mai 29, 2024, 00:15:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oljelekkasje, 69" mod i Tromsø  (Lest 732 ganger)
Wollert
Nybegynner
*
Innlegg: 46
Bosted:


Vis profil

« på: mai 29, 2012, 14:43:11 pm »

Hei folkens

.... jeg har fått god hjelp her før, så da prøver jeg igjen.
Jeg har en oljelekkasje som er ganske stygg (dvs den lekker mye!). Jeg fant et bilde på nettet av undersiden av en tilsvarende motor, og har merket stedet der det drypper ifra på bildet.
For å finne ut hvor det lekker fra, rengjorde jeg motoren fra undersiden mens bilen sto på en jekk.... startet så opp, og lot den gå litt på tomgang. Etter veldig kort tid begynner det å dryppe, og dette gir seg igjen når motoren stoppes.

Når motoren er igang anslår jeg at det drypper hvert 2-3 sek, noe som vil si at man mister endel iløpet av en kort tur. Som det går frem av bildet, så drypper det fra rett foran oljefilteret (sitter en 13 skrue m/bolt der). Jeg fikk strammet denne til ca 1/2 omdreining, men likevel er lekkasjen like ille.

Er det noen som kan foreslå hvor det kommer fra, og hvilke deler jeg eventuelt trenger, utifra erfaring med bilen ?



* 20110108_0609tw.jpg (77.98 KB, 640x480 - vist 160 ganger.)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: mai 29, 2012, 20:09:59 pm »

er nok simringen bak svinghjulet.
ut med motor, av med svinghjul, på med ny simring, og svinghjul og inn att med motoren:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
billit1
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Tromsø, men av og til Kongsvinger.



Vis profil
« Svar #2 på: mai 30, 2012, 12:25:08 pm »

Jeg stiller gjerne opp på litt skruing i helga om du bestemmer deg for å nappe ut motoren. Ser ut som om det kan være simringen på svinghjulet ja.

Kim
Loggført

VW 1300S -74 Automat
Volvo 740 -89
Suzuki GSF 600n
Er det godt nok for VW, så er det godt nok for meg..
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!