverhalt?Du kan trygt kjøre DP6EA, har fungert i flere år for meg uten problemer.
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #588 på: mai 02, 2012, 22:53:20 pm » |  | 
 
 Veldig merkelig.Har fått svar fra Glenn Ring. Etter hva jeg kan forstå så er det problem med jord.
 Skal se nærmere på dette i morgen.
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| JTWE 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2198
								  Bosted:    | 
								|  | « Svar #589 på: mai 02, 2012, 23:23:47 pm » |  | 
 
 Nå er du inne på mitt spesialfelt i "Nordsjøen " så ikke si mot .. En regulator , om du har åpna en, består av  en ventil og en fjør ..og en skrue som regulerer fjørtrykket ..om du vil ... en regulator blir ikke "trøtt" .... om ikke fjøra knekker eller ventilen blir utett .. Fungere som en omhvedt Wastegate ...(der trykket ligger på andre siden ...dette gjelder alle ventiler ...Størrelse på ventilhus /ventiler /fjærer bestemmer bruksområde .... Kan med andre ord ikke få for mye trykk... på denne spesielle kombien ...uansett . Jobber daglig med trykk opp til 60 000 PSI .(høytrykk regnes for 50 Bar og opp )      Mvh ErichEn fjær blir ikke "trøtt" over tid? Som alltid er det gunstig å jobbe i middelområdet for det regulatoren er designet for; ligger du i ytterpunktene er ting som regel mer unøyaktig og belastes unødig hardt/for lite |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #590 på: mai 03, 2012, 13:15:01 pm » |  | 
 
 Snedig, var ikke denne nyoverhalt?Du kan trygt kjøre DP6EA, har fungert i flere år for meg uten problemer.
 
 På høy komp?  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| JS 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2748
								  Bosted: Fredrikstad   | 
								|  | « Svar #591 på: mai 03, 2012, 20:22:30 pm » |  | 
 
 Snedig, var ikke denne nyoverhalt?Du kan trygt kjøre DP6EA, har fungert i flere år for meg uten problemer.
 
 På høy komp? Nei, 11,0:1 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #592 på: mai 03, 2012, 21:17:30 pm » |  | 
 
 Snedig, var ikke denne nyoverhalt?Du kan trygt kjøre DP6EA, har fungert i flere år for meg uten problemer.
 
 På høy komp? Nei, 11,0:1Da tester jeg med D6EA. Takk for tips JS |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #593 på: mai 04, 2012, 16:43:46 pm » |  | 
 
 Da er Putte friskmeldt. Har fått oppgradert fordeleren med stiftløs tenning.  
											  02.jpg  (123.1 KB. 900x672 - vist 620 ganger.) Det gjenstår nå bare å få montert på slanger fra viftehuset til varmepotta. Men uten denne delen så ble det vanskelig.   
											  01.jpg  (81.55 KB. 900x672 - vist 602 ganger.) |  
						| 
								| 
 
									 |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #594 på: mai 04, 2012, 17:02:28 pm » |  | 
 
 En liten snutt fra garasjen tidligere i dag. Beklager dårlig lyd.  |  
						| 
								|  |  
								| « Siste redigering: mai 04, 2012, 17:12:24 pm av Eivind (Putte) » |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BeetleBug 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5355
								  Bosted: Fornebo 
								Hvilken makalös manick
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #595 på: mai 04, 2012, 19:29:27 pm » |  | 
 
 Hadde sett så mye bedre ut hvis du i det minste hadde kappet AN slangene i korrekte lengder.    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
 - Det er lettere å ape enn å skape -
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #596 på: mai 04, 2012, 19:36:38 pm » |  | 
 
 Hadde sett så mye bedre ut hvis du i det minste hadde kappet AN slangene i korrekte lengder.   Du måtte bare    Skal prøve å få gjort dette i løpet av sesongen. Men da trenger jeg nok hjelp. Har aldri gjort dette før... |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| JS 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2748
								  Bosted: Fredrikstad   | 
								|  | « Svar #597 på: mai 04, 2012, 21:43:41 pm » |  | 
 
 Hadde sett så mye bedre ut hvis du i det minste hadde kappet AN slangene i korrekte lengder.   Du måtte bare    Skal prøve å få gjort dette i løpet av sesongen. Men da trenger jeg nok hjelp. Har aldri gjort dette før...Elektrikertape og kappeskive.    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #598 på: mai 05, 2012, 11:29:51 am » |  | 
 
 Hadde sett så mye bedre ut hvis du i det minste hadde kappet AN slangene i korrekte lengder.   Du måtte bare    Skal prøve å få gjort dette i løpet av sesongen. Men da trenger jeg nok hjelp. Har aldri gjort dette før...Elektrikertape og kappeskive.   Hvis det er så enkelt skal jeg klare dette i løpet av uken.  Kjøper inn ny slange og koblinger.  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #599 på: mai 05, 2012, 11:37:14 am » |  | 
 
 Dynodag nærmer seg med stormskritt. Kl 12.00 den 9. mai braker det løst hos Anders Ringstad. Hvem tørr å gjette Dynapack hk.
 Premie til topp tre!
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	|  |