mars 28, 2024, 21:01:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 714021 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1200 på: oktober 10, 2012, 13:54:20 pm »


Har tatt skikkelig av for min del  Kult
Hadde aldri trodd at det å drive med luftkjølt vw var så morsomt og interessant.
Håper bare at man aldri bli lei detta.


Går nok ikke lei VW, men går nok tom for penger til slutt, eller i alle fall samvittighet. Gliser
Men det går vel bare ett års tid så er du på gang å skal ha EVO toppene til svensken?

Godt du er en av de som faktisk bruker bilen skikkelig og ofte! Blunker
Hvis du regner kjøretid/kjøreglede per krone så kommer du egentlig veldig bra utav det. Glad


He he. Du sier noe.

Fikk jo kjørt ca. 300 mil i år før motoren røk på syvende/åttende stripe på Gardermoen. Så jeg skal ikke klage.
Blir spennende å se hva jeg klarer å få ut av den på neste års SCC. Håper å se 12 tallet ;-)
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1201 på: oktober 10, 2012, 17:58:34 pm »

Man kan faktisk bli lei.. Blunker  Men fortsatt gøy å se på andre.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1202 på: oktober 10, 2012, 21:38:03 pm »

Legger ved noen bilder av tur/retur fullflow oljesystemet til den nye alublokka.
Dette er et system ala Rallybugs.
Så her bruker man ikke den interne oljekjøleren i viftehuset. Kun ekstern kjøler med termostat. Skal gi gjevnt oljetrykk på lav og høy temp Glad


* image.jpg (71.96 KB, 640x358 - vist 309 ganger.)

* image.jpg (108.17 KB, 640x454 - vist 313 ganger.)

* image.jpg (112.4 KB, 640x499 - vist 313 ganger.)
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #1203 på: oktober 10, 2012, 22:05:21 pm »

Blir det EFI også ?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1204 på: oktober 10, 2012, 22:22:53 pm »

Blir det EFI også ?

Nei. 48 IDA med JPM Raptor Venturies og Stacks.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1205 på: oktober 11, 2012, 17:05:37 pm »

Hadde en liten session i Bug Rent garasjen i går. Fikk demontert 2 stk CV joints og slitne mansjetter. Skal oppgradere til mansjetter som går over CV joint´ene. Dette så jeg slipper mansjetter so lekker i flensen.

Altså fra disse


Til disse


Ellers så la jeg merke til at JPM sitt reimjul er power pulley (har ikke målt. Men er nok sikkert 6")...
Så med andre ord vil jeg ha enda flere hester enn planlagt til neste års SCC  Sjokkert


* IMG_6950.jpg (100.97 KB. 900x675 - vist 262 ganger.)


* IMG_6952.jpg (116.71 KB. 900x675 - vist 260 ganger.)


* IMG_6953.jpg (112.42 KB. 675x900 - vist 250 ganger.)


Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #1206 på: oktober 11, 2012, 17:22:42 pm »

dette er vel mindre en det du har kjørt med før ergo motoren vil bli varmere??

Mvh AR
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1207 på: oktober 11, 2012, 17:30:52 pm »

dette er vel mindre en det du har kjørt med før ergo motoren vil bli varmere??

Mvh AR

Det er sant Kåre.
Så dette reimhjulet fra JPM vil bare bli brukt på SCC og andre spesielle anledninger.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1208 på: oktober 12, 2012, 06:58:13 am »

I dag kommer en stoor pakke fra Pierside Parts med noen etterlengtede rådelager og masse annet snaks på til sammen 20 kg ;-)
Håper bare pakken kommer seg gjennom den norske tollen.


* Screen Shot 2012-10-12 at 07.54.36.jpg (43.48 KB. 700x295 - vist 278 ganger.)

Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1209 på: oktober 12, 2012, 07:21:19 am »

dette er vel mindre en det du har kjørt med før ergo motoren vil bli varmere??

Mvh AR

Det er sant Kåre.
Så dette reimhjulet fra JPM vil bare bli brukt på SCC og andre spesielle anledninger.

Hæ? Har du kjøpt et eget reimhjul for SCC og spesielle anledninger? Meget spesielt. Du har nå topper som kjøler 15% bedre en de toppene du kjørte med ifjor og du skal ha ekstern oljekjøler med vifte.

Skal du kjøre fort så fjerner man viftereimen helt.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1210 på: oktober 12, 2012, 07:26:03 am »

dette er vel mindre en det du har kjørt med før ergo motoren vil bli varmere??

Mvh AR

Det er sant Kåre.
Så dette reimhjulet fra JPM vil bare bli brukt på SCC og andre spesielle anledninger.

Hæ? Har du kjøpt et eget reimhjul for SCC og spesielle anledninger? Meget spesielt. Du har nå topper som kjøler 15% bedre en de toppene du kjørte med ifjor og du skal ha ekstern oljekjøler med vifte.

Skal du kjøre fort så fjerner man viftereimen helt.

-BB-


SCC er jo årets begivenhet. Så man gjør alt for SCC!!
Vi kommer til å kjøre med to stk. kjølere uten vifte først. Skal tro at dette vil funke bra. Hvis ikke så blir det med elektrisk vifte. Er så trangt under bilen.

Til noe annet: Jeg så at det var en som kjørte med en spesiell viftereim på SCC i år. Den var gul eller orange, å den var laget som et slags gummisykkelkjede som man kunne dele i to for å sette den på, ta den av. Kjenner du til dette Kalle?


Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1211 på: oktober 12, 2012, 07:32:10 am »

Til noe annet: Jeg så at det var en som kjørte med en spesiell viftereim på SCC i år. Den var gul eller orange, å den var laget som et slags gummisykkelkjede som man kunne dele i to for å sette den på, ta den av. Kjenner du til dette Kalle?

Ja. Nokså vanlig blant seriøse racers som gir alt.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1212 på: oktober 12, 2012, 07:32:40 am »

Til noe annet: Jeg så at det var en som kjørte med en spesiell viftereim på SCC i år. Den var gul eller orange, å den var laget som et slags gummisykkelkjede som man kunne dele i to for å sette den på, ta den av. Kjenner du til dette Kalle?

Ja. Nokså vanlig blant seriøse racers som gir alt.

Blunker Hvor er det man får tak i en slik én da??
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1213 på: oktober 12, 2012, 13:08:07 pm »

Da har pakken fra USA kommet på døra.
Så da blir det måle klaring på veiv og rådelager til uka.
Hvor stor/liten klaring er bra på en racemotor?


* image.jpg (84.85 KB, 640x480 - vist 720 ganger.)
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1214 på: oktober 12, 2012, 13:15:04 pm »

Da har pakken fra USA kommet på døra.
Så da blir det måle klaring på veiv og rådelager til uka.
Hvor stor/liten klaring er bra på en racemotor?

Sideveis eller?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1215 på: oktober 12, 2012, 13:30:16 pm »

Da har pakken fra USA kommet på døra.
Så da blir det måle klaring på veiv og rådelager til uka.
Hvor stor/liten klaring er bra på en racemotor?

Sideveis eller?

Klaring mellom råden og veiva, og veiva og blokka.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1216 på: oktober 12, 2012, 13:36:38 pm »

har'u ikke bok a?

 Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1217 på: oktober 12, 2012, 13:38:17 pm »

har'u ikke bok a?

 Gliser

Det har selvfølgelig ;-)
Ligger under førersetet på Putte.
Men tenkte kanskje det er ekstra strenge krav mtp at dette er en raserbilmotor.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1218 på: oktober 12, 2012, 13:48:06 pm »

Du kan være på den generøse siden mtp klaring

Altså ikke velge den laveste klaringen etter boka, men satse på de høyeste
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1219 på: oktober 12, 2012, 13:48:35 pm »

Du kan være på den generøse siden mtp klaring

Altså ikke velge den laveste klaringen etter boka, men satse på de høyeste

Sant
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1220 på: oktober 13, 2012, 08:54:34 am »

Fra det ene til det andre  Blunker

Ble litt inspirert av en som kjørte med en slik nødreim / emergency fan belt på SCC i år. Den fungerer på denne måten at man klipser den av (tar to sek). Kjøre en stripe. Klipser den på mens man kjører tilbake til Line-up. Helt genialt.

Så men litt googling fant jeg frem til en artikkel på Båtmagasinet som omhandlet denne viftereimen.

En smart oppfinnelse har vunnet flere priser det siste året. En nød-vifterem som er uhyre enkel å montere og som kan tilpasses en hver lengde. Master Belt heter remmen, som består av små polypropylen-biter som hektes sammen nesten som et legokloss-system.

Det er oppfinneren, ingeniøren og selgeren Robert Hynes som har utviklet remmen etter flere frustrasjoner med avslitte vifteremmer, ingen i reserve, og mangelfull verktøykasse. Master Belt selges i metervis, og prisen er 310 kroner pr. meter. Men remmen kan brukes om og om igjen, fordi modulsystemet tillater at man deler og setter sammen remmen etter behov. Man trenger intet verktøy, og det behøves heller ikke å løsne noen deler for å få remmen på plass. Den kan tres inn i banen den skal gå, og fordi den er elastisk, hekter man av så mye av remmen at den nesten når rundt. Den siste centimeteren strekker man ut før man snepper remmen på plass.

Det er ikke bare i båt remmen er nyttig, men også til vannpumper, vifter, biler, vaskemaskiner, industrimaskiner osv. Remmen fåes foreløpig kun som V-rem, men det utvikles også flatremmer. Importør er Hovdan Poly AS, tlf. 23 14 12 60.




« Siste redigering: oktober 26, 2012, 05:14:05 am av Eivind (Putte) » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1221 på: oktober 13, 2012, 11:08:17 am »

Snedig Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1222 på: oktober 13, 2012, 11:31:49 am »

Snedig Gliser
jålete..... men hardcore racers  Gliser
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1223 på: oktober 13, 2012, 13:03:54 pm »

så jo ut som en grei løsning, men i og med det markedsføres som nød-rein er vel ikke holdbarheten allverden? Eller var tanken bare å bruke den i race-helger for å kunne kjøre med reima på i returlane og på cruising?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1224 på: oktober 13, 2012, 14:11:51 pm »

så jo ut som en grei løsning, men i og med det markedsføres som nød-rein er vel ikke holdbarheten allverden? Eller var tanken bare å bruke den i race-helger for å kunne kjøre med reima på i returlane og på cruising?

Skal bare brukes på race-helg.
Til hverdags brukes skikkelig reim.
« Siste redigering: oktober 13, 2012, 14:18:58 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1225 på: oktober 14, 2012, 10:35:39 am »

Ja, det er viktig å ha ei skikkelig "reim" Gliser
Litt tørr søndagshumor Gliser Det er lov! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1226 på: oktober 14, 2012, 12:20:19 pm »

Ja, det er viktig å ha ei skikkelig "reim" Gliser
Litt tørr søndagshumor Gliser Det er lov! Gliser

Bedre med ei stram og tight, enn slapp og morken.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1227 på: oktober 14, 2012, 14:30:25 pm »

Håhåhåå Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #1228 på: oktober 15, 2012, 07:17:44 am »

Den reimen som du viser til på SCC kom faktisk fra en vaskemaskin og er helt lik de du har avbildet. Du bør være veldig forsiktig på gassen med denne på. Den klarer ikke så voldsomt med turtall, men det fungerer som god returlaneløsning.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1229 på: oktober 15, 2012, 07:24:32 am »

Den reimen som du viser til på SCC kom faktisk fra en vaskemaskin og er helt lik de du har avbildet. Du bør være veldig forsiktig på gassen med denne på. Den klarer ikke så voldsomt med turtall, men det fungerer som god returlaneløsning.

Såpass!
Er ikke helt sikker på om de bildene jeg la ved er av den samme typen som jeg har bestilt.
De var faktisk de to eneste bildene jeg fant som lignet på den jeg så på SCC. Men hva som blir sendt fra importøren vet jeg ikke hvordan ser ut før jeg holder den i hånden.
« Siste redigering: oktober 15, 2012, 07:37:13 am av Eivind (Putte) » Loggført
Sider: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!