| 
			| 
					
						| Espen/VW54 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2625
								  Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)   | 
								|  | « Svar #600 på: mai 05, 2012, 11:47:53 am » |  | 
 
 Vil det si at du ikke blir å se på tyrigrava i morgen? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #601 på: mai 05, 2012, 11:54:07 am » |  | 
 
 Dessverre ja. Har ikke fått montert slagene fra viftehuset til varmepottene. Mangler en del som er på vei fra Unneberg.  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Espen/VW54 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2625
								  Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)   | 
								|  | « Svar #602 på: mai 05, 2012, 20:19:24 pm » |  | 
 
 Går ann å kjøre uten også. Bare legge rørene nedi hullet.  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #603 på: mai 05, 2012, 20:33:51 pm » |  | 
 
 Blir vanskelig uansett Espen.Må ta meg av min gamle farmor i noen timer i morgen også.
 Kommmer sterkere tilbake etter at motoren har blitt bremset.
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Martin 
								Supermedlem      
								Innlegg: 12506
								  Bosted: vestfold   | 
								|  | « Svar #604 på: mai 05, 2012, 21:15:38 pm » |  | 
 
 Blir vanskelig uansett Espen.Må ta meg av min gamle farmor i noen timer i morgen også.
 Kommmer sterkere tilbake etter at motoren har blitt bremset.
 
 konge for farmor og bli med på treff da.    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #605 på: mai 05, 2012, 21:23:10 pm » |  | 
 
 Blir vanskelig uansett Espen.Må ta meg av min gamle farmor i noen timer i morgen også.
 Kommmer sterkere tilbake etter at motoren har blitt bremset.
 
 konge for farmor og bli med på treff da.   Farmor skal i kirken. Så det blir nok vanskelig å få henne med på treff   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #606 på: mai 06, 2012, 19:08:58 pm » |  | 
 
 Dynodag nærmer seg med stormskritt. Kl 12.00 den 9. mai braker det løst hos Anders Ringstad. Hvem tørr å gjette Dynapack hk.
 Premie til topp tre!
 
 Ingen som vil gjette effekt? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Hans 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1409
								  Bosted: Bergen   | 
								|  | « Svar #607 på: mai 06, 2012, 19:25:10 pm » |  | 
 
 vi har jo alle gjettet i pollen din    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1
 o 1989 T3
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| HansO 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 1574
								  Bosted: Fredrikstad   | 
								|  | « Svar #608 på: mai 06, 2012, 20:43:07 pm » |  | 
 
 Dynodag nærmer seg med stormskritt. Kl 12.00 den 9. mai braker det løst hos Anders Ringstad. Hvem tørr å gjette Dynapack hk.
 Premie til topp tre!
 
 Ingen som vil gjette effekt?161,7 hk |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 1960 T-11965 T-1
 1988 Opel Omega (Til salgs)
 1993 Honda CBR600F
 1998 BMW 520iAT
 2001 Chrysler PT Cruiser
 
 Sulten og tørst, bil først!
 
 Kjør fort, ta sjanser.
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Bj?rn 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2393
								  Bosted: Elverum 
								- 1303 -
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #609 på: mai 06, 2012, 20:52:49 pm » |  | 
 
 Smeller på med 186 hk   Lykke til med bremsingen, blir spennende å se!    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Keep it cool, keep it oldschool! |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #610 på: mai 06, 2012, 21:29:24 pm » |  | 
 
 Er veldig spent selv. Alt over 120 hk er bonus   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| HenrikF 
								Medlem    
								Innlegg: 210
								  Bosted: Bergen   | 
								|  | « Svar #611 på: mai 06, 2012, 21:32:41 pm » |  | 
 
 174!   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 1969 Type 3 Fastback - Laila |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #612 på: mai 07, 2012, 22:11:36 pm » |  | 
 
 Etter mye svette, stress og litt blod er Putte klar for dyno day på onsdag!Kjørte meg en liten tur i kveld. Alt virker som det skal, å motoren er jaggu blitt friskere med den stiftløse tenningen.
 |  
						| 
								| 
 |  
								| « Siste redigering: mai 07, 2012, 22:13:31 pm av Eivind (Putte) » |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Hans 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1409
								  Bosted: Bergen   | 
								|  | « Svar #613 på: mai 07, 2012, 23:30:31 pm » |  | 
 
 er optimist og håper på 191 hester. Er jo noe snacks i motoren etterhvert . 
 Ser dahl legger 12 % drivverkstap  - da blir det overnevnte tall 168 hk på dynapack
 |  
						| 
								|  |  
								| « Siste redigering: mai 08, 2012, 12:32:39 pm av Hans » |  Loggført | 
 
 o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1
 o 1989 T3
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| KnastenradUndKnotenblech | 
								|  | « Svar #614 på: mai 08, 2012, 01:06:21 am » |  | 
 
 168hk ved 6800 O/min  på "hjula" (=188 teoretiske ringstad motor HK    ) |  
						| 
								|  |  
								| « Siste redigering: mai 09, 2012, 21:47:08 pm av KnastenradUndKnotenblech » |  Loggført | 
 
  -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI |  |  | 
	| 
			| 
					
						| cato® 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1748
								  Bosted: Oslo/Mjøndalen   | 
								|  | « Svar #615 på: mai 08, 2012, 03:36:03 am » |  | 
 
 165 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Gunnar|Rennfahrer2 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1873
								  Bosted: Hernes i Elverum 
								Min Cornerstone
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #616 på: mai 08, 2012, 08:31:52 am » |  | 
 
 Må vel være litt optimistisk 200motor hk... |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| RZR-Andy 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2038
								  Bosted: Bergen 
								www.regenstadt.com
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #617 på: mai 08, 2012, 10:31:19 am » |  | 
 
 179 HK, verken mer eller mindre (før finjustering/neste oppgradering)!    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| sandvik996tt 
								Gjest
 | 
								|  | « Svar #618 på: mai 08, 2012, 10:32:57 am » |  | 
 
 177 HK  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Trond Dahl 
								Administrator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4529
								  Bosted: Sandnes 
								:: DKL ::
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #619 på: mai 08, 2012, 11:38:04 am » |  | 
 
 173 på Ringstand sin dynapack . Altså inkl. 12% drivverkstap. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away" |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Jee | 
								|  | « Svar #620 på: mai 08, 2012, 18:43:32 pm » |  | 
 
 182 med 12% tap. Dvs 162,5hk på hjula. Det er lagt mye jobb i Porting av innsug og bedre fløde av gasserne. Så det skulle ikke overaske meg om den går ennå høyere.    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #621 på: mai 09, 2012, 07:52:35 am » |  | 
 
 4 timer og 8 minutter til shakedown hos Anders Ringstad! |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	|  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #623 på: mai 09, 2012, 07:59:53 am » |  | 
 
 Lykke til   Takker!  Skal du ikke gjette Dynapack hk? Premie til topp tre    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	|  | 
	| 
			| 
					
						| BeetleBug 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5355
								  Bosted: Fornebo 
								Hvilken makalös manick
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #625 på: mai 09, 2012, 09:07:17 am » |  | 
 
 Spennende! Jeg digger sitringen man kjenner før man skal utfordre utstyret og seg selv (sa kjerringa...)
 Jeg fikk lyst til å tippe effekt. Dette er flowtallene CB performance oppgir på høye løft:
 
 14.1mm = 186.5 cfm
 15.2mm = 193.5 cfm
 16.5mm = 197.5 cfm
 
 JPM 00206 løfter 14.7mm med 1.4 vipper - ca 190 cfm. Går man da utifra at toppene benyttes uten noen mod/porting og at flowtallene stemmer så tipper jeg:
 
 P= ccm x rpm x Bmep/910
 
 Effekt = 2,276 x 6200 x 12,5 / 910 = 193hk på svinghjulet ved 6200 omdr - 11% (omregningsfaktor) = 172.5 hk på hjulene.
 
 Får du opp turtallet så kan du bare sette inn det nye tallet, feks:
 
 6300 omdr = 197hk / 175hk
 6400 omdr = 200hk / 178hk
 6600 omdr = 206hk / 183hk
 
 Det forutsetter at innsugene er åpnet og Jee sier lengre opp her at det er gjort en del. Isåfall finnes det håp. Uansett utfall så ønsker jeg deg lykke til og jeg gleder meg til å høre resultatet.
 
 Mvh
 BB
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
 - Det er lettere å ape enn å skape -
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BERGER | 
								|  | « Svar #626 på: mai 09, 2012, 13:49:32 pm » |  | 
 
 Fasit: 199,6 uten reim, 190,7 med reim    Detaljer kommer senere   Og Eivind er en meget lykkelig mann nå! |  
						| 
								|  |  
								| « Siste redigering: mai 09, 2012, 13:55:24 pm av BERGER » |  Loggført | 
 
  This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Erlend / bug66 
								SCC Event 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5824
								  Bosted: Oslo, Briskeby 
								ass UP nose DOWN, rip the tires
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #627 på: mai 09, 2012, 13:52:50 pm » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 '67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BeetleBug 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5355
								  Bosted: Fornebo 
								Hvilken makalös manick
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #628 på: mai 09, 2012, 14:03:38 pm » |  | 
 
 Grattis! 
 Jeg går utifra at dette er omregnet til svinghjulseffekt? Og så lurer jeg på turtallet.
 
 Mvh
 BB
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
 - Det er lettere å ape enn å skape -
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Trond Dahl 
								Administrator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4529
								  Bosted: Sandnes 
								:: DKL ::
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #629 på: mai 09, 2012, 14:47:46 pm » |  | 
 
 Gratulerer, det var jo et bra resultat uansett det :-)Jeg bommet heldigvis mye da :-D
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away" |  |  | 
	|  |