oktober 14, 2019, 17:20:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Litt Autoslalom fra Tyskland...  (Lest 5708 ganger)
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2167
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« på: februar 26, 2012, 21:27:05 pm »

Kos dere.....






+ litt bakkeløp....


« Siste redigering: februar 26, 2012, 21:36:21 pm av Svein. » Loggført

201m  8,063sek. 136,42km/t
402m 12,718sek.176,81km/t...
Blyfot
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Våler-Hedmark



Vis profil
« Svar #1 på: februar 26, 2012, 23:02:41 pm »

Fantastisk girkasse. Er det noe mer info om bilen på nett?
Loggført
GeirJB
Seniormedlem
****
Innlegg: 295
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: februar 27, 2012, 10:50:13 am »

kult! Vært fett med en 1303 rigga for både gate, bane og autoslalom!  Kult
Loggført

-69 VW 1600 Variant, -67 Chevrolet C10 pickup,-82 VW Polo G40, -96 Subaru Impreza GT, -01 BMW 316ti
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Wülfrath - Deutschland


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #3 på: februar 27, 2012, 18:02:32 pm »

Spec-liste fra 2009:

2360ccm type 4 Motor
212hk
Tørrsumpsmøring med ca. 10 liter Castrol RS olje, termostatstyrt oljekjøler
103mm Mahle sylindrer, JE stempler m.ventillommer
71mm veiv med motvekter
Letta og polerte råder
Kam - ukjent/hemmelig
Lettet svinghjul
911 kjølevifte med endret utveksling
Fullt programmerbar tenning, Bosch coil, NGK plugger
Avstemt eksosanlegg med hjemmelaga demper, lamdasonde
5 girs Hewland usynkronisert formel 3 girkasse, alle drev rettskårne, sperre, tenningskutt ved giring
Porsche 914 topper med større kanaler og ventiler, tilpassede forbrenningsrom, dobble fjærer, titantallerkner, nålelagrede Pauter vipper
Egenkomponert elektrisk triject innsprøytningssystem med "flatslide" spjellhus og to dyser pr. sylinder

Girer på 7400 omdr/min. Dras opp til ca. 8000 omdr/min
Fichtel&Sachs Sinter clutch, med alu trykkplate

Bilen veier ca. 720kg



Bilen skal nå ha en Hewland Mk5 7 Trinns girkasse, bygd om til sekvensiell. Har sikkert oppgradert noe annet også siden sist. Hjemmesia til N-TEC er for tiden ikke lenger å finne på tidligere kjente adresse.
Rå bil og fresk kjøring ihvertfall Gliser

Se denne tråden for flere godbiter Blunker
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,68.0.html

mvh Arild Glad
Loggført

Arild B. - Wülfrath

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 VW Touran
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!