| 
			| 
					
						| Arild t1 
								Telehiv Jumpers 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 882
								  Bosted: Horten   | 
								|  | «  på: april 28, 2012, 15:41:49 pm » |  | 
 
 Jeg har en 1915 som går fint,men når jeg ligger i 4gear så begynner den å slure på clutsjen. Alt er nytt!Må jeg ha noe bedre en std clutsj?
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| vidar eiane | 
								|  | « Svar #1 på: april 28, 2012, 17:21:59 pm » |  | 
 
 Sliter med noe av det samme på min 1835. Dog mellom girskiftene. Og med ny trykkplate og lamell på 1300s kasse. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Arild t1 
								Telehiv Jumpers 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 882
								  Bosted: Horten   | 
								|  | « Svar #2 på: april 28, 2012, 17:29:52 pm » |  | 
 
 Sliter med noe av det samme på min 1835. Dog mellom girskiftene. Og med ny trykkplate og lamell på 1300s kasse.
 Blir vel en tur til Unneberg til uka   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Espen/VW54 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2625
								  Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)   | 
								|  | « Svar #3 på: april 28, 2012, 18:02:04 pm » |  | 
 
 Jeg har en stage 2 trykkplate liggende jeg ikke bruker..  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Thoresen 
								Telehiv Jumpers 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4336
								  Bosted: Horten 
								Ække laft før du henger igjen på brosteinen
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #4 på: april 28, 2012, 19:55:56 pm » |  | 
 
 Jeg har en 1915 som går fint,men når jeg ligger i 4gear så begynner den å slure på clutsjen. Alt er nytt!Må jeg ha noe bedre en std clutsj?
 
 Hærre gud se å få kjøpt deg 6trins kasse da mann, så slipper du slutinga på 4 gir   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Erlend / bug66 
								SCC Event 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5824
								  Bosted: Oslo, Briskeby 
								ass UP nose DOWN, rip the tires
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #5 på: april 28, 2012, 20:00:00 pm » |  | 
 
 Stage1 og en bra lamell holder fint :-)
 Kush lock eller daiken
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 '67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Arild t1 
								Telehiv Jumpers 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 882
								  Bosted: Horten   | 
								|  | « Svar #6 på: april 28, 2012, 21:50:28 pm » |  | 
 
 Jeg har en 1915 som går fint,men når jeg ligger i 4gear så begynner den å slure på clutsjen. Alt er nytt!Må jeg ha noe bedre en std clutsj?
 
 Hærre gud se å få kjøpt deg 6trins kasse da mann, så slipper du slutinga på 4 gir  Blir for mye giring   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Arild t1 
								Telehiv Jumpers 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 882
								  Bosted: Horten   | 
								|  | « Svar #7 på: april 28, 2012, 22:03:43 pm » |  | 
 
 Jeg har en stage 2 trykkplate liggende jeg ikke bruker.. 
 Koster dette da? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Espen/VW54 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2625
								  Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)   | 
								|  | « Svar #8 på: april 28, 2012, 22:30:16 pm » |  | 
 
 Jeg har en stage 2 trykkplate liggende jeg ikke bruker.. 
 Koster dette da?Kom med bud du.     Fant den igjen her om dagen. brukt på min gamle 2276. er avbalansert.  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BeetleBug 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5355
								  Bosted: Fornebo 
								Hvilken makalös manick
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #9 på: april 29, 2012, 07:49:28 am » |  | 
 
 Hei,
 Det kan også være andre ting som får en clutch til å slure, feks oljelekkasje fra simeringen bak svinhjulet. Noen få dråper er nok. For mye fett på rullelageret i mutteren kan også føre til at fettet slynges ut og blir glatt. Dette ser dere når dere tar ut motoren. En Stage 1 med en ny lamell skal holde en hel del hvis alt er rent og pent bak der. Selv pleier jeg måle med momentnøkkel hvor mye moment som skal til før lamellen slipper når den er kald.
 
 Mvh
 BB
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
 - Det er lettere å ape enn å skape -
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Der_Butzelmann 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1104
								  Bosted: Nærbø 
								The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #10 på: mai 13, 2012, 12:36:33 pm » |  | 
 
 Hei,
 ......Selv pleier jeg måle med momentnøkkel hvor mye moment som skal til før lamellen slipper når den er kald.
 
 Mvh
 BB
 
 Kan du fortelle litt hvordan du gjør dette i praksis? Høres fornuftig ut, også som ren funksjonstest av clutchen. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 -73 1303S WBX-69 Buggy, kort
 -91 T4 Multivan
 -04 Touran
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Tistlo 
								Supermedlem      
								Innlegg: 17400
								  Bosted: pao Voss 
								Wer will, der kann
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #11 på: mai 14, 2012, 01:02:32 am » |  | 
 
 ta ein gammal inngåande aksel frå ei girkassa og sveis på ei pipa på enden |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 -tlf. 97419035T-Mek AS
 |  |  | 
	|  |