april 29, 2024, 05:15:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lakk/senk/motor.. el. orginal? Er usikker  (Lest 10504 ganger)
makten1000
Supermedlem
*****
Innlegg: 812
Bosted: Oslo, Disen



Vis profil WWW
« på: desember 20, 2011, 11:27:32 am »

Hei

Jeg har en 1970 Earlybay Westfalia som er i urørt tilstand. Tenker mer og mer på å lakkere den på nytt og legge den litt lenger ned mot jorda. Pr.nå er lakken ganske bra til å være 42 år, men vanselig å holde fin.
Innvendig er bilen ganske strøken, så det hadde vært unødvendig å lakke den innvendig.

Her kommer spm til dere vise vw folk:

- Tips til lakkverksteder som kan ta seg av alt av stripping,grunning osv? kom gjerne med fler, kommer til å hente inn flere tilbud, men kvalitet er absolutt viktigst.
- Hva tror dere dette vil koste?
- Vil dette gjøre noe med verdien på bilen? Urørte early westfalia busser vokser jo ikke på trær..

Jeg vet det er opp til meg og at jeg kan gjøre hva jeg vil med bussen, men ønsker å få inn noen meninger. Dette for å ikke angre i etterkant, hvis jeg velger å lakke opp.

Se bilder av bussen her og si gjerne din mening..: www.mollythevwcamper.blogspot.com

TAKKER:)
Loggført

www.mollythevwcamper.blogspot.com

1965 T-1 - Magda
1970 T-2 Westfalia Molly
2016 Q5
2016 A3 E-tron
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 20, 2011, 11:44:15 am »

Flott bil!!
Bevar patinaen den har, slipp den litt ned forran med et sett senkespindler og putt på noen andre hjul.
Har du råd, kost på en motor med litt mer hk og dreimoment, det har du mye igjen for på tur.

Det er nå min mening da... Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
TURBO
Gjest
« Svar #2 på: desember 20, 2011, 11:58:56 am »

Når det gjelder pris så skulle de ha 50000.- for grunning og lakkering her oppe på Lillehammer,å da måtte bilen komme ferdig strippet.
Dette var på min T1 1970mod.
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #3 på: desember 20, 2011, 12:02:53 pm »

Jeg hadde aldri lakka den bilen hvertfall. Nydelig slik den er! Når det gjelder høyden ville jeg enten hatt den kliss orginal, eller 5cm fra bakken. Alt imellom er bare unødvendig Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
RuneA
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted: Oslo/Tallinn



Vis profil WWW
« Svar #4 på: desember 20, 2011, 12:16:37 pm »

Lakken ville jeg latt være som den er, hvis den ikke plager deg nevneverdig.
Senk, felger, og motor er jo ting som lett kan settes tilbake i original stand hvis du savner den stilen, eller ved evnt. fremtidig salg.
Loggført



1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #5 på: desember 20, 2011, 12:42:08 pm »

Stemmer for Berger's forslag
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
JarleA
Seniormedlem
****
Innlegg: 296
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #6 på: desember 20, 2011, 12:55:44 pm »

Ut fra det jeg kan se er det er potensiale i den lakken som er. Jeg hadde ikke lakket den. Utrolig hva en kan få til med en roterende maskin og rette midlene.
Loggført

ragazzata
Seniormedlem
****
Innlegg: 440
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: desember 20, 2011, 13:05:01 pm »

Jeg foreslår å beholde lakken, samt en forsiktig senking (drop-spindler foran og et hakk bak).
Av bildene å dømme ser det ut som bilen brukes en del.
Bruksverdien blir ofte redusert med for fin lakk, og for mye senk. Det blir så mye mer å bekymre seg for når man skal ut å kose seg med bilen.

Hilsen en som har hatt litt for mange blanke, dødsenka biler som bruksbiler Blunker

Loggført

Oval ragtop - 54 Freak Power
1300 - 69
Baja Bug 1970
Bay buss 1977
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #8 på: desember 20, 2011, 13:07:56 pm »

la lakken være som den er å heller senk den og hiv inn en ok motor  Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #9 på: desember 20, 2011, 14:05:13 pm »

Jeg anbefaler deg å beholde den som den er, spesiellt høyden Glad
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #10 på: desember 20, 2011, 16:17:34 pm »

Siden jeg veit hvor mye denne går om sommeren ville jeg kun satt på senkespindler og gjort noe bak Martin.  Tenk på vei inn til hytta med alle de pinnene som henger ut i veien der a, og med en strøken bil bort dit som man nesten ikke tør og parkere og gå i fra. Hmmmm og når lille mor begynner og gå, med dukkevogna si?
Loggført
makten1000
Supermedlem
*****
Innlegg: 812
Bosted: Oslo, Disen



Vis profil WWW
« Svar #11 på: desember 20, 2011, 16:36:24 pm »

Takk for mange gode meninger og det dere sier bygger oppunder magefølelsen min om hva jeg burde gjøre. Det blir nok senk og nye felger, samt en ny motor kanskje.

Jeg har veldig lite peil på motor osv, hva hadde vært gull i bussen? Burde jeg kjøpe ny motor..

Hva slags felger hadde vært fett?  Bredda org felger eller noe mer grovt..?

Enig Martin, kanskje dumt å være livredd når man bruker den:)

Loggført

www.mollythevwcamper.blogspot.com

1965 T-1 - Magda
1970 T-2 Westfalia Molly
2016 Q5
2016 A3 E-tron
vw dude
Seniormedlem
****
Innlegg: 439
Bosted: kongsberg



Vis profil
« Svar #12 på: desember 20, 2011, 16:36:58 pm »

Jeg ville nok beholdt den som den er jeg Glad Utrolig fin westfalia du har Glad
Loggført

- VW boble 1970
- Mazda 2 2018
- Tempo corvette 1967
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #13 på: desember 20, 2011, 16:43:12 pm »

Behold lakken Glad Jeg lakkerte min kun fordi jeg ikke skulle ha grønn bil. Så denne skal brukes for det den er verdt så regner med lakken ikke blir så blank særlig lenge Blunker
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
makten1000
Supermedlem
*****
Innlegg: 812
Bosted: Oslo, Disen



Vis profil WWW
« Svar #14 på: desember 20, 2011, 16:48:18 pm »

Jeg ville nok beholdt den som den er jeg Glad Utrolig fin westfalia du har Glad

Tusen takk, men blir nok litt forandringer:) Og et stort poeng er at man kan gjøre den om til orginal igjen hvis jeg ikke lakker den..

Tar gjerne imot tips til felger:)
Loggført

www.mollythevwcamper.blogspot.com

1965 T-1 - Magda
1970 T-2 Westfalia Molly
2016 Q5
2016 A3 E-tron
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #15 på: desember 20, 2011, 17:05:17 pm »

Fuchs, Fuchs og atter Fuchs.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #16 på: desember 20, 2011, 17:16:59 pm »

Fuchs, Fuchs og atter Fuchs.
NEI!!!
Her har du noen vettu


Loggført
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #17 på: desember 20, 2011, 17:58:13 pm »

I din bil trenger du trolig mest et økt dreiemoment. Økt hk er bra, men for å gjøre bilen smidig og god på veien (den der veier jo endel mer enn ei boble) så ville jeg gått for en 2,0 l  eller mer, med en enkel og relativt moderat forgasser. Da ville du fått mye moment i forhold til hk, samtidig som motoren hadde blitt ganske slitesterk.
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #18 på: desember 20, 2011, 18:23:34 pm »

da sier vi det da. http://airkewld.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=ilvm_fly_showroom_mall.tpl&product_id=24&Itemid=252
Loggført
makten1000
Supermedlem
*****
Innlegg: 812
Bosted: Oslo, Disen



Vis profil WWW
« Svar #19 på: desember 20, 2011, 18:26:16 pm »

I din bil trenger du trolig mest et økt dreiemoment. Økt hk er bra, men for å gjøre bilen smidig og god på veien (den der veier jo endel mer enn ei boble) så ville jeg gått for en 2,0 l  eller mer, med en enkel og relativt moderat forgasser. Da ville du fått mye moment i forhold til hk, samtidig som motoren hadde blitt ganske slitesterk.

2.0 høres ikke feil ut. sitter jo en 1600 med 50 hk der i dag, ikke altfor hissig opp Lierbakkene.. Hvem selger slike komplette motorer? funker girkassa til en slik ny motor?
Loggført

www.mollythevwcamper.blogspot.com

1965 T-1 - Magda
1970 T-2 Westfalia Molly
2016 Q5
2016 A3 E-tron
makten1000
Supermedlem
*****
Innlegg: 812
Bosted: Oslo, Disen



Vis profil WWW
« Svar #20 på: desember 20, 2011, 18:29:25 pm »


Det der er gull. lufthev/senk foran og bak..  Takk Martin;)   Vil dette gjøre det vanskelig å gjøre den Org. igjen? Du nevnte noe om sveis på sms Martin.. Innspill?
Loggført

www.mollythevwcamper.blogspot.com

1965 T-1 - Magda
1970 T-2 Westfalia Molly
2016 Q5
2016 A3 E-tron
makten1000
Supermedlem
*****
Innlegg: 812
Bosted: Oslo, Disen



Vis profil WWW
« Svar #21 på: desember 20, 2011, 18:36:07 pm »

Liker også Fuchs felgene, men de Martin la ut på bildet var jo ganske fete!.. Hva heter de?

Fant ut av det.. Radar... i 17".. det er fett. Fant ikke noen Fuchs felger som passer med min boltsirkel på sidene til Jøran..? Kommer Fuchs felgene i 17" Er det ET-40  eller ET-20 jeg har? Fuchs i 17" hadde jo også vært rått.. Blir det veldig ubehagelig å kjøre med 17"?
« Siste redigering: desember 20, 2011, 18:47:19 pm av makten1000 » Loggført

www.mollythevwcamper.blogspot.com

1965 T-1 - Magda
1970 T-2 Westfalia Molly
2016 Q5
2016 A3 E-tron
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #22 på: desember 20, 2011, 19:02:23 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,104.0.html
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #23 på: desember 20, 2011, 19:10:23 pm »

Enkei heter de.
ellers så har du noen som er også drit fete og ikke veldig vanlig her.
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1162200


* enkei.jpg (112.08 KB, 1024x682 - vist 193 ganger.)
Loggført
makten1000
Supermedlem
*****
Innlegg: 812
Bosted: Oslo, Disen



Vis profil WWW
« Svar #24 på: desember 20, 2011, 19:18:38 pm »

Fete de som sitter på bussen der.. De på linken var ikke like fete synes jeg..  Står mellom de Enkei felgene og Fuchs hvis de kommer i større enn 15" Glad

Må kontakte han Sandberg ser jeg;)
Loggført

www.mollythevwcamper.blogspot.com

1965 T-1 - Magda
1970 T-2 Westfalia Molly
2016 Q5
2016 A3 E-tron
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #25 på: desember 20, 2011, 19:44:29 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,36018.0.html   gira jeg? neida!!!!  Øyerulling
Loggført
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #26 på: desember 20, 2011, 19:59:39 pm »

Må ha orginale Fuchs, de veier ingenting, og er kule. De får du i alle fall i 16". Ikke et alternativ dersom du ikke vil bygge om boltsirkelen, men det er verdt å bygge om får å få "the real stuff". Martin er vredt å høre på, men ikke i denne saken. Fuchs er konge!
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #27 på: desember 20, 2011, 20:10:06 pm »

Bruk en stor del av budsjettet på motor.. en holdbar motor på 100 hk og 170nm bør være innen rekkevidde for 40000 mange her inne som kan bygge en slik til deg..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

makten1000
Supermedlem
*****
Innlegg: 812
Bosted: Oslo, Disen



Vis profil WWW
« Svar #28 på: desember 21, 2011, 10:18:54 am »

Må ha orginale Fuchs, de veier ingenting, og er kule. De får du i alle fall i 16". Ikke et alternativ dersom du ikke vil bygge om boltsirkelen, men det er verdt å bygge om får å få "the real stuff". Martin er vredt å høre på, men ikke i denne saken. Fuchs er konge!
Jeg ser at Fuchs hadde vært konge, men vil gjøre minst mulig i forhold til å gjøre bilen org igjen. Så da blir det et alternativ som passer på org.boltsirkel. Hvor er stedet for å kjøpe felger? tips?

Bruk en stor del av budsjettet på motor.. en holdbar motor på 100 hk og 170nm bør være innen rekkevidde for 40000 mange her inne som kan bygge en slik til deg..
Det kommer til å bli meget aktuelt med stor motor, kanskje ikke denne sommeren, men neste.

Det jeg tenner på nå er luftsenk og nye felger.

Noen som vil ta på seg oppgaven å montere dette for meg? Blir jo ikke før til våren da..Trist



Loggført

www.mollythevwcamper.blogspot.com

1965 T-1 - Magda
1970 T-2 Westfalia Molly
2016 Q5
2016 A3 E-tron
makten1000
Supermedlem
*****
Innlegg: 812
Bosted: Oslo, Disen



Vis profil WWW
« Svar #29 på: desember 21, 2011, 19:47:56 pm »

Kommer til å gå for disse tror jeg: http://vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=741

Kommer 17 " til å bli for ubehagelig å kjøre på? noen som har det på bussen sin?

Håper å komme i kontakt med noen som kan montere luftfjæring på bussen:) Seff mot betaling. Hvilket verksted kunne evnt gjort det hvis ikke noen her melder seg?
Loggført

www.mollythevwcamper.blogspot.com

1965 T-1 - Magda
1970 T-2 Westfalia Molly
2016 Q5
2016 A3 E-tron
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!