april 20, 2024, 13:30:10 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Til moderator  (Lest 1661 ganger)
TURBO
Gjest
« på: februar 29, 2012, 13:14:35 pm »

Hvorfor ble felg-innlegget mitt slettet?
Skal det modereres her så bør man ta alt  ikke bare enkelt tilfeller:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,42647.0.html

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,42779.0.html

Eller er det "tryne-faktor" man går etter?
Loggført
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #1 på: februar 29, 2012, 13:19:51 pm »

Hvorfor ble felg-innlegget mitt slettet?
Skal det modereres her så bør man ta alt  ikke bare enkelt tilfeller:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,42647.0.html

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,42779.0.html

Eller er det "tryne-faktor" man går etter?

Neppe noen trynefaktor ute og går her.
Jeg tror det er så enkelt at de rett og slett modererer det de ser selv, eller det folk rapporterer om. De har ikke sjans til å rekke over alt selv.
Har du brukt "rapporter til moderator"-knappen på disse innleggene?

Det har funka fint for meg, og jeg har ikke det best likte trynet i verden Osteaktig
Loggført

RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 29, 2012, 13:36:50 pm »



Det har funka fint for meg, og jeg har ikke det best likte trynet i verden Osteaktig

Det kan så være, men du har jo en ganske lekker bil da...  Osteaktig
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #3 på: februar 29, 2012, 14:00:31 pm »

evig diskusjon det der.. Vi kan heller være glad for at vi har moderatører som gidder å drifte et forum, sånn at vi har noe å glo på mange timer i døgnet!  Gliser
Loggført

TURBO
Gjest
« Svar #4 på: februar 29, 2012, 14:02:17 pm »

Nå syntes jeg det er mer on-topic å spørre hva slags felger det er på en VW-Touran enn noen idioter som kjører rundt på motorsykkel på Isle of Man Hæ
Loggført
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #5 på: februar 29, 2012, 14:50:12 pm »

det som er mulighet er vel kansje å ha en "sticky" tråd med off topic materiale.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #6 på: februar 29, 2012, 15:06:00 pm »

Jeg synes/håpet vi kunne fått en "diverse"selges tråd på bruktbørsen til feks combicamper,camping greier og kanskje en veteran passat nå og da,alt anna på forumet bør ha med vår hobby og gjøre.
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
TURBO
Gjest
« Svar #7 på: februar 29, 2012, 15:10:00 pm »

Jeg synes/håpet vi kunne fått en "diverse"selges tråd på bruktbørsen til feks combicamper,camping greier og kanskje en veteran passat nå og da,alt anna på forumet bør ha med vår hobby og gjøre.

Helt enig! 
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: februar 29, 2012, 15:30:48 pm »

Problemet med gråsoner er at folk vil alltid utnytte dette maksimal til egen vinning. Det vi har sett i praksis med å tillatte ting som er irrelevant er at det umiddelbart kommer barnevogner, slamomski og audi A6 til salgs. Det er rett og slett ikke ønskelig.
Det blir aldri med "av og til".
Det som blir kalt trynetillegg av de som får sine tråder fjernet, kaller jeg å bruke skjønn på hva som er relatert til hobbyen vår med luftkjølte vw.
Ergo vil jeg typisk tillatte Lillebror, telt og annet interessant utstyr som brukes på treff eller i andre sammenhenger når man er ute å lufter sitt luftkjølte kjøretøy. Lysarmaturer til garasje, dreiebenk, søylebor, felger og stoler som er tiltenkt og faktisk passer en boble... Dere ser hvor jeg vil. Alt vi ber om er at man bruker sunn fornuft og respekterer våre ønsker.
Det er ikke mye som skal til for å vurdere om noe har en relevans for hobbyen eller om det heller burde ligget på finn.

Og ja, det vil helt sikkert alltid finnes en tråd vi ikke har sett. Det betyr ikke at den er pr definisjon "godkjent".
Med andre ord, hvis noen absolutt ønsker å kverrulere og diskutere så kan man sikkert lete og finne mye, men bruk heller de minuttene på å legge de ukurante delene på finn så får dere sikkert solgt de istedet :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
TURBO
Gjest
« Svar #9 på: februar 29, 2012, 16:47:13 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,42779.0.html
Da utvider vi med motorsykler. Flau
« Siste redigering: februar 29, 2012, 16:58:00 pm av Ingar » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: februar 29, 2012, 18:05:47 pm »

no var vel ikkje tråden til Ingar noko salgstråd?? men heller eit spørsmål.
eg er heilt med på att ein "ymse-til-salgs" avdeling fort kan verta rotete og aldeles offtopic, men eg synst me hadde hatt plass til ein liten avdeling for offtopic(men bil-motor),relaterte spørsmål. da er utrulig mykje kunnskap her inne, langt forbi berre luftkjølt, og av og til hendar jo da att ein havnar i eit dilemma når ein skrur på noko off-topic motoriserte (sjølv om da ikkje er å anbefala Glad ) og då hadde da vert fint å spørra spørsmål på eit forum der ein er lommekjend og veit kven ein skal høyra på eller ikkje. har sett eksempel frå andre forum feks bilforumet, og er ein ny der og får xantal forskjellige svar so er da ikkje alltid so godt å veta kva ein skal ta seriøst eller ikkje då ein ikkje kjenner lika godt til kunnskapen til forskjellige brukarar etc..
-berre mine 50øre altso.

eit spørsmål frå mi sida, kor går smertegrenso på deler ønskes? eg har jo (desverre?) ramla borti diverse andre veterangreier som er i samme stand som dei fleste bilane mine,feks borgward,ferguson og taunus transit.. er da lov å spørra etter deler for sånt her inne? er vel ikkje utenkelig at ganske mangen her ogso har fleire sider av veteranhobbyen Glad
-min andre 50øring.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: februar 29, 2012, 18:10:40 pm »

Ford blir fort fjernet :-)
jeg har selv en Tempo, men kommer ikke til å bruke dette forumet når jeg trenger deler til den...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #12 på: februar 29, 2012, 22:14:38 pm »

Ford blir fort fjernet :-)
jeg har selv en Tempo, men kommer ikke til å bruke dette forumet når jeg trenger deler til den...

Jo, hvis det er en Matador. Blunker Er det en Corvette eller Comet må du vel til amcar-folket! Gliser
« Siste redigering: februar 29, 2012, 22:16:21 pm av StarBugs Geir » Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #13 på: februar 29, 2012, 22:21:19 pm »

Comet :-)

Matador hadde vært fett
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!