april 26, 2024, 02:05:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 101 102 [103] 104 105 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 724925 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3060 på: oktober 09, 2013, 20:45:10 pm »

Min tanke er at man bare skal drite i slike maskiner, og legge bensinmengde og tenning der motoren gir mest effekt.
Dette var kun for å få litt kjørbarhet nå, den gikk fett og slet når den ble varm og var mye raskere og enklere enn å koble opp bredbåndslambda som ligger i esken Rekker tunge
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3061 på: oktober 10, 2013, 12:40:43 pm »

Da har vi begynt å telle ned til Bilfrakteren til Lowlife ankommer Moss.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3062 på: oktober 10, 2013, 12:44:31 pm »

spentspentspentspent
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #3063 på: oktober 10, 2013, 12:57:03 pm »

spentspentspentspent
på transporten eller dynodagen.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3064 på: oktober 10, 2013, 15:08:04 pm »

spentspentspentspent
på transporten eller dynodagen.
på om du skulle kommentere Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #3065 på: oktober 11, 2013, 13:25:11 pm »

spentspentspentspent
på transporten eller dynodagen.
på om du skulle kommentere Gliser
Osteaktig ho ho ho
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #3066 på: oktober 11, 2013, 13:50:38 pm »

Da har vi begynt å telle ned til Bilfrakteren til Lowlife ankommer Moss.


God tur.
Vi reiser ca 04 fra Oslo, så vi ses vel et sted på E6/E20.


Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3067 på: oktober 12, 2013, 19:53:08 pm »

var det i dag det skulle bremses ? =
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #3068 på: oktober 12, 2013, 20:05:25 pm »

Vil gratulere Putte med 210 HK på bremsen
Sender bare en hilsen til gutta og håper menyen i H.borg faller i smak ..
God tur hjem .

mvh

erich  
« Siste redigering: oktober 13, 2013, 10:23:15 am av Sonic » Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3069 på: oktober 12, 2013, 20:43:08 pm »

Grattis til Putte...tippet bare 4 gamper unna jo...
« Siste redigering: oktober 12, 2013, 23:19:14 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
billit1
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Tromsø, men av og til Kongsvinger.



Vis profil
« Svar #3070 på: oktober 12, 2013, 22:47:41 pm »

Stort grattis i fra det høye Nord. Jeg venter fortsatt på offisielle tall med minst 1 desimal før jeg innrømmer nederlag. Tippet 211 HK...  Blunker

Kim
Loggført

VW 1300S -74 Automat
Volvo 740 -89
Suzuki GSF 600n
Er det godt nok for VW, så er det godt nok for meg..
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3071 på: oktober 12, 2013, 22:55:33 pm »

Her kommer fasiten.

154,3 kW @ 6410 rpm
Pwheel 135,5 kW

Dette er tall med reim


* 01.jpg (57.62 KB, 800x600 - vist 352 ganger.)

* 02.jpg (63.46 KB, 800x600 - vist 330 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3072 på: oktober 12, 2013, 23:02:31 pm »

Ett par filmklipp



Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3073 på: oktober 12, 2013, 23:18:54 pm »

250nm ække gæli Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3074 på: oktober 12, 2013, 23:28:56 pm »

Her er dynopapiret på den gamle 2276cc

165,80 hk på hjula v/6000 rpm
190,7 hk på svinghjulet v/6000 rpm


* 01.jpg (41.19 KB, 547x600 - vist 272 ganger.)

* 02.jpg (42.12 KB, 688x600 - vist 232 ganger.)
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3075 på: oktober 12, 2013, 23:32:42 pm »

Her kommer fasiten.

154,3 kW @ 6410 rpm
Pwheel 135,5 kW

Dette er tall med reim


1 kilowatt =
1.34102209 hp

så 207.18 hk på motor og 181,7 på hjula ?
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3076 på: oktober 12, 2013, 23:40:32 pm »

Her kommer fasiten.

154,3 kW @ 6410 rpm
Pwheel 135,5 kW

Dette er tall med reim


1 kilowatt =
1.34102209 hp

så 207.18 hk på motor og 181,7 på hjula ?


Vi bruker metric, DIN, PS
http://no.wikipedia.org/wiki/Hestekraft

http://www.statman.info/conversions/power.html


* 01.jpg (16.35 KB, 424x81 - vist 255 ganger.)
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #3077 på: oktober 13, 2013, 07:18:25 am »

Grattis Eivind! Helt konge  Glad Ble det gjort noen justering av tenning eller dysing mens du var der?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3078 på: oktober 13, 2013, 08:35:30 am »

Grattis Eivind! Helt konge  Glad Ble det gjort noen justering av tenning eller dysing mens du var der?

Følgende dyser ble brukt
Bensin 160
Luft 200
E-rør F20
Lavfart 70 f10,

Vi justerte opp til 165 på bensin, justerte ned tenningen til 27, 28 å da gikk den noe bedre.
Mer justering blir det til våren 2014.
Men jeg må si meg fornøyd. Selv om man alltid håper på mer.
Er ikke mange gatebiler med varmepotter og 95 amper generator som har over 200 hk her til lands Blunker
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3079 på: oktober 13, 2013, 08:37:17 am »

Noen flere bilder



* 01.jpg (96.55 KB, 800x600 - vist 293 ganger.)

* 02.jpg (103 KB, 800x600 - vist 311 ganger.)

* 03.jpg (91.15 KB, 800x600 - vist 286 ganger.)

* 04.jpg (118.28 KB, 800x600 - vist 306 ganger.)

* 05.jpg (87.95 KB, 800x600 - vist 262 ganger.)

* 06.jpg (91.82 KB, 800x600 - vist 273 ganger.)

* 07.jpg (45.7 KB, 800x314 - vist 245 ganger.)

* 08.jpg (85.1 KB, 800x600 - vist 271 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3080 på: oktober 13, 2013, 08:38:15 am »

noen flere


* 09.jpg (101.53 KB, 800x600 - vist 253 ganger.)

* 10.jpg (85.19 KB, 800x600 - vist 278 ganger.)

* 11.jpg (74.4 KB, 800x600 - vist 255 ganger.)

* 12.jpg (37.98 KB, 800x600 - vist 272 ganger.)

* 13.jpg (90.75 KB, 800x600 - vist 304 ganger.)

* 14.jpg (47.08 KB, 800x600 - vist 243 ganger.)

* 15.jpg (66.63 KB, 800x600 - vist 279 ganger.)

* 16.jpg (63.93 KB, 800x600 - vist 242 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3081 på: oktober 13, 2013, 08:39:12 am »

ett par til


* 17.jpg (74.03 KB, 800x600 - vist 247 ganger.)

* 18.jpg (110.73 KB, 800x600 - vist 318 ganger.)

* 19.jpg (72.09 KB, 800x600 - vist 265 ganger.)

* 1.jpg (67.16 KB, 800x600 - vist 276 ganger.)

* 2.jpg (47.27 KB, 800x600 - vist 258 ganger.)
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #3082 på: oktober 13, 2013, 08:56:15 am »

Gratulerer med fine tall Eivind.
Selv om det "bare" ble 210hk, må du huske at du var den eneste av de store som bremset med både Varmepotter og Viftereimn.
Min økte med 12% når jeg tok av reim. Det ville jo kanskje blitt +25hk minst på din motor.
Johannes pratet jo om at varmepottene dine tok 5-10 hk også. Da snakker vi kanskje om 240hk++ Sjokkert uten reim og varme potter.
Så dette var ikke dårligt Eivind.
GRATULERER.

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #3083 på: oktober 13, 2013, 09:16:42 am »

Gratulerer Eivind. Bra tall!
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3084 på: oktober 13, 2013, 09:32:02 am »

de magiske 200 er passert! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3085 på: oktober 13, 2013, 09:33:56 am »

Vinnere av tippekonkurransen er:

NOStalgia 210 hk
Ingar 210 hk

Jeg skylder dere pils og stickers!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3086 på: oktober 13, 2013, 09:44:26 am »

Må også rette en STOOR takk til Lowlifte som stilte opp med Bilfrakteren.
Takk for 12-13 timer med deg i LT´n. Gleder meg allerede til neste tur Blunker

Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3087 på: oktober 13, 2013, 17:04:41 pm »

Skulle bare ta en liten kveldstur i dag. Men merket fort at noe ikke stemte. Den høyre gasseren flyter over....  Hæ
Merket først at det kom en rar lyd fra gasseren. Hørte nesten ut som det kokte over. Tittet så nedi, å der så jeg at det fløt bensin over spjelet.
Demonterte lokket, gikk igjennom alle dyser og nålventilen. Alt så ut til å være ok. Skrudde så alt sammen etter skjønneste orden. Problem borte. Merkelig  Hæ  Hæ
Kan nålventilen ha hengt seg opp på turen fra Helsingborg til Moss. Eller er det noe annet man bør være obs på?
Legger ved noen filmklipp.




« Siste redigering: oktober 13, 2013, 17:14:42 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #3088 på: oktober 13, 2013, 17:44:33 pm »

Vinnere av tippekonkurransen er:

NOStalgia 210 hk
Ingar 210 hk

Jeg skylder dere pils og stickers!

Det er du som fortjener en pils Eivind.... Kommer du på julebordet 24 nov?
« Siste redigering: oktober 14, 2013, 08:45:29 am av NOStalgia » Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3089 på: oktober 13, 2013, 17:45:56 pm »

Vinnere av tippekonkurransen er:

NOStalgia 210 hk
Ingar 210 hk

Jeg skylder dere pils og stickers!

Det er du som fortjener en pils Eivind.... Kommer du på julebordet 24 nov?

He he. Jo takk.

Er usikker. Er stor mulighet for at jeg er i utlandet denne helgen.
Loggført
Sider: 1 ... 101 102 [103] 104 105 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!