Spec-liste fra 2009:
2360ccm type 4 Motor
212hk
Tørrsumpsmøring med ca. 10 liter Castrol RS olje, termostatstyrt oljekjøler
103mm Mahle sylindrer, JE stempler m.ventillommer
71mm veiv med motvekter
Letta og polerte råder
Kam - ukjent/hemmelig
Lettet svinghjul
911 kjølevifte med endret utveksling
Fullt programmerbar tenning, Bosch coil, NGK plugger
Avstemt eksosanlegg med hjemmelaga demper, lamdasonde
5 girs Hewland usynkronisert formel 3 girkasse, alle drev rettskårne, sperre, tenningskutt ved giring
Porsche 914 topper med større kanaler og ventiler, tilpassede forbrenningsrom, dobble fjærer, titantallerkner, nålelagrede Pauter vipper
Egenkomponert elektrisk triject innsprøytningssystem med "flatslide" spjellhus og to dyser pr. sylinder
Girer på 7400 omdr/min. Dras opp til ca. 8000 omdr/min
Fichtel&Sachs Sinter clutch, med alu trykkplate
Bilen veier ca. 720kg
Bilen skal nå ha en Hewland Mk5 7 Trinns girkasse, bygd om til sekvensiell. Har sikkert oppgradert noe annet også siden sist. Hjemmesia til N-TEC er for tiden ikke lenger å finne på tidligere kjente adresse.
Rå bil og fresk kjøring ihvertfall

Se denne tråden for flere godbiter
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,68.0.htmlmvh Arild
