april 28, 2024, 10:14:03 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilken VW-del hater du mest?  (Lest 6029 ganger)
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« på: april 26, 2008, 17:57:01 pm »

Irriterer du deg grønn over noe som alltid går i stykker på din luftkjølte? Eller en del som er et hel***te å montere? Hvilken del på en VW hater du mest? (Lid, du trenger ikke svare Blunker )

Jeg er ikke i tvil om hvilken del jeg hater mest - repro vindus-sveiver! Hadde svarte plastikk-håndtak på Ghian ifjor og det tok vel nøyaktig tre uker før jeg satt med den første knotten i hånda. Kjøpte to nye fra Unneberg og knotten på den neste holdt i under en uke. Monterte den siste jeg hadde i forrige uke og den knotten røyk samme kveld... #%/#¤"%"#¤!!

Nå har jeg kjøpt originale og pent brukte hendler fra Skrotnisse istedet. Aldri mer repro-sveiver på meg.
Loggført

1969 Militær-buss
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #1 på: april 26, 2008, 18:34:49 pm »

Vinduet ditt går så lett som det skal eller?

Værste møkkajobben(og den gjør jeg mye av) er å rengjøre nedolja motorer og fjerne gammel pakningsguffe.
Værste delen er vanskelig å si men repro deler generellt er no dritt.

Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #2 på: april 26, 2008, 18:40:13 pm »

Rengjorde motoren på min litt i dag, en liten drittjobb Osteaktig
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 26, 2008, 19:05:33 pm »

Værste delen er helt klart bremselysbryteren... Det er først når systemet er ferdig luftet man finner ut at den ikke funker, eller at kabelskoen knekker... Og da er det bare å begynne med luftingen på nytt  Gråter

Ellers kan klipset på tidlige utløserlageret nevnes som en generell dritt del. Første klipset går greit på... men det andre er et knot... og når det først sitter blir man alltid usikker på om man har bøyd det ut... og det kan man ikke se før man tar det av igjen....  Øyerulling

Men den VW delen som er værst av alt finner vi ikke på bobla.. men på det meste av golfer og nyere frontmotor vw's.. og det er C-klemma mellom manifold og eksosanlegg..   Makan til drit!!  Hemmelig
Loggført

anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: april 26, 2008, 19:21:09 pm »

Irriterer du deg grønn over noe som alltid går i stykker på din luftkjølte? Eller en del som er et hel***te å montere? Hvilken del på en VW hater du mest? (Lid, du trenger ikke svare Blunker )

Jeg er ikke i tvil om hvilken del jeg hater mest - repro vindus-sveiver! Hadde svarte plastikk-håndtak på Ghian ifjor og det tok vel nøyaktig tre uker før jeg satt med den første knotten i hånda. Kjøpte to nye fra Unneberg og knotten på den neste holdt i under en uke. Monterte den siste jeg hadde i forrige uke og den knotten røyk samme kveld... #%/#¤"%"#¤!!

Nå har jeg kjøpt originale og pent brukte hendler fra Skrotnisse istedet. Aldri mer repro-sveiver på meg.
helt enig . har en repro sveiv med løs knott.og det tok bare noen dager før den gikk i stykker
Loggført

1 up
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #5 på: april 26, 2008, 19:31:23 pm »

Jeg er heller ikke noen stor fan av utsløserlageret til clutchen.
Loggført
Adax (Buskebil)
Seniormedlem
****
Innlegg: 329
Bosted: Kongsberg


"Aeris tepesco plebis plaustrum"


Vis profil
« Svar #6 på: april 26, 2008, 19:36:24 pm »

Jeg hater og bytte de hersens pluggene, værst er det når man i all hast med varm motor må bytte de før man reiser på et treff. er ikke så glad i den lista rundt motoren heller når jeg tenker meg om, eller den mekaniske tankmåleren som henger seg opp på kvart tank. Egentlig så elsker jeg alt dette og mere til på min kjære boble for uten en masse rare greier man bare må finne seg i at kan gi deg litt pes så hadde det jo vært en helt vanlig Toyota Corolla og ikke en hærlig lunefull luft kjølt vw Osteaktig  Gliser

Glemte komma og punktum ,,,,,,,,,,,............ spre dere Blunker
Loggført



Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #7 på: april 26, 2008, 19:49:04 pm »

Glemte komma og punktum ,,,,,,,,,,,............ spre dere Blunker

Hehehe, elegant Osteaktig
Loggført

1969 Militær-buss
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #8 på: april 26, 2008, 20:08:24 pm »

clutchwire!
Loggført

 
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 26, 2008, 20:41:50 pm »

Originalt Eksosanlegg på 65 og nyere type 3. Kan være et H¤%&!"#¤/(%¤()) å bytte...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #10 på: april 26, 2008, 21:20:18 pm »

Uorginale støtfangere som ruster mens du vasker bilen.. Ble forøvrig sort lakkert tidligere i uken.

Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #11 på: april 26, 2008, 21:26:03 pm »

Haha
Det lønnar seg vist ikkje å kjøpa repro...
Har sjølv opplevd det med dei nye IGP golvplatene..totalt forandra enn orginal. Der det var 20 cm mellom hullene orginalt, hadde dei klart å laga 21cm på repro platena Trist
+ att metallet er tynt som aluminium og passar heller ikkje...

Men eg hater mest viren til panserlåsen...som er eit helvete å fixa vist den ryker og går i lås..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #12 på: april 26, 2008, 21:35:41 pm »

Prøve å ta ut plugger på en motor med doble gassere!! Og skru på de innerste muttere på innsuget etter at motor er satt inn  Sint
Loggført

Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #13 på: april 26, 2008, 22:01:25 pm »

Prøve å ta ut plugger på en motor med doble gassere!! Og skru på de innerste muttere på innsuget etter at motor er satt inn  Sint

Da er vel eneste løsningen japsemuttere M8 med 11mm hode
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #14 på: april 26, 2008, 23:32:05 pm »

Bruk 1/4" skralle med 50cm forlenger, ledd før pipa. Ganske enkelt med rette verktøyet. Og 11mm mutter selvsagt. Blunker
Loggført
Phantome
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #15 på: april 27, 2008, 08:36:04 am »

Jeg bytta vindus heise mekanismen en gang. Det er helt klart det værste jeg noen gang har gjort. F*** så trangt det er inne døra Rekker tunge
Loggført

<Insert lame ass quote here>
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #16 på: april 27, 2008, 08:38:27 am »

Simringene i pakkboksene - uten tvil - et helvete å få dette til tider - mer som å spille russisk rullett!!
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #17 på: april 27, 2008, 09:18:04 am »

Jekkfestene. Mye er bra og gjennomtenkt på bilene våre men når det kom til jekkfestene så må dem ha vært på blåtur.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #18 på: april 27, 2008, 14:56:39 pm »

Jeg er heller ikke noen stor fan av utsløserlageret til clutchen.

+ lufting av bremser vell Glad særlig på en hvit 69 Rekker tunge
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #19 på: april 27, 2008, 15:07:14 pm »

Chokekabelen.. trangt å komme til og en glede å trekke igjennom.
Loggført

ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #20 på: april 27, 2008, 15:57:41 pm »

ta ut vinduene deres,kjøp deretter nye gummilister og blanklister,etterpå rapporterer dere hær hva dere syns er den delen dere hater mest GladGladGlad

Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #21 på: april 27, 2008, 18:29:37 pm »

ta ut vinduene deres,kjøp deretter nye gummilister og blanklister,etterpå rapporterer dere hær hva dere syns er den delen dere hater mest GladGladGlad

...eller kjøp en boble cabriolet, ta ut vinduene deres,kjøp deretter nye gummilister og blanklister,etterpå rapporterer dere hær hva dere syns er den delen dere hater mest

Og som god nummer to kommer Solex 34 PICT-forgasseren.  Teknikkens seier over mennesket.
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #22 på: april 27, 2008, 19:39:04 pm »

Montere fjøra som holder bakluka opp kan en få blå fingre av...
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #23 på: april 27, 2008, 20:21:33 pm »

Jeg er heller ikke noen stor fan av utsløserlageret til clutchen.

+ lufting av bremser vell Glad særlig på en hvit 69 Rekker tunge

Men idag tror jeg JS trekker den påstanden..  Gliser Blunker   Gikk da glatt i dag Mr. Steiro?  Gliser
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #24 på: april 27, 2008, 20:22:42 pm »

Baklyktene (da snakker vi om -61).
Er helt grusomt å sette de sammen..
Loggført

laksen
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal


Vis profil

« Svar #25 på: april 28, 2008, 12:41:58 pm »

Regner med at det å bytte bensinsrør inne i tunnelen overgår alle Osteaktig Må jo demontere HELE bilen for så å skjære i filler tunnelen Osteaktig
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #26 på: april 28, 2008, 12:47:54 pm »

Montere fjøra som holder bakluka opp kan en få blå fingre av...

Monter fjæra på luka, sett den i sporet på bilen, skyv inn luka med fjæra på plass, skru så fast hengslene. Da slipper du mere vonde fingre!
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #27 på: april 28, 2008, 12:48:05 pm »

Takgrinda som stå lagret i garasjen... tar en bit leggskinn for hver passering...
Eller støtfangerfestene, uten støtfanger.... forsyner seg med resten av leggskinnet ... etter at man har fått svimerke av potta ... og så skallet hodet opp i bakluka...

*!#¤%!

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #28 på: april 28, 2008, 13:35:35 pm »

Summen av alle disse kommentarene kan ikke bli annet enn at boble er noe man hater Osteaktig
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #29 på: april 28, 2008, 19:38:59 pm »

Neinei, det blir som med kjærringa,
får stadig noen skraper der, men innimellom er alt i orden,
og kjærligheten blomstrer på ny, med fin kjøretur, med fin avslutning.

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!