mars 29, 2024, 01:06:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 714086 ganger)
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #600 på: mai 05, 2012, 10:47:53 am »

Vil det si at du ikke blir å se på tyrigrava i morgen?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #601 på: mai 05, 2012, 10:54:07 am »

Dessverre ja. Har ikke fått montert slagene fra viftehuset til varmepottene. Mangler en del som er på vei fra Unneberg.
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #602 på: mai 05, 2012, 19:19:24 pm »

Går ann å kjøre uten også. Bare legge rørene nedi hullet.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #603 på: mai 05, 2012, 19:33:51 pm »

Blir vanskelig uansett Espen.
Må ta meg av min gamle farmor i noen timer i morgen også.
Kommmer sterkere tilbake etter at motoren har blitt bremset.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #604 på: mai 05, 2012, 20:15:38 pm »

Blir vanskelig uansett Espen.
Må ta meg av min gamle farmor i noen timer i morgen også.
Kommmer sterkere tilbake etter at motoren har blitt bremset.
konge for farmor og bli med på treff da.  Sjokkert
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #605 på: mai 05, 2012, 20:23:10 pm »

Blir vanskelig uansett Espen.
Må ta meg av min gamle farmor i noen timer i morgen også.
Kommmer sterkere tilbake etter at motoren har blitt bremset.
konge for farmor og bli med på treff da.  Sjokkert

Farmor skal i kirken. Så det blir nok vanskelig å få henne med på treff Glad
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #606 på: mai 06, 2012, 18:08:58 pm »

Dynodag nærmer seg med stormskritt. Kl 12.00 den 9. mai braker det løst hos Anders Ringstad.
Hvem tørr å gjette Dynapack hk.
Premie til topp tre!

Ingen som vil gjette effekt?
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #607 på: mai 06, 2012, 18:25:10 pm »

vi har jo alle gjettet i pollen din Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #608 på: mai 06, 2012, 19:43:07 pm »

Dynodag nærmer seg med stormskritt. Kl 12.00 den 9. mai braker det løst hos Anders Ringstad.
Hvem tørr å gjette Dynapack hk.
Premie til topp tre!

Ingen som vil gjette effekt?


161,7 hk
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #609 på: mai 06, 2012, 19:52:49 pm »

Smeller på med 186 hk Glad
Lykke til med bremsingen, blir spennende å se!  Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #610 på: mai 06, 2012, 20:29:24 pm »

Er veldig spent selv. Alt over 120 hk er bonus Blunker
Loggført
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #611 på: mai 06, 2012, 20:32:41 pm »

174! Gliser
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #612 på: mai 07, 2012, 21:11:36 pm »

Etter mye svette, stress og litt blod er Putte klar for dyno day på onsdag!
Kjørte meg en liten tur i kveld. Alt virker som det skal, å motoren er jaggu blitt friskere med den stiftløse tenningen.


* 01.jpg (93.41 KB, 900x672 - vist 288 ganger.)

* 02.jpg (109.73 KB, 900x672 - vist 333 ganger.)
« Siste redigering: mai 07, 2012, 21:13:31 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #613 på: mai 07, 2012, 22:30:31 pm »

er optimist og håper på 191 hester. Er jo noe snacks i motoren etterhvert .

Ser dahl legger 12 % drivverkstap  - da blir det overnevnte tall 168 hk på dynapack
« Siste redigering: mai 08, 2012, 11:32:39 am av Hans » Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #614 på: mai 08, 2012, 00:06:21 am »

168hk ved 6800 O/min  på "hjula" (=188 teoretiske ringstad motor HK Glad )
« Siste redigering: mai 09, 2012, 20:47:08 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #615 på: mai 08, 2012, 02:36:03 am »

165
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #616 på: mai 08, 2012, 07:31:52 am »

Må vel være litt optimistisk 200motor hk...
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #617 på: mai 08, 2012, 09:31:19 am »

179 HK, verken mer eller mindre (før finjustering/neste oppgradering)!  Glad
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #618 på: mai 08, 2012, 09:32:57 am »

177 HK
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #619 på: mai 08, 2012, 10:38:04 am »

173 på Ringstand sin dynapack . Altså inkl. 12% drivverkstap.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #620 på: mai 08, 2012, 17:43:32 pm »

182 med 12% tap. Dvs 162,5hk på hjula.

Det er lagt mye jobb i Porting av innsug og bedre fløde av gasserne. Så det skulle ikke overaske meg om den går ennå høyere.  Gliser
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #621 på: mai 09, 2012, 06:52:35 am »

4 timer og 8 minutter til shakedown hos Anders Ringstad!
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #622 på: mai 09, 2012, 06:56:28 am »

Lykke til  Kult
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #623 på: mai 09, 2012, 06:59:53 am »

Lykke til  Kult

Takker!
Skal du ikke gjette Dynapack hk?
Premie til topp tre  Blunker
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #624 på: mai 09, 2012, 07:31:34 am »

164 på hjul Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #625 på: mai 09, 2012, 08:07:17 am »

Spennende! Jeg digger sitringen man kjenner før man skal utfordre utstyret og seg selv (sa kjerringa...)

Jeg fikk lyst til å tippe effekt. Dette er flowtallene CB performance oppgir på høye løft:

14.1mm = 186.5 cfm
15.2mm = 193.5 cfm
16.5mm = 197.5 cfm

JPM 00206 løfter 14.7mm med 1.4 vipper - ca 190 cfm. Går man da utifra at toppene benyttes uten noen mod/porting og at flowtallene stemmer så tipper jeg:

P= ccm x rpm x Bmep/910

Effekt = 2,276 x 6200 x 12,5 / 910 = 193hk på svinghjulet ved 6200 omdr - 11% (omregningsfaktor) = 172.5 hk på hjulene.

Får du opp turtallet så kan du bare sette inn det nye tallet, feks:

6300 omdr = 197hk / 175hk
6400 omdr = 200hk / 178hk
6600 omdr = 206hk / 183hk

Det forutsetter at innsugene er åpnet og Jee sier lengre opp her at det er gjort en del. Isåfall finnes det håp. Uansett utfall så ønsker jeg deg lykke til og jeg gleder meg til å høre resultatet.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #626 på: mai 09, 2012, 12:49:32 pm »

Fasit: 199,6 uten reim, 190,7 med reim  Gliser

Detaljer kommer senere Blunker

Og Eivind er en meget lykkelig mann nå!
« Siste redigering: mai 09, 2012, 12:55:24 pm av BERGER » Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #627 på: mai 09, 2012, 12:52:50 pm »

 Gliser Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #628 på: mai 09, 2012, 13:03:38 pm »

Grattis!

Jeg går utifra at dette er omregnet til svinghjulseffekt? Og så lurer jeg på turtallet.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #629 på: mai 09, 2012, 13:47:46 pm »

Gratulerer, det var jo et bra resultat uansett det :-)
Jeg bommet heldigvis mye da :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!