juni 08, 2024, 19:39:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Løsgjenger til tennplugg.  (Lest 4031 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« på: desember 21, 2011, 13:21:56 pm »

Har en 34 hester i min 58 model T1. Den ene pluggen sitter "lettere" provisorisk festet med Locktite.... Tenkte å fikse dette i løpet av vinteren men lurer da på følgende.

Jeg har hørt om Helicoil, men er det så ille som folk sier?

Så har Wurth en variant som etter mitt syn ser noe mere seriøs ut...
http://nettbutikk.wuerth.no/wurth/frontend/mediabank/7/71299/00210103.pdf
Ser også ut til at jeg burde greie å bruke dette settet med motoren i bilen (orginal H bakplate og 34 hester er ikke noe man tar inn og ut oftere enn nødvendig).

Men en telefon til Wurth var nedslående greier... Jeg ville kjøpe de fire verktøyene og noen gjengehylser, men jeg fikk kun kjøpt hele settet med 70 stk+++ hylser... koster over 3500,- pluss mva og da bytter jeg heller topp for å si det sånn.

Noen her på forumet som kjenner til andre GODE løsninger?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #1 på: desember 21, 2011, 13:42:57 pm »

biltema har løsgjenger. Koster under hundringsen inkl gjengatapp.
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 21, 2011, 14:01:59 pm »

kjøp på nett.. summitracing.com f.eks. Wurth er håpløse på pris. de kan gi deg 90% rabatt og allikevel tjene penger...
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 21, 2011, 14:12:12 pm »

Biltema sitt funker, men er kun til nødreparasjon da de ikke ekspanderer gjengeinsatsen. Og innsatsen vil følge med ut neste gang pluggen skrus ut.

Du får kjøpt Timesert sitt sett på Ebay. Det funker som fy og er av samme merke som det Wurth selger. Men i settene er det kun stålinserts. Du bør ha alu i mine øyne. Og alu selges løst som Top fuel inserts av en eller annen grunn.

Toppen bør demonteres da det generer endel spon.

Om du tar av toppen og ikke vil investere. Så har jeg alt som skal til for å fikse toppen din.
Loggført

-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #4 på: desember 21, 2011, 18:42:13 pm »

Würth selger det du trenger løst. Men det er ikke forsvarlig pris for en som ikke driver verksted. Tenker sa på at dette er noe han kan utføre for andre mot betaling.
Loggført

Mvh

Marius
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: desember 21, 2011, 19:37:56 pm »

Jeg har det verktøyet du trenger fra Wurth
du kan jo låne det da
kan plokke det opp på Veteran klubben sitt klubb hus i jan,det er noen fra Skien som bruker å være dær Blunker

Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #6 på: desember 21, 2011, 20:18:19 pm »

Det tror jeg du kjøpte av meg Magne:)
Loggført

Mvh

Marius
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #7 på: desember 21, 2011, 20:19:13 pm »

Jeg har et slikt sett:
http://www.ebay.com/itm/Helicoil-5334-14-Thread-Repair-Kit-M14-x-1-25-/400064721125?pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr&hash=item5d25b730e5
Har ikke brukt det selv, men har lånt det til noen som brukte det uten å demontere toppen. Trikset er å smøre inn gjengetappen med fett. Da vil mestedelen av spona bli hengende fast i fettet. Er også en dor i settet for å ekspandere innsatsen litt slik at den ikke følger med ut igjen neste gang du bytter plugger.
Jeg hadde nok også foretrukket å dytte inn en tynn slange i plugghullet etterpå og koblet til støvsugeren....
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #8 på: desember 21, 2011, 21:09:42 pm »

Hør med Karlsen og Jakobsen på Rødmyr. Tror de kan sette i stålgjenger. Har div. Helicolil liggende, men vet ikke om jeg har alt som skal til. Kan evnt sjekke det.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #9 på: desember 21, 2011, 21:35:17 pm »

Timesert er veien å gå. Finnes fint lite annet som holder i lengden... Har et sett timesert fra würth på jobben. Det finnes helt sikkert flere bilverksteder som har sånt liggende som kan ta på seg jobben med å sette inn gjenger. Det letteste er nok å ha med seg en løs topp.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #10 på: desember 21, 2011, 23:00:55 pm »

Biltema sitt funker, men er kun til nødreparasjon da de ikke ekspanderer gjengeinsatsen. Og innsatsen vil følge med ut neste gang pluggen skrus ut.

Du får kjøpt Timesert sitt sett på Ebay. Det funker som fy og er av samme merke som det Wurth selger. Men i settene er det kun stålinserts. Du bør ha alu i mine øyne. Og alu selges løst som Top fuel inserts av en eller annen grunn.

Toppen bør demonteres da det generer endel spon.

Om du tar av toppen og ikke vil investere. Så har jeg alt som skal til for å fikse toppen din.

Hvorfor anbefaler du å sette inn alu gjenger på nytt fremfor stål? Nysjerrig bare Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #11 på: desember 21, 2011, 23:06:41 pm »

Alu i alu utvider seg likt.
Stål i alu utvider seg ikke likt.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #12 på: desember 22, 2011, 07:33:37 am »

Alu i alu utvider seg likt.
Stål i alu utvider seg ikke likt.

Derfor. Alu utvider seg mere enn stål og det er da altså en viss risiko for at hylsa blir løs..?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #13 på: desember 22, 2011, 08:44:58 am »

Jeg kjøpte settet fra würth når jeg reparerte innsug bolthul
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #14 på: desember 22, 2011, 09:42:40 am »

noe i den duren ja Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #15 på: desember 22, 2011, 14:04:58 pm »

Jeg kjøpte settet fra würth når jeg reparerte innsug bolthul

Og da kostet det?? Er jo rimelig drøy pris på hele settet med ca 70 stålhylser (som jeg ikke trenger..). Får reise ut igjen å høre om de kan sjekke ORDENTLIG om disse settene virkelig ikke kan kjøpes i løsvekt. Siden dette neppe er siste gangen jeg ryker gjenger i en slik topp skader det jo ikke å ha verktøyet liggende Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #16 på: desember 24, 2011, 13:10:34 pm »

sånn så mitt sett ut når jeg kjøpte det fra wurth trur jeg ga rundt 1500 får det. http://nettbutikk.wuerth.no/wsp/wurth/frontend.cgi?template=product_list&chapterid=1&sectionid=156900&articleid=156907
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #17 på: desember 26, 2011, 13:25:34 pm »

Bedre pris på det der ja.... Og det er beregnet for tennplugg rep?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #18 på: desember 26, 2011, 14:03:42 pm »

Bedre pris på det der ja.... Og det er beregnet for tennplugg rep?
ikke det settet jeg kjøpte det er til 8mm rep. men de øverste på lista på den linken jeg la opp er vel til plugghull rep.
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #19 på: desember 26, 2011, 23:32:07 pm »

Jepp. Får skrive ut dette å ta med i butikken å kreve pris pr. komponent....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #20 på: desember 27, 2011, 10:23:30 am »

Den tiden du har holdt på med dette hadde du rukket å ta av toppen og fått det reparert hos et verksted som har dette utstyret til en betydlig lavere pris;)

Og satt det på plass igjen:)

Internett er ikke altid raskest

Og ja du kan få allt kjøpt alle delene alene. Har noen år på baken Würth....


Mvh Marius

Loggført

Mvh

Marius
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #21 på: desember 27, 2011, 11:21:22 am »

Siden bilen står TRANGT på en låve så har jeg godt med tid til å finne de riktige delene. Så i mitt tilfelle fungerer internett utmerket for meg Glad

God jul og godt nytt år!
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!