april 29, 2024, 19:37:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Er det flaut med original bil?  (Lest 13666 ganger)
Eide
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted: Uskedalen



Vis profil WWW
« Svar #30 på: april 29, 2008, 20:00:26 pm »

smaken er jo som baken.....delt......det er mange som liker original og mange som liker ombygde.du finner folk i alle sjangere.men det viktigaste er jo at du er fornøud med bilen din  Glad  att folk har sine meninger om ka dei like vil alti være sånn.eg meiner at det meste er fint på sinn måte.........
Loggført
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #31 på: april 29, 2008, 21:55:04 pm »

Flaut er det ikke. Er ikke en stor orginalfanatiker selv, men når jeg ser hvor mye arbeid enkelte legger ned i selv den minste skrue for å få bilen sin mest mulig lik det den var når den forlot fabrikken så får man et annet syn på sakene.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
OAS
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: BREKSTAD


Vis profil

« Svar #32 på: april 29, 2008, 22:04:07 pm »

Nei de itj d nei Kult
Jeg har en 1300s 73mod med originalt soltak, 4,5toms stålfælg og blaupunkt radio, synes at det moro og kjøre rundt med mitt rullende prosjekt som skal forbli original.
Men selv om jeg liker originale gamle VW, er det vanskelig og bremse seg og kjøre 1600`n på 50hk, når en hører lyden av ein forgassertrimma boxer.
Smaken er som baken. Glad Glad

Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #33 på: april 29, 2008, 22:27:55 pm »


dette:





... er mye mer fantastisk enn dette:




... syns jeg.


Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #34 på: april 30, 2008, 05:38:15 am »

Det syns vel alle - untatt Lobo.  Gliser
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #35 på: april 30, 2008, 06:39:40 am »


dette:


... er mye mer fantastisk enn dette:



... syns jeg.


Dette eksemplet skal jeg være enig i. Men, om du heller hadde sammenliknet med denne



Som faktisk er en lik bil også, så er jeg ikke like enig.
( resten av bildene her: http://www.bullimania.eu/samba1967.htm  )
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #36 på: april 30, 2008, 09:02:04 am »

Som en kommentar på denne - jeg er drittlei folk som hele tiden poster: "Få den ned i bakken nå", + "ett sett feite hjul og en fet motor" i hver bidige post av en bil som ikke er senket her og der. Slutt å fortelle andre hva slags biler som gjør det vått i deres bukser og gled dere heller over hva andre har fått tak i!! *Utblåsing slutt*  Blunker

 
Fint med mange innspill.
Ser at diskusjonen sporer av lenger oppe her, og du Lobo sporer veldig av. Ref andre setning i første innlegg.

Spørsmålet gikk på, hvorfor må alle komentarer på fine originale biler være hvordan man kan gå vekk fra det originale.

Jeg tror konklusjonen på dette er så enkel som at noen komenterer for å komentere, og som JHU poengterer, skal man komentere korrekte ting så må man ha kunnskapen iorden.........
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #37 på: april 30, 2008, 09:15:20 am »

Som en kommentar på denne - jeg er drittlei folk som hele tiden poster: "Få den ned i bakken nå", + "ett sett feite hjul og en fet motor" i hver bidige post av en bil som ikke er senket her og der. Slutt å fortelle andre hva slags biler som gjør det vått i deres bukser og gled dere heller over hva andre har fått tak i!! *Utblåsing slutt*  Blunker

 
Fint med mange innspill.
Ser at diskusjonen sporer av lenger oppe her, og du Lobo sporer veldig av. Ref andre setning i første innlegg.

Spørsmålet gikk på, hvorfor må alle komentarer på fine originale biler være hvordan man kan gå vekk fra det originale.

Jeg tror konklusjonen på dette er så enkel som at noen komenterer for å komentere, og som JHU poengterer, skal man komentere korrekte ting så må man ha kunnskapen iorden.........

Spiker`n på hodet TomR. Det er nettop hva trådstarter mente. Det må vår lov å vise bilde av en bil som ikke er tullet med (og som det heller ikke er ment å gjøre store endringer med) uten å komme med forslag på hvordan den BURDE være! Det viktigste er at eieren av bilen er fornøyd. Jeg er helt sikkker på at vi ikke er tjent med at absolutt "alle" fine "urørte" biler får hyllevarePUMA og hyllevarebling-bling av ymse slag. Med en "urørt" originalbil skiller man seg ut da! Det finnes ingen urestaurert/delrestaurert bil som er lik. De er ikke så uniformerte som cal-look av i dag. (Men jeg liker flotte cal-lookere også).

Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #38 på: april 30, 2008, 09:25:06 am »

Fanatisme er vel det jeg er imot - går en del andre veien og - dette blir litt som med krydder på maten - alt er ok til til en viss grense (begge veier). Selv liker jeg tilnærmet original bil med moderate endringer som forbedrer kjøreegenskaper (Og da ser jeg bort i fra "splitten" min..)


 
Som en kommentar på denne - jeg er drittlei folk som hele tiden poster: "Få den ned i bakken nå", + "ett sett feite hjul og en fet motor" i hver bidige post av en bil som ikke er senket her og der. Slutt å fortelle andre hva slags biler som gjør det vått i deres bukser og gled dere heller over hva andre har fått tak i!! *Utblåsing slutt*  Blunker

 
Fint med mange innspill.
Ser at diskusjonen sporer av lenger oppe her, og du Lobo sporer veldig av. Ref andre setning i første innlegg.

Spørsmålet gikk på, hvorfor må alle komentarer på fine originale biler være hvordan man kan gå vekk fra det originale.

Jeg tror konklusjonen på dette er så enkel som at noen komenterer for å komentere, og som JHU poengterer, skal man komentere korrekte ting så må man ha kunnskapen iorden.........

Spiker`n på hodet TomR. Det er nettop hva trådstarter mente. Det må vår lov å vise bilde av en bil som ikke er tullet med (og som det heller ikke er ment å gjøre store endringer med) uten å komme med forslag på hvordan den BURDE være! Det viktigste er at eieren av bilen er fornøyd. Jeg er helt sikkker på at vi ikke er tjent med at absolutt "alle" fine "urørte" biler får hyllevarePUMA og hyllevarebling-bling av ymse slag. Med en "urørt" originalbil skiller man seg ut da! Det finnes ingen urestaurert/delrestaurert bil som er lik. De er ikke så uniformerte som cal-look av i dag. (Men jeg liker flotte cal-lookere også).


Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
OilDropMan
Medlem
***
Innlegg: 228
Bosted: Vestby



Vis profil WWW
« Svar #39 på: april 30, 2008, 09:48:52 am »

Nei
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #40 på: april 30, 2008, 10:01:37 am »

Nei


KONGE Erik!

Helt enig!
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #41 på: april 30, 2008, 10:02:58 am »

Jeg er SÅ sikker på at fanatisme er noe som følger en personlighet... det er ikke noe som tilhører en stil eller ett miljø.
Så om en kar bygger en fin originalbil så lager han en minst like fin Germanlooker eller California looker.

Jeg elsker diehard bil entusiaster, for de er så morsome å prate med....
Loggført

Speed is no substitute for direction
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #42 på: april 30, 2008, 10:12:14 am »

Kunne vi ikke heller diskutert hvor langt er et tau....?
Loggført

SCREWDRIVER #1
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #43 på: april 30, 2008, 10:14:16 am »

Det blir jo tull frå ende til annan..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #44 på: april 30, 2008, 12:23:31 pm »

Artig tema!

Jeg har observert akkurat det samme som tråd-starter i årevis.
Det populært å senke, óg det er ukult å kjøre originalt - generelt sett.

Jeg har vært ukul siden 1993  Blunker

...Det er nå vi skal rippe opp i at din første restaurering (før 1993) var en resto-looker, ikke sant...?   Øyerulling
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #45 på: april 30, 2008, 13:09:12 pm »

Artig tema!

Jeg har observert akkurat det samme som tråd-starter i årevis.
Det populært å senke, óg det er ukult å kjøre originalt - generelt sett.

Jeg har vært ukul siden 1993  Blunker

...Det er nå vi skal rippe opp i at din første restaurering (før 1993) var en resto-looker, ikke sant...?   Øyerulling

Skjønte vel på et tidspunkt at jeg var inne på et VELDIG galt spor Flau
Minnes et Veteran VWklubb-møte for flere år siden. Jeg var den yngste av alle under oppmøtet. Den nest-yngste tror jeg var minst 25 eldre enn meg..
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
wv stein
Medlem
***
Innlegg: 109
Bosted: Haugesund


Her er bilen min


Vis profil
« Svar #46 på: mai 17, 2008, 12:54:48 pm »

hei jeg har bare kjørt orginal. hadde en 1302 1971 mod jeg resturerte og nå har jeg en 1303 automat 1973. synes det er enklere. redd for å ødlegge noe hvis jeg fikler og ska erstatte div deler m uorginal
Loggført
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #47 på: mai 17, 2008, 15:41:37 pm »

Synes ikke orginal folket skal føle seg på noen måte i mindre tall eller "ukule"....Og egentlig tror jeg folk flest er mest til hengere av en bil med orginalt utseende. Veldig mange har et forhold til bobla og selv noen som ikke er intressert i bil kan da være en kritiker i hvor orginal bilen er . Fru Hansen som kjørte 65 modell bobla si i 12 år kan da da komme med kommentarer som at : "jeg kan ikke huske at min bil hadde en slik en". Desverre er det slik at eiere av orginal restaurerte biler holder de som mest i garasjen som et lite museum og de bilene ser lite til asfalt foruten på noen enkelte treff .
Man får det svaret man vil ha et hvem og hvor man spør! Og det er kansje i spesielle fora orginal folket holder seg mest?
Jeg synes jeg får mest negative kommentarer på at det og det ikke er orginal....men det er meg.
Det paradoksale er at den grønne patinerte ,senkede med alufelger notchen til Lobo kan per kvaderat cm være mere orginal enn den nedslipte ny restaurerte "orginal bilen " til Herr Hansen. Blunker
Loggført

Folkevogn er kjerra!
ovejohan
Supermedlem
*****
Innlegg: 557
Bosted: breim



Vis profil
« Svar #48 på: mai 17, 2008, 15:46:09 pm »

Jeg synes det er tøft med original bil, å er enig at de trådene som senking ++ blir nevnt er ikke helt min smak....
Enig med dere som sier at det er deres bil og det er dere som skal trives i den.

Jeg selv skal modifisere litt på bilen, men da er det ikke snakk om motor. litt senking frem, nye felger og T-bars for øyeblikket.

Og når det var snakk om gamle biler, så mener jeg at de er de peneste. Har selv en 69 mod, men ønsker med en eldre med split, men ikke mange til salgs. Trist

Ellers er det ikke flaut og kjøre originalt
Loggført

1961 T-1 boble (Edna)
1969 T-1 boble (Turid)  (oppussing pågår)
2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk

tovwair
Supermedlem
*****
Innlegg: 713
Bosted: Sander



Vis profil
« Svar #49 på: mai 17, 2008, 16:31:11 pm »

En gjennomført restaurert original-bil,er like fint som en blodsenka asfalt-slikker med kule felger syns jeg.Før syns jeg originale biler var dritkjedelige,men det har forandret seg.Er vel egentlig det samme hva slags stil man kjører,bare man er fornøyd sjøl...?Bare det er Vw selfølgelig!
Loggført
urqell
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted:


Vis profil

« Svar #50 på: mai 17, 2008, 22:49:11 pm »

NEI! det var jo sånn de ble laget og jeg er ingen fanatisk orginalfreak.Jeg vil beholde bilen min orginal på grunn av at den har gått kun litt over 60.000 km og at den har en unik historie.
Ble importert til Norge i 1960 som politibil men eksportert til Sverige rett etterpå(trengte den antakelig ikke) jeg har ringt tidligere eiere  i Sverige og har god dokumetasjon på bilen.
Kan jo selvfølgelig bygge den om og kunne sette den tilbake i orginalstand på 1 dag,men tror og liker selv synet av en "orginalare". Glad


* BOBLE.jpg (22.99 KB, 380x290 - vist 167 ganger.)
« Siste redigering: mai 17, 2008, 22:58:12 pm av urqell » Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #51 på: mai 18, 2008, 01:46:30 am »

Jeg synes det er tøft med original bil, å er enig at de trådene som senking ++ blir nevnt er ikke helt min smak....
(...)
Jeg selv skal modifisere litt på bilen, men da er det ikke snakk om motor. litt senking frem, nye felger og T-bars for øyeblikket.

Ovejohan, hvis du senker, setter på nye felger og T-bars, så har du ikke en original bil lenger....

Og ironisk nok - så var det så vidt jeg husker nettopp forslag om at alle originale biler burde senkes og få på fete felger som var utgangspunktet for denne tråden Glad (Men nå er det opprinnelige innlegget endret da, så det ser du ikke nå... Denne debatten begynte med et litt annet utgangspunkt inntil trådstarter endret innlegget 29. april)
Loggført

1969 Militær-buss
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #52 på: mai 18, 2008, 12:08:07 pm »

Jeg synes det er tøft med original bil, å er enig at de trådene som senking ++ blir nevnt er ikke helt min smak....
(...)
Jeg selv skal modifisere litt på bilen, men da er det ikke snakk om motor. litt senking frem, nye felger og T-bars for øyeblikket.

Ovejohan, hvis du senker, setter på nye felger og T-bars, så har du ikke en original bil lenger....

Neida, ikke original, men bilen blir da ikke voldtatt med disse grepene...
Og den blir vel dønn original igjen, hvis den blir skrudd tilbake i original stand?
Med mindre du mener bilens originalitet lider av at fangerskruene ble skrudd opp i 2008....
Et sted går vel grensen mellom museumsgjenstand og bil.
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #53 på: mai 18, 2008, 12:16:03 pm »

Neida, ikke original, men bilen blir da ikke voldtatt med disse grepene...
Og den blir vel dønn original igjen, hvis den blir skrudd tilbake i original stand?
Med mindre du mener bilens originalitet lider av at fangerskruene ble skrudd opp i 2008....
Et sted går vel grensen mellom museumsgjenstand og bil.

Er det nå jeg skal kaste inn en brannfakkel og si at den da kanskje ikke har blitt voldtatt, men at den har blitt grundig antasta?
Loggført
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #54 på: mai 18, 2008, 14:53:46 pm »

Orginal bil eller ikke ,spiller ingen rolle . Det som er morro er at dem blir brukt uansett hva slags stil man velger . Selv restaurerer jeg en 54 som blir orginal . Den skal bli brukt flittig om sommeren !Gleder meg til neste sommer  Gliser
Loggført
tovwair
Supermedlem
*****
Innlegg: 713
Bosted: Sander



Vis profil
« Svar #55 på: mai 18, 2008, 16:38:57 pm »

Orginal bil eller ikke ,spiller ingen rolle . Det som er morro er at dem blir brukt uansett hva slags stil man velger . Selv restaurerer jeg en 54 som blir orginal . Den skal bli brukt flittig om sommeren !Gleder meg til neste sommer  Gliser
Bra skrivi!Tut,kjør og smil!Uansett stil! Gliser
Loggført
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #56 på: mai 19, 2008, 14:29:47 pm »

Smaken er som sagt like delt som baken,
og preferanser kan sprike i alle retninger. og som alle andre kranglefanter her inne så har jeg min mening, hvis en bil er, eller på veg til å bli sjelden så bør man gjøre minst mulig destruktivt, dvs man skal kunne sette tilbake til orginalt, dvs hive på en puma, og ha den gamle liggende nyoverhalt og fin.
osv.
Er det dusinvare det er snakk om, kapp og fil som man vil, men husk, dagens dusinvare er fremtidens sjeldneste, ingen tar vare på denslags

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #57 på: mai 20, 2008, 16:40:25 pm »

Orginalt er nydelig når det er nettopp "orginalt", men det er vel sjeldent at det ikke dukker opp modifiseringer av "orginal" biler. Selv de dyreste merkene blir utsatt for "forbedringer". Jeg elsker orginale Vw'er (luft) men de er også gjennstander for "forbedringer" også i sin egen tid. Kom vel ganske mye "stasj" tidlig til Wv. Dette viser jo bare at det er rom for forskjellige "trender" og forskjellige smaker. 60 tallet 70 tallet osv har forskjellige uttrykk som vi er mer eller mindre glade i. INGEN bil kommer vel ut som det ultimate uttrykk fra fabrikk. Men det må være rom for personlige uttrykk. Smaken er forskjellig, men det er respekt av en pen orginaler. Og en med patina også forresten.
Synes "vårt" miljø viser stor tolleranse og evne til å slippe til mange forskjellige smaker. Osteaktig Uansett stil, vis fram folkevognene og vær stolte av vår hobby.
Loggført

BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #58 på: mai 20, 2008, 21:00:39 pm »

blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla:D Uansett stil, vis fram folkevognene og vær stolte av vår hobby.

Helt enig med deg Glad
Loggført

Member #1 /Spliths venner
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #59 på: mai 20, 2008, 21:14:15 pm »

før i tia tenkte jeg ikke så mye på det,,fikk en -68 1500 av min farmor på slutten av 80 tallet,kappet av taket og lagde roadster,,men nå som jeg har blitt eldre så grøsser jeg på ryggen når jeg ser folk kapper i en 50 taller og sveiser inn ragtop,for da er vel egentlig den ødelagt etter min mening,så allt som gjøres må gå an å få tilbake i orginal stand,,da er det ok for meg,det var min mening
Loggført

Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!