april 25, 2024, 13:36:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen som vet om personer som bygger bobler for folk?  (Lest 1622 ganger)
Fankii-T
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:


Vis profil

« på: april 01, 2012, 21:21:01 pm »

Eg mangler tid til å få satt i stand boblen min så eg kan få den på veien.  Så eg vurdere å skille lag med den, å så få noen til å bygge meg en boble etter mine specs.  Det da eg savner virkelig å ha en luftkjølt bil på veien, samt treffene/folkene.
Mulig å få noe diskusjon/tips om hvem eg kan kontakte i Norge/utlandet for å se på mulighetene å få en boble bygget for meg?
Det kommer ofte mye bra biler til salgs på forumet/finn.no, men de mangler alltid noe i forhold til hva eg ønsker meg.

Mvh
Frank RT
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: april 01, 2012, 21:27:36 pm »

http://www.norwegianhammerworks.no/
Loggført
Fankii-T
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: april 01, 2012, 21:31:09 pm »

Takker for link Osteaktig
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #3 på: april 01, 2012, 21:50:08 pm »

Man bør også tenke nøye igjenom hva det koster å sette bort byggingen av en bil...... (kjekt å ha penger når de man handler med faktisk skal ha betalt...som feks ved kjøp av felger fra Sør Afrika...).
« Siste redigering: april 01, 2012, 22:39:39 pm av Bablefish. » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Fankii-T
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: april 01, 2012, 22:19:31 pm »

ja det er sant. Eg haster ikke uti noe her, tenker å lufte ideene og se hva eg får igjen for pengene mine.
All input er velkommen  Osteaktig
Loggført
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #5 på: april 01, 2012, 22:38:51 pm »

Tror det er lettere hvis du forteller litt om ønsker, spec, type boble og hvilket budsjett du ser for deg. Evt bilder av biler du har sett som "treffer". Blir nok uansett vesentlig raskere og rimeligere å kjøpe ferdig bil som noenlunde treffer dine ønsker.

Har man en lang ønskeliste, og ikke har hverken bil eller ønske om å gjøre noe selv så blir nok sluttregningen relativt heftig og ventetiden lang. Hvis ikke noen av delene betyr noe er det nok mange, både i inn- og utland som vil bygge..... Glad

Hos en proff eller halvproff i Norge tipper jeg noe slikt: Småhissig motor og grei kasse 40-50', ok objekt 30', karrosseriarbeid/deler 30', lakk 30', interiør/ok stereo 30', diverse 30'+++ (hjul og forskjellig dilldall). Sluttsum fra 200' og oppover om du skal ha bil med bra finish utv/innv og litt motor....da tror jeg ikke jeg tar i.

Sender du din bil til Polen eller lignende kan du sikkert spare mye, men da bør du ha kontakter for å velge rett verksted tror jeg....sikkert mange her inne med erfaringer og synspunkter.

Tror mange her har drømt om å gjøre det samme som du planlegger, men det stopper nok i 99% av tilfellene pga kostnadene. Da ender folk opp med å gjøre ting selv, ELLER med prosjekter som står i 20 år og da (med renter Blunker) har kostet det samme i lagring........ Gliser
« Siste redigering: april 01, 2012, 22:49:03 pm av StarBugs Geir » Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Fankii-T
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: april 02, 2012, 18:09:07 pm »

Tusen takk for bra og utfyllende svar Geir  Gliser
Eg la ikke ved noe specs i første post, har noen specs.

- Har fått sansen for late lookers, så en post 67 boble.
- Men det må være ball-joint, ikke McPherson.
- Ellers så ser eg for meg en original bil der alt fra gulv til komponenter som beam, nav, bremser, pedalsett osv. blir pulverlakkerte.
- lakkert Karosseriet opp igjen fra bart metall, sveiset så det ser originalt ut, ikke lappet vis det er rust.
- Med looker detaljer, så lister på utsiden er sveiset, pakninger uten krom + det som en looker hører til.
- Ser på det som svært viktig at motor og laste rom er like dønn og detaljert som lakken på utsiden.
- Motor overhalt/ny sammen med girkasse så der er tipp topp driftsikkert. Detaljert og pulverlakkert.
- Originalt interiør fra sete til taktrekk, pulverlakkerte detaljer.
- Rett og slett en driftsikker original bil, der alle overflater er overhalte, lakkert/pulverlakkert. Overhalte/nye slitedeler, motor og gir.
- Litt sær på ledninger, så det må være tipp topp detaljert.
- Har altid hatt en drøm om å gjøre noe som man ikke ser så ofte, men velger å la den ligge så eg ikke røper det.
- Egen komplett smalet forstillig med nav og bremser, så det er Plug'n'Play, bare bremseslangene, speedo wire, og ratt å bry seg om.

Prøve å få det slik at eg har en perfekt boble, som er på skilter. Så kan eg ta på meg når eg har tid å få på plass litt mer personlige duppedingser for looker stilen eg ønsker. 

Ingen hissige motor deler eller slikt, men prøve å ta det med så godt som rå at i en senere setting der eg har mere tid når eg bare har jobben å bry meg om å ikke både skule og jobb som nå. Så kommer det hissigere motor/girkasse kombo, bremser osv. Vanskelig å se frem i tid, men prøve å ta det med, så en ikke trenger å begynne å sveise i gulvet igjen som allerede er pulverlakkert.

Eg vill ikke ut med noe sum, da eg føler folk kan spekulere i pris osv, men selger eg boblen min til skampris, samt 1983 golfen min, og hele min BBS RS samlig, utenom de pengene eg tenker å sette av så har eg en del å ta av, og det skulle nok være med å dekke mye av det du la frem i posten din.
Loggført
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #7 på: april 02, 2012, 19:45:37 pm »

Jeg driver Hammerworks, og kan kanskje kommentere noe. Min erfaring er at det er svært få i VW -Norge som er villig til å betale det det koster å bestille en nøkkelferdig håndbygget bil. Verdien på det ferdige produktet, vil sjelden stå i stil med kostnaden, med mindre det er en svært sjelden vw modell. Men hvis man er klar for å se bort fra det, og heller vil glede seg over å se en profesjonellt skreddersydd / restaurert bil vokse frem etter eget ønske, er det muligheter. Men billig er det ikke. Vi som arbeider med bilen din har også norske kostnader. Det er handicappet VW biler har i motsetning til andre mer ettertraktede ( les: verdifulle) merker her i landet. Men vi har kunnskap og mulighet  til å gjøre hva som helst med bil. Jeg er alltid med på et interessant prosjekt for en villig kunde, med midler til å la skapergleden gløde.... Men erfaringen er pussig nok at det er færre bemidlede med lyst til å bruke penger i Vw miljøet, kontra andre grupperinger, av en eller annen grunn.  Men vi gjør mange av de vanskelige deljobbene i et bilbygge for vw-entusiaster hele tiden, og både vi og kundene ser ut for å være tilfreds med det...
 
« Siste redigering: april 04, 2012, 16:43:03 pm av THT » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!