mars 29, 2024, 02:08:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjemmelagde 17" stål smoothie's ala Airkewld.  (Lest 50825 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« på: februar 02, 2012, 22:06:34 pm »

nytt prosjekt fra de dypeste skoger i skien Gliser

Noen har fått litt for mye ideer og når en to år gammel visjon plutselig viste seg å være tenkt ut og utprøvd tidligere av en lur svenske så måtte jeg bare prøve.

7x17" Peugeot 407 stålfelger skal blir til noe som skal ligne Airkewld sine "smoothies". Skulle jeg betalt for jobben med å lage egne felger kunne jeg like godt kjøpt ferdige fra USA, men siden jeg liker slike utfordringer så kaster jeg meg i det Gliser

Foreløpig er disse felgene å finne på verkstedet i skien... 2 stk 7x17" stål og 3 stk 3x16 (trolig fra en gammel Opel).



Opelfelgene skal miste banen og flensekanten som man sveiser/ klinker felgene sammen med. Senterene vil bli spent opp i dreiebenken ved hjelp av en av mine egenproduserte avbalanseringsadaptere for wide-5 felger. På denne måten kan jeg dreie bort flensen og samtidig vite at boltsirkelen er nøyaktig i forhold til den utvendige maskinerte flaten på senteret....
« Siste redigering: mars 11, 2012, 16:09:16 pm av Bablefish. » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: februar 02, 2012, 22:10:51 pm »

hmmm..... når kan vi bestille slike felger i 17 tummare?  Øyerulling  og hva er den ubrukelige stålklumpen som ligger der
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #2 på: februar 02, 2012, 22:12:47 pm »

Når senterene er ferdige og alle har like utvendige mål så spenner jeg 17" felgene i fresen på et rundmatingsbord. Dette fordi 16" senteret selvfølgelig blir for lite og jeg blir tvunget til å benytte deler av 17" felgens senter. Det skal da freses ut et nøyaktig hull med samme diameter som på senterdelen fra 16" felgene.

En strek i regningen er at 16" senteret er litt for lite... dette medfører at litt av hullene rundt senteret i 17" felgen blir igjen og jeg må lage brikker til å sveise igjen disse hullene. Blir jo litt mer jobb en antatt.



Hvis man ser på felgen på bildet over ser man ca hvor stort hullet blir og hvor mye som blir igjen av 17" senteret.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #3 på: februar 02, 2012, 22:17:17 pm »

hmmm..... når kan vi bestille slike felger i 17 tummare?  Øyerulling  og hva er den ubrukelige stålklumpen som ligger der

Aldri. Men det er jo ikke helt utenkelig at jeg før eller siden selger dette felgsettet Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #4 på: februar 02, 2012, 22:22:53 pm »

men jeg skal ha noen i 5x120  Øyerulling
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #5 på: februar 02, 2012, 22:27:35 pm »

men jeg skal ha noen i 5x120  Øyerulling

Du skal ha det som finnes i butikken....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #6 på: februar 06, 2012, 14:15:06 pm »

Så er det store og vanskelige valget kommet. Jeg har i utgangspunktet hele tiden sett for meg felgene uten huller rundt senteret. Det innebærer litt jobb ekstra siden jeg da må sveise igjen ganske mange "halvmåner" rundt hele senteret. Men må man så må man. Men så begynte jeg å lure på om hullene skulle få være og at jeg heller legger skjøten på senteret utenfor disse hullene. Hullene er litt rare da de er avlange motsatt vei av de som feks er på gammle porschefelger så det tenkes på høygir... Hullene kan jo bores runde...

Altså, skal jeg lage:

1. Tette felger som ser dønn ut som Airkewld felger med Wide-5 og kapsel?
2. Felger med huller slik som de er i dag men med Wide-5 og kapsel?
3. Felger med runde huller med Wide-5 og kapsel?

Og hvilken farge bør de ha på en lys grå bil med sterke trekk av krokan is?

Hjelp og tips ønskes.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #7 på: februar 06, 2012, 14:31:33 pm »

Alternativ 3 har klare assosiasjoner til old speed. Hva med disse lakkert i en mørk gull nyanse Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #8 på: februar 06, 2012, 14:48:20 pm »

Alternativ 3 har klare assosiasjoner til old speed. Hva med disse lakkert i en mørk gull nyanse Glad

Enig, og fargeideen din høres svært god ut men jeg har "litt" problemer med å bestemme meg for hva jeg liker Glad

Hvis noen kan fylle inn med alternativ 4-10 i lista så blir jeg heller ikke lei meg.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #9 på: februar 06, 2012, 15:10:03 pm »

Runde hull

Dersom du skal bruke mindre stål av 5x205 donorfelgene kan du jo faktisk spare disse 16" felgene og benytte vanlige hvermanns 15"
Loggført

1961 T1 - Custom
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #10 på: februar 06, 2012, 15:32:20 pm »

Runde hull

Dersom du skal bruke mindre stål av 5x205 donorfelgene kan du jo faktisk spare disse 16" felgene og benytte vanlige hvermanns 15"

Jepp. Og de har jeg MANGE av Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #11 på: februar 06, 2012, 16:11:10 pm »

Jeg ville gått for runde hull Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #12 på: februar 06, 2012, 16:27:12 pm »

Runde hull?
Døp om tråden til t sil da  Gliser
Du ba om en liste fra 4-10 ,så her ern-
4. Gjør de ferdig
5.Ta på et tynt lag med matt sølv
6.Legg på et lag Cornflakes i matt klarlakk
7.Klem på sykkelhjul i alle ender
8.Ha ca 12 pund i alle dekk,så har du litt fjæring
9.Legg de ut på VW Norge til under kost pris
10.Og da er alt som det pleier .LYKKE Til  Øyerulling
Mvh Lars
Loggført
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #13 på: februar 06, 2012, 18:10:23 pm »

Tette felger og mye sveisearbeid.
Hilsen din bror med forskjellig mor.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #14 på: februar 06, 2012, 18:15:51 pm »

skal du selge rundmatingsbordet  Gliser ?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #15 på: februar 07, 2012, 07:37:30 am »

Runde hull?
Døp om tråden til t sil da  Gliser
Du ba om en liste fra 4-10 ,så her ern-
4. Gjør de ferdig
5.Ta på et tynt lag med matt sølv
6.Legg på et lag Cornflakes i matt klarlakk
7.Klem på sykkelhjul i alle ender
8.Ha ca 12 pund i alle dekk,så har du litt fjæring
9.Legg de ut på VW Norge til under kost pris
10.Og da er alt som det pleier .LYKKE Til  Øyerulling
Mvh Lars


Den tok jeg ikke helt, men heller til at du mener at jeg burde holde meg langt unna å lage felger?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #16 på: februar 07, 2012, 08:06:44 am »

Hva vil vel verden bli uten reodor felgen som kjører sitt eget løp. Kjør på.
Loggført

1961 T1 - Custom
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #17 på: februar 07, 2012, 08:16:31 am »

Runde hull?
Døp om tråden til t sil da  Gliser
Du ba om en liste fra 4-10 ,så her ern-
4. Gjør de ferdig
5.Ta på et tynt lag med matt sølv
6.Legg på et lag Cornflakes i matt klarlakk
7.Klem på sykkelhjul i alle ender
8.Ha ca 12 pund i alle dekk,så har du litt fjæring
9.Legg de ut på VW Norge til under kost pris
10.Og da er alt som det pleier .LYKKE Til  Øyerulling
Mvh Lars



Det er sikkert bare meg,men det her ligna oppkast, ta det i stroppetråden , bare mitt forslag!
Loggført

Alt MÅ ned!!
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #18 på: februar 07, 2012, 09:16:33 am »

Det er forskjell på oppkast og oppsummering;)
Loggført

Mvh

Marius
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #19 på: februar 07, 2012, 09:31:30 am »

Det er forskjell på oppkast og oppsummering;)

I dette eksempelet er det tydeligvis forenet.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #20 på: februar 07, 2012, 10:29:10 am »

Jeg mener det blir lagt opp til en spøkefull tone her ,og da fikk du et forslag av meg  Glad
Du burde absolutt lage disse ,og jeg mener du er en av de få som kan lage disse ,
så  stå på .Noe annet er det ikke lagt opp fra min side.
Her er noen av dine egne innlegg ...
"Og hvilken farge bør de ha på en lys grå bil med sterke trekk av krokan is?
Hvis noen kan fylle inn med alternativ 4-10 i lista så blir jeg heller ikke lei meg."

Så tok du den ikke så beklager jeg selvfølgelig dette.
Mvh Lars
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #21 på: februar 07, 2012, 10:46:45 am »

Jeg mener det blir lagt opp til en spøkefull tone her ,og da fikk du et forslag av meg  Glad
Du burde absolutt lage disse ,og jeg mener du er en av de få som kan lage disse ,
så  stå på .Noe annet er det ikke lagt opp fra min side.
Her er noen av dine egne innlegg ...
"Og hvilken farge bør de ha på en lys grå bil med sterke trekk av krokan is?
Hvis noen kan fylle inn med alternativ 4-10 i lista så blir jeg heller ikke lei meg."

Så tok du den ikke så beklager jeg selvfølgelig dette.
Mvh Lars

Flott. Håpet (og regnet med at ) det ikke var slik jeg oppfattet det. Spøkefull tone er lov Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #22 på: februar 07, 2012, 20:19:42 pm »

Da var det bare meg da  Glad
Loggført

Alt MÅ ned!!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #23 på: februar 07, 2012, 23:05:37 pm »

Litt av årsaken til at det går halvtregt med felgene er nok at jeg har mange jern i ilden Glad

Først så kommer familie, så huset, smugstyling av den nye konebilen og til slutt bobla mi Glad
Gammern (OTC) har tatt på seg jobben med å felle inn noen lufteriller fra en 1302S inn i et 58+ baklokk (panser) og jeg må ta sluttfinnishen Glad

Her har jeg sparklet skjøtene, men kun slipt og primet over på den ene siden for å se hvordan det ble. Må jo prøve meg litt frem siden jeg ikke er noen karoserimann.







Liksom cablokk til bobla skal bli moro.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #24 på: februar 07, 2012, 23:12:11 pm »

Rillene er satt inn ved  hjelp av å false utkappet fra 1302 lokket og punkte de fast i det eldre lokket. Sikkert mange meninger om slikt, men alt i alt blir dette aldri helt likt det orginale cablokket så for meg spiller det ingen rolle hvordan de er sveiset inn. Kommer til å fuge skjøten på baksiden og lakkerer trolig lokket sort under. På utsiden blir det lakkert grått i en nyanse som ligner på resten av bilen min. litt matting og forelding av finishen må til for at det ikke skal stikke seg for mye ut. Jeg har også fundert litt på å lage litt dekor på lokket men greier ikke helt å bestemme meg for hva eller hvordan det skal se ut Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #25 på: februar 07, 2012, 23:14:30 pm »

Tøft!!! Blunker
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #26 på: februar 24, 2012, 10:29:54 am »

Har ennå ikke begynt ordentlig på felgprosjektet. Årsaken er at jeg ikke gidder å frese ut senterene i 17" felgene i flere omganger. Jeg vil ta alle fire med en gang. Årsaken er at fresen som skal brukes tilhører jobben min og derfor kan jeg risikere å måtte rigge av å på unødig mange ganger. Har jeg først stilt inn alt er det gjørt på en drøy time å frese ut sentrene alle fire felgene. Derfor har jeg brukt de siste ukene til å lete etter rimeligere måter å skaffe de to siste 17" felgene på..... som gikk i vasken og dag skal jeg hente de to siste felgene jeg trenger hos Bertil O. Steen...

Fremgangsmåten og ferdig produkt er ellers spikret. Felgene blir "tette" som Airkewld sine. Bak blir dimensjonen værende 7x17" mens ET blir på ca 0. Snudd senter muliggjør dette og bred kant får jeg på kjøpet Gliser Litt vanskelig å fastsette dette ennå siden jeg foreløpig ikke vet helt nøyaktig hvordan målene på ferdige senter blir. Har 6,85x15" med ET 0 bak på bobla mi i dag og det fyller skjermen utmerket.
Foran skal også senteret vendes og backspace skal jeg forsøke å få mest mulig lik orginale 4" felger. Felgene foran skal derimot smalnes inn til 5,5" slik at jeg ikke får den brutale strekken på 165/35 dekka som jeg har hatt tidligere. Ønsker fortsatt en "tucked" look foran slik som jeg allerede har så dette tror jeg skal bli tøft.

Sist sesong kjørte jeg noen uker med 7x17" Porsche Cup 1 felger på bobla. Hadde 7" bredde både foran og bak. Likte looken på bilen med 17" hjul, men endte opp med å mislike looken på bilen med de moderne felgene. Med dette oppsettet hadde jeg 205/50-17 dekk bak. Dette ble litt rart i mine øyne. Derfor kommer jeg til å gå for noe lavere denne gangen. Muligens også med litt strekk siden felgene kommer ganske langt ut håper jeg å få dekk som strekker seg litt inn under skjermene i steden for at de buler Glad 17" Porsche felgene hadde ET på 55 og med 18 mm adaptere kom de svært langt inn mot innerskjermen og derfor ønsker jeg nå å få hjula lengere ut, men samtidig smalne inn banen. Gleder meg stadig mere til å sette i gang med disse hjula Gliser
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #27 på: februar 24, 2012, 13:29:31 pm »

Venter i spenning Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #28 på: februar 26, 2012, 20:32:42 pm »

Blir foresten mobbet på jobben for "cab-look" panseret. Jyplingene i starten av tyveårene trekker klare asosiasjoner fra panseret mitt til Mercedes rånerne i skien som er helt ville etter å få satt diesel forskjermer på sine 230 E med bensinmotor... kun fordi diesel skjermene med lufteriller er så kule "lizm"... Ikke lett å bli gammel Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #29 på: februar 26, 2012, 21:00:18 pm »

Blir foresten mobbet på jobben for "cab-look" panseret. Jyplingene i starten av tyveårene trekker klare asosiasjoner fra panseret mitt til Mercedes rånerne i skien som er helt ville etter å få satt diesel forskjermer på sine 230 E med bensinmotor... kun fordi diesel skjermene med lufteriller er så kule "lizm"... Ikke lett å bli gammel Glad
samme som vwgolf gutta (som jeg var en del av) i Larvik brukte de rillene og satte på golf skjermene.
Loggført
Sider: [1] 2 3 ... 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!