| 
			| 
					
						| SBL 
								Supermedlem      
								Innlegg: 610
								  Bosted: Ålesund   | 
								|  | « Svar #3210 på: desember 18, 2013, 13:54:14 pm » |  | 
 
 Denne bremsekraftforsterkeren dere omtaler, er den kun mekanisk? Ser et lite bilde på tafel sine nettsider, virker som det bare er en mekanisk utveksling? 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BeetleBug 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5355
								  Bosted: Fornebo 
								Hvilken makalös manick
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #3211 på: desember 18, 2013, 13:57:48 pm » |  | 
 
 Denne bremsekraftforsterkeren dere omtaler, er den kun mekanisk? Ser et lite bilde på tafel sine nettsider, virker som det bare er en mekanisk utveksling? 
 
 Det er den og den er veldig enkel:   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
 - Det er lettere å ape enn å skape -
 |  |  | 
	|  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #3213 på: desember 18, 2013, 14:07:55 pm » |  | 
 
 Denne bremsekraftforsterkeren dere omtaler, er den kun mekanisk? Ser et lite bilde på tafel sine nettsider, virker som det bare er en mekanisk utveksling? 
 
 Det er den og den er veldig enkel:  Det så enkelt ut. Hvor på nettet fant du dette BB? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BeetleBug 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5355
								  Bosted: Fornebo 
								Hvilken makalös manick
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #3214 på: desember 18, 2013, 14:12:38 pm » |  | 
 
 Det så enkelt ut. Hvor på nettet fant du dette BB?
 Hos Tafel. Den koster 139 EUR. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
 - Det er lettere å ape enn å skape -
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #3215 på: desember 18, 2013, 14:14:16 pm » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BeetleBug 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5355
								  Bosted: Fornebo 
								Hvilken makalös manick
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #3216 på: desember 18, 2013, 14:33:26 pm » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
 - Det er lettere å ape enn å skape -
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #3217 på: desember 18, 2013, 14:38:18 pm » |  | 
 
 Takk BB!
 Rart de har to priser for samme produkt..
 |  
						| 
								| 
 |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	|  | 
	| 
			| 
					
						| BERGER | 
								|  | « Svar #3219 på: desember 18, 2013, 15:44:03 pm » |  | 
 
 Men hva gjør den bremsekraftforsterkeren egentlig?? Endrer utveksling på pedalen? Gir vel i prinsippet ikke noe mer "kraft" sammenlignet med en virkelig bremsekraftforsterker som utnytter vakum generert av motoren? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
  This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole |  |  | 
	| 
			| 
					
						| SBL 
								Supermedlem      
								Innlegg: 610
								  Bosted: Ålesund   | 
								|  | « Svar #3220 på: desember 18, 2013, 16:03:13 pm » |  | 
 
 30 % mer trykk sier Tafel, det er en form for erstatning for vakuumforsterker. Den endrer utvekslingen på pedalen, det lille lageret virker som det skal skrus i pedalen, og ruller over denne plata som er leddet. Skivebremser krever vel mindre vandring enn tromler (?), og i tillegg så er ikke utvekslingen lik over hele fjøla. Det kan vel kalles en progressiv utveksling grunnet utformingen på armen lageret ruller mot. |  
						| 
								|  |  
								| « Siste redigering: desember 18, 2013, 16:27:34 pm av SBL » |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dewil 
								Supermedlem      
								Innlegg: 7541
								  Bosted: Moss 
								"Opinions are like assholes...everyone has one"
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #3221 på: desember 18, 2013, 16:53:07 pm » |  | 
 
 Mindre vandring på skivebremser ja, dessuten har skivebremser "innnebygget selvjustering" |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #3222 på: desember 18, 2013, 23:23:19 pm » |  | 
 
 En liten hilsen fra Solli´s latebay |  
						| 
								| 
 |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dewil 
								Supermedlem      
								Innlegg: 7541
								  Bosted: Moss 
								"Opinions are like assholes...everyone has one"
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #3223 på: desember 19, 2013, 00:06:42 am » |  | 
 
 Håhå, den var dritkul    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #3224 på: desember 19, 2013, 00:44:29 am » |  | 
 
 Håhå, den var dritkul   Genial spørr du meg   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #3225 på: desember 19, 2013, 11:12:24 am » |  | 
 
 Her er svaret fra Tafel vedr. forskjell mellom deres og Kerscher sitt 160 hk sett Hello, The difference between Kerscher and our brake-kit III are that Kit III has specialy drilled disc and a brake booster. Best regards Gerd Tafel Tafel Tuning GmbH & Co.KG Wittener Landstraße 34a 58313 Herdecke | Germanywww.tafel-tuning.deinfo@tafel-tuning.de Tel: + 49 (0) 2330-80260 Fax: + 49 (0) 2330-80269 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Hot Owl 
								Administrator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5697
								  Bosted: Østlandet     | 
								|  | « Svar #3226 på: desember 19, 2013, 11:53:10 am » |  | 
 
 Men hva gjør den bremsekraftforsterkeren egentlig?? Endrer utveksling på pedalen? Gir vel i prinsippet ikke noe mer "kraft" sammenlignet med en virkelig bremsekraftforsterker som utnytter vakum generert av motoren?
 Jeg lurte på det samme, så jeg tracet konstruksjonstegningen og testet. Til venstre brukes "boosteren" og til høyre har du originalen.  Det som kommer frem er at stempelet i master pumpa går kortere ved samme bevegelse på pedalen. http://www.raceinfo.no/temp/Booster.jpg
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Speed is no substitute for direction |  |  | 
	| 
			| 
					
						| JTWE 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2198
								  Bosted:    | 
								|  | « Svar #3227 på: desember 19, 2013, 12:37:50 pm » |  | 
 
 Det er vel ganske vanlig hevarm: for å få en gitt kraft på pedalen så må du tråkke litt mindre hardt, men bevege foten mer for å komme til det punktet der man har tatt opp all slakken. 
 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Hot Owl 
								Administrator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5697
								  Bosted: Østlandet     | 
								|  | « Svar #3228 på: desember 19, 2013, 12:57:43 pm » |  | 
 
 Ja, nøyaktig samme effekt som å forlenge bremsepedalen, eller feste masterpumpearmen noen mm lenger ned på pedalen. Jeg synes fortsatt at ordet "booster" er å skryte opp litt. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Speed is no substitute for direction |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Roy Grelland 
								Supermedlem      
								Innlegg: 7728
								  Bosted: Nøtterøy   | 
								|  | « Svar #3229 på: desember 19, 2013, 13:49:34 pm » |  | 
 
 Men hva gjør den bremsekraftforsterkeren egentlig?? Endrer utveksling på pedalen? Gir vel i prinsippet ikke noe mer "kraft" sammenlignet med en virkelig bremsekraftforsterker som utnytter vakum generert av motoren?
 Jeg lurte på det samme, så jeg tracet konstruksjonstegningen og testet. Til venstre brukes "boosteren" og til høyre har du originalen.  Det som kommer frem er at stempelet i master pumpa går kortere ved samme bevegelse på pedalen. http://www.raceinfo.no/temp/Booster.jpg
Leser jeg det veil eller så synes jeg ikke det var noen revolusjonerende stor forskjell på vandringen på stempelet på det to? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Hot Owl 
								Administrator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5697
								  Bosted: Østlandet     | 
								|  | « Svar #3230 på: desember 19, 2013, 14:42:52 pm » |  | 
 
 Du leser nok ikke feil, men de er bare ute etter 30%. Når det er sagt så behøver ikke "kammen" i den offentlige konstruksjonstegningen være helt lik den de selger. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Speed is no substitute for direction |  |  | 
	| 
			| 
					
						| JTWE 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2198
								  Bosted:    | 
								|  | « Svar #3231 på: desember 19, 2013, 15:46:24 pm » |  | 
 
 Men hva gjør den bremsekraftforsterkeren egentlig?? Endrer utveksling på pedalen? Gir vel i prinsippet ikke noe mer "kraft" sammenlignet med en virkelig bremsekraftforsterker som utnytter vakum generert av motoren?
 Jeg lurte på det samme, så jeg tracet konstruksjonstegningen og testet. Til venstre brukes "boosteren" og til høyre har du originalen.  Det som kommer frem er at stempelet i master pumpa går kortere ved samme bevegelse på pedalen. http://www.raceinfo.no/temp/Booster.jpg
Leser jeg det veil eller så synes jeg ikke det var noen revolusjonerende stor forskjell på vandringen på stempelet på det to?Stemplet skal jo ikke vandre lengre. Man skal kun ta opp slakk - deretter er væsken nesten inkompressibel = null vandring. Men kraften ganges opp med hevarmvirkningen.  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dewil 
								Supermedlem      
								Innlegg: 7541
								  Bosted: Moss 
								"Opinions are like assholes...everyone has one"
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #3232 på: desember 19, 2013, 16:11:55 pm » |  | 
 
 Smart greie, den bidrar også til at staven inn i pumpa får en rettere vinkel på stempelet.  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BeetleBug 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5355
								  Bosted: Fornebo 
								Hvilken makalös manick
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #3233 på: desember 19, 2013, 16:12:28 pm » |  | 
 
 Smart greie, den bidrar også til at staven inn i pumpa får en rettere vinkel på stempelet. 
 Sa kjerringa! |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
 - Det er lettere å ape enn å skape -
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #3234 på: desember 19, 2013, 18:27:12 pm » |  | 
 
 Én god og én dårlig nyhet fra Kerscher: 
 Sorry Eivind - I cannot help you here. We have no papers up to 200hp for our rear disc brake kit.
 We have TÜV paper up to 240km/h (no hp mentioned) with 4-piston calipper front. But think you
 have 2-piston calipper front.
 
 Really sorry Eiveind but I cannot do more for you.
 
 regards
 emmi
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dewil 
								Supermedlem      
								Innlegg: 7541
								  Bosted: Moss 
								"Opinions are like assholes...everyone has one"
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #3235 på: desember 19, 2013, 23:12:53 pm » |  | 
 
  Smart greie, den bidrar også til at staven inn i pumpa får en rettere vinkel på stempelet. 
 Sa kjerringa!Jøss, multifunksjon! Jeg tar to!    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #3236 på: februar 09, 2014, 14:53:12 pm » |  | 
 
 Prøver på et salg. Spm. og eventuelle bud tas på PM takk.
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #3237 på: februar 13, 2014, 13:20:54 pm » |  | 
 
 Ny pris: 120.000,- |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #3238 på: mars 18, 2014, 08:01:13 am » |  | 
 
 Prøver en aller siste gang før den trekkes fra markedet: 110.000,- |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| -Marius- 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1794
								  Bosted: Dirdal   | 
								|  | « Svar #3239 på: mars 18, 2014, 11:32:51 am » |  | 
 
 Har du prøvd å dele opp salget? Vil tro du får mere respons da. 
 Mvh Marius
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Mvh
 Marius
 |  |  | 
	|  |