mars 29, 2024, 14:12:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: coilovers og skivebremser til 02  (Lest 1045 ganger)
Kenneth Johnsen
Medlem
***
Innlegg: 244
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« på: desember 17, 2011, 22:01:27 pm »

Som topic sier så ønsker jeg skivebremser foran og bak til min 71, 02. Jeg skal ikke ha noe orginalt da jeg har en 2332 t4 motor på 180hk som skal inn. Har lyst på porsche-calippere hvertfall foran. Trenger også coilovers foran og bak(irs). Vet ikke hva som er anbefalt å bruke eller hvordan dette blir gjort, så er åpen for inspill og forslag. Gjerne link(er) til sider som selger dette.
Loggført

-72 1302 < 2332ccm Jubileum nr 20002234 - Porsche look
-95 MB 250 diesel

type3 notch prosjekt ønskes kjøpt  Ring 95739181
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 19, 2011, 08:59:52 am »

Det letteste du gjør er å kjøpe fra Kerscher, der får du det du trenger, og de bremsene som har TÜV papirer på mest HK, (160hk), mer enn dette finnes det ikke Bremser med.
Coilovers kitene deres er også godkjente hos TÜV.

http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: desember 19, 2011, 09:16:38 am »

Støtter Gunnar her, har samme bremsesettet selv.
For coilovers bak kan du bytte fjærplata/torsjonsfjæringen bak for å kun bruke coilovers, eller du kan slakke ned på torsjonsfjæringa og bruke coilovers.
Jeg har mest tro på kvasiløsning fordi jeg synes toppen på demperinnfestningen ser litt for svak ut til å bære bilens vekt under belastning..
Fremme kan du bruke karscher, men vet og flere som bruker fra golf1 om du har den med 2 bolter.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 19, 2011, 09:52:16 am »

1302 har ikke den med 2 bolter om den ikke er bygget om..
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: desember 19, 2011, 13:37:50 pm »

1302 har ikke den med 2 bolter om den ikke er bygget om..
Min 1302 fra -71 har to bolter, derfor jeg nevner det  Blunker den er bygget om da dette ikke kom før i august 73.
Andre fordeler er annen sleperadius med bedre selvopprettingsevne, forbedret stabilitet ved bremsing på ujevnt underlag, generell bedre retningsstabilitet og ved punktering vil du slippe store overraskelser.
(I flg. Haynes kapittel 12 side 185 fig. 12.9)
Det vil si med den 3 bolts fjærbeinet blir alle påvirkninger på styregeometrien forsterket opp til rattet, så du må bruke mer krefter for å korrigere.
Med 2 bolts virker det som at jo større kraft du påvirker styringen med, jo mer stabil blir den.
Eneste ulempen er at ved fullt rattutslag er styringen enda lettere, mens fullt utslag i revers er en del tyngre å rette opp igjen.
« Siste redigering: desember 19, 2011, 13:59:27 pm av Formula Vee 8ball » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Kenneth Johnsen
Medlem
***
Innlegg: 244
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #5 på: desember 19, 2011, 19:23:08 pm »

mulig jeg er dum nå.... 2 bolter??? Hvor? Fjørbeinstoppa? Har ikke skrudd mye boble før, å dette er min første så er ganske newbee på dette.. Tvilende
Loggført

-72 1302 < 2332ccm Jubileum nr 20002234 - Porsche look
-95 MB 250 diesel

type3 notch prosjekt ønskes kjøpt  Ring 95739181
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #6 på: desember 19, 2011, 19:39:58 pm »

mulig jeg er dum nå.... 2 bolter??? Hvor? Fjørbeinstoppa? Har ikke skrudd mye boble før, å dette er min første så er ganske newbee på dette.. Tvilende

Det går på innfestinga mot spindel. Eldre mcpherson, dvs 71-73-modell, har 3-bolta innfesting mot spindel, 74-modell og oppover har 2-bolta på lik linje med golf.
Loggført

Kenneth Johnsen
Medlem
***
Innlegg: 244
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #7 på: desember 19, 2011, 22:43:49 pm »

mulig jeg er dum nå.... 2 bolter??? Hvor? Fjørbeinstoppa? Har ikke skrudd mye boble før, å dette er min første så er ganske newbee på dette.. Tvilende

Det går på innfestinga mot spindel. Eldre mcpherson, dvs 71-73-modell, har 3-bolta innfesting mot spindel, 74-modell og oppover har 2-bolta på lik linje med golf.

Å sånn ja!  Osteaktig Osteaktig Nå henger jeg me her! Takk takk!
Loggført

-72 1302 < 2332ccm Jubileum nr 20002234 - Porsche look
-95 MB 250 diesel

type3 notch prosjekt ønskes kjøpt  Ring 95739181
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!