mars 29, 2024, 11:04:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen som vet noe om disse bilene?  (Lest 1364 ganger)
Theodorkk
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted: Sarpsborg


Vis profil

« på: april 30, 2012, 21:02:53 pm »

Hei! har to bilder av to forskjellige bobler som har vært i familien min for mange år siden. begge var eid av bestefaren min, men på forskjellige tidspunkt. Det bilde med ungen på(onkelen min) er fra ca 73-74, er ikke sikker på modellen her... og det andre er jeg ikke sikker på når det er fra, men det ser ut som bilen er en 65-66 modell?
har et bilde til som er av oldemor og en annen i slekta som jeg ikke helt vet hvem er Rekker tunge

hadde vært litt morsomt om noen viste om disse bilene fortsatt er i drift og evt. hvem som eier dem? Osteaktig



Loggført
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: mai 01, 2012, 19:02:00 pm »

b 2756 er ikke registrert
står ikke at den er vraket heller
Loggført
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #2 på: mai 01, 2012, 20:55:31 pm »

Jeg har gjort det samme med mamma pg pappa sin 66 mod.
Jeg tok en telefon der den var førstegang regisrert, så fulgte de opp hele historen på hvor den tok veien.

Jeg fikk til slutt vite om siste eier, og de bodde faktisk noen steinkast unna i Oslo den gang.
Desverre var det bare hjul og dekk igjen.
Loggført

Theodorkk
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted: Sarpsborg


Vis profil

« Svar #3 på: mai 01, 2012, 21:31:28 pm »

hmmm... hva med den andre? ser ut som skiltet er D1685* det siste tallet er vanskelig å si :/ og vet ingen noe om den siste? :O
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #4 på: mai 02, 2012, 12:03:57 pm »

Ser ut som at alle har vært avregistrert eller vraket før Autosys ble opprettet. Ingen av skiltene er kjent. For å finne disse må man lete i det gamle papirarkivet. Du får høre med motorvognregisteret.
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #5 på: mai 02, 2012, 13:24:10 pm »

Ikke nødvendigvis avregistrert, bilene med "veteranskilt" ville fått nytt reg nr med to bokstaver ved eierskifte etter 1971 og kan dermed eksistere i beste velgående selv om skiltet ikke er i bruk. Da med tobokstavsskilt eller annet "valgt" veteranskilt fra nyere tid.
Trikset er som bavianen sier å få motorvognregisteret til å finne de gamle dokumentene på de reg nr du har på bildene, da får du chassisnr, som igjen er søkbart i Autosys og vil vise bilenes videre skjebne  Glad
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!