mars 28, 2024, 11:21:32 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bobla er helt død  (Lest 2021 ganger)
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« på: mai 03, 2008, 14:37:35 pm »

Har fått satt inn ny motoren i bobla nå, koblet til alle ledningene og koblet til batteriet,
men når jeg vrir om nøkkelen så gir ikke bobla noe tegn til liv.
   Ingen av lysa virker, instrumentlysene gir ikke noe tegn og det kommer engang ikke noe klikk fra motoren.

Helt dødt. Så det jeg lurer på om det er noen erfaringer med dette ved motorbytte?
Noen deler som kan ha tatt kvelden som kan ha skyld i at bobla er slik som den er nå?
Loggført

Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #1 på: mai 03, 2008, 15:06:20 pm »

Batteriet må jo være synderen her siden ikke noe lys virker heller
Loggført
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #2 på: mai 03, 2008, 15:07:46 pm »

Sjekket sikringer?
Loggført

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 03, 2008, 15:59:10 pm »

Polklemmer?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mai 03, 2008, 17:09:01 pm »

Nøkkelen?
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #5 på: mai 03, 2008, 22:39:32 pm »

Med nøkkelen meinar RødeB sikkert tenningslåsen. Har du målt om det er noko muffens der?
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #6 på: mai 04, 2008, 01:25:54 am »

Tenninga fungerte utmerket for motorbytte og batteriet var ladet full kvelden før.
Sikkringene er enda hele.
Loggført

Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #7 på: mai 04, 2008, 08:11:13 am »

Vist det er 6 volt så sjekk ledningskjøtene fra vipperen/regulaturen og til starteren.
Vist disse ledningene er dårlige pleier de og løsne fra starteren eller en annen plass når noen bytter motor og da blir det ingen forbindelse mellom det elektriske nettet. Gliser
Kan også være minus ledningen som har eret "i hjel". sjekk alle batteriklemmer og de ledningene du lett kommer til. Blunker er nok itte lenge til den starter  Glad
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #8 på: mai 04, 2008, 14:03:34 pm »

Måtte skjøte lednigna som kobles til 'blokka' på motoren pga. lengdeforskjeller og jeg kan ikke lodde noen
ledninger før bilen har blitt flyttet til en plass med elektrisistet.
   Kanskje litt uheldig der, skal sjekke!

Starteren kanskje ja, mulgi vi har vært borti noe der. Skal ta en storovergang på Mandag.
Loggført

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #9 på: mai 04, 2008, 17:08:43 pm »

Høres ut som et jordingsproblem.....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #10 på: mai 05, 2008, 18:47:17 pm »

Fant akkurat ut etter en titt på startmotoren at jeg hadde glemt en ledning til dynamoen som jeg hadde knytt fast
til veggen da motoren ble tatt ut, så da jeg satte på denne så var det strøm i bilen og motoren gikk litt rundt.

Men fy! det kom en grov dreielyd som bare holder på i maks 2 sekunder mens nøkkelen er vridd helt om, så stopp.
Loggført

VW 1303 S
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen


VW 1303 S 1974 og 1300 1967


Vis profil
« Svar #11 på: mai 06, 2008, 19:55:56 pm »

"dreielyd"??......er det samme size på motoren du har satt inn? tar startkrans på svinghjul i girkassa?
Loggført

Medlem TVWK & YHMK
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #12 på: mai 06, 2008, 20:09:27 pm »

Klare du å dreie svinghjul for hånd? E d 6 eller 12V?
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #13 på: mai 06, 2008, 21:42:11 pm »

6v, svinges for hånd.

Motor er en 59 modell med fast dynamofot. Orginal kasse.

Lyden er som om du drar hånda TREIGT bortover bølgepapp.

Startet en tråd om dette på problemløser delen.
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,4419.0.html
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!