mars 28, 2024, 09:21:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min 1969 Ghia convertible  (Lest 31469 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #30 på: januar 19, 2012, 11:04:21 am »

http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/detail.php?id=70
Loggført
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #31 på: januar 19, 2012, 21:46:32 pm »

Har lagt en video på en server. Den er av en episode fra Wheeler Dealers på Discovery. Siden dette er min favorittbil, synes jeg at det var på sin plass å dele denne med andre interesserte.

http://www.jotta.no/p/espenq/3ba9a8772b3a428d9b34dba23adcb7a6

Håper mange finner denne interessant, og at den varmer godt i vinterkulda.

Gjør oppmerksom på at fila er ca 800 Mb, er ikke sikker på båndbredden til Jotta, så jeg vet ikke hvor lang tid det tar.
Oppløsning 1280 x 720, mp4-format.

Mvh,
Ghia69
Loggført

ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #32 på: januar 20, 2012, 09:29:59 am »


Takker.

Har sett på dem.
Loggført

ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #33 på: mars 19, 2012, 00:36:03 am »

Begynner å bli noe skeptiskt. Har ikke fått bilen ennå, den ble sendt for et par måneders siden.

Har fått info at det fremdeles står i Drammen, skal sjekke mer i morgen hva det er som skjer.

ghia69
Loggført

Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #34 på: mars 19, 2012, 06:38:15 am »

Begynner å bli noe skeptiskt. Har ikke fått bilen ennå, den ble sendt for et par måneders siden.

Har fått info at det fremdeles står i Drammen, skal sjekke mer i morgen hva det er som skjer.

ghia69

Jeg har hentet flere biler over dammen og kan trygt si deg at det tar tid Rekker tunge - 2 mån er ikke lenge, men går du bare å tenker på bilen så blir det LENGE  Gliser

Om det er slik at bilen har kommet hit og nå står i Drammen så gjør som du sier å ta kontakt da de får inn mange biler der og det står flere nye eiere på trappa å venter vær dag omtrent.

Eller så jo bilen flott ut på bildene, så her blir det nok mye kose-kjøring i sommer.
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #35 på: mars 21, 2012, 16:01:40 pm »

Gratulerer med skamfet bil, den motoren og det interiøret så jo fantastisk ut! Håper ting er fagmessig gjort, at du får bilen fort hjem på tunet, og at du blir fornøyd!

Mvh
Svein
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #36 på: mars 22, 2012, 08:55:19 am »

En ting angående den motoren din: Jeg tror ikke motoren kan være bygd av Jake Raby selv, fordi jeg tror aldri han har brukt Porsche-vifter/viftehus på sine turnkey motorer, han bruker kun sine egenutviklede "DTM" viftehus. Men det kan jo være at det er en av kit-motorene som han solgte før, de tror jeg du kunne få som longblock, men de måtte du altså montere selv (blueprinting etc. ble gjort på forhånd hos Raby).

Uansett digg med Type 4 motor, og det ser ut som en lekker bil! Håper det ordner seg med transporten.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #37 på: mars 22, 2012, 09:49:01 am »

Hei.

Har snakket med Raby selv, og han husker godt motoren. Den ble bygget etter kundens ønske.

Her er et bilde av motoren hos Jake Raby, under testing.


* Copy of engine.JPG (36.93 KB. 640x480 - vist 568 ganger.)

Mvh,
ghia69

Loggført

ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #38 på: mars 25, 2012, 10:27:39 am »

Da var bilen endelig kommet. Glad Dro til Drammen for å hente den. En gledens dag. Det er noe med at alt er litt usikkert helt til man ser at bilen faktisk er kommet fram.


Blå himmel og sol, taket måtte selvsagt legges ned. Glemte å ta bilde av dette, var opptatt av å kjøre.

Plasserte den i en garasje hos en kompis, og drar nedover i løpet av april for å hente den og kjøre den til Bodø. Er litt avhengig av at fjellovergangene er fri for snø.

ghia69


* bilen i drammen (Medium).jpg (86.66 KB, 1069x768 - vist 497 ganger.)
Loggført

Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #39 på: mars 25, 2012, 11:38:29 am »

Så bra du fikk ordnet det. Dersom du trenger noe hjelp senere, ikke nøl med å spørre.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #40 på: mars 25, 2012, 11:58:30 am »

Takker for hjelpen uansett. Godt å se at vi med VW vil hjelpe hverandre.


MVWH,
ghia69
Loggført

Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #41 på: mars 26, 2012, 10:43:24 am »

Gratulerer med grom bil Glad
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #42 på: mars 30, 2012, 12:18:14 pm »

Grattis med Snasen  Osteaktig bil
Loggført

ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #43 på: mai 30, 2012, 17:34:57 pm »

Bil på vei hjem fra Oslo:

* P1040237 (Medium).JPG (113.2 KB. 1024x768 - vist 359 ganger.)


..herlig med taket nede!

Synd sommerdagene er så få.

ghia69

Loggført

ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #44 på: august 26, 2013, 22:25:07 pm »

Endel tid har gått, men på fredag fikk jeg endelig skilter på bilen.
Kerscher bremsekit, t-4 motor 2276ccm og puma forstilling.

Utrolig deilig følelse å få skilter på bilen.

Ghia69
« Siste redigering: august 27, 2013, 07:49:33 am av ghia69 » Loggført

Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #45 på: august 27, 2013, 07:24:00 am »

Gratulerer!
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #46 på: august 27, 2013, 07:24:48 am »

Gratulerer!!
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #47 på: august 27, 2013, 07:50:17 am »

Takker.

Nå er det bare å vente på at det skal slutte å regne Osteaktig
Loggført

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #48 på: august 28, 2013, 09:49:03 am »

Gratulerer med nydelig bil og godkjenning!
Har selv topp erfaring med Kerscher, tror CSP også er blitt veldig bra på TÜV-papirer nå.
Loggført
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #49 på: august 31, 2013, 17:02:33 pm »

TÜV-papirene var uten understellsnummer. De ville ha dette før de sendte papirene, men de er altså "blanko". Andre som har fått det samme?

Ghia69
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #50 på: august 31, 2013, 17:52:54 pm »

jepp, samme her. Papirene var uten nummer, men ikke noe problem å få godkjent allikevel
Loggført
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #51 på: november 20, 2013, 17:06:49 pm »

Legger inn en link til en diskusjon rundt BAS-ahnendorp i min ghia:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,55015.0.html

ghia69
Loggført

ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #52 på: desember 21, 2013, 00:16:40 am »

Har kjøpt en porsche 5-trinns kasse jeg skal få montert inn i bilen i løpet av vinteren. Noen andre som har gjennomført dette?

ghia69
Loggført

G.D
Medlem
***
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær



Vis profil
« Svar #53 på: desember 21, 2013, 21:40:07 pm »

Hvilken Porschekasse? 901 eller 915? Har 915 i min 1303.
Loggført
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #54 på: desember 22, 2013, 01:02:21 am »

Er en 911/01 kasse. Kom mellom 901 og 915.
Loggført

MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #55 på: desember 22, 2013, 10:48:45 am »

Du får vel det du trenger hos bugat5speed.de Blunker
Loggført

Seaside VW klubb
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #56 på: desember 22, 2013, 11:31:54 am »

Delene fra www.bugat5speed.de er allerede bestilt og kommer kanskje til julaften. Skulle gjerne sett ansiktet til fruen dersom det hadde lagt en pakke med girkassedeler til meg fra ulenissen under treet!

Tenkte mest på om noen har gjort dette, og om det innebærer noen problemer som andre har møtt på.

ghia69
Loggført

G.D
Medlem
***
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær



Vis profil
« Svar #57 på: desember 22, 2013, 12:10:39 pm »

Hvis du har du første gir til venstre og ned, er det 901-typen og i så fall enkel å få til å passe fysisk mellom rammegaflene. Litt kluring kan det være med girsjaltereren da du må lage hull i bunnplata til denne. På den kassen jeg hadde måtte clutchmekanismen  bygges om da clutchutløsingen gikk motsatt vei. Antar at flensene til drivakselene har samme diameter.?
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #58 på: desember 22, 2013, 12:13:57 pm »

Har ikke erfaring med dette, men endel erfaring med Ghia. Det er generelt dårligere plass alle veier bak i Ghia`n kontra bobla. Avstanden mellom girkassen og bagasjeromsgulvet er mindre, også i fremkant der girkassekonen sitter. Mener å ha lest at ved installasjon av Berg 5 kit i Ghia må gulvet over kassa modifiseres, uten sammenligning forøvrig. Ellers er det minimalt å gå på bakover dersom motoren ikke kommer i standard posisjon. Det vil i så fall gjøre at motoren blir svært vanskelig å få inn, og trangt rundt eksosanlegget/bakplata.  

Men alt går bare man har en vinkelsliper Blunker Håper du legger ut litt info på veien når du skal ha dette på plass.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #59 på: desember 22, 2013, 12:55:15 pm »

901-kassa og 911-kassa er i tgangspunktet ganske like, bortsett fra at 911-kassa er av magnesium, mens 901-kassa er av aluminium.
Når nesa på girkassa byttes ut med den Martin Bott selger, så er denne kortere enn den originale, og gjør at girkassa passer på plass.
http://www.bugat5speed.de/en/beetle-co/transmissions/conversion-parts-porsche-transmission-901-914/77-schaltwellendeckel-2

ghia69
« Siste redigering: desember 22, 2013, 13:25:00 pm av ghia69 » Loggført

Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!