april 19, 2024, 05:54:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjemmelagde 17" stål smoothie's ala Airkewld.  (Lest 51237 ganger)
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #30 på: februar 28, 2012, 14:44:36 pm »

Spennende prosjekt det her Glad
Jeg fikk pris på fire 7.5x17 pug felger til 2500 idag hos forhandler, men vil kikke videre etter 7x17.
Kunne sikkert kørt med 7.5" bak også.
Kikka på felgen på lageret,  og umiddelbart ser det ut til at den kan la seg smalne på baksiden av senteret.




Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #31 på: februar 28, 2012, 14:57:40 pm »

Sjekket du pris i Danmark?
Jeg kjøpte orginale Peugeot 407 felger fra forhandler i Norge. Dette er 7x17" og de kostet totalt 4642,- via en bekjent som jobber der Hæ Hæ Hæ Hæ
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #32 på: februar 28, 2012, 15:04:18 pm »

Penger jeg har brukt er uansett borte;-) Fire fine Cosmic repro har blitt til tre stygge 17" stålfelger Gliser Så har familiebudsjettet blitt loppet for penger tilsvarende den fjerde 17" felgen og 4 stk 3x16 stålfelger....

Ja ja. Fornuftig er det sikkert ikke Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #33 på: februar 28, 2012, 20:43:53 pm »

Det var her i Århus jeg fikk pris på felger ja, tenkte jeg skulle sjekke hos Volvo forhandleren også.
Det er sikkert lettere å bruke 16" senter enn 15", men jeg har kun funnet 15" gamle vw så langt..

Anyway, som med alle familiebudsjett,  så sjekker jeg litt til så jeg ikke går på en Hellas smell Glad

Skulle du trenge noen ekstra 17" så har jeg muligjet for frakt til Risør om to uker..


Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #34 på: mars 01, 2012, 12:41:46 pm »

I siget nå Glad
Snart ferdig med adapteren som muligjør oppspenning av 17" felgen på det litt for lite rundmatingsbordet Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #35 på: mars 01, 2012, 12:44:16 pm »

Det var her i Århus jeg fikk pris på felger ja, tenkte jeg skulle sjekke hos Volvo forhandleren også.
Det er sikkert lettere å bruke 16" senter enn 15", men jeg har kun funnet 15" gamle vw så langt..

Anyway, som med alle familiebudsjett,  så sjekker jeg litt til så jeg ikke går på en Hellas smell Glad

Skulle du trenge noen ekstra 17" så har jeg muligjet for frakt til Risør om to uker..




Takker. Har så jeg klarer meg foreløpig. Kunne derimot vært interesant å fått tak i en reservehjulsfelg av typen 3x17" som finnes bla til mercedes i enkelte land. Liker å ha matcende reservehjul.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #36 på: mars 02, 2012, 20:57:31 pm »

Ironisk nok ligger nå disse for salg på finn.... http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33306235

Men blenderen som man trenger for å lage en voksen smoothie er straks klar.



Fin? Neppe med meget praktisk til så mangt. Ganske sikker på at denne også knuser is på høyde med de beste blendere på markedet Gliser.
Rundmatingsbordet mitt ble for lite for 17" felgene og jeg måtte derfor brenne ut og montere på ei plate til å spenne felgene på. Plata er ferdig med festehuller for spennjern som jeg skal bruke til å feste felgene med. Det som gjenstår nå er å dreie et lokk som passe i sentreringshullet i felgnavet og som har 10mm hull i senter. Denne bruker jeg for å sentrere felgene på bordet så jeg slipper å frem med "klokka" for vær felg.





God helg.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #37 på: mars 05, 2012, 08:52:55 am »

Kan nok hende at felgene som jeg linket til i tråden over (etter tips fra Skaravelle....) snart havner i skien. Var jo så rimelige at selv om jeg ikke trenger de så bare måtte jeg Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #38 på: mars 05, 2012, 10:22:06 am »

Smart med den plata! Relativt dyrt å kjøpe stor nok rundmatningsbord har jeg sett.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #39 på: mars 05, 2012, 12:43:02 pm »

Grovdreide en sentreringsklump som jeg setter ned i felgens senter og som fresespindelen kjøres ned i når jeg skrur felgen fast til det ferdig avrettede rundmatingsbordet. Det blir nøye nok i massevis.



Fikk akkurat kjørt ut et senter i lunchen;-). Tok bevist å la meg litt på undermål sånn at jeg nå kan måle og ta et siste finkutt slik at senteret fra 16" felgen passer fint nedi Glad



Plata jeg spenner felgen på er kjekk den, men sveiva til bordet burde vært forlenget og strammeskruene for bevegelsen på bordet krever "spesialslipt" umbrako og tolmodighet for å komme til. Sveiva er nok laget til formålet da denne er regulerbar i utsving/ radius. Men den blir pokker så tung å sveive når den står under ei stor skive Glad
« Siste redigering: mars 05, 2012, 12:46:18 pm av Bablefish. » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #40 på: mars 05, 2012, 13:14:07 pm »

Ser man det....



Den passet etter at jeg tok av 0,2mm rundt hele veien;-) Senteret skal selvfølgelig lengere ned men det står best av seg selv slik.... Skal finne den plaseringen der buen på nytt og gammelt senter passer best sammen. Så blir det sveising før hele det ferdige senteret plukkes ut av banen for finsliping og det viktigste av alt, snu senteret for et riktig innpress og ikke minst en dyp bane.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #41 på: mars 05, 2012, 13:23:27 pm »

Og her ser man hullene jeg godt kunne vært foruten Glad



Jeg tror jeg tar en snarvei her å fyller igjen hullene med sveis. Tykkelsen på godset i senterene og bredden på spalten tilsier at det skal gå greit. Burde nok kansje laget ørti små halvmåner å sveiset nedi men tror rett og slett ikke jeg gidder å lage meg mere jobb.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #42 på: mars 05, 2012, 14:01:47 pm »

Artig å se hvordan de blir til. Tror jeg sparer til ferdigmekka - litt stress med baufil og pinneapparat  Gliser
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #43 på: mars 05, 2012, 14:07:28 pm »

Artig å se hvordan de blir til. Tror jeg sparer til ferdigmekka - litt stress med baufil og pinneapparat  Gliser

Hadde jeg kun disponert pinneaparat og baufil hadde jeg gjort som deg Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #44 på: mars 08, 2012, 11:36:13 am »

Fres fres....
To av felgene er ferdig tilpasset hverandre og neste er nå å sveise sammen senterene før jeg plukker de ut av banen for å ta finishen på disse. Mye lettere på den måten og nødvendig siden senteret skal snues for å få riktig ET. Eller riktig og riktig fru Blom. Felgene får feil ET men det velger jeg selv. Airkewld felgene har etter det jeg kan se ganske flate senter i forhold til en orginalfelg. Dette er gjort for å få riktig ET på felgene. Siden jeg lager mine senter av to deler så blir det ganske stor krumming på de og det blir meget riktig i forhold til det orginale designet. Ulempen med dette er at jeg vil få en backspace på et sted melom 115-120mm fordi senterene blir "dypere". Det vil si at jeg kan få riktig backspace til bilen men da må jeg sette senteret på et sted i banen som jeg ikke liker.
Se på skissen så tenker jeg du kansje forstår hva jeg mener.....



Figur 1 er sånn det skal se ut (slik jeg ser det). Figur 2 er noe man også ofte ser, men aldri på felger som jeg har laget.
Derfor må jeg maskinere spacere til å ha bak for at felgene skal passe og se ut som jeg ønsker.
Foran blir det ikke noe problem fordi det er bedre plass bak.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #45 på: mars 09, 2012, 15:18:27 pm »

Tji hi!
Dette går som smurt Glad Har i dag sveiset to senter og plukket de løse fra banen samt prøvemontert de motsatt vei av orginalt i felgbanen slik de skal være når de står ferdige på bil Glad Ble nice, og ganske mye mere kurvet senter enn på Airkewld felgene. Det meste som er fint drar med seg noe negativt og i dette tilfellet er det at jeg enten må sette senterene inn i banene på mine nye 17" transporter stålfelger da disse har en ganske annen form enn Peugeot felgene eller maskinere spacere til å ha under bakhjula. Ender nok med å bruke Peugeot felgene som først planlagt og lage spacer. Med peugeot banen får jeg 105mm bane og jeg kunne fått senteret ennå 25mm lengere inn i en transporterbane. Dyp bane er tøft det, men det kan bli for mye av det gode og jeg kommer derfor til å lage spacere.



Kommer flere bilder senere i dag. Grunnet litt ulik radie på de to senterene som er satt sammen til et, så må jeg nok innfinne meg med å sparkle opp ca 1-1,5mm rundt området der senterene er sveiset for å få en fin form på senteret. Men først skal senterene glassblåses og finslipes.
« Siste redigering: mars 09, 2012, 22:05:11 pm av Bablefish. » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #46 på: mars 09, 2012, 17:05:11 pm »





« Siste redigering: mars 09, 2012, 22:06:31 pm av Bablefish. » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #47 på: mars 09, 2012, 17:53:33 pm »

Apropo sparkel...... Er 1-1,5 mm sparkel "uglesett" på et felgsenter? Har INGEN erfaring med slikt klineri så jeg ønsker litt tilbakemeldinger. Har vurdert tinn, men forstått det slik at det både er vanskelig å legge på og noe real dritt å slipe?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #48 på: mars 09, 2012, 18:11:19 pm »

Jeg ville brukt tinn.. Med ei god rasp er det ikke ille å slipe... Om ikke, en god sparkel fra f.eks Würth Multi  kan jo funke, men innbiller meg at det er en del "bevegelser" i en skjøt..

Forøvrig knallbra tråd! Digger detta! Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #49 på: mars 09, 2012, 18:35:27 pm »

skal du ta av senteret so ville eg ha tinna dei. har nokon bredda felgar som er hessja saman med pinneapparat i blinde...der er det 3-5mm sparkel over sveisen og sprekt opp som berre hjuling. da er nok heilt sikkert ein antydning til bevegelse i felgar, ivertfall bredda. så tinn må jo vera best å bruka
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #50 på: mars 09, 2012, 18:48:20 pm »

Flink du.
Tinn er hverken vanskelig å legge på eller slipe etter litt grunnopplæring, men er det påkrevet  i dette tilfellet?
Tror ikke det. Dagens "Plastic padding" er såpass god at du neppe vil få problemer, Flex er vel forhåpentligvis ikke tema på et felgsenter?
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #51 på: mars 09, 2012, 18:50:35 pm »

Er nok ikke like my bevegelse i et senter som i en bane. Ser feks på disse 17" felgene som er basen her at banen er SVÆRT myk. setter jeg baksiden av felgbanen (det som nå skal bli ut) og legger tyngden på så klemmer jeg bannen noen millimeter sammen. Senteret på 17" felgen derimot er solide saker stanset av 5mm plate. VW (eller mest trolig Opel) senteret er noe tynnere. Muligens helt ned mot 3mm.
Hmmm. Flere med erfaring rundt temaet sparkel/ vs tinn?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #52 på: mars 09, 2012, 18:59:15 pm »

Hva med å bare flytte over "boltgryta"? Mye jobb med alle hullene, men man slipper sparkel i en skjøt.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #53 på: mars 09, 2012, 18:59:43 pm »

Partiet som må bygges opp går ca 13-15 mm ut fra sveisen både ut mot banen og inn mot senter av felgen. Så totalt ca 30mm bredt. I midten er det en sveis (selvfølgelig Gliser ) og denne er nå slipt så den ligger noen tiendeler lavere enn det sparkelen skal bygge over. Det blir tykkt (max 1,5mm) på ver side av sveisen og opp mot ingenting ca 15mm ut til vær side.

Har også begynt å sysle med dekk.... Hadde 205/55 på 17" cup felger sist sesong og de ble realt klumpette. Lurer derfor litt på 195/50-17 eller 195/45-17 denne gangen. Tror ikke litt strekk på dekka bli feil da disse trolig bare vil "snike" meg inn under skjermene bak. Foran er det dønn i bakken som gjelder (igjen...) og derfor skal jeg bruke de to 165/35 dekka jeg har på lur. Banene foran skal smalnes, men jeg er usikker på hvor mye jeg skal ta. Var veldig strekk på disse dekka på 7" felg og var derfor inne på å smalne til 5,5". Men nå lurer jeg på om ikke 6" kansje er bedre. Livet som felgmaker er ikke lett.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #54 på: mars 09, 2012, 19:03:32 pm »

Hva med å bare flytte over "boltgryta"? Mye jobb med alle hullene, men man slipper sparkel i en skjøt.

Har vært oppe til vurdering med formen på 17" senteret er litt feil. Den minner mye om radien på Airkewld felgene og den synes jeg blir litt flat. Lenge var planen å gjøre som du foreslår og bore opp hullene så de skulle blir helt runde, men etter en nærmere studie så valgte jeg å kjøre på med den løsningen du ser her. Felgene får mere former på denne måten om du forstår hva jeg mener
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #55 på: mars 09, 2012, 19:12:42 pm »

Bruk tinn hvis du er tvil. Karosseritinn gir også godfølelsen at alt er i metall , hvis det er viktig. ( Men husk at også tinn har sine ulemper, som kjemisk reaksjon av lakk , osv)  Men 1, 5 mm? Kvalitets-polyestersparkel er godt nok i mange år vil jeg påstå.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #56 på: mars 09, 2012, 19:18:33 pm »

Jeg ville lagt tinn, syregrunnet og lagt 2k epoxyfiller over. Epoxyfilleren er nøytral og da er det samma hva som ligger under.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #57 på: mars 09, 2012, 19:25:19 pm »

Siden de som jobber med slikt sier at en god sparkel bør gjøre jobben så er jeg feig å prøver på det Glad Sparkel kjenner jeg om ikke annet litt til fra før. På tinn er jeg HELT blank. Og siden det ligger 3+5mm plate under som er sveiset både på utsiden og innsiden gir det godfølellse nok for meg Gliser
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #58 på: mars 09, 2012, 19:42:17 pm »

Bra jobba!
Jeg TROR også det vil gå bra med sparkel, men ville ikke tatt sjansen. En stålfelg jobber mye mer enn man tror. Selvfølgelig er det som nevnt over banen som flekser mest, men det er bevegelse i senteret også. Har sett mangt et eksempel på pulverlakk som har sprukket/krakelert pga bevegelse i stålfelger.
Jeg ville gått for tinn for å være sikker, også mye pga magefølelsen som THT nevner. Ikkeno juks  Blunker
Men.. For å tinne må du nok ha sentrene løse, blir ikke greit å få bearbeidet det ellers. Litt skeptisk til hvordan tinnet da takler varmen av at du sveiser dem inn i banene etterpå..

Om du sparkler så bruk ihvertfall en fleksibel sparkel av god kvalitet (selv kan jeg anbefale Würth på den fronten)

Du som allikevel er ute etter ny girkasse. Hva med en '67 1300 kasse? De har lengre aksler men fremdeles korte splines og fembolt. Altså økt sporvidde og mindre behov for spacer.. Funker med nyere kasse også, må bare konvertere den til fembolt (lengre splines osv)
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
AndersM
Juniormedlem
**
Innlegg: 95
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #59 på: mars 09, 2012, 19:52:23 pm »

Ser meget bra ut, kommer til å se meget bra ut på bobla Kult

Angående sparkel så blir jo det brukt på alu felger hele tiden.. Så bør nok funke knall på disse også..

Evt så har de billig tinne sett hos gasolin Glad
Loggført
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!