mars 29, 2024, 13:39:00 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kanaler  (Lest 3222 ganger)
VwPål
Medlem
***
Innlegg: 140
Bosted: Kvam



Vis profil
« på: april 03, 2012, 22:29:01 pm »

Hei. Skal skifte kanaler på min 67. Er disse bra? http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=VWC-111-898-045-D
Loggført

Vw
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #1 på: april 03, 2012, 22:36:29 pm »

er ikke meningen å ødlegge gleden ved å handle i USA nå når dollaren er så lav men.............. 229$ for en Dansk produsert kanal som vi selger for  995,- ink mva

http://www.unneberg-bil.no/product/1770
http://www.unneberg-bil.no/product/1778
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 03, 2012, 22:41:49 pm »

Og som ikke passer eller ser ut som en orginal kanal, er det uansett dyrt
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #3 på: april 03, 2012, 22:47:37 pm »

Hei.
Husk frakt fra USA "kun litt over 200 dollar til" og legg til moms på alt,pluss tollbehandlingsgebyr .
Lars
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: april 04, 2012, 01:42:47 am »

for å svara på spørsmålet so er dei vel på ein måte bra. men på ein an måte er dei totalt rævvva Glad
dei trenger litt modifisering, men ikkje mykje for å passa. varmespjeldhola er ikkje heilt på stell blandt anna.
for å få dei bra må du ta av bunndelen og få tetta varmerøyret innvendig i alle skjøytane(dei er på ingen måte tett) og so må du behandla innvendig så dei ikkje rustar sund etter eitpar år. skruefestet i front forsterkar du mens du har den open og so smeller du på ein skikkeleg kanalbunn(hookyspanelshop.com)
har du den gamle kanalen din må du hugsa å ta vare på røyret som stikker ut under baksetet, denne stussen må du bruka på den nye kanalen pga att den nye er ubrukelig.
men gjer du desse modifiseringane har du ein god kanal

alternativt får du tak i frå tyskland 100% som orginalt, til 6000 pr sida + frakt og dill
alternativ 2 er å venta ei stund til gerson i colombia har fått igang produksjon av nyare varmekanalar. (veldig bra kvalitet)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 04, 2012, 05:35:36 am »

for å svara på spørsmålet so er dei vel på ein måte bra. men på ein an måte er dei totalt rævvva Glad
dei trenger litt modifisering, men ikkje mykje for å passa. varmespjeldhola er ikkje heilt på stell blandt anna.
for å få dei bra må du ta av bunndelen og få tetta varmerøyret innvendig i alle skjøytane(dei er på ingen måte tett) og so må du behandla innvendig så dei ikkje rustar sund etter eitpar år. skruefestet i front forsterkar du mens du har den open og so smeller du på ein skikkeleg kanalbunn(hookyspanelshop.com)
har du den gamle kanalen din må du hugsa å ta vare på røyret som stikker ut under baksetet, denne stussen må du bruka på den nye kanalen pga att den nye er ubrukelig.
men gjer du desse modifiseringane har du ein god kanal

alternativt får du tak i frå tyskland 100% som orginalt, til 6000 pr sida + frakt og dill
alternativ 2 er å venta ei stund til gerson i colombia har fått igang produksjon av nyare varmekanalar. (veldig bra kvalitet)

Alternativ for kanalbunn (begrenset):
http://www.volkswagen-classic-parts.de/shop/
Art.: 111801171D
« Siste redigering: april 04, 2012, 06:10:26 am av RZR-Andy » Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 04, 2012, 06:11:17 am »

http://www.vwkaeferersatzteile.de/Aufbau-Karosserie/Heizkanal:::32_121.html

eller du kan by på en NOS (ubrukt original fra gammelt lager)...
http://www.ebay.de/itm/VW-Kafer-Typ1-Warmluftkanal-Heizkanal-rechts-67-NOS-/260973711918?pt=DE_Autoteile&hash=item3cc33ed22e
« Siste redigering: april 04, 2012, 06:14:57 am av RZR-Andy » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: april 04, 2012, 14:19:23 pm »

bra du er oppdatert på da tyske markedet Andre Glad 
men den kanalbunnen frå vw classic er vel til 02-03 og er ikkje heilt lik i fronten, men er lett å modifisera
kult att dei faktisk har orginale bunnplater og ein heil del andre sveisdeler!!

den du har linka til frå kaefer ersatzteile er vel trulig den vanlige reproen?? men eg ser dei har tilsalgs dei grå orginale vw kanalane for 68+ desse er vel utgått her i landet?
og den på ebay 850euro ja..her gjeld da å ha djupe lommer Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #8 på: april 04, 2012, 20:14:43 pm »

eier dere ikke magamål eller??? det er ikke sikkert alle skal restaurere bilen sin til 150% orginalstand... kan faktisk hende at noen (jeg vil tro flertallet) har som intensjon å ta rusta og kunne bruke bilen sin som en hobbybil, og kose seg med den, i stedetfor å måtte blåse masse kr unødvendig på en bil som ofte knapt nok er verdt de dyreste kanalene dere linker til her (sier ikke at det er tilfellet med trådstarter, eller dennes bil).
 for min egen del, må jeg si, at de "grønne" delene ikke akkurat sto til forventningene og prisen når jeg handla slike til splittbussen, tynt blikk og ikke akkurat strøken passform på det jeg handla derfra...  så jeg synes det blir feil å generalisere alle deler som ikke er orginale, eller grønne, å si at det er skrot... ellers får dere ha en fortreffelig påske  Gliser
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 04, 2012, 20:32:32 pm »

Det var i utgangspunktet kanaler det var snakk om og det eneste jeg sa er at klokkerholm sine ikke passer slik de er og dermed ikke verdt å bruke penger på, mener jeg. Men hvis noen alikevel vil bruke dem har jeg ett sett til 1303 liggende, disse kan jeg selge for 1500 kr, hvor mye som må gjøres med disse for å passe andre biler har jeg ikke satt meg inn i.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
VwPål
Medlem
***
Innlegg: 140
Bosted: Kvam



Vis profil
« Svar #10 på: april 04, 2012, 22:02:21 pm »

Meningen med å skifte kanaler på min bil er og få det rustfritt og få igjenn hele kanaler. Blir jo borte under teppe likevel,så jeg vil ha bare noe som er bra nok
Loggført

Vw
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #11 på: april 04, 2012, 23:16:35 pm »

du får handla etter lommeboke og ta problema når dei dukkar opp
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
VwPål
Medlem
***
Innlegg: 140
Bosted: Kvam



Vis profil
« Svar #12 på: april 05, 2012, 07:04:23 am »

Ja nå har jeg bestilt fra Unneberg da,så får håpe det er bra.
Loggført

Vw
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #13 på: april 05, 2012, 07:19:40 am »

eier dere ikke magamål eller??? det er ikke sikkert alle skal restaurere bilen sin til 150% orginalstand... kan faktisk hende at noen (jeg vil tro flertallet) har som intensjon å ta rusta og kunne bruke bilen sin som en hobbybil, og kose seg med den, i stedetfor å måtte blåse masse kr unødvendig på en bil som ofte knapt nok er verdt de dyreste kanalene dere linker til her (sier ikke at det er tilfellet med trådstarter, eller dennes bil).
 for min egen del, må jeg si, at de "grønne" delene ikke akkurat sto til forventningene og prisen når jeg handla slike til splittbussen, tynt blikk og ikke akkurat strøken passform på det jeg handla derfra...  så jeg synes det blir feil å generalisere alle deler som ikke er orginale, eller grønne, å si at det er skrot... ellers får dere ha en fortreffelig påske  Gliser

Hvor er liker knappen?
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #14 på: april 05, 2012, 20:30:48 pm »

Jøss, ante ikke at dette kunne irritere, og det var ikke meningen å lure trådstarter til verken det ene eller andre. Som man spør får man svar - jeg vet ikke om cip1 sine kanaler er bra, burde vel heller sagt det da. Men det fine er jo at vi fra nå av har det rette kara på jobben med å finne de riktige linkene som ikke provoserer noen Osteaktig
Ta en kald øl og ha en strålende fin påske Gliser !
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #15 på: april 07, 2012, 09:37:32 am »

Tysk Kvalitet Blunker
http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=659551077388&rub1=Csp&rub2=News&artnr=25407a&pn=

M
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #16 på: april 07, 2012, 14:15:18 pm »

bare glad for at alt som har med karosserijobb som regel innebærer banking, sveising og generell fikling. om alt passa "rett" på hadde det vært skummelt, hehe.   god påske!   Gliser
Loggført

tlf 90 11 98 33.
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #17 på: april 07, 2012, 16:26:49 pm »

bare glad for at alt som har med karosserijobb som regel innebærer banking, sveising og generell fikling. om alt passa "rett" på hadde det vært skummelt, hehe.   god påske!   Gliser

"liker"  Gliser
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!